Politica Publicat la 24.11.2009 159 comentarii
Sprijinindu-l pe Mircea Geoana, PNL-ul pierde indiferent cine va iesi presedinte
Dincolo de toata isteria generata de rezultatele primului tur al alegerilor prezidentiale, cred ca merita sa analizam la rece cum stau lucrurile in acest moment, mai ales tinand cont de pozitia relativ surprinzatoare a liberalilor.
Pozitia PNL-ului si cele doua milioane de voturi
Crin Antonescu a obtinut duminica doua milioane de voturi, pe care cel mai probabil va decide sa le puna in slujba lui Mircea Geoana. La schimb, a cerut PSD-ului acceptarea domnului Johannis drept prim-ministru, cerere acceptata cel putin la nivel declarativ.
Problema PNL-ului insa, este ca o mare parte dintre cei doua milioane de romani care au votat cu candidatul liberal, nu se vor conforma indemnurilor de a vota cu candidatul PSD, si asta din mai multe motive:
1. Crin Antonescu a reusit sa adune multe voturi din zona nehotaratilor si a celor anti-sistem – persoane care in mod sigur nu se vor prezenta la urne in turul doi;
2. Votantii traditionali ai PNL sunt prin definitie anti-PSD (si prin ricoseu anti-Geoana) si doar partial anti-Basescu, fiind de asteptat ca cei care nu ii suporta pe cei doi sa ramana acasa, iar ceilalti sa isi imparta voturile (tineti cont de faptul ca ura fata de PDL & Basescu este mai mica decat ura fata de PSD & Geoana).
Mai mult - cu tot sprijinul PNL, dl Geoana nu este sigur de castigarea alegerilor, pe cand daca l-ar fi sprijinit pe dl Basescu, PNL-ul ar fi mers la sigur. In aceste conditii, decizia liberalilor este de neinteles.
Ce se intampla daca Traian Basescu va castiga
Daca dl Basescu va castiga un nou mandat, liberalii se vor afla intr-o pozitie extrem de dificila. De ce? Pentru ca actualul presedinte nu uita si nu iarta.
Acesta nu are nevoie de PNL in intregul sau, asa ca nu va avea absolut nicio remuscare sa rupa din PNL o aripa suficient de mare incat sa isi asigure majoritatea necesara trecerii guvernului (Negoita sau altul), moment in care cariera politica a domnului Antonescu se va apropia de sfarsit.
Ce se va intampla daca Mircea Geoana va castiga
Dl Geoana are nevoie disperata de voturile liberalilor, acesta fiind si motivul pentru care a declarat ca il accepta pe dl Johannis drept prim ministru.
Cine isi imagineaza insa ca dupa ce dl Geoana va ajunge presedinte, PSD-ul ii va permite primului ministru sa isi faca echipa de capul sau, este extrem de naiv.
Lui Klaus Johannis ii vor “baga” pe gat tot felul de personaje pe post de ministri si/sau secretari de stat, iar daca acestuia nu ii va conveni situatia, va fi nevoit sa isi depuna mandatul.
Ce va face PNL-ul atunci, in conditiile in care pozitia PSD-ului va fi una extrem de puternica, iar domnului Hrebenciuc nu ii va fi greu sa “adune” suficienti parlamentari pentru a trece prin Parlament un guvern 100% PSD?
Dupa cum se poate observa, prin sprijinirea PSD-ului, PNL-ul pierde in orice varianta.
Ce ar fi trebuit sa faca PNL?
Prin refuzul de a discuta formarea unui guvern cu PDL, liberalii au facut o greseala fundamentala. De ce? Pentru ca actualul presedinte era singurul in masura sa ofere ceva concret, in timp ce dl Geoana nu poate oferi decat niste promisiuni, care oricum nu vor mai valora doi bani in momentul in care acesta va ajunge presedinte.
Ce putea oferi dl Basescu? Un guvern format in jurul lui Klaus Johannis, sau a unui alt candidat agreeat de ambele parti!
Presedintelui nu i-ar fi fost greu sa ii retraga rapid d-lui Negoita mandatul de prim-ministru si sa il ofere primarului Sibiului, iar in cateva zile, PDL si PNL ar fi putut prezenta o varianta de guvern care sa treaca prin Parlament INAINTE de al doilea tur de scrutin.
Astfel, si PNL-ul ar fi obtinut garantia ca nu va fi aruncat din tren dupa turul doi, si dl Basescu ar fi fost sigur ca va obtine al doilea mandat.
Decizia liberalilor a fost insa alta, iar asta s-ar putea sa ii coste scump.
In orice caz insa, presimt ca urmatoarele doua saptamani vor fi de neuitat.


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
24.11.2009, 1:11 pm
Cu tot respectul, dar mi se pare un comentariu naiv.
1. Crin Antonescu a avut permanent un discurs virulent anti-Basescu, presupunerea ca in turul 2 ar fi putut sa ii dea voturile acestuia a fost de la inceput o utopie, alimentata ce-i drept de presa.
Paranteza: mass-media promoveaza insistent o imagine caricaturizata a politicenilor care se razgandesc de la ora la ora si pentru care orice intorsatura este posibila. In practica, daca ne uitam in toti acesti 20 de ani, nu am vazut nici o astfel de intorsatura PESTE NOAPTE. Cand s-au intamplat, au venit la capatul a luni de conflicte (ruptura PD-PNL) sau dupa saptamani de negocieri si sedinte nervoase (alianta PDL-PSD). Teoria intorsaturilor la 180 de grade peste noapte este o iluzie indusa de mass-media.
2. Declaratia initiala a lui Antonescu a fost mult exagerata, pe de-o parta de televiziunile mogulilor, interesate sa pompeze pro-Geoana, pe de alta de Basescu insusi, ce a ales rapid varianta naturala pentru temperamentul sau, aceea de a taia orice cale de negociere si de a exacerba diferentele. De fapt Antonescu a spus “in nici un caz Basescu, sa vedem daca putem obtine ceva care sa justifice o sustinere pentru Geoana”.
3. Liberalii spun ca incearca sa obtina prim-ministrul si o serie de principii de guvernare. Daca ne departam un pic de subiectivismul inevitabil, pentru un partid cu 18% in Parlament si 20% la guvernare ar fi un rezultat excelent! In ceea ce priveste optiunea cealalta, Traian Basescu a reafirmat in ultima zi a campaniei ca propunerea sa pentru liberali este “un guvern PDL-PNL cu prim-ministru desemnat de partidul cu cel mai mare numar de mandate din Parlament, adica PDL”. O oferta inferioara celei de care Antonescu conditioneaza sustinerea pentru Geoana. Daca TB intentiona sa isi imbunatateasca oferta pentru PNL, cu siguranta ca ar fi afirmat public acest lucru repede dupa alegeri. N-a fost cazul, nici pe departe. Nici pomeneala de vreo disponibilitate pentru a il nominaliza pe Johannis.
De fapt, ieri nu a fost decat un joc al declaratiilor prin care toti cei implicati au incercat sa obtina imagine de pe urma optiunii lor post-turul 1. Fondul problemei era clar dinainte, mai putin procentele exacte si implicit capacitatea de negociere.
4. Optiunea electoratului lui Antonescu, in cifre: http://turambarr.blogspot.com/2009/11/strans-doamna-strans.html
Luand in consideratie si cele de mai sus e clar ca Antonescu face ceea ce majoritatea alegatorilor sai asteptau sa faca. Cum crezi ca ar fi reactionat acestia daca ar fi anuntat o sustinere pentru Traian Basescu?? Sigur, alegatorii PDL ar fi fost incantati, dar nu grija acestora o are Antonescu.
5. Riscurile pe care si le asuma PNL sunt minime. PSD-ul nu va vira spre PDL din simplul motiv ca acesta este un partid mai mare si implicit cu pretentii mai mari. Nici nu cred ca va rupe din PNL, nu trebuie sa extindem tipul de politica practicat de Basescu la nivelul intregii clase politice. Basescu e mai curand o exceptie decat o regula. In principiu e mai simplu si mai sigur sa negociezi cu o organizatie decat cu parlamentari individuali, asta daca nu ai o repulsie puternica fata de ideea de negociere. Nu e nici pe departe cazul trioului Geoana-Hrebe-Gusa care sunt “sforari” de prima-mana, practic la polul opus lui Basescu.
Sigur ca in timp PSD va pune presiune pe PNL. Insa aceasta in timp va capata si optiunea de a vira spre “noul” PDL ce va rezulta dupa congresul de la anul, si care, fara presedinte si trimis in opozitie, va fi cu siguranta mult mai conciliant cu liberalii.
Iar PSD-ul va trebui sa tina cont de acest risc inainte de a isi agresa prea tare partenerul.
In varianta cealalta, daca ar fi ales, cu sau fara voturile PNL, Traian Basescu cu siguranta isi va urmari in continuare tintele majore, din care cateva reprezinta o amenintare vitala pentru PNL: votul uninominal majoritar, absorbtia PNL in “marele partid de dreapta” si eventual Republica Prezidentiala. Ce s-ar fi intamplat cu PNL intr-o alianta cu PDL in care acesta are prim-ministrul e usor de anticipat, avem precedentul aliantei PDL-PSD. Iar varianta Johannis a fost refuzata categoric si in mod repetat de Basescu.
Parerea mea este ca daca Traian Basescu va fi reales, viitoarea coalitie va fi PDL-PSD, dupa o oferta pur formala catre PNL.
24.11.2009, 1:20 pm
Da deci suntem intr-un mare rahat,am ajuns sa votam intre chior si urmasul lui bombo deci voi vota cu chiorul.
Cand or intelege cei de la PSD sa stea acasa ca lumea s-a saturat de ei si ca daca PSDul nu ar mai fi candidat atunci nici Base nu ar mai iesi?
E foarte greu sa decizi au ramas doua rele la fel de mari dar scarba fata de PSD nu se compara cu scarba fata de pdl
24.11.2009, 1:24 pm
Sa mor daca am vazut trepanati mai netezi. Matrozul chior se aliaza intru indeplinirea visului cu PSD-ul, reface FSN-ul si cuantificam ce are de pierdut PNL-ul daca staruie sa ne scapa de seful mogulilor timizi, prosti, dar foarte smecheri… cocos, casuneanu, paunesc.
In plus, daca iese matrozul chior si chel urmeaza anul electoral 2010, adica Romania intra in cacat.
24.11.2009, 1:25 pm
Eu am o pozitie extrem de simpla. Nu ma leg de numele politicianului ca nu-mi pasa de binele personal al niciunuia. Eu insa ma gandesc la mine. Pe mine cota unica de impozitare m-a transformat din spagar in contributor la buget cu o suma frumusica. Scoaterea ei si trecerea la impozitul progresiv ma va transforma din nou in spagar cu riscurile aferente. Eu deci voi vota cu buzunarul meu, avand in vedere ca Geoana a propus reintroducerea impozitului progresiv (adica ala dinainte de cota unica, ala la care eu ar fi trebuit sa dau undeva pe la cel putin 38% din ce castig). So, nu ma intereseaza ca Basescu i-a trantit pe PNL cum sustin unii, nu ma intereseaza ca face scandal cu Crin si Orban si ca l-a frecat pe Patriciu si Iliescu prin tribunale. Nu ma intereseaza ca Geoana e un factor de uniune nationala si stabilitate din moment ce uniunea lui imi va propune sa-mi ia 38% din bani.
24.11.2009, 1:44 pm
True, true ….
Aceleasi argumente le am si eu, deci nu pot sa spun 100% sigur ca nici basescu nu ar umbla la cota unica.
Totusi decat 0% sanse ca in cazul lui buze rosii (cum poate un barbat sa aiba asa buze rosii , gretos ) ….
24.11.2009, 2:01 pm
Da, a vorbit Basescu de o eventuala scaderea a cotei unice din 2011 dar n-as paria pe asta. De altfel imi ajunge sa ramana la cat este.
24.11.2009, 3:58 pm
Cea mai deschis si cinstit exprimata pozitie. Poti sa fii de acord cu ea sau s-o combati, dar nu se poate sa nu admiri curajul asumarii ei. Si – indiferent daca dam sau nu curs acestei tentatii – sa recunoastem ca si multi dintre noi ceilalti ne facem acest gen de calcule, dar recunoastere pe fata… Mai subtirel! Toti suntem “altruisti” si “deontologi” si “moralisti” si preocupati doar de binele si interesul public, fiecare de interesul sau nu, catusi de putin, asa ceva nici nu ne trece prin minte…
24.11.2009, 1:39 pm
Inainte de toate trebuie sa mentionez ca am 30 de ani si am votat cu Crin. Inainte am votat cu Traian Basescu, omul care parea cel mai potrivit sa ne scoata din rahat.
Dar acum sunt socat cand vad cum gandesc tinerii de azi referitor la regimul Traian Basescu – PDL.
Ce reforma s-a facut in acesti ani? Impozit forfetar? Cresterea nejustificata a numarului de bugetari? Marirea la fel fara resurse a salariilor bugetarilor si a pensiilor? Care din aceste masuri sunt de DREAPTA???
PDL nu a promovat nici o masura de stanga in toata aceasta perioada (cu exceptia cotei unice care e tot propunerea PNL, sustinuta de atunci PNL-istul Ionut Popescu).
Ce oameni a promovat PDL? Ritzi? Udrea? Videanu? Pogea? Berceanu?
La fel de socanta e afirmatia cuiva de mai sus ca parlamentarii ar trebui sa dispara cu totii ca si asa nu isi fac treaba. Imi cer scuze pentru afirmatia urmatoare, dar cred ca trebuie sa fii tampit sa spui asa ceva…
Se pare ca ne dorim un dictator in continuare, un tatuc care sa ne spuna ce sa facem, ce sa spunem, ce sa gandim…
Prefer oricand un sistem democratic – cu toate lipsurile sale: coruptie, taraganarea legislatiei, interese personale, interese de partid – decat o dictatura linistita.
Cine vrea altfel ii recomand calduros sa emigreze in Coreea de Nord.
Da, o sa votez in turul doi cu Geoana, nu pentru ca imi place PSD, sau ca sunt de acord cu politicile lor. Ci pur si simplu pentru ca nu vreau presedinte autoritar care sa interpreteze constitutia asa cum i se pare lui bine. E aberant ca intr-o democratie din UE, o majoritate parlamentara de 65% sa nu faca guvernul pentru ca asa vrea Presedintele…
24.11.2009, 1:40 pm
O rectificare: “PDL nu a promovat nici o masura de stanga in toata aceasta perioada (cu exceptia cotei unice care e tot propunerea PNL, sustinuta de atunci PNL-istul Ionut Popescu).”
- masura de DREAPTA am gandit acolo si nu de stanga.
24.11.2009, 4:19 pm
Paul:
“La fel de socanta e afirmatia cuiva de mai sus ca parlamentarii ar trebui sa dispara cu totii ca si asa nu isi fac treaba. Imi cer scuze pentru afirmatia urmatoare, dar cred ca trebuie sa fii tampit sa spui asa ceva…”
Am la dumneata rugamintea sa cauti “mai sus” comentariul in cauza, si daca – asa cum presupun – este cel scris de mine, atunci te rog sa-l mai parcurgi o data, dar de data aceasta sa-l si citesti, nu doar sa spicuiesti mintal din el “dintr-o aruncatura de ochi”.
Marturisesc faptul ca nu ma cred vreun geniu (in nici un domeniu, si cu atat mai putin in domeniul economiei si in cel al politicii, unde – din pacate – sunt cam (prea) necunoscator), dar am pretentia ca NICI tampit nu sunt, si ca macar de urme de bun-simt logic mai dispun.
Se pare ca dumneata nu retinusesi decat faptul ca afirmasem ca daca ne luam doar dupa cantitatea si calitatea activitatii prestate (argumentul adus acum in campania dusa pt a le reduce numarul prin referendum) am putea la fel de bine sa desfiintam institutia cu totul, nu numai sa o reducem numeric, intrucat oricum nu-si indeplineste atributiile, dar ai omis faptul ca in fraza cu care continuasem afirmasem verbatim ca NU aceasta este solutia, intrucat daca se hotarasc sa-si si indeplineasca atributiile cu care sunt investiti prin vot ORICUM sunt prea putini, chiar daca nu le reducem numarul.
Dar se poate sa ma fi inselat eu si sa mai fi exprimat si altcineva aceasta idee in modul inteles de dumneata, si sa nu fi bagat eu de seama…
24.11.2009, 7:23 pm
Nu te supara dar cand a guvernat PDL-ul???? In mandatul trecut dupa nici un an de guvernare PNL-ul s-a aliat cu PSD-ul si n-au facut decat sa le bage bete-n roate. In mandatul actual PSD-ul a parasit iar barca si s-a aliat cu PNL-ul facand ce stiu ei mai bine: sa taraganeze la sfarsit orice progres. Asta au facut si cand erau la putere pe vreme lui Iliescu. Vorbesti de oamenii promovati de PDL … ok, nu-s grozavi. Dar PNL-ul ce oameni a promovat? Zi-mi un nume, doar unul, de om integru, vertical si care sa arate clar ca pune interesul national mai presus de cel personal. De PSD nici nu mai zic, o adunatura de bisnitari aproape analfabeti. Astia ii vrei tu la guvernare? Ti-e dor de Nastase si Iliescu? Nu mai zic de faptul ca Geoana vrea revenirea la impozitul progresiv. Deci chiar n-am chef sa-mi dau 40% din salariu de-a moaca. Nu pot sa cred ca niste oameni cu educatie pun botul la toate cioacele lui Felix & Vantu. Jenant
24.11.2009, 1:49 pm
Esti mult prea categoric in aprecieri. Cand scrii despre economie esti mai relaxat, mai nuantat.
24.11.2009, 2:11 pm
[...] articol este o replica la cel scris de khris. Este foarte interesant cat de subiectivi suntem cand avem o opinie politica format si chiar [...]
24.11.2009, 2:22 pm
Asa cum scrie si in articol, Geoana nu va obtine de la electoratul PNL-ist mai multe voturi decat Basescu.
Cei atrasi de Crin, peste scorul PNL, ori nu voteaza ori voteaza Basescu. Iar nucleul PNL (la electorat ma refer) se va imparti intre Geoana si Basescu. Rmane de vazut ce fac ungurii. Daca ar fi dupa Bela ar trebui sa voteze cu Geoana. Dar n-ar fi prima oara cand ungurii nu dau doi bani pe “deciziile de la centru”
Lupta ramane deschisa dar sansele sunt totusdi in favoarea lui Basescu. Cei cativa indivizi care posteaza peste tot “in numele PNL” ca vor vota cu Geoana in unanimitate, sunt de-a dreptul puerili.
24.11.2009, 3:21 pm
De ce ar trebuii sa voteze ungurii cu Geoana???? cand Geoana a fost atat de vehement impotriva intrarii ungurilor la guvernare??? acum 1 an de zie numai?? ei tin minte foarte clar ca PDL a insistat sa intre si UDMR-ul la guvernare si pana la urma a cedat PSD-ului
24.11.2009, 2:24 pm
Pentru un om politic de talia lui Crin Antonescu (si pentru un partid precum PNL), istoria plina de maceluri politice parsive, pe la spate, absolut dezonorante, a lui TB nu poate fi decat un indemn de a sta cat mai departe de el. Altfel ar insemna ca instinctul de supravietuire al lui Crin Antonescu nu functioneaza. Pai nu avem expemplul foarte recent al aliantei DA?!? Cand, dupa ce Base si Tariceanu au castigat IMPREUNA alegerile si au baut sampanie din sticla in Piata, au inceput o cafteala care parea sa nu se mai sfarseasca. Si nu-mi aduca aminte ca Tariceanu s-o fi inceput. In fine, ceea ce vad, chiar si printre prieteni, e ca fanii declarati ai lui Base sunt plini de un bigotism dezgustator, ratiunea nu functioneaza, argumentele nu exista sau nu-i intereaseaza. Se uita la Base ca la un mantuitor. Singurul lucru care mi se spune cand cer argumente este ca Base a vrut, saracu’, sa faca multe, da’ nu l-au lasat astia, comunistii. El fiind, nu-i asa?, un anticomunist notoriu…Mi-e teama ca suntem intr-un mare cacat, oricum…
24.11.2009, 2:56 pm
dar din ce cauza crezi ca plang saracii politicieni si se aliaza impotriva lui ?
pentru Binele Suprem al nostru ?
le-a taiat painea ! le taie salariile, ii reduce de-aia tipa saracii ca nu mai vor Basescu. si ei, tot la buzunarul propriu se gandesc.
24.11.2009, 2:29 pm
Nu stiu cat ar pierde PNL intr-o guvernare cu PSD. Din pdv partid s-ar putea sa fie multi care vor migra din PDL in PSD si in PNL. Poate suficient de multi astfel incat PDL sa aiba o problema. Apoi, daca macar 10% din ce se spune despre Basescu Videanu Blaga Udrea&co este adevarat, s-ar putea sa ii vedem plimbati pe la DNA cu oarece succes de data asta. Asa incat nu cred ca putem spune ca PNL ar pierde ceva, dimpotriva. Daca Geoana ajuns presedinte continua pe linia Vanghelie &co, nu vad ce problema ar avea PNL.
24.11.2009, 2:29 pm
DOmnul Orgonas
De data aceasta sunt de acord cu dvs. Desi l-am votat pe Antonescu duminica nu pot sa fiu de acord cu ideea unei aliante cu PSD. Este doar in detrimentul liberalilor. Am declarat public (pe blogul meu) ca Romania nu are nevoie de o alta monstruasa coalitie. Daca PNL ar ramane in opozitie si ar face o opoyizite responsabila si constructiva ar ajunge poate la 25% la urmatoarele alegeri.
24.11.2009, 2:42 pm
Familia mea (cam vreo 8 persoane) a votat cu Crin Antonescu dar nici prin gand nu ne trece sa votam in turul doi cu Geoana. Si sunt convinsa ca multi sustinatori liberali gandesc la fel.
In primul rand pt ca nu putem sa ne transformam , peste noapte, din liberali convinsi, in sustinatori ai lui Iliescu-Voiculescu.
Iar in al 2-lea rand, tot ca liberali convinsi, nu acceptam deloc ideea ca voturile noastre sa fie vandute ca la târg, de catre Crin Antonescu sau Norica Nicolai.
Am doi copii studenti care ma tin la curent cu faptul ca studentimea care s-a inghesuit sa-l voteze pe Crin nu se va inghesui nicidecum sa-l voteze pe Geoana doar pt ca asa i-ar placea dlui Antonescu.
De data asta Antonescu are in mana o carte castigatoare dar se pare ca are de gand sa o joaca prost de tot.
24.11.2009, 2:43 pm
totdeauna B?sescu i-a enervat pe politicieni.
Tot timpul s-au aliat împotriva lui.
Dac? îns? era ca iLie? dând în stânga ?i în dreapta ca to?i s? fie ferici?i era bine.
P?i ?sta e nebun ? Singurul de la ’89 care a luptat CU clasa politic?.
De ce n-a ales s? le fie prieten. S? împart? ?ara cum au f?cut-o predecesorii ?
De ce sar ca ar?i când aud de B?sescu ? Ca boierimea pe vremuri când auzea de Horia, Clo?ca ?i Cri?an ?
De ce n-a câ?tigat N?stase mandatul trecut ?i totul era armonie ?i glorie, to?i se iubeau ?i o duceau bine. To?i boierii parlamentari ajun?i în fruntea ??rii. C? noi, prostimea tot fura?i eram.
V? plânge?i de certurile lor ? Prefer s?-i v?d pe nehali?ii ??tia din frunte cum tremur? de fric? la auzul numelui B?sescu. C? alt câ?tig nu am. Nu cred în balivernele spuse în campanie pentru c? nici 5% nu vor realiza ce-au promis.
Cred îns? c? ?ara asta s-a trezit din somnul dulce de pe vremea comuni?tilor odat? cu B?sescu. În ace?ti ani am fost mai liberi ca oricând, ca om de rând puteam atinge orice boier politician corupt. Asta mi-e satisfac?ia personal?.
Iohannis, Geoan? & Crin promit multe acum, la fel cum eu le spun la inverviu angajatorilor c? voi face ?i voi drege necunoscând situa?ia. Biruri au fost ?i vor fi. ?i v? promit c? nici ei ?i nici B?sescu nu vor face mare lucru dac? vor fi ale?i a?a cum nici Obama & stuff nu au f?cut-o.
Totu?i nu prefer un PRE?EDINTE ca Geoan? ?i s? fiu condus de un Crin ce ?i-a ar?tat adev?rata fa?a în urma afl?rii rezultatelor. Înseamn? c? în ace?ti ani n-am înv??at nimic. Revenim de unde am plecat. Nu as suporta 5 ani cu Iliescu la TV. Sau Tariceanu. Sau Vosganian. Nu, dupa cele intamplate.
24.11.2009, 2:44 pm
Khris, poti sterge mesajul. L-am postat pe blogul meu.
Imi pare rau ca n-ai rezolvat problema diacriticelor.
24.11.2009, 3:05 pm
Mda… nu e deloc naiv comentariul. E logic si e in “natura firii”. Ce a facut Antonescu este o miscare sinucigasa. Aparitia de azi a lui Radu Campuanu vine sa intareasca prostia reiterata de catre PNL prin atitudinea unor lideri indoielnici. Precum Campeanu in ’90, tot asa Antonescu in 2009. Pacat de partidul asta si de valorile pe care le intruchipeaza. In doctrina caci in fapt… prin aceasta actiune devin apendicul liberal al PSD in a carui cacealma intra cu fruntea sus! … PNL ul se va sparge SAU Antonescu va fi debarcat si trimis la umbra sa mai reflecteze. N-ar fi rau sa isi ia o pensie cu Radu Campeanu si sa discute “politica” …. Pacat!
24.11.2009, 3:40 pm
Articol scris cu gandire neintoxicata FELICITARI Avand orbul gainilor multi aserviti vad doar Antonescu-Geoana, BASESCU, si nu sustinatorii lor
atriciu-Iliescu,Voiculescu,Vantu, POPORUL. Poporul este de “ESENTA EMINESCU”‘restul “ESENTA CARAGIALE”. Cand vom avea un echilibru al esentelor vom trai bine. Pentru putin umor sanatos il voi pomeni si pe CREANGA cu: “muieti is posmegii? dar nu cred ca suntem un NEAM de lenesi asa cum ne-ar dori cei f.bogati pentru a NE supune! Votez cu BASESCU!ss cu
24.11.2009, 3:45 pm
Articol scris cu gandire neintoxicata FELICITARI Avand orbul gainilor multi aserviti vad doar Antonescu-Geoana, BASESCU, si nu sustinatorii lor: Patriciu-Iliescu,Voiculescu,Vantu, POPORUL. Poporul este de “ESENTA EMINESCU”‘restul “ESENTA CARAGIALE”. Cand vom avea un echilibru al esentelor vom trai bine. Pentru putin umor sanatos il voi pomeni si pe CREANGA cu: “muieti is posmegii? dar nu cred ca suntem un NEAM de lenesi asa cum ne-ar dori cei f.bogati pentru a NE supune! Votez cu BASESCU!
24.11.2009, 3:56 pm
ai perfecta dreptate in ceea ce spui cu 2 exceptii:
1. dl base putea sa ofere aceasta varianta – siguranta ceruta de PNL, dar a decis sa nu o faca, ca si inainte de turul 1 si nu ar fi facut-o nici acum nici dupa turul 2, pentru ca ptr. dl base nu e important fotoliu de presedinte ci puterea in sine si asta vine doar de la guvern
2. pnl-istii si noi toti suntem scarbiti de psd si de hrebe & co, dar suntem si mai scarbiti de scandaluri probleme – deci in locul inca a cel putin 1 an de alegeri anticipate, modificari de constitutie, referendumuri si renegocieri cu pnl ca intreg, fara antonescu sau individual cu fiecare deputat sau senator in parte, vom alege (iar dintre 2 rele, ca in 2000) – stabilitatea si un mediu propice activitatii de business.
IN plus 1 comentariu:
- cred ca Johannis are 1 sansa, chiar daca mica, sa devina presedinte cui Geoana si nici una cu Basescu, asa incat voi alege sa votez cu Johannis, si deci cu Geoana, si nu cu Basescu
un votant al lui Antonescu (in primul tur)
24.11.2009, 4:40 pm
dezamagitule, habar n-avusesem ca Johannis aspira la postul de presedinte!
25.11.2009, 10:29 am
Pai daca vrea sa fie presedinte de ce nu a candidat la presedintie???
De fapt asta cu Johanis e o scuza penibila a celor din PNL pentru a-si da voturile lui Iliescu&Hrebe&Nastase. Scopul PNL-ului e puterea de care sunt cel putin la fel de bolnavi ca Base. Daca n-ar exista setea asta fara masura pentru ciolan s-ar gandi un pic inainte de a vinde tara comunistilor.
Zici ca sunteti scarbiti de scandaluri si probleme? Vad ca toti penelisti veniti cu aceleasi texte. Hai sa-ti spune eu care e adevarul gol golut: daca iese Geoana presidente PNL primeste niste oase de la masa PSD-ului iar daca iese Base PNL-ul va trebuie sa saliveze inca vreo 5 ani inghitind in sec. Asta-i tot. Nu conteaza ideologie, verticalitate. Interes si atat. Rusine (PS. Si eu am votat cu Crin dar tot ce a facut el din momentul anuntarii rezultatelor m-a umplut de scarba)
25.11.2009, 11:57 am
nu stiu daca Johannis vrea sa devina presedinte, daca ar fi vrut ar fi trebuit sa candideze corect – eu m-am dat de gol si am spus de fapt ca as fi vrut sa devina presedinte – atunci l-as fi votat cu ambele maini, nu cu inima indoita.
si ca sa respect adevarulul nici eu nu sunt mai penelist decat poate Johannis – am votat crin de conjuctura – dar cred ca daca primarul din Sibiu ar face in toata tara macar 10% din ce a reusit acolo am fi pe drumul cel bun – fara a vrea sa jicnesc alti primari de calitate din tara. Eu fiind din Bucuresti aici nu ne putem lauda cu nimic – de la revolutie incoace – incluzand si madatul dl. basescu
26.11.2009, 12:23 am
dezamagitu’: Oare DE CE tot vrem noi sa impingem oamenii pana cand isi ating limita incompetentei – si asta inca impotriva propriului interes pe care ni-l decalaram?
Functia care are in “fisa postului” administrarea efectiva a tarii este cea de prim-ministru (conducand cabinetul format de el, pt care TOT EL raspunde), NU (nicidecum) cea de presedinte – asta fusese o aberatie a ultimei perioade, si UITE cum incet-incet (dar din-ce-in-ce mai repede) ne indreapta spre dictatura personala…
Pe de alta parte, johannis a dovedit ca este bun administrator, nu bun reprezentant, nu bun mediator, nu bun cunoscator al constitutiei, nu ca macar stapaneste excelent limba romana (de agramati purtatori de cuvant mi-a ajuns)… CE motiv am avea sa-l impingem intr-un domeniu unde nu neaparat nu e priceput, dar eu nu stiu sa fi DOVEDIT ca e priceput, in loc sa-l lasam in domeniul unde a dovedit pricepere (la un nivel mai mic) si unde TOT toata tara “o are pe mana”, ASA ar putea eventual (daca va putea…) sa aduca intregii tari o parte din imbunatatirile pe care le-a adus Sibiului, NU din fotoliul prezidential.
Nici macar noi insine nu stim CUM sa vrem ceea ce declaram ca vrem!
24.11.2009, 4:36 pm
khris, te rog, nu poti sa corectezi ora la transmiterea comentariilor? Ma deruteaza cand vad la 15:34 comentariu postat la “3:56 pm”.
24.11.2009, 5:22 pm
[...] Mai sunt destule de zis despre alianta asta maro. Explicatii complete aici. [...]
24.11.2009, 5:44 pm
Nu se pot face intelegeri cu Basescu. Roman a facut si a pierdut partidul. Taranisti au facut si au pierdut tot. PSD-ul a facut si nu sa putut.
Nu putem sti daca Geoana va respecta ce intelegeri se fac acuma decit dupa alegeri si doar daca va iesi presedinte. Ceea ce stim sigur este ca Basescu face ce il taie capul si sigur nu respecta ce a promis sau ce sa inteles.
Visul de o viata al presedintelui (PDL+PSD) spune tot.
24.11.2009, 5:51 pm
ei lasa ca o sa vedem atunci , 5 ani de acum in colo, pe d-soara Elena Basescu & sora notar eminent si pe madame Udrea…nu???
e mai bine asa?
si …daca Base asta e asa de corect …de ce a lasat organizarea referendumului pe ultima zi?…de ce nu a facut treaba asta , asa cum e el cu “poporu” din primul an de presedentie???
24.11.2009, 9:00 pm
Revenirea la sistem de impozitare progresiv nu se va produce atat timp cat PNL va fi in alianta de la guvernare. Este clar ca se bate cap in cap cu doctrina liberala si, probabil, nici PSD-ul nu va insista atat de mult pe asta, preferand alte compromisuri.
24.11.2009, 10:23 pm
pt. toti cei care se imbata cu apa rece ca Johannis va putea conduce CA INDEPENDENT un guvern politic. Fratilor, lasati-o balta, nu tine. Va fi o batalie pt functii si ciolan mai mare ca pina acum. Ori PSD il va forta pe Johannis sa se retraga (daca nu se conformeaza dorintelor lor), ori iese iar scandal. Aduceti-va aminte cit a taraganat Boc numirile propuse de PSD in primavara, si asta cu Base in coasta, Acum, fara Base, vor face CE VOR DORI, vor pune ce oameni vor, de preferat pe cei ai lui Vanghelie, toti mafiotii. Si sunt cit se poate de lucid cind spun asta. Adio intoarceri de legi cu dedicatie in Parlament, adio neacceptare de judecatori patati. Sa vedeti ce schimbari vor face, procurori, DNA, CCR (vine la rind), SIE, vor schimba pe toti cei pusi in ultimii ani, unii chiar capabili. O sa fie o politizare dusa la extrem. Vorbim in 3 luni.
24.11.2009, 11:42 pm
D-le Orgonas ,parerea mea este ca Antonescu a mizat pe aceasta ,,carte” gandindu-se ca se va repeta povestea de acum cinci ani ,cand Basescu l-a numit premier pe Tariceanu , si nu a mai scapat de el pana la alegeri. Probabil asa se gandeste si acum. Dar oare sunt dispusi pesedistii sa riste .Findca daca Johanis ajunge premier , numai majoritatea parlamentara il mai poate da jos. Si cine garanteaza ca Johanis o sa plece daca o sa ii ceara Geoana si nu o sa se ajunga ca si in cazul lui Basescu , iar liberalii sa conduca fiind sprijiniti de PDL in parlament . Pare totusi c-am periculos pentru Geoana si compania .
25.11.2009, 12:02 am
2 saptamani de neuitat.. suna ca un anunt turistic.. eu sper ca dupa 2 saptamani sa auzim sunete de jale dinspre echipa de campanie a PSD-PNL
25.11.2009, 2:36 am
Da, Marius, ai dreptate, SI EU sper sa aiba decenta ca (macar de forma, in public) sa-l si jeleasca pe perdantul candidat al PDL, nu numai sa se bucure pt victoria candidatului lor.
25.11.2009, 12:50 am
http://ultimaemisiune.ro/2009/11/draga-crin/
25.11.2009, 3:37 am
Credeti ca un FISC puternic ar impinge specificul nostru latin catre cel germanic?
Din punctul de vedere al clasei politice situatia este echilibrata.
25.11.2009, 10:49 am
Crin are vise erotice cu PSD -ul si se va trezi din cosmar cand cei din spatele Prostanacului vor lua fraiele. Ce crede el ca va domni Geoana? Aiurea!
25.11.2009, 8:48 pm
Domnilor,
Va reamintesc niste fapte:
1. Malta, sfirsit de 89. S-a decis:
Gorbaciov are mina libera sa lichideze regimul Ceausescu.
2. TINERII ies in strada in dec. 89 si striga: LIBERTATE si JOS COMUNISMUL!
3. Armata si Securitatea trag in EI si UCID fara menajamente vreo citeva sute.
4. Stanculescu da lovitura de stat militara.
5. Stanculescu preda puterea cu acordul Vestului lui ILIESCU -KGB
6. Iliescu si COMPANIA dezlantuie diversiunea pentru a dispersa TINERII
catre casele lor , iar domniile-lor sa preia puterea in liniste.
7. TINERII refuza. Vor ca REVOLUTIA sa nu le FIE FURATA.
Sunt UCISI cca. 800.
8. ILIESCU sub obladuirea MOSCOVEI preia PUTEREA.
8 bis. KGB-ul ocupa informational ROMANIA.
9. Apare FENOMENUL PIATA UNIVERSITATII.
Minerii lui ILIESCU si COMPANIA, BAT, TORTUREAZA si UCID
TINERI ROMANI!
10. Urmeaza 7 ani de JAF ECONOMIC, sub directa indrumare a MOSCOVEI.
Tara ajunge o ruina economica iar oamenii actuali ai PSD-ului
devin MARII BARONI.
11. TINERII si OAMENII de virsta MIJLOCIE aduc CDR-ul la PUTERE.
12. Dezamagire. Jaful economic CONTINUA.
Multi TINERI iau calea “exilului economic”.
13. Interesele strategice, elaborate la Maastricht implica ca
UE sa incorporeze in NATO si UE, Romania.
14. Partidele fara exceptie, incep goana infernala spre DELAPIDAREA
SUMELOR de BANI, necesare reformarii STATULUI ROMAN.
TINERII sunt exclusi….de la “FESTIN”
15. ROMANIA adera la NATO si UE, Partidele se succed la PUTERE
generalizind CORUPTIA si DEBANDADA.
16. 2004: AN CRUCIAL
Serviciile Speciale UE, SUA si ce a mai RAMAS din STRUCTURILE
ANTI-KGB Romane declansaza OPERATIA de RECUPERARE
a Romaniei din ZONA Informationala a MOSCOVEI.
17. Fostul ofiter de Contrainformatii Militare – TRAIAN BASESCU
“este ajutat” sa AJUNGA PRESEDINTE, dar factorul cheie in alegere
au fost tot TINERII….ce au SPERAT……..si au VOTAT
18. BASESCU face greseli impardonabile,….DAR A DECLANSAT LUPTA
IMPOTRIVA SISTEMULUI MOSCOVIT……si Atunci, SISTEMUL REACTIONEAZA DUR, CU TOATE ARMELE vazute si Nevazute…..
iar TINERII …sunt prinsi la Mijloc…….pentru ca EI SUNT VIITORUL!
19. Apare dilema: LASAM ca MOSCOVA sa-si reia DOMINATIA sau ……
cu orice pret…….le SPUNEM NU?!!!!
20. TINERII au in 6 decembrie VOTUL pentru a hotari………….
Restul ….este ……TACERE… si ISTORIE!!!!!
Am o singura rugaminte: Ganditi strategic…si nu minati de diferite..
NEIMPLINIRI si AMARACIUNI…. absolut firesti si adevarate…,
pentru ca, din nefericire……NOI CEI BATRINI, nu V-AM LASAT UN SISTEM de VALORI MORALE AUTENTIC… Am fost LASI si PERVETITI de COMUNISM…!
AFARA
14.
25.11.2009, 10:47 pm
Fratilor, nu vreti sa le demonstram ca puterea suntem noi, care va trebui sa platim pensiile lor? De ce sa nu fructificam aceasta sansa prin care e posibil sa scapam definitiv de dinozaurii comunisti?
Mergeti la vot ca sa nu va para rau pt. ca ne vom intoarce inapoi in timp cu 10-15 ani.
L-ati vazut pe Crin cand nu a exclus posibilitatea ca PSD-ul sa-l foloseasca dupa care sa se descotorosesca de el. Replica lui este cam sadica: “Am datoria sa incerc”. Adica noi suntem cobaii lor in continuare.
28.11.2009, 11:19 pm
este foarte ADEVARAT.
25.11.2009, 10:24 pm
oarecum de acord cu ce ai scris in articol , jocurile au fost facute , vom vedea pe parcurs cum vor sta lucrurile cu ei
26.11.2009, 1:19 am
victor – total de acord cu tine – dar uite ca in ultimii ani ne-am obisnuit ca deciziile sa se ia la cotroceni iar primul ministru sa fie decorativ – vezi exemplu boc sau cum mai este el cunosc – “eu sap de aici pana in gard”
cred in Johannis ca si proiect politic – un mod altfel de a face politica – sper sa ajunga prim ministru intr-o luna si daca isi doreste si presedinte peste 5-10 ani
insa romanii prefera sa simta ca sunt directi implicati in procesul decizional si in Romania in acest moment se alege presedintele in mod direct si premierul in mod indirect
poate ca situatia ce se prefigureaza – cu un presedinte mai slab – antrenor si nu jucator, chiar prostanac de mute ori si cu un premier independent sau semi-independent si cu o echipa competenta sa fie o solutie mult mai buna decat varza din ultimii doi ani.
26.11.2009, 9:55 am
2 ani in care uiti sa spui ca PSD a fost la guvernare pe fata sau pe la spate.
29.11.2009, 2:07 am
dezamagitule, ACEASTA ultima varianta sugerata de dumneata poate sa fie mai buna sau mai rea (eu personal consider ca ar fi mai buna), dar deocamdata din punct de vedere constitutional nici macar nu conteaza, conteaza ca CEALALTA varianta nu se inscrie in SPIRITUL Constitutiei (chiar daca LITERA Constitutiei n-o interzice, si in consecinta nu este chiar ilegala).
26.11.2009, 1:34 pm
De ce a devenit Johanis asa important peste noapte?
Daca are o problema de sanatate.. este singura resursa umana valoroasa a liberalilor..
Ei se numesc partid Liberal, dar cine sunt ei?
Citez din doctrina:
“Iacob Bologa si George Baritiu afirmau cu deplin temei in anul 1881 ca „popoarele lipsite de industrie n-au viitoriu†si ca acestea nu se pot numara „intre popoarele civilizateâ€. Industria nationala era impartita, potivit conceptiei lui Baritiu si I. Roman, in industrie mica (manufacturile, mestesugurile si meseriile – industrie nemecanizata) si industria mare mecanizata (fabricile si intreprinderile bazate pe forta apei sau a aburilor si care foloseau mai multi lucratori). Desi atat Daritiu cat si Roman au socotit industria mare ca fiind pentru romani industria viitorului, ei au preconizat promovarea industriei mici.”
Tariceanu n-a fost niciodata interesat de dezvoltarea industriei Romanesti. A avut postul Radio Contact si acum este dealer de masini straine.
Au citat vreodata Tariceanu, Orban sau Antonescu din doctrina lor sau sa aminteasca de vreun Liberal Marcant din secolul trecut?
Astia de azi sunt liberal-comunisti.
26.11.2009, 9:40 pm
Johannis s-ar putea sa nu fie cu nimic deosebit (sau deosebit doar “cu o nimica-toata”) de altii, dar marea importanta pe care a dobandit-o “peste noapte” deriva STRICT din faptul ca in mod aleator, arbitrar, IN JURUL LUI (si nu a altcuiva) s-au coalizat fortele politice anti-Basesciene, si DIN ACEASTA CAUZA a devenit un fel de stindard, de simbol al luptei impotriva lui Basescu. Daca el “cade” (indiferent pe ce cale) presupun ca ar fi inlocuibil relativ usor, dar ramane de vazut daca (fara “calirea” facuta de indarjita rezistenta prezidentiala impotriva nominalizarii lui) uniunea informala nou aparuta ar fi la fel de rezistenta si – mai ales – de eficace.
26.11.2009, 8:03 pm
Afirma?ia c? ura fa?? de Traian B?sescu în nucleul dur al PNL este mai mic? decât ura fa?? de Mircea Geoan? este gre?it?. Eu sunt membru PN?CD ?i simt cam acela?i lucru: ?tim c? descendentul direct al FSN este PD. Poate c? unii uit? u?or de metamorfoza FSN – PD(FSN) – PD – PD-L, îns? noi nu uit?m. De aceea, orice amintire a mineriadelor sau a altor evenimente de la începutul anilor 90, nu fac decât s? ne demonstreze disperarea unora în a manipula oameni care mai ?tiu ce s-a întâmplat.
?i dac? tot vorbeam despre începutul anilor 90, v? întreb dac? ?tie cineva ce post ocupa fostul ministru PD-ist al transporturilor, Dobre, în perioada mineriadei. Ca s? nu mai întreb cine era ministrul transporturilor cu ocazia altor mineriade…
26.11.2009, 8:18 pm
1. Pe acest blog evita diacriticele, asa se citeste mult mai greu.
2. Mda, de o parte din aceste lucruri intr-adevar “uitasem sa-mi amintesc” (!), comentariul asta (cel putin pt mine, dar cred ca nu numai) CHIAR si-a avut rostul…
29.11.2009, 11:09 am
Da, poate ca e adevarat numai ca intre timp PD-ul a mai scapat de oamenii astia in timp ce PSD tine cu dintii de ei, sau ei tin cu dintii de PSD.
Sa nu uitam si de Milica care a fost invins de acest sistem si acum merge cot la cot cu Iliescu. In cine sa avem mai multa incredere? In nici un caz in PSD si Milica.
26.11.2009, 8:55 pm
Da, scuze pentru diacritice. Sper ca mesajul a fost inteles si ca nu-si imagineaza cineva ca am ceva ticuri informatice de scriu cu “?”…
26.11.2009, 9:29 pm
SUPERBA presupunere, am ras cu pofta (se uita lung la mine doamna mea…)