Blogroll

ARHIVA

Politica Publicat la 10.12.2008 18 comentarii

La rece

Dupa ce m-am “ambalat” la vestea formarii unei majoritati PDL-PSD, a venit vremea acum sa las la o parte moralitatea sau alte aspecte de genul acesta si analizez  „la rece” situatia in care ne aflam.

Astazi presedintele a anuntat ca noul prim ministru va fi Theodor Stolojan iar acesta are la dispozitie 10 zile pentru a forma un guvern care sa reflecte o majoritate PDL+ PSD + eventual UDMR. Aceasta majoritate este atat de puternica incat, aflat singur in opozitie, PNL-ul nu are nici macar suficienti parlamentari pentru a initia o motiune de cenzura iar din punctul de vedere al democratiei parlamentare, acum ne aflam intr-o situatie la fel de rea cu cea din 1990 cand FSN-ul a castigat alegerile cu peste 85% .

Desemnarea lui Theodor Stolojan in fruntea viitorului guvern reprezinta clar un pas inainte dupa socul de acum doua zile, insa ramane de vazut cum va arata guvernul dupa negocierile care se poarta acum in vederea impartirii ministerelor (intre noi fie vorba, cred ca PSD-ul nu vrea ca UDMR sa faca parte din guvern pentru ca daca ii accepta, va ramane mai putina paine de mancat pentru ceilalti).

Nu sunt neaparat un fan al lui Stolojan dar trebuie sa recunosc ca pe de o parte, are pregatirea economica necesara unui sef de guvern care trebuie sa conduca tara in vremuri de criza, iar pe de alta parte, avem nevoie de un prim ministru cu o mana forte care sa tina in frau populismul PSD-ului avand in vedere ca imediat dupa alegeri, Mircea Geoana a declarat ca in momentul in care social democratii vor ajunge la putere vor mari pensiile si salariile pentru a ajuta populatia sa treaca cu bine peste aceasta criza. Aceasta atitudine este una ilogica din punct de vedere economic iar prin acest gen de masuri ne taiem singuri craca de sub picioare.

In ceea ce ii priveste pe liberali, nu pot intelege modul in care si-au negociat pozitia avand in vedere ca imediat dupa alegeri, toata lumea ii considera drept adevaratii castigatori iar acum s-au transformat in singurii pierzatori ai alegerilor. Dar poate ca jocul liberalilor este unul cu o bataie mai lunga si vizeaza o eventuala intelegere cu PSD privind sustinerea unui candidat comun la alegerile prezidentiale de anul viitor. Si cum ma indoiesc ca PSD-ul il va sustine pe Basescu, este imposibil de prezis modul in care vor evolua lucrurile.

Avand o majoritate covarsitoare in parlament, acestui guvern nu i se va permite nici un pas gresit si deci nimic nu va putea justifica o eventuala aruncare a tarii in criza profunda datorta neintelegerilor dintre cele doua partide. 

Iar in momentul in care guvernul Stolojan va primi investitura, eu voi trece in opozitie si voi critica fiecare miscare gresita pe care membrii acestui guvern o vor face. Spre binele tuturor, sper ca nu voi avea prea multe de criticat.

Si un link love de la neox

Tags: , , , ,

18 comentarii

  1. taifun
    10.12.2008, 11:21 pm

    khris
    ne multumim cu ce avem :)

    uite aici perversiuni in stil mare intre politicieni
    http://plusvaloare.wordpress.com/2008/12/10/perversiuni-politice/
    ce sa mai crezi ? suntem carne de tun

  2. khris
    10.12.2008, 11:24 pm

    pai asta zic si eu, ne multumim cu cei pe care ii avem dar stam cu ochii pe ei ca pe butelie :-)

  3. noru
    11.12.2008, 1:37 am

    Fara motiune de cenzura ? Un fel de dictatura.
    Premier potrivit pentru criza ? Ce, criza va dura 4 ani ?
    Liberalii ? Pai sa fu*** o tara intreaga din cauza orgoliilor noastre politice.
    Butelie ? Pe aia la primul semn de “scapari” o returnezi si iei alta. Crezi ca se poate ?

  4. jean talon
    11.12.2008, 7:24 am

    eu cu fratimiu la chaudiere zicem ca nu e bine.
    Inflarie peste 100% pe an plus dublare salarii, cam astea sunt performantele lui Stolojan. Plus piedici puse BNR si nationalizare valuta.
    Stolojane ,pai daca esti reprezentat FMI , rad curcile de tine frate. FMI – adica deficit bugetar mic, fara implicare stat in economie, fara cheltuielii alte baliverne. FMI, aia care au pus Coreea si tigri asiatici pe butuci la inceputul anilor 2000 ?

    Nu e omu’ potrivit. Pai si PDL si PSD vor majorarea salariilor cu 50%.
    Ba taticu’ mai bine ai mai putini someri si salarii micute cum sunt ele acu’ dar bune de trecut criza. Altfel ai salarii mari la bugetari, mici la prive, si someri cat cuprinde. Pai unde este echitatea sociala PSDista si PDLista..
    Vrea sa ii ajute pe cei care nu-si platesc creditele impotecare. Pai cei care si le platesc pierd de doua ori.
    Daca este criza ,cheltuieste tatate banii staului pentru a resuscita cat de cat economia si il lasi dracu deficitu’. Crezi ca Franta si Germania se uita la defict, ca este 3% sau 5% tot un drac.
    Cheltuiesti, dar nu dai lui Videanu, Cocos si fratii lui umbrarescu-drum de Adjud. Ca asta este favorizarea infractorului , taticu’. El incearca sa te fure, tu il lasi sa-ti ia din traista.

    Ionut Popescu era omu’. Tanar, flexibil,apropiat de BNR.
    PNl e partid de 15%. Crezi ca merita sa participe la prezidentiale cu candidat propriu? Nooooo.
    Mai bine ca nu a intrat la guvernare ca mai facea bvre-o boacana si se duceau ca PNT-ul in mormant.
    PNL are sansa sa supravietuiasca pentru ca vor fi multi nemultumiti de masurile PSD PDL si atunci ai sa vezi ca PNL castiga asa pana in 20%.
    Pai astea daca iau un deputat pe judet si 3-4 in Bucuresti ajunge usor la 15%. Sa-l vad eu pe Flutur cum mai ameteste bucovinentii(SV) si pe varu’su cum beleste regateni (BT).
    Ca-s asa prietini PSD si PDL in astea doua jiudete de nu-i adevarat.
    ian vezi ce zice popa’s despre draga stolo.
    http://hymerion.wordpress.com/2008/12/10/programul-lui-stolojan-%E2%80%93-potrivit-promisiunilor-din-campanie/

  5. khris
    11.12.2008, 9:55 am

    @noru: cred ca butelia nu se poate returna, ca este singura pe care o avem :-)

    @jean: sunt de acord ca Ionut Popescu este un tip ok, dar Stolojan este mai potrivit. Cel putin am impresia ca este mai hotarat si imi amintesc cum, atunci cand a fost PM, a dat (la propriu) cu pumnul in masa sindicatelor spunand ca nu accepta cresteri salariale…

    Sunt de acord ca in vremuri de criza statul trebuie sa investeasca masiv in economie dar nu in salarii si reduceri de taxe (deci nu in consum), ci in infrastructura, dezvoltare regionala…etc. Daca deficitul bugetar va fi anul viitor de 5% datorita investirii banilor in 200km de autostrada spre ex, as fi primul care as lua apararea guvernului. Si in plus, acesti bani investiti in infrastructura nu genereaza inflatie…

  6. Mareshall
    11.12.2008, 1:35 pm

    “Sau” din sintagma “acum sau transformat in singurii pierzatori ai alegerilor” se scrie despreunat!!!
    In rest, o analiza decenta.

  7. Khris
    11.12.2008, 1:56 pm

    @Mareshall: mersi de atentionare :-)

    Imi tot propun sa recitesc articolele inainte de publicare dar de fiecare data sunt pe fuga. Greseala asta este a doua din ultimele zile ceea ce este inacceptabil, o sa fiu mai atent pe viitor, nu de alta dar daca voi continua in ritmul acesta o sa isi faca lumea o impresie gresita..

  8. la chaudiere
    11.12.2008, 8:19 pm

    In 1991 tocmai intrasem la facultate si invarteam un mic comert de camin. Tot ce vindeam transformam in dolari si apoi cumparam “kinezarii” de la turci si tot asa. Nea Stolojan le dadea cu inflatia, cu valuta (“nationalizare “, bla bla) cu una cu alta si iaca asa am pierdut banuti . Recunosc ca este o chestie personala, dar incompetenta lui Stolo a ramas aceeasi. Cand a ajuns dolarul la 1000 lei prin 93 am inteles ce inseamana “mostenire grea” :)
    Imi aduc bine aminte ca intre 1990-1992 (inainte de a veni Vacaroiu la putere), Stolojan(ministru de finante apoi PM) a dublat salariile iar inflatia a crescut de nebuna pentru ca nu avea nici in clin nici in maneca cu masurile macroeconomice potrivite unei economii in deriva.
    Stolojan este santajabil. Era o super afacere cu tehnica miltara( Motorola parca,) in care era bagat impreuna cu Stanculescu, Megapower, etc.
    Nu mai are importanta. Este ales! Atunnci sa faca treaba!
    Tot se lauda el cu autostrazi care vor fi terminate pana la sfarsitul anului 2009. Si ii dadea cu virgula. Sa moara Veta daca nu il intreb peste un an de virgula aia.
    In fine, noi sa fim sanatosi ca belelele curg garla.

  9. la chaudiere
    11.12.2008, 8:32 pm

    A propos.
    Au inceput pe la noi pe aici(Ottawa) cu panica, somajul ne manaca taticu’.
    Aveai salar de 3000$ net, acu’ servesti 430$ pe saptamana adica 1720$ pe luna.Fix. Iti platesti mancarea, ipoteca(chiria), telefonul si benzina.
    Vrei mai mult ,cauti un part time maxim 100$ brut (ca sa nu iti reduca somajul), si ti platesti cablu, internet, rata la masina si lumanarile la biserica:).
    Ai “spart” cardu de credit, muncesti la negru si platesti datoriile ( daca mai gasesti ceva la negru, ca au sa inceapa si restaurantele sa se inchida).
    Sau varianta a doua.Iti bagi picioru’ si spargi cardu’ si mai tare.

  10. Khris
    11.12.2008, 8:47 pm

    @la chaudiere: in vremurile in care Stolojan a fost premier economia era la pamant iar masura nationalizarii valutei a fost una disperata pe care eu partial o inteleg. Cat priveste santajabilitatea, cred ca este mai putin santajabil decat altii iar varianta cu Stolojan este buna doar pentru faptul ca se putea si mai rau. Eu unul o sa ii acord credit cel putin in urmatoarele 6 luni. Ma multumesc si cu 150km de autostrada in 2009.

    Daca este rau in Canada, de ce nu te intorci? Tara are nevoie de tine :-)

  11. la chaudiere
    11.12.2008, 8:53 pm

    Variatiuni…joke…
    Varianta a doua.:) a lui varu’ Georgel care nu are casa ( e chiriash).

    Te duci la cazino. Spargi cardurile( retragi, de la bancomat sau ghiseu, asa la vre-o 1000$/ zi) , joci de 20$ de pamplezir, iei banii cash, ii pui in punga( de hartie maro:) si pleci acasa. In cateva zile ( saptamani :) ) ai devalizat cardurile si ai o mica avere cash.
    Declari faliment personal, 7 ani nu mai pupi credit , si te duci in Cuba sau R.Dominicana si stai cu kuku la soare asa la vre-o luna.
    Revii la matca, intre timp nu mai ai masina (era pe credit-bail), nu mai ai nevasta( ai divortat, ca sa nu o belasca falimentul si pe ea) si nu ai nici slujba (normal, cine mai are pe timp de criza). Cauti cel mai ieftin apartament in Montreal ( chiar daca ai stat in Ottatwa) si negociezi la sange chiria.
    Iti cumperi o masina ultima mana :) pe care n-a avut Tariceanu sansa sa o impoziteze de trei ori si nici RAR n-a avut sansa sa o mai controleze la noxe. Apoi te duci in rezervatie (de huroni sau mohawk) si faci plinul la benzina si tigari.
    Si uite asa trece criza intr-un ritm de samaba cubaneza.
    Biensur ceri ajutor social cand ai terminat somajul, ca doar n-o sa cheltui din “averea” acumulata .
    Asta e viata.

    PS: Si al Ottawa avem conducatori de KKT dar nu-l avem pe TRU.
    Sa fiti iubiti.

  12. la chaudiere
    11.12.2008, 8:57 pm

    Nu e rau taticu’. Vreau sa-ti zic ca sunt si aici panicati care vor sa ia puterea pentru ca vine criza.
    Aici daca nu ai slujba iei somaj si iti cauti ceva, faci cursuri, vezi tu.
    Eu sunt pe cont propriu si nu cred ca as mai putea face acelasi lucru in Romania.
    Sincer nu revin. Dar nu spune niciodata, niciodata:)

    3000$ nu e mult dar mie imi ajunge.Sa moara Veta daca te mint.

  13. la chaudiere
    11.12.2008, 9:04 pm

    Sa stii ca nu-i rau cu somajul. Este foarte important sa ai un venit stabil .Un somaj de 1700$ este pentru o subzistenta rezonabila (am scris mai sus de ce) cateva luni, poate jumatate de an. Sa nu crezi ca merg lucrurile struna dar macar am luni bune cand pot pun ceva bani de-o parte pentru vremuri nasoale.

  14. Khris
    11.12.2008, 9:08 pm

    @la chaudiere: pai daca primesti $1700 somaj/ luna o duci chiar bine daca nu “te spargi in figuri”. In RO, cu somajul mori de foame. Aici criza este deocamdata doar la un nivel superficial, dar ne asteptam la ce este mai rau in primele 6 luni ale anului viitor.

  15. Zimbrul
    12.12.2008, 12:34 pm

    Ce fain in romania…nu exista practic opozitie :) )

  16. DanBruma
    12.12.2008, 1:39 pm

    Khris, esti economist? Ca daca nu esti economist sau nu esti macar pasionat de economie ar fii bine sa te abtii sa scrii chestii de genul “prin acest gen de masuri ne taiem singuri craca de sub picioare”. Macar spune care este autorul acestui gen de rationament, spune ca ai luat asta din presa economica etc.

  17. khris
    12.12.2008, 1:44 pm

    @Dan Bruma – citeste pagina “despre”

  18. Saptamana politica plus Zece pentru Romania | khris.ro
    14.12.2008, 2:01 am

    [...] posibila coalizare a PDL-ului cu PSD-ul in scopul formarii unei majoritati parlamentare. Am scris aici si aici despre acest subiect si imi mentin parerea ca dincolo de nevoia tarii de a fi guvernata, [...]

Lasa un comentariu


Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente