Politica Publicat la 22.11.2009 65 comentarii
Romanii si-au castigat astazi dreptul de a fi respectati
“Noi vrem respect!” se numeste campania de presa declansata cu ceva timp in urma de catre Realitatea TV, cu scopul clar e a exacerba scarba romanilor de politica si de a reduce astfel participarea la vot.
Nu le-a reusit, iar astazi, romanii si-au castigat cu adevarat dreptul la respect, pentru ca in ciuda incercarilor disperate ale “mogulilor” de a determina oamenii sa ramana in case sau de a vota intr-un anumit fel, acestia au reactionat in sens invers.
In Spania, Italia sau Republica Moldova, oamenii s-au calcat in picioare pentru a vota, astfel ca vom inregistra probabil un record de participare la vot al romanilor care traiesc in strainatate.
In marile orase, dincolo de isteria legata de turismul electoral (un domn de la Realitatea a cerut chiar ca cei care asteptau la rand la Gara de Nord sa fie cautati de bagaje), orasenii au stat ore intregi la rand pentru introduce votul in urna.
In ultimele ore chiar, situatia ne-a amintit de ceea ce s-a intamplat in turul doi al alegerilor din 2004.
Mai mult, referendumul va fi probabil validat, pentru ca mai mult de jumatate dintre cei inscrisi pe listele de vot si-au exprimat optiunea, ceea ce va reprezenta o alta mare infrangere a mogulilor – in urma cu o ora, am auzit un ziarist spunand la Antena 3 ca data fiind participarea la vot, “exista riscul ca referendumul sa fie validat”.
Si mogulii au mai pierdut ceva – prezenta mare la vot va face inutila orice zbatere a tonomatelor de a induce ideea ca alegerile au fost fraudate sau ca voturile cumparate au facut diferenta.Â
Indiferent ca au votat cu Antonescu, Basescu, Geoana, Oprescu, Cernea sau altii, prin prezenta masiva la vot, romanii au dat astazi dovada de un spirit civic pe care putini credeau ca il mai au.
Iar pentru asta, merita respect!
Rezultate exit-poll
CSOP (B1)
1. Traian Basescu – 33.2%
2. Mircea Geoana – 30.3%
3. Crin Antonescu – 22%
CCSB (A3)
1. Traian Basescu – 34.1%
2. Mircea Geoana – 30.9%
3. Crin Antonescu – 22.1%
INSOMAR (RTV)
1. Traian Basescu – 32.8%
2. Mircea Geoana – 31.7%
3. Crin Antonescu – 21.8%
Vom discuta maine dimineata despre diferentele dintre rezultatele exit-poll-urilor si rezultatele reale


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
22.11.2009, 10:05 pm
subscriu in totalitate, o prezenta de aproape (sau peste?) 50% la urne merita respect
succes
PS: imi pare rau ca Cernea nu a depasit 1%, dar selavi
23.11.2009, 3:49 am
sunteti de la EximBank?
23.11.2009, 7:40 pm
adela, pentru tine sunt si portarul si directorul general de la eximbank
seriously speaking: NU, sorry
23.11.2009, 5:24 pm
54% respect ???, In Germania la alegerile parlamentare a fost o prezenta la vot de 75% (cea mai mica de pana acum).
Daca luam 75% cu 54% vedem un derapaj prea mare sa vorbim de respect, trebuie sa vorbim de ingrijorare.
E drep ca in germania exista si votul prin corespondenta, la noi nu exista dar nu cred ca ar aduce mai mult de unu, doua procente in plus.
23.11.2009, 7:41 pm
putem compara si cu alte tari (cu staif) unde 30-40% este ceva obisnuit
eu vorbesc in continuare de respect
23.11.2009, 8:39 pm
te inseli. votul prin corespondenta ar mai aduce 10%
22.11.2009, 10:06 pm
am stat 3 ore la coada pentru a vota la victor babes, deci pot confirma afluxul de alegatori
22.11.2009, 10:12 pm
O natiune care creste , intelectual si moral !
Cine nu a inteles acest fapt va merge la groapa de gunoi a istoriei nationale !
22.11.2009, 10:14 pm
Stefan: se intoarce trendul inceput in 1990. Se pare ca in 2008 am atins fundul sacului din punctul de vedere al spiritului civic
22.11.2009, 11:05 pm
Cristian , cred ca participarea oamenilor de la orase + participarea romanilor din strainatate a dat peste cap anumite previziuni.
Cred ca PSD (Geoana ) a obtinut foarte putine voturi in strainatate !
Sint foarte curios cum vor face campania pentru turul doi !
(sper sa nu ceara reducerea sectilor din strainatate . Motive stiu ei sa inventeze )
22.11.2009, 10:48 pm
Cristi… zi-mi te rog cum si-au castigat romanii dreptul de a fi respectati?
Ai dat aici doar rezultatele, nu si procentul de participare. Am mai spus-o si cu alte ocazii… Daca toti romanii ar fi mers la vot am fi putut vedea pentru prima oara in istoria omenirii o prezenta la urne de peste 110%:)).
De ce negi ca au fost date multe sacose cu “diverse”, ca oamenii au fost amenintati cu somajul sau cu lipsa ajutoarelor de la stat daca nu voteaza cum trebuie etc.?
22.11.2009, 10:51 pm
Razvan: participarea la vot va fi probabil de peste 55%, in conditiile in care inainte de scrutin se discuta despre 45, maxim 50%.
Iar despre fraudare – turismul electoral nu a generat mai mult de 1% din voturi, adica 100.000…
22.11.2009, 11:24 pm
Cat au generat “sacosele electorale” si ordinele de partid?
22.11.2009, 11:38 pm
Adica ordinele de partid au generat frauda electorala?
LOL
22.11.2009, 11:01 pm
Nu-mi vine sa cred ca citesc asa ceva semnat de tine
Esti economist si ar trebui, dupa umila mea opinie, sa ai mai mult respect fata de economia de piata, doar in cazul in care nu imbratisezi vreo doctrina economica extremist-stangista. Este vorba despre televiziuni, libera initiativa si faptul ca ceea ce s-a intamplat in 1989 a permis libera exprimare, in particular si faptul ca tu si eu ne putem exprima liber pe blog.
Chestia asta cu mogulii pute rau…
22.11.2009, 11:05 pm
Radu: nu am contestat dreptul nimanui la libera exprimare – am spus doar ca in ultima luna am vazut la tv ceva ce nu ma asteptam sa mai vad. Nu cred ca mai poate nimeni nega prostitutia profesionala la care s-au dedat cele doua televiziuni de stiri….
Si ma bucur ca prezenta la vot a fost atat de mare.
23.11.2009, 12:08 am
Nici eu nu inteleg chestia asta cu mogulii si cu televiziunile care manipuleaza, si care sunt o amenintare pentru democratie!
Si tu, si Dan Tapalaga – care afirma ca TVR-ul este al mogulilor – incepeti sa ma … enervati.
Sunt de acord ca la Antena3 sunt 2 emisiuni care il ataca mai tot timpul pe Base. Dar in acelasi timp, pentru mine Antena3 este cea mai buna televiziune de stiri si imi plac oamenii de acolo!
Pentru un tip tanar si profesionist, mi se pare ca ai adoptat si tu un limbaj colorat – “prostituitie profesionala” – si lipsit de o buna argumentatie…
23.11.2009, 12:14 am
Sincer m-ai dezamagit….in fine e blogul tau, e parerea ta, ti-o respect, dar consider ca nu ai dreptate!
23.11.2009, 12:18 am
Florin si Razvan: cand vine vorba despre politica, disputele sunt mai aprinse, iar adevarul se afla… mai la mijloc.
Incepand de maine, o sa lasam politica deoparte si o sa revenim la discutiile despre economie.
23.11.2009, 12:25 am
Mult mai bine
23.11.2009, 5:14 am
Eu las de pe acum disputele politice deoparte, neparticipand (nici eu nu sunt de acord cu parerea ta, dar ai dreptul la o parere diferita de a mea – si reciproc.)
23.11.2009, 12:16 pm
nu stiu ce anume va “pute” la chestia cu mogulii… cristian nu a facut decat sa constate ceea ce o mare parte din noi a constatat deja
radu, oare inteleg corect ce spui tu: ceea ce s-a intamplat in 1989 a fost pentru ca niste prostituati profesional sa continue sa ne scuipe? sa fim seriosi, televiziunile in discutie (antene, realitatea) nu sunt cele mai reprezentative atunci cand vorbim despre economie de piata, libera initiativa… sau poate am decodificat eu gresit mesajul tau si, daca este, asa, imi cer scuze.
23.11.2009, 3:14 pm
Exista un minunat accesoriu tehnic: telecomanda. Nu oblig? nimeni pe nimeni sa priveasc? un anume post TV. Daca acel post, care este unul comercial, nu va mai avea incasari, va muri singur. Atata vreme cata un post de televiziune cu actionariat privat respecta legile unei tari el poate functiona. Managementul postul decide politica editoriala. Iar piata decide daca acel post merita sa functioneze sau nu.
Mania proletara ca postul cutare nu respecta optiunile mele politice nu are nimic de-a face cu economia de piata. Mai mult decat atat, au dreptul sa se exprime si cei cu alte optiuni decat ale noastre. Asta am castigat in 1989.
23.11.2009, 9:58 pm
Se va intampla si asta dar pana atunci e posibil sa ne coste intoarcerea in democratia iliesciana care ne tine pe loc de 20 de ani.
22.11.2009, 11:38 pm
Multumesc
sunt perfect de acord cu cele mentionate in acest articol, cu atat mai mult cu cat aveam banuiala de luni bune ca se “lucreaza” impotriva a tot ceea ce inseamna autoritate publica in tara asta, incepand de la faptul ca doar ce nu e bun este scos in evidenta, totul pus sub semnul intrebarii, etc.
daca despre antene nu aveam nici o indoiala, stiind cine e “il capo”, nu am reusit sa vad ce vroia Vantu, si aveam o anumita reticenta in a judeca Realitatea. Totul poate sa mearga pana la un moment dat, insa cand o faci prea pe fata, pute.
Iar pentru domnul Ion Radu Zilisteanu, aveti perfecta dreptate, dreptul la libera exprimare, insa una din problemele pe care le are tara asta, e ca toti stiu ca au drepturi, insa cand e vorba de obligatii, nu mai e nimeni. Asa ca obligatia de a fi impartial, echidistant, de a respecta un cod de etica, deontologie….? astea pe unde sa le cautam?
22.11.2009, 11:41 pm
Deci, se pare ca pana la urma a avut dreptate Brucan cu cei 20 de ani. Iata, mai este putin si sunt 20 de ani din 1989 – de la 16-17 decembrie (Timisoara), 21 decembrie (Bucuresti) si 22 decembrie in toata tara.
Deci, intr-adevar ne-au trebuit 20 de ani, dar vom reusi sa ajungem acolo unde vrem si unde ne propunem.
22.11.2009, 11:43 pm
Nu mor caii cand vor cainii…:)
23.11.2009, 12:25 pm
Nici cainii cand vor caii !
22.11.2009, 11:47 pm
Am urmarit si eu evolutia votului. Din pacate nu am avut cum sa ajung la vot, fiind la munca, in alt oras decat cel in care se afla ambasada romaniei in tara unde sunt. As fi vrut sa votez, insa nu am avut cum. O sa incerc data viitoare, in finala sa ajung.
Cat despre presa, sunt destul de plictisit de ceea ce au facut unii. Cei de la Antene, in spceial au fost penibili. In urma cu ceva timp imi placea mircea badea. De cand a inceput sa fie atat de evident, pe fata, inversunat anti basescu am renuntat sa ma mai uit la emisiunea lui.
Ce cred eu despre aceasta campanie? I-au lipsit programele. As fi vrut sa vina X-ulescu si sa imi zica un program in 10 puncte pe care el il va urma in urmatorii 5 ani. Cum a facut constantinescu, atunci cand a “semnat” contractul cu romania! Baselu a avut ceva incercari de a prezenta un program, insa ceea ce a iesit cel mai rau la vedere este conflictul dintre candidati, razboiul dintre persoane, cotonogeala electorala.
Oricum, eu inca sper, chiar daca cu ceva intarzaiere, sa traim bine!
22.11.2009, 11:58 pm
aceeasi parere despre badea
22.11.2009, 11:49 pm
Asa este, acesta ar putea deveni un studiu de caz cu titlul “Limitele manipularii!”.
23.11.2009, 12:26 am
“exista riscul ca referendumul sa fie validat†– Asta e cea mai tare
De votat, am votat relaxat intrucat aici in Filipine sunt putini Romani.
Tot esti amator de pie chart-uri
Eu sustin urmatorul pronostic:
Traian Basescu cu 25,7%
Crin Antonescu cu 21,2%
Mircea Geoana cu 18,4%
Sorin Oprescu cu 9,8%
C.V. Tudor cu 3,9%
Restul de 21% ar fi distribuit intre restul candidatilor si cu o prezenta la vot de approx. 64%. Cel putin ordinea este asta, daca nu si procentajul.
Vom vedea unde se afla adevarul.
23.11.2009, 12:33 am
Salut Cristi,
Sincer si eu ma ma simt un pic surprins de post-ul tau. Eu lucrez de vreun an in strainatate, si ma bucur ca am fost ferit de manifestarile de la TV ale tuturor candidatilor. Opiniile care mi le-am format despre dragii candidati mi le-am format aproape exclusiv din informatii provenind de pe internet. Care imi inchipui ca este mai putin controlat de “moguli”.
Senzatia care mi-au trezit-o TOTI candidatii (cei 3 care conteaza) a fost una de scarba si lehamite totala. Atat de mare lehamite incat nici nu cred ca la alegerile astea exista un “rau cel mai mic” de votat. Si mentionez ca in ultimi 12 ani am votat la toate alegerile.
Discutam chiar ieri cu prietenii mei romani de aici, si toti eram decisi sa mergem la ambasada, si sa ne anulam votul. Si nu am facut asta din cauza vreunor televiziuni, ziare, ziaristi, moguli, tonomate, gurnalisti etc. Ci pentru ca nu simteam ca de data asta exista vreun candidat care sa merite votat. Totusi in seara asta, cand am ajuns la votul pentru presedinte, am pus o stampila. Chiar daca nu am incredere in el ca lider (lucru confirmat acum de declaratia vadimista dupa ce a aflat ca are 20+ la suta …).
Lucrul care ma intristeaza la postul tau, este ca am impresia ca ii stigmatizezi pe toti cei ca mine, ca fiind “influentabili de moguli” /fara simt civic/nu vrem sa facem diferenta. Nu ma simt asa. Simt ca vreau o optiune valabila pentru tara. Simt ca vreau sa votez pe cineva pe care sa il respect ca om. Nu caricaturi de oameni sau shmekeri pontosi. Cum spun eu asta la alegeri?
In concluzie, ma simt nedreptatit de ce ai scris ma sus. Respect parerea si alegerea tuturor. Si ma bucur ca prezenta la vot a fost mare. Dar mai cred ca e important ca lumea sa inteleaga si alegerea/atitudinea celor cativa romani (10-12?) care ar mai simti ca mine. Poate la 20 de ani de la revolutie, ne mai trebuie o revolutie … Pentru asta as vota!
Te rog corecteaza-ma daca am inteles gresit!
23.11.2009, 12:53 am
Vlad: nu vei gasi niciodata un candidat care sa intruneasca 100% din cerintele tale, oricare ar fi ele. Iar fie ca ne place, fie ca nu, peste doua saptamani, ori TB, ori MG va iesi presedinte.
Poti alege sa stai acasa in 6 decembrie (fara ca asta sa aiba o influenta asupra celui care va deveni presedinte), sau poti vota, si astfel sa determini alegerea raului cel mai mic.
Din punctul meu de vedere, mersul la vot reprezinta o datorie civica, neconditionata de lipsa unui candidat care sa reflecte sistemul de valori al votantului.
23.11.2009, 5:24 am
Mersul la vot este un drept, nu o datorie, (si TOT drept este si abtinerea de a vota, chiar daca nu-i recomandabil de procedat asa) si ESTE conditionat NU de “LIPSA” unui candidat care… etc, ci de EXISTENTA unui candidat in care sa crezi suficient pt a vota cu el si nu cu un altul – sau sa fii in situatia in care am fost eu astazi, votand negativ (“oricine, numai “ala” nu”).
In rest, cred ca-s eu mai “greu de cap”: CE anume e gresit in faptul ca n-am votat la referendum, sperand sa-l las “in offside”?
23.11.2009, 1:02 am
vlad, acelasi lucru pe care il spui tu, l-a spus un prieten colegilor francezi din orange. au inceput sa rada si au zis. – mai baietzi, voi chiar nu stiti ce inseamna politicieni? sau democratie? ce e cu idealurile astea?
a scris si tapalaga un articol excelent pe aceasta tema acum 2 zile. cred ca el a sintetizat f bine subiectul acesta
23.11.2009, 1:09 am
Intr-o democratie nu exista oameni perfecti, si cu atat mai putin candidati perfecti. As spune chiar mai mult, democratia e singurul sistem care porneste de la premiza ca nimeni luat individual nu e perfect, si ca doar cand se exprima cat mai multe pareri cat mai multe variate si opinii se ajunge din aproape in aproape la cea mai buna solutie. De aia ma surprinde falsa problema cu ‘vai de mine, trebuie sa aleg raul cel mai mic’. De fapt asta e democratia, alegerea continua a raului cel mai mic ptr. majoritatea populatiei.
23.11.2009, 1:39 am
MDA: Chiar m-ai facut curios cu articolul. O sa incerc sa il gasesc.
Clau: Democratia = “alegerea continua a raului cel mai mic ptr. majoritatea populatiei.” Nu cred ca la s-au gandit baietii care au inventat-o … Cred ca mai sunt cazuri in care mai votezi oameni care au ceva in care te regasesti: sunt carismatici, au un program care sustine un lucru care conteaza pentru tine, etc etc.
Nu cred ca trebuie sa fii 100% deacord cu ce zice un candidat, sau cu ce crede un canditat. Asta este IMPOSIBIL.
Dar in general gasesti un candidat care are macar CEVA in care sa crezi. Nu cred ca asta e ceva utopic
23.11.2009, 2:06 am
Pai si cam care au fost baietii aia care au inventat democratia? vreo comitzie, comitet, ceva?
Mi-ar fi greu sa-ti combat opinia despre ce gandeau baietii aia care au inventat democratia atata timp cat nu-i cunosc… Adica cunsc ceva baieti care au facut sa avanseze gandirea democratica si au pus ceva baze teoretice ptr. democratie, dar inventatorii democratiei sunt cam mari anonimi.
In rest 100% de acord cu tine.
23.11.2009, 5:33 am
“Carismatic”? Au mai avut nemtii acu’ vreo trei sferturi de secol asa unul (PE DEPLIN carismatic, masele erau “fermecate” de el, nu trebuia sa-i adune “cu arcanul” la intruniri), asa incat “multumesc, nu doresc”!
Prefer sa ma las atras (sedus) de catre un program clar cu ale carui prevederi sa fiu de acord macar partial. (Nu ca acum, cand toti de-a randul promiteau ca vor face ceea ce Constitutia nu-i indrituieste sa faca in calitatea pt care candidau; pt mine asta era un argument ca sa NU-i votez).
23.11.2009, 11:01 am
l-am gasit si eu: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6530419-voi-cum-votati.htm
23.11.2009, 12:44 am
Domnilor, la Paris, dupa 6 ore am reusit sa votez, pentru mine important era referendumul.
O estimare personala privind participarea la vot in sectia de votare indica aprox 3000 de votanti, la ora 20H30, cind am plecat erau inca 1500 de cetateni ce asteptau sa voteze.
Problema este mare: romanii din zona parisului numara aprox 150 000 de persoane, biroul de vot a fost si este de 6 cabine si 6 controlori, pozitionarea face ca dupa ce grupul intrat a votat, iese si intra altul, tehnica sertarului, nu inteleg de ce nu se nu se creeaza un flux continuu cu iesire pe a doua usa si mai multe birouri de vot, spatiu este suficient.
Numai bine
23.11.2009, 12:55 am
Indianapolis: inca o tura de alegeri in care votul a fost prost organizat
23.11.2009, 5:35 am
Oare a fost PROST organizat, SAU o fi fost EXCELENT organizat, impiedicand masiv exercitarea dreptului la vot fara sa poata fi adusa vreo acuza directa?
23.11.2009, 1:08 am
am stat si eu cele 6 ore…. organizare foarte proasta!
la ce populatie e in Paris puteau sa inchirieze un spatiu adecvat!
23.11.2009, 1:13 am
La Geneva cum am ajuns m-au intampinat cu un buna ziua si cu formularele. Foarte decenti de data asta, desi din 2004 am amintiri foarte neplacute. Au un spatiu mai mare dar acelasi numar de cabine de vot ca in 2004.
23.11.2009, 12:52 am
Peste tot se urla ca referendumul este valid, dar toata lumea pierde din vedere ca BEC a comunicat niste date estimative bazate pe estimari ale unui esantion iar marja de eroare este de +/-3%. Toate acestea apar in comunicatul oficial BEC http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Statistici/Prezenta%20la%20vot/ora%2021/comunicat_ap_21.pdf. De la 50,16% ne putem trezi lejer sub 50%.
23.11.2009, 12:54 am
Liviu: mai sunt cei 1% din diaspora…
23.11.2009, 5:46 am
50,16% (participare in tara) plus (1% – 1,5%) (participare in strainatate) minus ~(2% – 2,5%) (marja de eroare)… (Da’-'i adevarat ca poate fi si PLUS marja de eroare)
23.11.2009, 10:20 am
50,16% s-a obtinut de la un esantion de 6.011 sectii de votare conform comunicatului BEC, care reprezinta sub 30% din totalul de sectii de votare. Oricum, probabil ca cine trebuie sa lucreze sa tina acest procent peste 50%, isi face treaba si nu vom avea surpriza de a ajunge la sub 50%, chiar daca posibilitatea nu trebuie exclusa…
23.11.2009, 1:00 am
Ciudat, mie mi s-a parut ca e exact invers, adica respectiva campanie te motiva sa mergi la vot. cel putin la mine asa a functionat.
Cred ca o dai in balarii.
In schimb a fost o surpriza cifra de 53.5%, asta da veste buna.
sper ca si in turul 2 sa fie cel putin atat.
23.11.2009, 1:18 am
[...] recomand o postare excelenta aici. Credit: [...]
23.11.2009, 1:23 am
Orgonash, Orgonash, da fugutza pe B1, sa vezi acolo ce adunatura, daca te plangi de celelalte televiziuni! Da, oamenii au vrut sa voteze, dar, la cum a organizat Boc alegerile, lasand oamenii la cozi cu ochii in soare, nu stiu, zau, cine a vrut sa-i împiedice pe români sa voteze! Daca Boc n-ar fi deja demis, ar cam trebui. Daca Basescu ar fi domnitorul Tarii Romanesti, ar trebui sa-l traga in teapa. Ca de taiat capul nu poate fi vorba.
23.11.2009, 1:32 am
Timisoara,
La ora 19.10 am mers la Spitalul Judetean sa votez. Am intalnit o persoana care a stat acolo la coada de la ora 15 si a iesit la 19.0+.
Restul judecati voi. Organizare proasta si lume foarte multa la coada.
Am plecat mai departe. In Complex, erau cozi foarte mari si se inainta foarte incet.
Imi era clar da daca ma pun la coada nu mai reusesc sa votez.
In ciuda unei cete dese am luat hotararea sa plec spre aeroport.
Acolo am avut un soc era coada cca 120-140 de persoane cand am ajuns acolo.
Desi imi era clar ca erau foarte mici sansele sa votez pana la ora 21.00 am hotarat sa ne punem la coada.
In jur de 20.05 am numarat in fata mea cca 85 de persoane.
La ora 20.50 am ajuns in fata sa votez.
Mentionez ca la la 10 minute inaitne de inchiderea urnelor la ora 21.00 in aeroport erau aliniati la coada cca 150 de persoane.
Aceste persoane au cerut sa se prelungeasca tipul de votare, dar fara succes se pare.
La 20.50 in fata isi face loc un nene la 48+ ani (estimez eu) ce se dadea respectabil (costum,cravata, par grizonat piptanat ingrijit,etc).
Ne roaga daca e posibil sa dam voie mamei dumnealui sa voteze fara sa mai stea la coada inistand ca vrea musai sa voteze si ca are 75 de ani!!!
Sigur ca anumite persoane din fata mea au spus ca da sigur ca da poftiti (prostie sau respect?)
Initial era aproape sa fiu si eu de accord. Apoi am reactionat cu NU, NU SUNT DE ACCORD!
I-am spus domnule imi pare rau mama dumeavoastra are 75 de ani. Nu ma intereseaza ca vrea sa voteze.Musai acum.
Daca voia sa voteze sa fi stat la coada din timp!
Aici sunt tineri care vor sa voteze si ei si stau la coada de mai bine de 1,5 ore si nu e sigur ca mai ajung sa voteze.
In plus nu inteleg de ce insista mama dvs. musai sa voteze in loc sa lase tinerii aici de fata sa voteze, oricum nu mai apuca toti sa voteze.
In cateva minute se inchide sectia.
Tara este a noastra a tinerilor, atunci de ce nu am vota noi tinerii si nu astia care se pregatesc de exit pe bune din lumea asta?
S-a uitat tipu lung la mine, s-a incruntat, dar l-am trimis la plimbare.
O cauta moartea pe acasa pe baba si cand colo ea era impinsa de fiisu la vot..
Ca sa nu mai spun ca in conditii de contracronometru, bunica s-ar fi miscat in reluare.
Sigur in timpul cat ar fi votat bunica, probabil ca 4-6 tineri ar fi votat si ar fi facut uz de dreptul lor.
Daca mergea ea la vot probabil tinerii aia nu ar mai fi facut uz de dreptu lor.
Desigur la am intrat la vot, tipu s-a carat ceva mai incolo apoi cand am iesit de la votare am vazut ca a abordat cu viclesug pe urmatorii la rand.
Nu am mai stat sa vad ce s-a petrecut, daca urmatorii au acceptat sau nu.
Unii oameni in tara asta chiar nu realizeaza cat de ridicoli sunt.
23.11.2009, 1:38 am
“Indiferent ca au votat cu Antonescu, Basescu, Geoana, Oprescu, Cernea sau altii, prin prezenta masiva la vot, romanii au dat astazi dovada de un spirit civic pe care putini credeau ca il mai au.
Iar pentru asta, merita respect!”
Da, am fost la vot si pentru asta merit respect. Dar nu-l primesc pentru ca in insiruirea citata mai sus nu regasesc optiunea “nici unul”.
Desi am votat cu unul dintre candidati am facut-o fara speranta intr-un “viitor luminos”. A vota este un drept si o obligatie: obligatia mi-am indeplinit-o si nu pot fi acuzat de lipsa de spirit civic, dar cu dreptul meu de am exprima liber prin vot cum ramane?
23.11.2009, 2:02 am
pe lista dezamagirilor, trebuie sa mai adaug una: Cristian Orgonas… Daca ramaneai la tabelele tale era ok… mai ciupeai si un ban pe cate o pagina de reclama platita…
sorry, dar de azi ai un cititor in minus… iti doresc, totusi, multe “succesuri” si sa vrea unii oameni “sa vorbeste” cu tine
23.11.2009, 10:29 am
Nu inteleg deloc de ce unii dintre cititorii tai s-au suparat asa tare. Mie mi se pare f important ca lumea sa voteze. Arata ca le pasa cat de cat de viitorul nostru. Cu cine voteaza si cum a fost unul sau altul influentati de moguli, internet sau prieteni, dezamagiti sau nu, suntem cu totii adulti ca altfel nu am fi avut drept de vot asa ca ar trebui sa invatam “to deal with it”. Nu iti convine, fa ceva in legatura cu asta!
23.11.2009, 11:44 am
Patetic.Am avut o prezenta de 50% …a small step for man kind.Romanii mai au de tras pana cand isi vor castiga dreptul de a fi respectati
23.11.2009, 11:49 am
Daca vrei respect, atunci nu te umili.
Majoritatea a fost umilita pentru ca a stat 3-4 ore la coada. Asta e prostie si va fi rasplatita cu batjocura nu cu respect.
23.11.2009, 12:12 pm
Corect, n’as sta la coada nici mort.
Cerem respect de la altii dar noi insine nu ne respectam deloc daca stam la cozi.
23.11.2009, 12:04 pm
Eu am votat la o scoala din cartier la care suntem de obicei arondati. Erau 2 oameni inauntru, ne-a luat in total 3 minute sa votam si sa iesim. Deci s-au mai gasit in TM si locatii din astea “privilegiate” sa zic asa.
Din punctul meu de vedere “datoria” mea de cetatean se incheie aici. Am votat, acum revin la problemele mele de zi cu zi, cea mai importanta fiind sa castig niste bani pentru ca sunt absolut sigura ca nu vin vremuri bune,orice candidat ar castiga presedintia.
23.11.2009, 12:15 pm
La fel si eu, n-am stat deloc la coada.
Venit, intrat, votat, iesit … estimez 2-3 minute durata totata.
Probabil au fost cozi doar la sectiile speciale de votare si aici este vina organizatorului alegerilor pentru ca nu a oferit conditiile decente pentru un vot total si onorabil.
24.11.2009, 1:48 am
Nu-i asa. SI EU am votat in mai putin de cinci minute, dar la alte sali (unde erau arondate alte strazi) erau cozi de nu mi-a venit sa cred. Stiti voi cum e zicala aia cu “noroc sa ai”.
23.11.2009, 1:23 pm
subscriu la cele scrise de autorul articolului. am auzit si eu comentariul incredibil “exista riscul ca referendumul sa treaca” – mai putem vorbi in acest caz de obiectivitate? am cunostinte care s-au dus prima oara dupa mult timp la vot numai pentru a sustine acest referendum. parerea mea este ca referendumul justifica in mare parte o prezenta atat de mare la vot. pana la urma toti care au votat pt referendum nu au votat si pt basescu, altfel ar fi fost ales din primul tur, ceea ce imi spune ca romanii nu sunt atat de prosti cum ii cred unii si atat de usor de manipulat. iar motivul pt care si eu refuz sa ma mai uit la antena 3 si realitatea este exact aceasta totala lipsa de obiectivitate de genul “daca ploua afara e de vina base”. nu e base un inger, dar daca ar trebui sa ne luam dupa aceste posturi tv, e diavolul in persoana. asa ca nu renunta si la comentarii politice, pt ca altfel riscam sa nu auzim decat vocile unei singure parti, uitand ca adevarul are multe fatete si nu exista doar alb si negru.
24.11.2009, 1:58 am
De ce, ana, iti facuse impresia de-a lungul celor cinci ani ca Basescu ar fi fost vreun sfios si un tacut, nedreptatit in aparitiile televizate? CINE-i de vina ca si-a epuizat “munitia” verbala in primii ani si acum nu mai gaseste nimic de spus care sa-l favorizeze (sau macar sa nu-l DEfavorizeze)? “Astialalti” si-au menajat discursul pt acum – iar el TOT n-a rezolvat de explicat in fata publicului nici casa din Mihaileanu, nici penthausul unei fiice (cu “vanzarile anterioare” cu tot), nici finantarea campaniei electorale in “cazul” candidaturii celeilalte fiice la europarlamentare… (de frate si respectiv nepoata n-am pomenit caci nu raspuinde el pt “aia” – desi sunt curios daca mi-ar fi “iesit pasienta” si mie daca as fi incercat acelas lucru; da’ poate-s ei mai baftosi!)