Blogroll

ARHIVA

Diverse Publicat la 24.11.2008 19 comentarii

Va rezolva Basescu criza?

Astazi, intr-o ampla interventie televizata, dl. Basescu si-a explicat vizitele de lucru pe care le-a efectuat in ultimele doua saptamani si, pe langa apelul la calm si la analizarea la rece a situatiei, TB a trasat pe scurt si principalele directii pe care viitorul guvern ar trebui sa isi concentreze atentia.

Presedintele a vorbit despre „economisirea banului public in sistemul public”, chiar a insistat pe tema aceasta, iar mie mi-a zburat instantaneu gandul la Loganurile de 70.000 eur (deci atac la PNL), a vorbit despre „apologetii economiei de stat”, ai „socialismului biruitor” – trimitere la PSD, si nimic despre PDL…

A spus clar ca nu vrea guvern de tehnicieni si ca responsabilitatea guvernarii trebuie asumata de politiceni si partide, nu aruncata in spatele unui tehnocrat - deci o asemenea varianta de guvern cade.

Doua concluzii se desprind in urma acestei interventii: 

1. Romani, stati la locurile voastre, eu (Basescu) ma voi ocupa de criza si voi avea grija ca viitorul guvern sa faca ceea ce trebuie (iar voi, romanilor, ar trebui sa nu imi faceti viata grea, votand “gresit”) 

2. Termenul de „apologet” va fi intors pe toate fetele si, alaturi de „tonomat”, va intra in folclor.

Voi, comentarii, pareri in urma interventiei lui Basescu?

Tags: , ,

19 comentarii

  1. taifun
    24.11.2008, 10:22 pm

    Doar nu crezi ca Base intelege cu adevarat ce se intampla :) de rezolvat rezolva la fel cum a rezolvat si cu coruptia, dupa ce a castigat alegerile, nici un condamnat in 4 ani
    Am putea spune ca nu a depins de el.La fel zic si eu acum. Nu depinde de el rezolvarea crizei ec. Guvernul rezolva si nu Base. Este parerea mea .

  2. Khris
    24.11.2008, 11:36 pm

    da, dar Basescu numeste prim ministrul, deci este responsabil :-)
    sper doar ca vom avea un guvern bun dupa alegeri, este tot ce imi doresc. un guvern bun va scoate si bursa din …starea in care este acum

  3. catalin
    24.11.2008, 11:42 pm

    Draga Taifun,
    dupa parerea mea baseloo n-ar trebui sa salveze tara de criza, cum nu trebuia sa omoare coruptia!
    Nu prea e treaba lui!
    Dar cei pe care i-am votat, unii dintre noi ii vor mai vota si saptamana asta, trebuiau sa omoare coruptia si va trebui sa rezolve si criza.
    Din pacate nu vor acest lucru.
    Ar insemna sa iasa din mandat in 2012 mai saraci si mai putini decat au intrat (multi dintre ei ar putea fi arestati pentru fapte de coruptie).
    Da-mi voie sa merg pe cateva fire in a-mi sustine opinia:
    Spuneam intr-o postare anterioara ca au fost date legi pentru crearea unor noi mecanisme si organisme de control. Nu s-au alocat insa fonduri pentru dotare, pregatire, salarizare decenta si nici macar nu s-a realizat un cadru legal de natura a le da o sansa in a-si atinge scopul pentru care au fost “nascuti/te”.
    Vedem unde conduce subminarea continua a autoritatii de stat, realizata de sus-numitii, in ultimii 18 ani: Un fost senator trimite juranlistii care il intervieveaza si-l interpeleaza pe tema neaplicarii unei hotarari a guvernului sa se stearga cu ea la fund!
    O doamna judecator care condamna conducatori auto pentru conducere sub influenta alcoolului este scapata de puscarie de colegii dumneaei pe motiv ca documentele emise de medicii legisti nu sunt relevante in cazul d-ei, desi au fost relevante in cazurile altor nefericiti/nenorociti. Mai mult, politistii care au indraznit sa o opreasca sunt cercetati pentru abuz in serviciu!
    Interlopi violenti sunt pusi in libertate pe motiv ca nu prezinta pericol si martorii sau victimele si-au schimbat declaratiile in timpul proceselor, in conditiile in care o alta institutie din categoria celor sus-mentionate nu e in stare sa-si faca treaba (Oficiul pentru Protectia Martorilor).
    SI de aici te miri ca orice putoi isi permite sa injure politistii pe strada precum se injura galeriile pe stadion.
    Si rezumand, cei pe care suntem indemnati sa ii votam pentru Parlamentul Romaniei ar trebui sa dea semnalul!

  4. Thor
    25.11.2008, 9:37 am

    Nu “apologet” o sa fie trecut din gura-n gura … ci expresia folosita pentru “prabusirea” fondului de pensii ….
    In rest , geaba se strofoaca unii-altii : mingea este la Pirat care numeste P.M. pe cine vrea muschiul lui , cum zice Constitutia facute pentru Ilici ! eheeee .. Razbunarea sortii , de ! :)

  5. khris
    25.11.2008, 9:46 am

    @Thor: nu am prins emisiunea de la Realitatea aseara, deci chestia cu prabusirea fondului de pensii nu o stiu :-)

    Iar cat priveste numirea PM, viata vazuta prin ochii PSD este al dracului de grea :-)

  6. son.of.alerik
    25.11.2008, 11:03 am

    Cu tot respectul dar nu ai dreptate decat partial. La fel ca si si dl. Ursu aseara in emisiune ai extras din dialog exact ceea ce ai vrut. Dl Basescu (nu Base…e totusi presedinte asa cum o fi) a specificat ca nu va numi un prim ministru tehnocrat pentru ca acesta nu ar avea autoritate asupra politicienilor din guvern si parlament. Plauzibil. Nu a zis in nici un moment ca “se va ocupa de criza”; a spus ca va purta un dialog cu potentialul prim-ministru in vederea indeplinirii anumitor obiective imperative, in contextul crizei. In plus a subliniat aproape obsedant ca dupa ce-l va numi pe primul ministru, acesta din urma poate face ce vrea, nu poate fi oprit. Una peste alta dl Basescu a fost neasteptat de cuminte aseara si pe alocuri obiectiv. Oricum, imi place blogul, o sa revin :)

  7. khris
    25.11.2008, 11:33 am

    @son of: si mie mi s-a parut ca, pentru prima data in ultimul timp (ani), Dl (:-)). Basescu a avut o atitudine extrem de pozitiva iar mesajul a fost, la prima vedere neutru. Insa aceasta iesire televizata vine in aceeasi zi in care sondajele au inceput sa indice un avans al PSD-ului. Iar eu nu cred in copincidente. Te mai astept pe aici.

  8. Florin B
    25.11.2008, 6:07 pm

    La prima vedere, este de remarcat atitudinea din ultimul timp a lui Basescu, … mai cuminte, mai concret in discursuri, mai dulce in acuzatii si cu mai mult accent pe problemele de fond.
    De asemenea remarc ca in situatia de “pseudo” criza prin care trecem a reusit sa aiba discursul unui lider de stat … lasand apeluri la calm, si aducand probe ca situatia nu e chiar asa de neagra si ca Romania are resursele sa o poata traversa.
    Ca o paranteza, cred ca aceasta criza este mai mult indusa prin articole si comentarii, decat prin realitate. Sigur ca sunt segmente ale economiei care sufera, insa ele sunt izolate, si in buna masura din cauza opririi temporare a robinetului de credite.

    Revenind la Basescu, cred ca moderarea tonului sau vine din amenintarea de suspendare care il asteapta dupa aceste alegeri. E clar ca PSD castiga si ca va iesi scandal, insa presedintele a incercat si a reusit sa se modereze si sa nu mai lase impresia unui gica contra.

    Legat de subiectul… de ce votam PDL … este evident ca nu pentru oamenii sai.
    Eu votez PDL pentru sa este singurul partid al carui lider (basescu) a facut declaratii categorice si consistente impotriva coruptiei, impotriva realitatii din educatie, invatamant, etc. Este singurul care are un astfel de discurs.

  9. Khris
    25.11.2008, 8:39 pm

    @Florin B: sunt si eu de acord ca Basescu s-a purtat “exemplar” in ultima prezenta televizata, dar cam ingrasa porcul de Craciun in privinta asta. Sunt foarte curios daca formarea noului guvern se va lasa cu scandal sau nu (iar eu cred ca scandalul va fi inevitabil). Corect in ceea ce priveste PDL.

  10. catalin
    25.11.2008, 9:26 pm

    Khris,
    dupa parerea mea Base (ma ambitionez sa il apelez colocvial pentru ca e de-al nostru dintre noi si pentru noi :) )nu ingrasa porcul in ajun!
    Discursul asta il are din campania electorala de acum 4 ani si l-a mentinut pe parcursul mandatului.
    Diferenta o face tonul adoptat, care intr-adevar e mai cuminte de data asta. Cred ca va pastra aceste subiecte in agenda sa, pe de o parte pe motiv ca ii pot aduce un nou mandat, pe de alta parte pentru ca-i vor face la sfarsitul mandatului (lor) o aura de binefacator pentru neam si tara. Si ii place statutul asta, sa nu uitam ca e un Lup al Marilor. Pe de alta parte e o problema de orgoliu sa fie perceput altfel decat Nea Nelu Mineru’ si Milut Invins de Securitate!
    Din pacate mai are de lucrat la convingerea celor indreptatiti sa aplice punctele din agenda sa se intorca la popor si sa se puna in slujba lui.
    Aici cred eu ca nu va reusi, nici in anul care i-a ramas nici intr-un foarte probabil viitor mandat!
    Altfel, ramane cum am stabilit:
    DE DATA ASTA EU NU MERG LA VOT!

  11. draga stolo
    25.11.2008, 10:06 pm

    @Florin B – tin sa te corectez :) si vadim face declaratii categorice si consistente impotriva coruptiei, dar asta nu inseamna ca chiar gandeste asa:). Si constantinescu spunea ca in 200 de zile o sa faca si o sa dreaga :) . Sa fim realisti! Chestiile astea poarta un nume “DEMAGOGIE”. La subiectul anterior, Saitnoxis spunea ca, crede intr-un guvern format din PNL si PDL,… tocmai am avut asa ceva, ce dracu’ suntem orbi?!?!?!
    Ramane asa cum zice si Catalin, nici de data asta nu merg la vot :) .

  12. khris
    26.11.2008, 12:08 am

    @Catalin: ai dreptate, dar ma enerveaza asta “DE DATA ASTA EU NU MERG LA VOT!” :-)

    @draga stolo: daca nu vrei un guvern PDL-PNL, ce solutie propui (in afara de aceea de a sta acasa)?

  13. draga stolo
    26.11.2008, 12:40 am

    Pai daca aveam o solutie, stateam acasa?!

  14. khris
    26.11.2008, 12:59 am

    @draga stolo: pai tara trebuie condusa, deci avem nevoie de o solutie :-)

  15. draga stolo
    26.11.2008, 10:31 am

    Nu voiam sa mai comentez pt ca am avut senzatia ca faci parte din pdl sau chiar esti unul din cei platiti sa scrie “de bine”. Apoi am citit “despre”-ul si m-am lamurit! Esti din Timisoara:). Acum inteleg de ce tu sau poate si altii de pe blogul tau mai sperati inca de la pdl.
    Eu (inca) sunt din Bucuresti si am avut o(n/r)oarea sa fiu “administrat” de inaltpreacinstitul dom’ videanu. Crede-ma ca dupa 4 ani, ma mir ca nu-l linseaza lumea pe strada(probabil nu prea iese in public).
    Eu am avut, din pacate, ocazia sa vad pdl-ul in cea mai mare splendoare a sa. Nu vreau sa intru in detalii, dar videanu a avut si consiliu si timp sa demonstreze ca pdl vrea “sa traiti bine”, insa nu numai ca nu a facut-o, dar acum mai are si tupeul sa apara pe la diferite emisiuni in care vorbeste de “ei” cei cu vile si multi bani, “ei” cei care fac afaceri cu statul samd.
    In momentul in care videanu va fi exclus din pdl atunci (poate) voi vota cu ei, pana atunci merita tot bocul din lume(bok in turca inseamna exact ce trebuie).

  16. khris
    26.11.2008, 10:57 am

    @draga stolo: cred ca multi au impresia ca sunt platit de PDL sa le fac publicitate, dar spun inca o data, nu sunt membru de partid, nu candidez, si nici nu vreau sa intru in politica. Eu aici lovesc in toate partidele, dar in special in PSD, avand in vedere ca acest partid, daca va ajunge la guvernare, va ridica coruptia la rang de politica de stat.

    Legat de comparatia Timisoara – Bucuresti. Am fost de cateva ori in Bucuresti si sincer, nu mi-a placut ceea ce vad, incepand cu taximetristii din gara, si terminand cu aglomeratia din oras. Nu mi-ar place sa traiesc acolo si cred ca vor mai trece 20 de ani pana cand Bucurestiul va arata decent, indiferent de cine il va conduce.

    Avem falitii nostri in toate partidele, si am mai spus-o, la aceste alegeri suntem in situatia de a alege intre doua rele. In nici un caz nu voi spune ca PDL/PNL sunt partide curate, dar ofera cea mai buna alternativa prin comparatie cu PSD.

  17. Tio
    26.11.2008, 1:15 pm

    Conflict e OK. Nu trebuie sa ne fie frica de critica si conlicte. Conflictele din ultimii ani sint semnul sigur ca ceva se misca inainte in Romania. Sint unii care vor schimbare si altii care isi apara privilegiile cu orice pret, ghiare, televiziuni.
    Si exista f multi dintre noi care sintem indusi in eroare de dinamica asta.
    si bum!!! si bumm!!!
    Atunci cind nu avem capul ascuns in nisip avem un tap ispasitor ideal “e Basescu de vina”

    Si mai sint si f multi care nu inteleg ca T.Basescu nu are prerogative sau resurse sa “rezolve criza”. Nu are oameni (un staff de 200. si nici nu asculta de ei-e cazul Saftoiu cred eu) si se milogeste pentru un buget propriu.
    Faptul ca stie,sigur,ca nu poate face multe ca sa ajute romanii “sa traiasca mai bine” dar ca intretine constient acea iluzie de putere il face un demagog. El stie.

  18. a&m
    26.11.2008, 4:38 pm

    @khris, @son-of-alerik
    a fost cuminte, obiectiv, pozitiv, dar nu a fost neutru, din moment ce a a facut afirmatii defavorabile politicii economice de stanga, nu?

    ce mi-a placut mie foarte mult a fost ca a reamintit pentru TOATA LUMEA ca, indiferent de culoarea primului ministru si/sau a guvernului, PROGRAMUL DE GUVERNARE VA FI, ORICUM, PLANUL DE RESTRUCTURARE SI INTEGRARE SEMNAT DE ROMANIA LA ADERAREA LA UE, la care vor trebui sa se adauge si masurile de sustinere a economiei pe perioada complicatiilor aparute datorita crizei internationale.
    asa ca discutia despre politici macro-economice de stanga sau dreapta e un fel de tara arde si babele se piaptana.

    ramane, ca de obicei, de cand exista Stat in Romania, problema coruptiei, birocratiei, a ineficientei, a incompetentei si nepasarii executivului si a institutiilor din admin.locala.

    si se pare ca stanga a generat mai mult din cele mentionate decat dreapta.

  19. khris
    26.11.2008, 8:33 pm

    Tio: faptul ca nu are prerogative nu intereseaza pe (aproape) nimeni. Basescu face cartile, deci el este cel care plateste cand lucrurile merg prost, si incaseaza cand merg bine. Restul sunt detalii :-)

    m&m: sunt si eu de aceeasi parere, stanga nu este o solutie in acest moment

Lasa un comentariu


Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente