Atitudine Politica Publicat la 1.11.2009 56 comentarii
O scurta istorie a alegerilor prezidentiale organizate dupa 1989. Cine va castiga in 2009?
Peste exact trei saptamani va avea loc primul tur al alegerilor prezidentiale, si cred ca ar fi interesant sa rememoram pe scurt ce s-a intamplat in precedentele cinci randuri de alegeri.
1990
Cunoscuta si sub numele de “duminica orbului”, data de 20 mai 1990 a consfintit victoria categorica a d-lui Ion Iliescu, acesta primind un numar de 12.2 milioane voturi, respectiv 85% din total.
Acest rezultat a reprezentat cea mai mare frauda morala din istoria recenta a Romaniei, dusa la indeplinire cu largul concurs al unui popor indobitocit, proaspat iesit din intunericul comunismului.
Rata de participare la vot a fost de 86%, procent care nu cred ca va mai fi inregistrat vreodata.
1992
La doar doi ani de la “duminica orbului” s-au organizat din nou alegeri, de data aceasta dl Iliescu fiind nevoit sa intre in turul doi, unde l-a invins pe dl Constantinescu, o tanara speranta la momentul respectiv.
Numarul voturilor acordate castigatorului a fost de 5.6 milioane in primul tur si 7.4 milioane in al doilea tur, remarcabil fiind faptul ca in doar doi ani, dl Iliescu a pierdut aproximativ 5 milioane de voturi. Nu suficiente insa.
Rata de participare la vot a fost de 76%.
1996
Dupa ce in primul tur de scrutin, dl Iliescu a luat 4 milioane de voturi, iar dl Constantinescu doar 3.6 milioane, in turul doi situatia s-a rasturnat, astfel ca invingator a iesit cel care mai tarziu avea sa se declare scarbit de politica si invins de securitate.
Absolut antologica a ramas intrebarea pe care, la o dezbatere ce a avut loc la TVR, candidatul CDR i-a adresat-o celui ce avea sa piarda alegerile: “credeti in Dumnezeu, domnule Iliescu?”. Domnul Iliescu nu a crezut, asa ca a pierdut.
Rata de participare la vot fost de 76%.
2000
Retragerea din cursa a d-lui Constantinescu i-a lasat cale libera d-lui CV Tudor, acesta obtinand 3.2 milioane voturi in primul tur, astfel ca in al doilea tur am fost nevoit sa il votez pe dl Iliescu, desi cand am pus stampila, mi s-a intors stomacul pe dos.
Si acum ma intreb cum a fost posibil ca ”tribunul” sa ia atat de multe voturi. Oricum, dl Iliescu a castigat cel de-al treilea mandat (?!), iar oponentul sau si-a trait clipa de glorie.
Rata de participare la vot a fost de 65%
2004
Desemnat initial drept candidat la presedintie din partea Aliantei DA, dl Stolojan s-a retras pe motive medicale, lasand astfel cale libera d-lui Basescu, iar acesta a facut istorie.
Lansat spectaculos cu momentul “draga Stolo”, dl Basescu a obtinut 3.5 milioane de voturi in primul tur, la o distanta destul de mare de primul clasat, dl Adrian Nastase, care a obtinut aproape 4.3 milioane de voturi.
Dupa ce a acuzat autoritatile de fraudarea alegerilor in primul tur, dl Basescu a iesit invingator in turul doi la o diferenta de 245.000 de voturi, iar restul este istorie.
Rata de participare la vot a fost de 58%.
Datele legate de numarul voturilor si rata de participare le gasiti in graficul de mai jos, click pe grafic pentru detalii.
Dincolo de cifrele privitoare la numarul voturilor, se remarca trendul puternic descendent pe care il inregistreaza participarea la vot, astfel ca anul trecut, numarul celor care s-au prezentat la vot la alegerile parlamentare a fost de doar 39.2%, iar la alegerile prezidentiale din 22 noiembrie, nu cred ca procentul va depasi 45%.
Cine va castiga in 2009?
Pe fondul unui absenteism masiv, va castiga acel candidat care va reusi sa isi mobilizeze cel mai bine electoratul la vot.
Acum, mai mult decat in 2004, mass-media incearca sa induca ideea ca electoratul este impartit intre fanii actualului presedinte si restul lumii, insa eu cred ca electoratul este impartit doar intre cei hotarati si cei nehotarati.
Iar presa, prin faptul ca intretine tot acest scandal mediatic, nu face altceva decat sa scada rata de participare la vot.
Vom avea si la acest rand de alegeri prezidentiale o noua duminica a orbului, asa cum am avut in urma cu 19 ani?



Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
1.11.2009, 9:44 am
Cristian , eu nu votez de 20 de ani !
1-Acum ca MAE a reusit sa faca un sediu de votare la doar 45 km de casa mea , voi merge sigur la vot .
2- Voi vota in urma concluzilor personale privind aceasta campanie. Cum zici tu,campania este ori pro Basescu ori impotriva !
3- De aici , de departe , se vede o campanie dominata de ura , minciuni, manipulari grosolane si ma astept sa vad si pungile cu pomeni .
4- Din toata gama candidatilor doar Basescu a propus ceva real . Reducerea parlamentarilor,o singura camera reprezentativa . Ca este just sau nu , fiecare gindeste cu propriul cap. Este unicul candidat care propune ceva . Restul se dau in spectacol cu idei si minciuni de doi bani . Ieri citeam de declaratile lui Antonescu privind dictatura Base, legi comunitare care obliga crearea a doua camere reprezentative (minciuna gogonata ).
5- De restul candidatilor nu vorbesc , sint ridicoli si gata !
6- Basescu este la ultimul mandat pe care il poate obtine .
Antonescu va avea votul meu cind va demonsta ca a facut curatenie in propria ograda , cind va recunoastee haosul lasat de guvernarea Tariceanu si ne va explica ce intra ideile liberale cu afacerea Ford in care sotia domnului Tariceanu a incasat peste 1.000.000 de $ ca notar al afacerii respective .
— Acum astept injuraturile , fiind convins ca nimeni nu este perfect , nici eu, nici Basescu , nici democratia “originala ” .–
Sistemul ” ticalosit ” a aparut in toata spendoarea la aceste alegeri !
PS. Sper sa publice MAE si adresele exacte a sectilor de votare din strainatate. Nu de alta dar este cam dificil sa cauti in un oras de 280.000 de locuitori (cazul meu ) sectia de votare la care sa votezi .
Duminica placuta la toti ! Azi e ziua mortilor !!
1.11.2009, 2:36 pm
Adresele exacte ale sectiilor de votare din strainate se gasesc pe site-urile ambasadelor Romaniei in tarile in cauza, sau cel putin asa s-a intamplat in cazul Austriei.
.
Duminica placuta si minte luminata rumanilor peste 3 saptamani
1.11.2009, 6:04 pm
Pe site – ambasada Romaniei in Italia – nu exista acea lista cu adresa sectiilor de votare .
Am verificat acum .
La ambasada Romaniei in Austria exista (!)( pentru Austria ).
Se vede ca unii sint mai harnici , alti mai putin sau nu vor sa permita ” prostimii” sa voteze .
1.11.2009, 7:21 pm
de acord Stefan.
Nici eu nu inteleg cum domnul Antonescu a lasat in umbra perioada Tariceanu.
Era un lucru frumos macar sa-l dea afara din partid, tare ma tem sa nu-l aduca din nou ca premier, asta daca va reusi. Dar cu un candidat ca Baseescu e cam greu.
2.11.2009, 6:20 am
Stefane: respect judecata ta in privinta candidatului.
Discut insa urmatoarele:
- Basescu a incalcat Constitutia Romaniei cind a numit “actualul” Prim MInistru
- Basescu incalca in continuare Constitutia cind mentioneaza ca se gindeste sa dizolve Parlamentul (in ultimele 6 luni de presedentie nu o poate face)
- Basescu “ameninta” toata lumea cu masurile lui, inclusiv cu dizolvarea parlamentului: nu esti satul de amenintarile comuniste/centraliste?
- BAsescu, ca si premergatorii lui, nu a construit o autostrada intreaga sa destzeleneasca economia romaneasca din drumurile namoloase
- Basescu, ca si premergatorii lui, a continuat inchiderea (contrar deschiderii) industriilor
- basescu a participat la, sau a fost martor in functie de ministru de transport la vinderea intregii flote comerciale romane
Well, chiar si in cazul in care ceilalti ar fi muti, fata de cit de multe a “facut” basescu, tot nu il votez!
2.11.2009, 9:08 am
Pt . Marcus
De asta e “democratie” , fiecare voteaza cu cine crede de cuvinta !
Basescu nu este presedintele ideal,are si el pacatele lui !
Actualmente e presedinte si comparat cu concurentii lui , nu este nici macar unu care sa aiba o strategie credibila .
Eu aleg raul cel mai mic ca nu este alternativa !
Cind in Romania presedintele va avea aceleasi puteri ca presedintele USA , voi judeca in baza programelor prezentate .
Pina atunci , Geoana , Becali ,CVT, Antonescu , s.a.m.d. nu ma sadisfac nici in minima masura !
PS. Este mult timp ca nu te vad pe blog. A reusit lovitura in bursa si ai fost la cheltuit ” comoara ” ? Daca tu te candidai , eu te votam !!
2.11.2009, 10:04 am
Incorect: Presupun ca majoritatea cititorilor acestui blog stiu deja ce veau eu sa zic, dar de asemenea presupun ca mai sunt unii care se dau pe-aici neinformati, si n-as vrea sa ramana cu ideea ca Marcus zice ceva cat de cat corect.
Basescu este singura persoana indrituita prin constitutie sa desemneze premierul. Parlamentul e cel care si-a depasit atributiile propunand un premier.
Basescu a declarat de mai multe ori ca nu doreste sa dizolve parlamentul. In nici un caz nu are cum sa-l dizolve inainte de alegerile prezidentiale. Dar de asemenea a declarat, in mod corect, de altfel, ca dizolvarea parlamentului este o solutie democratica si constitutionala de iesire din criza, in cazul refuzarii de catre parlament in mod consecutiv a doua propuneri de premier – desemnarea premierului, o repet, e conform constitutiei dreptul si datoria strict a presedintelui, nu a parlamentului.
Basescu nu ameninta, el supune la vot. Spre deosebire de parlament, care a demis un guvern doar ca sa nu treaca legea pensiilor. Si nu, nu sunt satul de asemenea amenintari, care au sens.
Basescu nu are atributii in domeniul executivului altele decat desemnarea premierului. Daca vrei sa faci o vina cuiva ca n-a construit autostrazi, fa-le premierilor sau ministrilor transporturilor. Daca vrei sa aduci in discutie din nou faptul ca Basescu a fost ministru al transporturilor intr-o vreme cand nu s-a facut nimic, n-ai dreptate: atunci s-au facut studiile premergatoare si s-a pregatit constructia de autostrazi. Doar ca cei care au semnat contractele au fost cei care au venit dupa Basescu. Acelasi argument se aplica si la chestia cu industriile.
Flota e o gogorita veche si rasuflata. Daca nu crezi, cauta tu putin navele romanesti care au fost vandute efectiv, in loc sa fie casate. Si vezi cine a facut contractele, si cand. Faptul ca inainte de ’89 erau trimisi marinari pe mare in niste galeti cu gauri nu face respectivele galeti mari valori nationale.
2.11.2009, 11:07 am
Sunt de aceeas parere. Foarte concentrat si complet mesajul. . Iata o opinie sustinuta cu argumente, felicitari!
3.11.2009, 5:28 am
Lui girbovan: argumentul presupune o dovada, nu numai o afirmatie sau mai multe.
Lui Eu si Stefan (poate si “Ovidiu”
) In Constitutie este scris negru pe alb ca Presedintele Romaniei trebuie sa se consulte cu majoritatea reprezentata in parlament, cu parlamentul in numirea Premierului. Alegerea dlui. Croitoru ca premier a fost facuta de BAsescu fara consultarea parlamentului si impotriva majoritatii; deci, importriva Constitutiei (apropos, am discutat deja subiectul citeva articole mai demult… Constitutia Romaniei o gasiti online, nu mai intru in amanuntele date, deja).
Daca parlamentul doreste sa fie consultat si sa se tina cont de majoritatea parerii lor in alegerea premierului este perfect in acord cu Constitutia.
Deoarece Basescu inca mentioneaza ca va lua in considerare dizolvarea parlamentului dovedeste cel putin lipsa cunoasterii constitutiei, daca nu presiune si amenintari asupra parlamentului pentru a-si impune punctul de vedere; iarasi, incalcarea Constitutiei IN MAI MULTE CAPITOLE!
In privinta navelor, se intimpla ca am familie, prieteni si cunostiinte ce au avut de avut direct sau indirect de a face cu navele, asa incit, chiar daca nu stiu amanunte necesare, cu gauri sau fara navele au cam disparut, pe cind, cu gauri sau fara, erau ale tarii sa le repare si foloseasca, precum le folosesc acum celor ce le-au cumparat. Te inseli in privinta acelor marinari trimisi inainte de 89′ in galeti gaurite: nu ai, probabil, nici o idee de constructiile navale romane, de tancuri, bulkcarriers, etc, precum nici de oamenii ce au lucrat pe acele nave. Cunosc nu multi, insa citiva care te-ar determina sa iti reconsideri parerea.
Ultimul paragraf (Girbovan) este mai lipsit de argumente concrete, altminteri, primele afirmatii se bazeaza pe Constitutie.
Stefan, sunt satul sa votez pe cel mai putin rau cind mi se pare pusa cu mina!
3.11.2009, 5:39 am
To Eu: cu alte cuvinte, “Eu”:ce anume nu spun eu corect cind citez Constitutia Romaniei ce o pun alaturi de ce afirma Basescu si cu tine, sa realizez ca actiunile si manifestarile Presedintelui Romaniei sunt contrare Constitutiei?
Daca poti, in acest subiect, nu imi da numai parerea ta, ci o dovada clara. Accept propria-ti ineterpretare a Constitutiei, insa in modul urmator: Articolul Constitutiei (copiat de tine in raspuns) vs. interpretarea ta, in ceea ce priveste rolul presedintelui in alegerea premierului si guvernului, precum si modul in care se alege guvernul, cu trimiteri in amindoua sectiunile: Presedinte si Guvern.
Daca nu ti s-a parut ca am fost eu, incearca tu sa fi “cit de cit” corect. Altminteri, pareri si afirmatii avem toti.
1.11.2009, 9:49 am
trendul descendent de participare la vot demonstreaza implicarea si increderea pe care o au (sau n-o mai au) romanii in viata politica si procesul democratic. sunt de inteles cei care nu merg la vot, desi eu personal am votat mereu de cand am acest drept, si voi continua sa o fac.
1.11.2009, 10:51 am
Parerea mea (doar o parere) e ca PSD va castiga. Scandalul mediatic pe care-l face de 5 ani PSD (PNL e o anexa, deci nu conteaza in discutie) tinteste tocmai electoratul anti-PSD, electorat care, mi-e rusine s-o recunosc, a dovedit ca e mult mai usor de fraierit de media decat celalalt electorat, al PSD-ului.
PSD a reusit sa pacaleasca electoratul anti-PSD de 3 ori doar in ultimii 2 ani: in Iunie 2008, in Noiembrie 2008 si in Iunie 2009.
Am trait zeci de ani cu convingerea ca “ai nostri” sunt MAI DESTEPTI DECAT AI LOR.
(si electoratul, dar si partidele anti-PSD, cu o singura exceptie/deceptie, intre 1997-2000 … )
Se pare insa ca televiziunile PSD/PNL au reusit in ultimii 3 ani ceva fara precedent: au reusit nivelarea in jos, adica au reusit sa aduca electoratul superior, cel anti-PSD, la nivelul de inteligenta al electoratului PSD.
Sau, poate – pur si simplu – fiind singure pe piata, Televiziunile PSD/PNL au reusit sa-si IMPUNA mesajul pe care l-au vrut. Au cucerit piata mesajelor politice pentru ca au cucerit TOATA piata media.
Asta inseamna ca vor reusi de-acum inainte sa impune ORICE mesaj vor.
Doamne Fereste… !
Sebastian Lazaroiu spune pe bleen.ro ca daca castiga Geoana – el pleaca din tara. Fara gluma.
Eu eu nici macar nu mai am unde sa plec, acum, dupa 20 de ani.
1.11.2009, 11:17 am
Corectie, ca sa nu se inteleaga gresit: intre 1997-2000, nu electoratul a fost sub nivelul PSD, cu partidul pe care l-a sustinut (PNTCD) caruia i-a lispt capacitatea adminstrativa si viziunea asupra viitorului (inteligenta).
In 2005, cand Alianta DA a dovedit ca are si capacitate administrativa si viziune – mai multa decat a avut PSD vreodata – PSD a atacat pe alt front, in ultimul punct vulnerabil al dreptei: a atacat cel mai lipsit de aparare suport al ei, electoratul anti-PSD.
Cumparand TOATA Presa, a eliminat pur si simplu din joc acest electorat, astfel incat el sa nu mai fi vreodata un factor decisiv de “deranj” pentru sistem, adica de schimbare – asa cum a fost in ultimii 20 de ani.
Task completed.
1.11.2009, 7:26 pm
PSD fara Iliescu e ca armata fara comandant. Degeaba se pune ca Putin in spatele lui Geoana sau Oprescu ori Diaconescu.
Aici se vede cine conduce, iar liderul castiga tot timpul. Crin e o alta marioneta.
Daca se gandeau sa candideze si liderii: Voiculescu [cu sanse putine avand legatura cu Securitatea], Patriciu [era o varianta] era alta treaba acum.
1.11.2009, 11:32 am
Pentadecalog anti-B?sescu
1. Principiul biunivoc ?i echivoc al mandatelor: În România niciun cet??ean nu are dreptul la mai mult de un mandat de Pre?edinte. Se excepteaz? de la acest principiu Ceau?escu Nicolae ?i Iliescu Ion, care au dreptul la mai multe mandate (dar nu mai pu?in de dou? ?i jum?tate pentru fiecare dintre ei). Dac? vreo alt? persoan? îndr?zne?te s? se prevaleze de Constitu?ie în scopul de a candida pentru un al doilea mandat, vom sesiza Curtea Constitu?ional?.
2. Consecin??: Având în vedere c? inten?iona s? candideze în 2009, B?sescu trebuia s?-?i dea demisia din func?ia de Pre?edinte imediat dup? ce a fost ales în 2004, pentru c? altfel î?i creeaz? un avantaj nemeritat în fa?a celorlal?i candida?i. Dac? nu demisioneaz? urgent, vom sesiza Curtea Constitu?ional?.
3. Corolar: În România nu sunt permise decât referendumurile de suspendare a pre?edintelui B?sescu. Se vor face atâtea câte sunt necesare, pân? se reu?e?te atingerea scopului. Dac? se încearc? organizarea unui referendum pe oricare alt? tem?, vom sesiza Curtea Constitu?ional?.
4. Axiom?: În România e dictatur? total?, instaurat? de B?sescu. Singura preocupare tuturor oamenilor de bine / de bun-sim?, în afar? de produs bani, trebuie s? fie lupta împotriva acestei dictaturi, pe toate posturile de televiziune de?inute sau controlate de ace?tia. De asemenea, oamenii de bine au datoria moral? de a utiliza pentru cauz? ?i o sum? egal? cu maximum 0,5% din averea lor, dar nu mai pu?in de 2 milioane Euro.
5. Legea de fier a democra?iei: Este interzis? lupta împotriva dictaturii B?sescu prin mijloace strict democratice, care presupun un risc prea mare pentru siguran?a statului. Pentru intelectualii sofistica?i la care nu func?ioneaz? procedeele clasice de convingere ?i care manifest? o nostalgie boln?vicioas? pentru termenul „democra?ieâ€, se va aplica legea simpl? a democra?iei, care prevede c? democra?ia înseamn? s? po?i vota pe oricine, cu excep?ia lui B?sescu. Dac? se vor constata tentative de înc?lcare a acestei legi trebuie sesizate de urgen?? OSCE, Autoritatea Electoral? Permanent?, Biroul Electoral Central ?i Curtea Constitu?ional?.
6. Legea „tot sau nimicâ€: Mecanismul echilibrului puterilor în stat presupune ca în momentul în care se reu?e?te formarea unei majorit??i parlamentare, aceasta s? preia ?i atribu?iile Pre?edintelui României. Dac? Pre?edintele se opune la cedarea prerogativelor sale constitu?ionale, trebuie sesizat? imediat Curtea Constitu?ional?.
7. Lem?: Singurii care au dreptul s? se pronun?e cu obiectivitate incontestabil? despre situa?ia politic? din România sunt Ciutacu, omu’ cu laptopu’, Radu Tudor, Teodorescu ?i Badea, precum ?i alte persoane pentru care cei de mai sus garanteaz? c? au acelea?i opinii ?i care trec testul de obiectivitate. Testul de obiectivitate se efectueaz? numai în anumite platouri de televiziune, în condi?ii standardizate, întrebarea decisiv? constând în r?spunsul afirmativ la întrebarea: „Nu-i a?a c? B?sescu este un tiran nemernic?â€. Dac? cineva care nu îndepline?te una din condi?iile de mai sus îndr?zne?te s? se pronun?e în public, vom sesiza Consiliul Na?ional al Audiovizualului ?i Curtea Constitu?ional?.
8. Teorema fundamental? a epistemologiei: Criteriul suprem de apreciere a verit??ii ?i validit??ii unui argument este calitatea de a-i produce o pagub? electoral? cât mai mare lui B?sescu. Când acest criteriu este greu de apreciat/aplicat, se aplic? principiul sursei: valoarea epistemologic? a unui argument este direct propor?ional? cu num?rul de critici aduse anterior lui B?sescu de c?tre emitent. Când un argument care se dovede?te invalid dup? unul dintre criteriile anterioare devine totu?i conving?tor pentru mai mult de dou? persoane, trebuie sesizat? Curtea Constitu?ional?.
9. Principiul demoniz?rii: Orice persoan? care spune ceva în favoarea lui B?sescu este în mod necesar o unealt? a lui B?sescu (fie pl?tit?, fie ?antajat?) ?i/sau un idiot. Uneltele lui B?sescu sunt du?manii poporului. Dac? cineva manifest? cel mai mic simptom c? devine o unealt? a lui B?sescu, vom sesiza Curtea Constitu?ional?, pentru a i se interzice în mod definitiv dreptul de exprimare celui care, fiind unealt?, nu are cum s? fie cet??ean.
10. Principiul reprezentativit??ii: Orice persoan? insignifiant? devine reprezentativ? pentru o întreag? categorie social? sau organiza?ie dac? î?i exercit? în public datoria civic? de a-l critica pe B?sescu. Dac? cineva încearc? s? conteste reprezentativitatea, obiectivitatea sau bunele inten?ii ale acelei persoane trebuie sesizate Consiliul Na?ional pentru Combaterea Discrimin?rii, Avocatul Poporului ?i Curtea Constitu?ional?.
11. Principiul transform?rii: Orice idee eficient? de persuadare a electoratului care îi vine în minte lui B?sescu înaintea celorlal?i candida?i se declar? ilegal? ?i imoral?. Dac? poate fi preluat?, adaptat? sau copiat? ?i folosit? împotriva lui B?sescu, ideea respectiv? devine o dovad? a inteligen?ei, onestit??ii, deontologiei ?i democra?iei celor care o vehiculeaz?. Pentru orice neclaritate privind ilegalitatea si imoralitatea ideilor lui B?sescu se va sesiza Curtea Constitu?ional?, care trebuie s? se pronun?e cu celeritate.
12. Principiul etic al campaniei: Toate temele de campanie sunt interzise, cu excep?ia temei „Jos B?sescu†?i a celor care se subsumeaz? acestui ideal m?re?. În cazul înc?lc?rii acestui principiu trebuie sesizat? Curtea Constitu?ional?.
13. Ordin de filologie aplicat?: ÃŽncepând cu data emiterii acestui ordin, cuvântul „prost?nac†se va exclude din toate dic?ionarele limbii române. Se excepteaz? de la aceast? prevedere cet??eanul Ion Iliescu, el având voie s?-l utilizeze în continuare, dar numai în întrunirile de partid la care presa nu e prezent? sau acas?, cu doamna Nina. Bineîn?eles c? la prinderea în flagrant a oric?rui contravenient se va sesiza Institutul de Lingvistic? „Iorgu Iordanâ€, Academia Român? ?i Curtea Constitu?ional?.
14. De lege ferenda: În Codul penal, frauda electoral? se va defini ca fiind orice declara?ie sau ac?iune s?vâr?it? în scop electoral de c?tre Traian B?sescu. Tentativa se pedepse?te dublu. Când nu sunt întrunite toate elementele de calificare a unei fapte ca fiind fraud?, ea se nume?te prefraud? ?i se pedepse?te triplu. Propunerea de modificare a Codului Penal în acest sens se va trimite c?tre Parlament, Curtea Constitu?ional?, Curtea de Apel, Curtea Suprem?, Înalta Curte de Casa?ie, Curtea de la Haga ?i Curtea casei din Zambaccian.
15. Legea legilor: Constituie infrac?iune citirea acestui pentadecalog de c?tre persoanele cu sim?ul umorului. Dac? acest lucru se întâmpl? totu?i, infractorul trebuie pedepsit prin obliga?ia de a se prezenta la vot ?i suspendarea dreptului de a urm?ri emisiuni cu tem? politic? pe Antena 3, cu excep?ia s?rb?torilor legale, când i se va permite din considerente umanitare ?i pentru reeducare s? urm?reasc? „decât†un discurs lung al lui Mircea Geoan?. În cazul înc?lc?rii legii, nu se sesiseaz? Curtea Constitu?ional?.
1.11.2009, 2:03 pm
foarte bine spus
. pacat de diacritice, mi s-a intamplat si mie de cateva ori pana sa-mi dau seama ca trebuie scris fara
3.11.2009, 4:57 pm
Excelent scris (dupa parerea mea) (desi cu ideile enuntate nu sunt de acord, admir formularea), concluzie valabila avand in vedere ca textul este asumat a fi partizan.
Probabil ca este o deficienta intelectuala a mea faptul ca nu reusesc sa inteleg CUM se face ca persoane cu asemenea evident de superior intelect pot sa nu vada ceea ce noua celorlalti ne apare eviden, asa ca nu-mi ramane decat sa accept diversitatea opiniilor noastre.
1.11.2009, 11:47 am
puterea portocalie a facut deja rau intr-un cuantum nemaiintalnit ! innebunirea si isterizarea populatiei, starea de ura si incrancenare provenite din deversarea personalitatii paranoice a lui Basescu trebuie sa inceteze! nu doresc sa vad lumea mea distrusa fiindca nu se pliaza pe nevoile lui Basescu, care NU SUNT SI ALE MELE! ca atare, o voi lua personal: ori eu, ori acel tatar nebun si agresiv.
1.11.2009, 11:53 am
“Innebunirea si isterizarea populatiei, starea de ura si incrancenare” se datoreaza si televiziunilor, nu doar lui Basescu..
Decat linistea de pe timpul lui Iliescu/Nastase cand baietii destepti isi faceau treaba linistiti si fara sa fie deranjati, prefer galagia actuala..
3.11.2009, 5:09 pm
Chestie de preferinta personala…
Mass media (in general, nu doar TV) isi au rolul lor, intrucat ele sunt cele care au vehiculat ideile “primului cetatean al tarii” si ale suporterilor sai, respectiv ale adversarilor acestora, dar in principiu e vorba doar de vehicularea si comentarea, dezbaterea, ideilor enuntate initial de politicieni, sa nu confundam responsabilitatile.
1.11.2009, 12:30 pm
Si eu prefer galagia de acum fata de linistea din timpul lui Nastase si Iliescu. Eu stau si ma intreb ce se va intampla cu pres adupa alegeri, mai ales daca va castiga Traian Basescu. Lucrez in presa si de multe ori imi e rusine sa o spun in ultimul timp pt ca oamenii amendeaza ceea ce vad la tv. SI eu am senzatia ca se induce ideea ca si daca votezi si daca nu votezi este la fel. Insa toti stim ca nu este adevarat. Fiecare vot conteaza. Absenteismul usureaza frauda practicata mai ales de PSD. Cred ca prefraudarea este mai ales in capul celor de la PSD. M-au dezamagit niste oameni care Mircea Toma sau Cristian Piavulescu cand au aparut cu aceasta tema. S-au autodecredibilizat.
1.11.2009, 3:37 pm
Mircea Toma este proprietatea lui Vantu, la fel ca Guerrila sau Catavencu.
Iar Cristian Parvulescu s-a decridibilizat de mult.
1.11.2009, 12:32 pm
Ce ne facem de castiga GEOANA ? Cu cine va face oare majoritatea ? Cu PNL ? …Gresit . Deci …tot cu PD-L. Oare cum il va mai suporta pamantul pe GEOANA , in aceasta situatie ?!? Nu cumva vom ajunge tot la coalitia imorala ? Precizez, ca am votat de fiecare data, constienta de dreptul dobandit la 1800, cu multa cazna de catre stramosii nostrii. Singura mea nedumerire e: daca castiga GEOANA, cu cine va face majoritatea ??? Necunoscutele problemei sunt mult mai periculoase dupa alegeri cand jocul politic il va depasii pe cel al “bunului simt”. “ROMANIA RESPONSABILA”, e doar un deziderat de campanie,…. restul e “hidosenie politica” in forma cea mai pura. Tot BASESCU va fi la butoane dupa alegeri, chiar de nu castiga presedentia pentru ca “prostimea e siderata” de farmecul sau de negreblat. FIE ! VOM VOTA PUTINI DIN NOI INTELEPT…..CEILALTI SE VOR LASA CONDUSI DE AMBITIILE DESARTE, PROVADUITE DE PARANOICUL BASESCU. Pacat , ca nu ne mai trezim odata…din suficienta !!!
3.11.2009, 5:12 pm
Partea proasta este ca in democratie avem toti parte de ceea ce merita majoritatea.
1.11.2009, 1:34 pm
perceptia mea:exista doua romanii:una de la tv si cealalta reala cu bune si rele.Isteria,ura,minciuna,manipularea vin de la presa si tv.Ma intreb de ce atata ura impotriva lui Basescu?De ce nu putem analiza cu luciditate ce a facut bine si ce a gresit presedintele?In privinta lui Geaoana am retineri pentru ca-l consider un tip slab care va fi manipulat de Vanghelie Hrebenciuc ,etc.Pentru Crin Antonescu,chiar daca-i supar pe sustinatorii sai,nu am nicio consideratie.Spun asta,pentruca-l consider un indolent care nu arealizat nimic nici in plan politic ,nici personal.Este primul pe lista la chiulangii din parlament,n-a avut nicio initiativa.In plan personal ,n-a facut nimic pentru a se perfectiona.Nici macar o limba straina n-a invatat.Asta spune multe despre el>cu vorbe multe si fara idei nu poti conduce o tara!
2.11.2009, 6:08 am
mira: este o vorba care ti-ar da idee de ce ar insemna sa analizezi ce a facut bine basescu si ce nu: “daca nu poti indupleca un om cu bunavointa, il indupleci cu dovada scrisa”
dovada scrisa sunt ferm convins ca multi chiar de pe acest blog sau altele ar putea sa iti aduca.
ce nu pot uita eu in privinta lui basescu este ca pe timpul ministeriatului lui in transporturi, chiar daca nu s-a dovedit ca a fost implicat, s-a compromis ca ministru atita vreme cit toata flota romana a fost vinduta.
ce iarasi nu pot uita este ca romania l-a ales presedinte pe un fost compromis ministru: nu se face asta
ce iarasi nu pot uita este ca, dupa discutia cu un prieten, l-am votat pe basescu ca sa nu cistige, impotriva lui, acel prim ministru (al carui nume l-am uitat) care a declarat ca “si daca toata tara il voteaza pe basescu, noi tot il dam afara”, doar ca sa votez cu cel mai putin rau: asa ceva este extraordinar de rau si imi vinte sa vomit cind ma gindesc retrospectiv.
CA sa il votez din nou pe acest nesimtit si fara limite in a nu reprezenta tara ci pe EL insusi, inseamna ca nu va mai trebui sa votez cu nimeni de acum incolo, asa ca nu o voi face.
Numai o parere subiectiva, bineinteles.
Ce-i drept, are contracandidati pe masura lui. Unul dintre ei va continua planul, cu sau fara limbi straine sau neaose.
2.11.2009, 10:13 am
Argumentatia matale e gaunoasa. Si parerea matale e subiectiva rau de tot. Nu prea poti avea incredere ca o sa dai votul persoanei care-l merita cel mai mult daca te bazezi strict pe pareri subiective.
Premierul al carui nume l-ai uitat e Nastase. E nasol daca ai uitat: cine uita greselile trecutului e condamnat sa le repete. Ce e insa straniu e ca nu poti uita niste chestii in totalitate inchipuite, sau cel putin cu foarte putina baza in realitate, care-l privesc pe Basescu, dar poti uita o catastrofa de guvernare cum a fost cea Nastase. Io nu pot sa zic decat parerea mea, da’ m-as mira ca cititorii acestui blog sa nu te considere vandut “tonomatelor”, dupa cele doua comentarii la articolul asta.
Flota: asta e obsesia matale. Dac nu te documentezi, n-am ce-ti face. Vezi eventual cate nave care la vremea lu’ Basescu navigau sub pavilion roman mai sunt in uz in prezent.
Ca sa-l faci pe Basescu nesimtit, si sa te si creada lumea, ar trebui sa vii cu argumente. Da-te matale pe declaratiile lui politice, pe care le gasesti pe web, si compara-le cu cele ale celorlalti candidati, si dupa aia mai vorbeste.
Mai mult, in ciuda ocazionalelor scapari – care la el insa sunt exceptii, in timp ce la contracandidatii lui sunt mai degraba regula – Basescu a facut o chestie pe care doar putini politicieni romani au facut-o: mai totdeauna cand a facut o afirmatie s-a tinut de ea. Exceptie notabila e cea privind demisia imediat dupa votului parlamentului pt. suspendare, dar chestia aia toti oamenii cu cap o apreciaza: am avea si acuma guvern Tariceanu sau mai rau, Nastase, daca Basescu si-ar fi dat demisia atunci.
3.11.2009, 5:19 pm
Eu, vezi ca ai inteles gresit. marcus se exprima mai… incalcit, mai greu de inteles, dar sustine aceeasi idee cu dumneata (daca nu cumva v-oi fi inteles eu gresit, ori pe unul, ori pe celalalt, ori pe amandoi (ca niciunul nu excelati in elocinta).
4.11.2009, 4:08 pm
Premierul pe care l-am “uitat” este Tariceanu.
In loc sa ma duc eu sa ma uit cite nave si pavilioane, de ce nu oferi tu dovada necesara daca o ai, pentru ca scri cum ca ai citit-o si esti constient de ea?
Astept, te rog, putin ajutor de la tine, acea dovada in privinta navelor romanesti ce nu au fost vindute sau, cum sti si afirmi tu, ca sa mi se termin si mie obsesia si sa devin mai bun, eventual sa il plac mai mult pe basescu, chiar si pe tine si afirmatiile tale.
6.11.2009, 8:19 am
Dragul meu Eu: Dupa doua zile in care am asteptat un raspuns documentat de tine cu dovezi sa-ti sustina punctul de vedere, constat cu tristete cum, cu dispretz probabil, refuzi sa raspunzi chiar si cu un simplu “punct”. Fiind convins de existenta dovezilor pro si contra micii noastre dezbateri, precum si de optiunea pe care cel ce asteapta un raspuns o are (daca raspunzi e’ da, daca nu e’ nu
), eu (si nu “Eu”, adicatelea tu, ca sa ne intelegem, intelegi?) inteleg din tacerea ta ca nu ai nici un argument sa iti sustina frazele binishor scrise, insa foarte pompoase, fara seva, fara putere.
Poate ca ma inshel: este adevarat? Sau poate ca nu?
6.11.2009, 2:07 pm
Nu te pripi, marcus! E posibil ca omul sa fi fost in vreo situatie in care dintr-un motiv sau altul sa nu fi putut nici macar sa-ti citesca raspunsul, cu atat mai putin sa si raspunda la el (pot fi motive legate de vreo deplasare unde n-are acces la net, de a fi temporar prea ocupat, incat n-are timpul disponibil, de vreun motiv legat de sanatate, etc). Sau e pur si simplu las si evita sustinerea unei confruntari – dar NU STIM asta!
6.11.2009, 4:12 pm
ok. thanks.
6.11.2009, 4:14 pm
Cred ca mai degraba vroiam sa il atzitz putin pe “omul” altminteri foarte precaut, jos palaria! Eu am plecat de aici, cu si fara comentariul dlui/dnei “eu”.
1.11.2009, 1:46 pm
oamenii nu ar trebui sa fie preocupati de presupusul castigator “escu” ,”escu” sau “escu” ci de echilibrul, masurile si bunastarea ce ar urma venirii acestuia. mi-as dori sa ne intalnim aici, dupa turul II si sa ne aratam surprinsi si multumiti de castigul obtinut de natiunea romana.cum cei mai multi dintre candidati s-au mai jucat cu noi, fie in nume propriu, fie in numele partidului sustinator, ma inspaimant la gandul ca cei naivi, majoritari de altfel vor stabili directia.vai noua celor ce nu ne induram sa o luam de la capat in alta parte.
1.11.2009, 5:24 pm
[..] Asadar, în toata istoria României a existat o singura femeie care a candidat pentru cea mai înalta functie în Stat, si aceasta fara sanse reale de câstig. Este vorba de [..]
1.11.2009, 10:32 pm
Salut,
va cistiga cel care va obtine Mai multe voturi
obtin Mai multe voturi cei care au lideri puternici, armata de activisti politici
si bani
pdl sta bine la toate, Dar toate sunt la fel: antidemocratice, antiromanesti
lipsite de orice forma de modernitate politica
ca Persian implicata de peste zece ani in politica din Romania va garantez
ca Romania este unde este din doua motive : voi si altii ca voi va multumiti
sa stati pe margine si in cel Mai bun caz mergeti la vot , iar ei , nulitatile umane din toate partidele se fac ca fac buna guvernare
oricine va cistiga va fi la fel , Dar macar sa decidem noi ce nulitate ne va conduce
si nu altii in numele nostru
2.11.2009, 1:14 am
[...] Cristian Onogra? face un „recens?mânt†al particip?rii la vot în România de dup? 1990. Rata de participare la vot a sc?zut de la 85% în 1990 ?i 76% în 1992 pân? la 58% în 2004 ?i 39,2% în 2008, la alegerile parlamentare. Adic? num?rul oamenilor s?tui de minciunile politice este tot mai mare. ?i dispera?i c? nu au cu cine vota. Au trecut 20 de ani de „democra?ieâ€, România s-a schimbat fundamental, dar clasa politic? a r?mas la fel de clientelar? ca ?i pe vremea comunismului. [...]
2.11.2009, 5:52 am
Sunt curios de motivele pe care le ai sa afirmi ca prima alegere a lui Iliescu a fost cea mai mare frauda din istorie.
Personal, sunt de aceeasi parere formata, sa zicem, din doua motive. Unul: in 98′, dupa ce m-am dezmeticit putintel si nu de tot de rasturnarea comunismului si lui Ceausescu, am observat ca, de cind a aparut Iliescu in poza, el era singurul imbracat in pulover tot timpul, educat si cu replica pe buze intotdeauna. Chiar daca nu avusesem deloc educatia politica sau de business am realizat posibilitatea existentei unei stratageme de vinzare. Da, omul vindea ceva, iar acel ceva inca nu il stiu concret, insa sunt ferm convins ca vinzarea ne includea si pe noi. Mai mult, pentru ca a fost premeditata, vinzarea, in contextul globalizarii, mi-a sugerat implicare straina, sugerare ciudat de asemanatoare afirmatiei defunctului cu “agentiili strainii”! Se pare ca si el, si tu si eu am avut dreptate in privinta lui Iliescu.
Al doilea: am participat ca voluntar intr-una dintre comisiile de votare, sau, cum sa spun, am fost unul dintre cei ce monitoriza si numara voturile. Printre noi tinerii a existat un singur adult, dar adult-adult, care nu obosea niciodata, era extrem de binevoitor si atent. Dupa multe ore am obosit extraordinar de mult si, numarind voturile, deodata numerele voturilor cu buletinele nu mai facea socoteala buna, ori erau prea multe, ori prea putine. Personal am cerut renumararea voturilor de doua ori. A doua oara am fost sustinut de o studenta din grupul nostru. Nu am reusit sa ii dam de hac si am facut reclamatie a doua zi, dupa votare. La sectia centrala unde am “depus” plingerea ni s-a aratat respectuos usa. Cu siguranta, datorita schimbarii petrecute pentru noi toti, datorita virstei noastre, datorita oboselii si noutatii, niciodata ceea ce am mentionat mai sus nu va pute sta in picioare in fata niciunei instante.
Acestea sunt doua dintre motivele mele. Care sunt ale tale?
2.11.2009, 10:13 am
PENTRU ROMANIA, CEL MAI BUN PRESEDINTE ESTE TRAIAN BASESCU. NICI ILIESCU NICI CONSTANTINESCU NU S-AU LUPTAT CU MAFIOTII, CI DIMPOTRIVA I-AU CREEAT SI INCURAJAT. BASELU ESTE PANA ACUM SINGURUL PRESEDINTE CARE-A FACUT-O DESI A AVUT DEZAVANTAJUL CA A FOST TRADAT DE TRADICEANU.
DACA ROMANIA NU-L VA REALEGE PE BASELU, VA SUPORTA CONSECINTELE RIDICARII MAFIEI SI MAI SUS, PENTRU CA PANA ACUM BASELU NU A REUSIT S-O DOBOARE. SA SPERAM CA O VA FACE IN AL DOILEA MANDAT.
3.11.2009, 5:26 pm
Dumneata – desi scrii cu majuscule – ai perfecta dreptate, a luptat impotriva mafiotilor, dar cu ce te inseli este ca a facut-o nu ca sa-i doboare, ci ca sa si-i supuna. SI EL e in sistem.
2.11.2009, 11:04 am
in 2000, cand am votat de nevoie cu Iliescu (raul cel mai mic) in turul 2, mi-am dorit un singur lucru: ca in 2004 sa nu ajunga Vadim sa fie raul cel mai mic
si nu a fost nevoie… asadar, din punctul meu de vedere, lucrurile au evoluat spre bine
succes
2.11.2009, 3:15 pm
moaaaama! ce ma distreaza comentariile! Pe undeva ma bucur ca n-am fost ceva zile pe Internet, ca poate nu ma abtineam sa intru in discutii >:
Haios sa vezi cum merg “echipele de campanie” pe Internet
Pentru Stefan: presupun ca esti onest, varianta in care inseamna ca, fiind plecat din tzara, n-ai putut sa vezi zi de zi ce s-a intamplat. Atmosfera de “ura”, “minciuni”, “manipulare” de fapt a fost creatia LUI Basescu! E 99% responsabil pentru ea si ocupatia lui preferata (cu toate ca functia lui este de Presedinte al TUTUROR romanilor!!!) a fost sa invrajbeasca oamenii, n’importe quoi, n’importe qui… pentru el cred ca nu era important altceva decat sa fie CAT MAI MULTA vrajba, folosind pentru asta chiar oameni care n-aveau treaba cu politica si absolut “nevinovati”…
Daca Base va “pica” la alegerile astea (nici nu ma mai intereseaza in favoarea cui), am sa pot incepe sa cred ca Romania incepe sa faca pasi (timizi, e drept) spre “bine” – si asta, pt. ca va insemna ca romanii nu se mai lasa asa usor manipulati!
Pentru Khris: apropo de alegerile din 2000: stii ca, de fapt, Vadim chiar a FOST “furat” la alegeri, in turul 2?
Cred ca aia a fost o manipulare totala : sa ajunga romanii sa voteze idiotenii! Am un prieten (impuscat in Revolutie) care chiar plangea pe tema asta: “sa trebuiasca EU sa votez cu Ilici, ca sa nu iasa Vadim?”
Cat despre victoria lui Base in turul 2: a castigat NU pentru ca a nascocit povestea cu “furtul voturilor” – ci pentru ca lumea era SATULA la culme de Nastase (si de al lui regim / guvern). Desi, acum, privind retrospectiv, cred ca nu castiga nici un Base, daca nu ar fi avut (“tacit”) vreun “acord” de pe la americani… Poate peste 20 ani vom sti particele din adevar…
2.11.2009, 4:00 pm
nu cred k mai conteaza ce a fost, important este ce va hotari poporul la alegerile de acum. daca vor intr-adevar ca sa schimbe lucrurile , oamenii nu il vor mai vota pe basescu…nu putem ignora situatia in care el a adus tara asta…
3.11.2009, 5:36 pm
Nu EL a adus tara in halul asta, nu-i acordati mai mult credit decat merita.
El doar a generat climatul economico-politico-social care sa favorizeze aducerea tarii in situatia prezenta, si a numit “pe cine trebuia” la carma administrarii centrale.
2.11.2009, 9:17 pm
cel care va castiga alegerile va fi Crin Antonescu ! este singurul care merita sa avem incredere in el !
2.11.2009, 10:55 pm
Cu siguranta Crin Antonescu va castiga!!!el merita sa fie la cotroceni!!!!
3.11.2009, 5:41 pm
Va rog sa va opotoliti (si dumneata, si Tatu) cu campania electorala pe acest blog.
Daca aveti o opinie pertinenta si argumentata sunteti bineveniti s-o expuneti, dar NU si simple sloganuri electorale.
N-am nimic impotriva (Biiip!) care cauta dezbateri politice (de preferinta sa aiba toti interlocutorii aceeasi opinie ca a lor proprie, sau eventual sa fie unu-doi care sa poata fi combatuti sau simplu “batuti” de ceilalti), dar NU PE ACEST BLOG.
2.11.2009, 11:50 pm
Oricine ar câ?tiga nu v?d ce diferen?e ar fi sunt prea multe probleme în economie.
În SUA a câ?tigat cel mai popular ?i tot nu s-au rezolvat problemele ?i nici nu sunt semne c? se vor rezolva!
5.11.2009, 5:13 am
Victor: promit ca, daca voi mai scrie orisice pe acest site, sa editez si controlez amanuntit, cit pot mai bine, raspunsurile mele ce le voi da nu cind sunt obosit.
In privinta istoriei navelor vindute sau nu de sau sub ministeriatul dlui. Basescu, actualul presedinte ce candideaza la un nou mandat, inchei subiectul aici deoarece nu sunt nici eu informat decit din auzite sau de un site ca acesta ( http://sitadeasa.wordpress.com/2007/05/17/traian-basescu-a-vandut-16-nave-din-flota-romaniei-cu-1-dolar-bucata/ ). In ce ma priveste sunt de parere ca de unde iese fum este si foc si incerc sa ma tin departe de el, chiar si prin vot.
Cum informatia obtinuta pe net este la dispozitia fiecaruia sa isi formuleze o parere sau nu, a fost si la dispozitia mea. “The King is dead. Long live the King!”.
6.11.2009, 3:18 am
Multumesc, marcus. Efortul ti-ar fi benefic in primul rand tie.
), ci intentiona sa lamureasca pt dansul faptul ca dupa parerea mea dansul “te” intelesese gresit. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat suficient de explicit si daca intelesesesi altceva. ORICUM e preferabil sa postezi chiar si cu greseli, decat de “teama” greselilor sa te abtii de a posta – desi marturisesc ca “ai” fi mai placut de citit daca exprimarea ar fi mai putin ambigua si greu inteligibila.
Ca sa raspund si… reprosului tacit, implicit: in situatii ca a ta, sau a lui Stefan A., sau canadianul, macchiavelli, etc, deci cei plecati din tara de multa vreme, e cel putin meritoriu faptul ca reusiti sa va exprimati relativ corect si destul de inteligibil intr-o limba pe care nu o mai folositi in mod regulat, obligatoriu si pt interactionare cu un mare nr de oameni; aceeasi remarca nu mai este valabila pt romanii care nu si-au parasit tara, si care TOTUSI se fac greu intelesi sau/si au formulari “alambicate”, eventual chiar incorecte, si in general exprimate conform unei gramatici in cel mai bun caz doar aproximativ asemanatoare celei oficiale a limbii romane.
La tine e mai putin vorba de greseli de exprimare propriu-zise, si doar rar de greseli de gramatica si/sau de ortografie, insa se simte in topica utilizata faptul ca deja gandesti intr-o alta limba si apoi traduci in romana, ceea ce face ca unele formulari sa fie mai… greoaie, mai neuzuale, fapt care conduce uneori la dificultati in a-ti fi urmarit firul gandirii, ba chiar – dupa cum constati – da loc la intelegeri “pe dos” fata de ceea ce dorisesi de fapt sa exprimi (sau – alteori – doar de denaturarea sensului intentionat, chiar daca nu atat de… abrupt, de radical).
Replica mea careia acest comentariu al tau ii da raspuns NU se voia a fi o critica la adresa ta (si nici macar a lui Eu, al carui statut nu imi este cunoscut: intre timp “m-am invatat minte” dupa ce fusesem pus la punct de “cineva”
6.11.2009, 6:20 am
Ai perfecta dreptate. Apropos, banuiesc ca ultimul link trimis de mine nu te-ai interesat?
6.11.2009, 8:04 am
erata: nu te-A interesat
6.11.2009, 2:00 pm
1. Marturisesc faptul ca sunt excedat de cantitatea de timp si de efort pe care tre’ s-o depun pe net – te rog sa tii cont ca in domeniu sunt relativ incepator si ca mie cam orice “imi ia” probabil de vreo cinci ori mai mult timp decat voua (inca tastez cu un singur deget, si consum uneori o ora sau chiar mai mult pt a posta un comentariu mai lung).
2. Mie subiectul nici nu-mi este complet necunoscut, incat sa caut de curiozitate, nici nu-mi prezinta interes (opinia mea referitoare la cetatean e formata – si pe baza acestor fapte, si a altora – si nu mai am nevoie de date suplimentare pt a mi-o confirma sau infirma, si nici interes – material sau de informare – personal nu am in domeniu).
In concluzie: nu, nu am urmat link-ul (EU – dar asta nu inseamna neaparat ca poate nu l-or fi urmat altii).
Greselile de tastare (litere sau alte semne lipsa, in plus, inversate, etc) mi se par neimportante (si deci neinteresante – consider ca sunt cauzate de viteza de tastare in dorinta de a nu consuma prea mult timp), cata vreme nu afecteaza fie sensul postarii, fie inteligibilitatea ei.
14.11.2009, 3:23 am
parerea mea e ca ai gresit titlul articolului. sansele de a raspunde corect la intrebarea ,,Cine va castiga in 2009″ sunt mult mai mici decat la intrebarea ,,Cine va avea de pierdut de pe urma campaniilor si alegerilor in 2009 (si de 20 de ani pana in prezent)?”
15.11.2009, 5:52 am
[...] consider ca sunt prea multe stiri politice, asta mi s-a parut interesanta. Vezi istoria alegerilor si micsorarea numarului de participanti la vot. Daca prin absurd Antonescu si Geoana vor intra in turul 2 rata participarii la vot va fi sub 25%. [...]
15.11.2009, 6:06 am
Un articol bun si la obiect. De aceea este si de calitate. Bravo!