Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 18.12.2008 15 comentarii

Pretul benzinei

Revin inca o data pe tema pretului benzinei. Am spus aici ca la un pret al barilului de petrol de $65 si un curs de 2.85 ron pentru un dolar, pretul litrului de benzina ar trebui sa se situeze in jurul a 3.1 ron.

Acum, pretul barilului de petrol este de $40 iar cursul ron/$ este acelasi deci, pastrand formula de calcul, in urmatoarele doua saptamani ar trebui sa vedem Petrom scazand pretul pana la 2.4-2.5 ron/litru pentru benzina Premium 95 fara plumb.

Dar cred ca putem visa frumos…

Share

Tags: ,

15 comentarii

  1. zimbrul
    18.12.2008, 2:26 am

    Pretul benzinei a scazut in Marea Britanie chiar mult in ultimul timp. Daca acum 1 luna era peste 1 lira sterlina acum este un pic sub 1 lira…

    NB: 1 lira sterlina= aproape 1 euro spre marea mea disperare

  2. Florea
    18.12.2008, 7:40 am

    Cand nu’s bani pretu’ nu conteaza :) )

  3. san_giovanni
    18.12.2008, 10:47 am

    Sigur ca pretul benzinei ar putea sa scada, dar foamea nestapanita a romanului de a castiga mult pe termen scurt este de neoprit.
    Conditiile economice actuale de pe piata mondiala a petrolului arata ca la pompa altul ar trebui sa fie pretul (proportional mai mic raportat la cotatia barilului) dar el e aproape la fel – il mai scad cu cativa bani din cand in cand…
    Atata vreme cat nu exista nici o “miscare” hotarata de nemultumire din partea noastra, mai marii petrolului din Romania nu vor scadea pretul decat cu cativa banuti…

  4. Khris
    18.12.2008, 10:52 am

    @San Giovanni: in RO, orice miscare a consumatorilor, indiferent cat de “hotarata” va fi, nu va genera nimic. Companiile trebuie fortate de catre institutiile statului sa reduca pretul.

  5. san_giovanni
    18.12.2008, 3:56 pm

    @Khris: asa e, ai dreptate si nu numai in RO ! Pana la urma nu-ti convine nu cumperi, dar cata vreme multe masini sunt pe firma, multora nu le prea pasa de pret ! Cat a fost motorina 4.17 lei/litru la Lukoil, nu cred ca au scazut incasarile !

  6. skortzy
    19.12.2008, 2:46 pm

    Analizele tale au cateva probleme:
    1. O crestere / scadere cu X% a pretului petrolului, pastrand constanti ceilalti parametri care intra in pretul benzinei, nu trebuie sa duca la o crestere / scadere a pretului benzinei; petrolul este un factor care influenteaza pretului benzinei in proportie de Y%; asadar, o variatie cu X% a pretului petrolului se traduce intr-o variatie de Y% din X%;
    2. Petrolul nu se teleporteaza de pe piata in benzinarie; pana sa ajunga in benzinarii benzina rafinata din petrol cumparat cu 40 USD mai trec cateva luni

    Cred ca si analiza mea de la http://coins.ro/economic/oil-prices-and-gas-prices.html contine cateva elemente pe care nu le-ai luat in considerare :)

  7. catalin
    19.12.2008, 2:51 pm

    Khris,
    Dupa parerea mea, vom vedea o scadere semnificativa a pretului la pompa al carburantilor abia la sase luni de la scaderea pretului petrolului pe piata internationala, cu conditia stabilizarii acestui pret la un anumit nivel. Practic, pretul va scadea cu cativa banuti, in continuu, cum se si intampla acum, pana cand va ajunge mai mic cu circa 20% decat cel actual.
    Nu e asa usor…
    Pretul produselor petroliere este influentat in principal de trei factori distincti: cheltuielile (de capitalizare si cele operationale), abordarea strategica a activitatii de catre compania producatoare si taxarea. Modificarile parametrilor acestor factori conduc la modificarea pretului produsului finit.
    Cu respect, am preluat ideea ta si am dezvoltat opinia exprimata aici, pe blogul meu.

  8. Solutii » visurat.ro
    19.12.2008, 7:18 pm

    [...] avea masina in Romania deja incepe sa devina un lux. Pretul carburantului e ridicat, intretinerea la fel, iar taxa de prima inmatriculare ajunge in unele cazuri mai mare [...]

  9. kks
    19.12.2008, 8:53 pm

    Prostule oleaca de logica n-ai. Petrolu care-l cumpara petrom acuma cu 40$ o sa fie livrat prin ianuarie sau februarie, pana il face benzina vine martie. Deci in martie o sa cumperi bezina facuta din petrol de 40$. De aia tot taie cate 10 bani din pret treptat, acuma ai petrol la 80$ sa zicem.

  10. khris
    19.12.2008, 9:27 pm

    kks: vrei sa mai posibiliatea sa mai postezi aici? Daca da, te rog fara atacuri la persoana.

    Ciclul de productie (de la extractie la pompa) este de fix 45 de zile. Avand in vedere ca pretul se situaza de ceva vreme sub $45, era normal ca pretul sa scada mai mult decat a scazut. Iar modalitatea prin care Petrom ne tot scoate ochii cu cativa bani pe saptamana se numeste marketing inteligent. Scade pretul? Scade!

  11. catalin
    19.12.2008, 10:28 pm

    khris,
    ti-ai propus sa fii popular sau vrei sa candidezi la prezidentiale? :) ai dreptate in ce priveste tonul, dar ai abordat un subiect taaaare dureros.

  12. L3ST
    20.12.2008, 2:10 am

    Cum zicea cineva mai sus, mai sunt si alti factori ce trebuie luati in considerare. Benzinariile au cheltuieli, au amortizari la investitii ( benzinarii noi, rebranding in cazul PetromV ), au prime de sarbatori de dat samd.
    Cheltuielile astea nu sunt tot timpul la fel, de aceea pretul benzinei este calculat procentual in functie de pretul de la bursa si restul cheltuielilor, care in fond sunt si ele variabile.
    Daca nu ma insel, benzina este in momentul in care iti scriu 3 RON/litru din ce vorbeam azi cu un coleg.
    Pe langa asta, daca mergi prin tara vei observa ca la benzinarii pretul benzinei variaza in functie de zona. Si de luat in considerare ca benzinariile nu sunt prietenii nostri, ci sunt agenti economici pe o piata concurentiala.

  13. khris
    20.12.2008, 11:01 am

    L3ST: corect, trebuie luati in considerare si alti factori dar ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca pretul benzinei se coreleaza foarte repede cu pretul petrolului cand acesta urca si foarte incet cand scade.

  14. L3ST
    21.12.2008, 7:42 pm

    kris: este valabil la orice alt comerciant, nu vad de ce ii crucificam pe cei care vand benzina. Norocul lor este ca au prins o cota mare de piata la un produs indispensabil. Cam acelasi lucru este si la apa, gaz, eletricitate, transport feroviar.

  15. SNV
    9.4.2009, 6:13 pm

    Nu numai pretul barilului conteaza in calculul pretului, sunt cel putin 5 indicatori de pret. Pretul de referinta dupa care seia PETROM este Platt`s Mediterranean care mai are si el cativa indicatori. Deci nu este atat de simplu, indicatorii au formule care apeleaza la perioade de timp fixate si nu coincid cu timpii de productie sau livrare.

    Asadar calculul pretului la pompa este corect, evitati atacuri la persoana sau alte chestiuni daca nu cunoasteti detalii, ca sa lansati atacuri doar sa starniti antipatie…lasati-va de blog si mergeti la manele club. :)

    Suntem prea saraci sa fim si prosti!

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente