Politica Social Publicat la 20.11.2008 28 comentarii
Suntem sau nu o generatie de ratati?
Ne-am nascut in anii `60-70 iar unii ne-au numit “decretei”. A fost vremea in care, Ceusescu a cerut poporului copii, iar poporul i-a oferit copii cat cuprinde. Am crescut singuri, in timp ce parintii nostri se sculau cu noaptea in cap pentru a cumpara un litru de lapte si cateva oua, ca mai mult nu primeai decat cu relatii. Portocale si banane vedeam o data pe an, atunci cand venea “Mos Gerila” sau, pentru cei care nu isi mai amintesc, Mos Craciun-ul in varianta comunista.
Ceausescu a avut grija de educatia noastra. Am fost pe rand, soimi ai partiei, pionieri si UTC-isti, cu alte cuvinte, am fost initiati de mici in tainele comunismului si pregatiti minutios sa devenim membrii de nadejde ale partidului. Eu imi amintesc ca, in 1989, repetam de zor “La revedere pionierie” si ma pregateam sa intru in UTC, dar aripile mi-au fost frante de Revolutie.
La scoala, ne tratam profesorii cu respect, iar cea mai mare umililta pentru noi era sa fim scosi in careu si dati ca exemplu negativ atunci cand mai faceam cate o prostie. Cei cu nota scazuta la purtare erau “paria” liceului. Ne bucuram sambata ca plecam de la scoala mai repede (da, mergeam si sambata la scoala) si astfel aveam mai mult timp sa ne distram jucand fotbal, ping-pong, schimband timbre si/sau abtibilde cu jucatorii de la mondialul din `86.
In fiecare an, la 23 august, eram scosi ca vitele pe stadioane pentru a realiza programe artistice in cinstea lui Ceausescu (pentru cei mai tineri, programele erau identice cu cele pe care le vedeti acum in China si Coreea de Nord, doar de la ei ne-am inspirat).Vara si toamna eram dusi cu forta la “practica” – mergeam sa culegem porumb, legume…etc de pe tarlalele partiei. Asta, pentru a invata ceea ce inseamna clasa muncitoare, clasa din care era programat sa facem si noi parte mai tarziu.
Ne revoltam importiva sistemului spunand bancuri la adresa lui Ceausescu, ascultand Phoenix, Led Zeppelin si lasandu-ne parul lung. Imi amintesc ca, prin 1989, directorul liceului mi-a cerut sa imi aduc parintii la scoala pentru a le cere explicatii legate de parul lung si cercelul pe care il aveam in ureche.
La TV, exista un singur program care transmitea timp de 2 ore pe zi (de la 8 la 10 seara), iar din aceste doua ore, o ora si jumatate ii erau dedicate conducatorului iubit si Epocii de Aur. In serile de iarna, neavand altceva mai bun de facut, ne uitam la tv in fiecare seara, asta in cazul in care nu se intrerupea curentul in cele doua ore, ca parte a programului national de economisire a energiei.
In vremea copilariei si adolescentei noastre, nu existau calculatoare, internet, telefoane mobile, atat de multe masini, atat de mult zgomot si atat de multa incultura.
Apoi a venit revolutia, noi am crescut si am inceput sa descoperim farmecele capitalismului, incepand cu suta de marci sau de dolari. Am vazut cum portocalele si bananele dupa care salivam inainte de `89, acum se gasesc pe toate tarabele iar pretul lor crestea aproape zilnic datorita unui fenomen pe care specialistii il numeau inflatie.
Din disperare, stateam zile intregi la rand sa ne depunem economiile la Caritas, asteptand ca in sase luni sa ne creasca “investitia” de 8 ori, dupa niste reguli pe care altii, mai destepti decat noi, le-au inventat.
Am votat din necunoastere cu Iliescu in 1990 si cu speranta Conventia in 1996, am prins toate mineriadele, am vazut cum altii fac averi – intotdeauna altii, in timp ce multi dintre noi munceau ca agent publicitar sau comercial (la moda atunci) pentru un salar de 100-200 de marci/luna.
Am vazut cum distinsi profesori sau doctori se umilesc in ultimul hal, facand “embargoul” sau, mai literar, trafic cu benzina intre Romania si Serbia pe vremea razboiului din 1994. L-am mai vazut pe Constantinescu intorcand soarta alegerilor din 1996 cu o intrebarea “credeti in Dumnezeu, domnule Iliescu?”
Am vazut multe in acesti ani!
Mai tarziu, la vreo 10 ani dupa revolutie, am descoperit multinationalele si am inceput sa intelegem si noi ce inseamna “career planning”, ce sunt “business trip”-urile in strainatate, ce inseamna sa fii “manager”, am inceput sa speram ca vom putea trai mai bine.
A urmat nebunia creditelor, a indatorarii pana peste cap, ne doream sa recuperam repede zecile de ani in care doar ne-am gandit cum ar fi daca am avea si noi masini si case, cat mai multe masini si cat mai multe case. De dragul banilor si al carierei am inceput sa ne ignoram familia, prietenii, sa uitam de unde am plecat. Am intrat in sistem cu alte cuvinte, iar lucrurile nu vor mai fi niciodata la fel.
E bine ca s-a intamplat asa?


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
20.11.2008, 9:36 pm
Nu sintem. Ca indivizi. Sintem, ca si colectiv.
Da, e bine ca nu se mai putea altfel. Dar exista un pret:sufletul nostru. Romanii de altadata sint pe cale de dispartie.
Ce mai ramine atunci? Daca e sa fim ratati si ca indivizi si ca colectiv?
…..
Plinge careva…?
20.11.2008, 10:21 pm
frumoasa prezentare
bravo
am castigat material dar am pierdut spiritual
parca ne respectam mai mult inainte de 89, aveam simtul datoriei si constiinta lucrului bine facut
21.11.2008, 12:26 am
@Tio, nu plange nimeni si, desi nu era mai bine pe vremea lui Ceausescu, sunt lucruri de care ne vom aminti pana la adanci batraneti
@Taifun: Ai dreptate. Sunt curios sa vad cati dintre cei care citesc blogul asta au trait vremurile respective si inteleg exact ceea ce am vrut sa spun
21.11.2008, 10:21 am
eu nu am prins vremea de aur
dar am colegi la servici care imi pot fi tata si mama si poate si bunic /a si tind sa cred ca pregatirea lor profesionala e zdrobitoare in comparatie cu ceea ce invatam noi in ziua de azi.
am pierdut pe toate fronturile, pe nimeni nu mai intereseaza nimic, fiecare cu a lui.
bafta
21.11.2008, 3:38 pm
am trait. inteleg perfect. era normal sa evoluam asa. febra capitalista, haosul moral, reasezarea claselor sociale, etc.
dar eu cred ca exista destui oameni cu constiinta si atenti la ce se intampla cu societatea, si cu viata lor personala, si ei vor avea un cuvant de spus, asa cum si tu o faci.
eu cand l-am vazut pe Theodor Paleologu intrand in politica m-am convins ca avem sanse sa inclinam balanta inspre directia buna.
insa cel mai grav lucru ar fi sa nu reusim sa transmitem copiilor nostri macar putina constiinta nationala, interes pentru societatea in ansamblu, responsabilitate, implicare.
incredere in morala.
chestia e ca, daca noi ne bagam picioarele, ce pretentii putem sa avem de la ei?
cred ca generatiile care acum sunt deja in liceu si in facultate sunt un dezastru, din punct de vedere civic, al societatii.
abia copiii celor care acum au in jur de 30 si ceva de ani vor putea sa aduca mult asteptata gura de aer proaspat, o reasezare a valorilor morale.
peste 40 de ani noi vom fi insignifianti, iar ei vor fi societatea.
21.11.2008, 8:06 pm
@Alex, calitatea invatamantului pe vremea lui Ceausescu nu se compara cu cea de acum. Atunci invatai 1-2 ani pentru a intra la facultate, iar locurile erau extrem de limitate. Acum, numai cine nu vrea nu este student.
@am: sunt de acord cu tine in ceea ce-l priveste pe Teoader Paleologu. Din pacate, astfel de tineri rar se implica in politica.
21.11.2008, 9:11 pm
Schimbarea unui regim politic trebuie sa vina in tandem cu schimbarea mentalitatilor societatii care l-a trait. La noi exact asta nu s-a intimplat. S-a schimbat un regim fara a avea aceeasi dorinta de a schimba si mentalitatile. Si a iesit struto-camila sociala in care traim si acum, dupa 19 ani.
Invatamintul actual nu este cu nimic mai prost sau mai bun decit cel dinainte. De fapt, asta e problema lui: are (cam) aceeasi structura ca si inainte. Asa zisele refrome care s-au tot facut au fost de suprafata si nu de fond. Invatamintul actual este si al parte din aceeasi struto-camila sociala. Cu toate astea, cine vrea sa invete, poate invata si acum foarte bine.
22.11.2008, 7:21 pm
Raspuns la intrebare: Da. Da. Da. Prefer de 1000 de ori sa am la dispozitie ALEGEREA, fie ea proasta, buna, morala sau nu.
22.11.2008, 10:51 pm
Înv???mântul romanesc este un dezastru si, ca si alte statistici, ultimul din Europa. Putini în?eleg asta, si din cei care în?eleg, putini sunt dispu?i s-o recunoasc?. In rest, Angela merge înainte!
24.11.2008, 7:01 pm
Invatamantul: este un dezastru pentru ca este “incremenit in proiect”, intre cele 2 forme de educatie: informativa si formativa. Se tinde catre formativa, dar transformarea e incompleta.
Social: suntem la pamant. Am permis sa se ridice o clasa sociala care ne “subtiaza” spiritul si sangele. NU mai avem sanatate de romani, pentru ca ne paraziteaza manelistii, mitocanii, nesimtitii.
Economic: hm…nu stiu daca a meritat schimbarea. Imi era destul de foame atunci, iar carnea, bananele, citricele erau delicatese – dar nu mergeam atata la doctor ca sa imi refac fortele risipite pentru un salariu capitalist. NU cred ca a meritat pentru ca, desi am un salariu cu care pot “baga in buzunar” 4 barbati de varsta mea, cand m-am dus la banca sa imi iau un credit conta faptul ca sunt femeie necasatorita…Ofiterul de credit era barbat. Roman. Necasatorit. Salariul de 4 ori mai mic decat al meu, dar orgoliul de 10 ori mai mare.
Politic: VARZAAAAAAAAA! TOti cei in care ne-am pus sperante ne-au dezamagit. Pentru ca ne-am pus sperante in ei, in loc sa invatam carte si sa ii tragem la raspundere cala carte. SA dea socoteala pentru fiecare banut cheltuit de 3 ori pe 3 randuri de asfaltari pe aceeasi strada…ca sa se mai spele niste bani. PArdon, sa circule.
Cred ca cel mai mare castig in este ca s-a inventat emigrarea. Stiti ce se intampla si cu emigrarea? Cei care au fost rapizi si pentru care a contat viata lor personala au plecat in anii 90. Acum se intorc in tara ca “expati”, sefii nostri. Cu pachete groase si punandu-ne la munca. Pentru ca tara asta ii apreciaza pe ei, care au plecat la mai bine, mai mult decat pe noi, care am stat ca ne pasa. Am fost o fraiera! PA, I’m outta here!
Ce mai conteaza acum sa facem comparatii intre ce a fost si ce e. Si ce am pierdut? In seara asta ma duc la Cenaclu la Sala Palatului. Va amintiti Cenaclul? NU o sa se mai intoarce, orice-am face!
Stingeti voi lumina!
Pandora
…. nu mai merge mai departe:)…
24.11.2008, 8:35 pm
@Pandora, lumina nu se va stinge, sunt convins de asta.
Keep walking
25.11.2008, 10:21 pm
Khris
e o poza perfecta a ce am trait si te felicit pentru claritatea imaginii!
Nu cred ca suntem o generatie de ratati. Mai mult, ma altur celor care spun ca trebuia sa parcurgem toti acesti apsi, in aceasta ordine. Si intr-adevar copiii nostri vor trai in normalitate.
Radu Tudoran si alti cativa realizau aceleasi poze reusite Bucurestiului interbelic!
Culmea e ca traim acum vremurile acelea, cu toate greselile si giumbuslucurile, de parca cei 50 de ani de comunism au fost o clipa. O clipa nefericita care a adus peste imaginea idilica din fotografie aplatizarea valorilor.
Unde este in sccoala de azi elitismul din “Cismigiu &Co”?
Copiii nostri il vor reinventa peste clipa de 20 de ani pe care o traim acum!
26.11.2008, 12:46 pm
Cred ca e foarte bine ca ne amintim . Sper ca ne vom creste copii in asa fel incat sa respecte adevaratele valori, sper ca-i vom invata ce inseamna respectul , sper ca orizontul motivatiilor sa fie cat mai larg pentru ei si noi sa-l prezentam realist . Eu am inceput cu fiul meu deja acea practica agricola de pe vremuri, iar sambata si duminica prefer sa-l duc pe munte, nu la mall sau alte cele . Proiecte in derulare, acvariu cu pesti , cat mai multe carti in detrimentul computerului si al teveului, pui de labrador.
26.11.2008, 12:58 pm
M-am nascut in 1967 si stiu despre ce vorbesti Khris, si inca foarte bine. Am experimentat mai intai munca intr-un institut de proiectare pentru ca pe urma, in 1993 sa intru intr-o multinationala unde am ramas multi ani. Trecerea de la “epoca Ceausescu” la mirajul corporatist a fost o experienta uluitoare ca si toate intamplarile de dupa revolutie, de dupa intunericul si frigul si foametea din ultimii ani (isi aminteste cineva de reteta de cascaval din branza de vaci si oua? sau de friptura din carne de nutrie? sau cu faceam din salamul cu soia salam de sibiu dandu-l prin faina si spirt si uscandu-l pe balcon?). Mi-am crescut copilul – nascut in ’87 – cu spagi date farmacistelor pentru o cutie cu lapte praf, pe care nici asa nu o gaseam intotdeauna. Stiti cu totii ca ura era imensa si bucuria de a fi scapat de mizeria in care traiam a fost pe masura. Cu toate astea exista lucruri importante pe care nu le regasesc in societatea actuala si pe care le regret, desi apartineau acelei epoci oribile. Respectul fata de cei din jur, respectul fata de elitele intectuale, fata de varstnici, fata de lege (foarte important) si fata cei care o reprezinta (chiar daca atunci era un pic fortat de conjunctura politica) bunul simt, decenta in exprimarea de orice fel, si in plus, un lucru foarte important in orice societate, recunoasterea apartenentei la o anumita categorie profesionala si acceptarea unui anume loc in societate. Toate aceste lucruri pur si simplu nu mai exista. Nu sunt o nostalgica a acelor vremuri, nicidecum. Dar nici nu imi plac mai mult cele de astazi. Pe de alta parte nu consider deloc ca suntem o generatie de ratati. Suntem din contra, mai buni ca oricare altii. Avem un bagaj de cunostiinte si o educatie mult mai buna decat generatiile de dupa revolutie (am citit o groaza, am invatat pe branci, am fost educati in spiritul unor valori morale de care nu se mai tine cont azi, dar sunt perfect valabile in societatile evoluate) si am facut fata foarte bine schimbarii. In plus suntem mai pregatiti pentru orice situatie grea sau perioada de criza (ca tot este de actualitate) decat generatiile ce ne urmeaza. Mai ales noi, decreteii, cred ca suntem o generatie aparte din randurile careia s-au desprins oameni razbatatori si buni.
30.11.2008, 8:19 pm
Putin spus ratati. Cred ca mult mai rau. Spunea un scriitor interzis ca inainte de 1989 mancam salam cu soia dar de fapt mancam salam cu cacat insa nestiind cum este gustul de soia…Asa este si cu unele asa-zisele valori pe care le-am acumulat. Doar unii au muncit pe branci ceilalti credeau ca nemunca egal munca. Amintiti-va de poporul care se facea ca munceste in judetenele de partid, in sediile PCR din fiecare oras etc. 7 cu mapa unul cu sapa. Indoctrinati la maximum. Orgoliu prostesc, dement. Frica. Autocenzura fara sa ai securistul sau militeanul langa tine. Frica plus autocenzura egal dedublare. Acest mod de viata cautam sa il impunem copiilor nostri in fiecare zi. Ce se intampla azi este produsul acelor ani.
15.11.2009, 2:25 pm
citesc comentariul lui THAI din 30.11.2008,abia acum si ii acord credit partial.gandeste dialectic si trage concluzii numai dupa ce expune o ipoteza si dezvolta un rationament de bun simt.Bunul simt omenesc il apreciez ca fiind logica nematematica, acea logica prin care este exclusa regula de trei simpla in ecuatia societatii . nu am discutat niciodata in spatiu public ,fie el si IT,fiindca mi-e realmente frica de violenta si limitarea majoritatii oamenilor,mai ales a celor care trag prea repede concluzii,sau nu pot trage niciuna. pana la a discuta despre generatii ,despre ratare, despre viata in comunism si dupa el,propun bunilor patrioti romani sa analizeze viabilitatea notiunii de Natiune Romana.Am colindat toata Romania ,locuind perioade lungi atat in Muntenia,cat si in Moldova si Ardeal si am trait si am simtit cu mare durere o dezbinare cocreta a majoritatii locuitorilor acestor provincii cu locuitori…vorbind o limba romana aproximativa…..avand traditii prefabricate sau fals interpretate…urandu-si cu aplicatie vacinii de provincii romanesti……cautand continuu argumente ale superioritatii lor fata de altii….avand pe scurt o competitie tip campionat-fiecare dispretuieste pe fiecare- folosind proverbe si zicatori absolut negative,necrestinesti ,care denota egoism.. egoism …egoism. nu dau exemple ca sunt prea multe,patriotii romani le stiu cu siguranta. Tot acest sindrom de alienare nationala are la baza natura umana cu multele ei fatzete imperfecte cat si ceea ce multi vorbitori de limba romana numesc Educatie,fie ea institutionala cat si neconvantionala,simpla,de familie….Defalcarea sistemelor de educatie instituionala in ante /post 89 este o ipoteza de gandire eronata a carei judecare nu poate duce decat la concluzii eronate . as vrea ca toti cetatenii romani sa fi auzit ,intr-un anfiteatru universitar cum un cadru univarsitar explica unor studenti in 1983 care era strategia comunista de amestecare stiintifica a locuitorilor provinciilor ramanesti pentru uniformizarea spiritelor indivizilor si implicit un control centralizat. trebuie sa fi auzit toti vorbitorii de limba romana cum un cadru universitar jubila explicand strategia comunista de repartizare a absolventilor si a soldatilor in regiuni cat mai departate de locul natal….si multe alte grozavii care au devenit fapte si care au creat entitati sociale de inadaptati ,de oameni ce si-au purtat cu mahnire frustrarile ori metehnele personale ,creand dispute/ conflicte din lucruri aparent marunte dar a caror nerespectare insemna distrugerea unui sistem initial de valori, provenit din acea Educatie……samd. Azi ne intepam in tufele de spini otravitori a caror samanta a fost atent plantata in multi ani de comunism romanesc,Reflexul national al egoismului nu permite majoritatii vorbitorilor de limba romana sa scoata ghimpele din trupul semenului sau ci il indeamna sa-i dea branci in tufa cea mai rea …sa nu se mai chinuie macar. Si tot acest lucru prin Educatie.Majoritatea celor care au ambitii de natura universitar/didactica au un comportament evident de Dinu Paturica,facand din bancul cinic “diferentza dintre un pedagog si un pedofil este ca pedofilii totusi iubesc copiii..” ,un proverb. Ii intreb pe oamenii acestor plaiuri cam care ar fi proportia de dascali tip Dl Trandafir/Dl Vucea? La cati haiduci doiniti veti auzi cantata o balada a unui om onest? De ce copiii prosti ai lui Caragiale faceau meditatii si aveau pile pt a trece clasa iar majoritatea copiilor considerati destepti in tara asta fac meditatii pentru a fi fruntasi ? Acestea nu sunt intrebari retorice ,ci numai ipoteze de lucru pentru compatriotii care le ignora si continua sa vorbeasca NATIUNEA ROMANA,despre educatia romanilor,despre inainte si dupa 89……..si trag concluzii dure.
12.12.2008, 5:12 pm
Nu as zice ca suntem o generatie de ratati, doar ca asa este evoultia societatii (zic eu nascut dupa 1970). Nu am intrebat pe taica-meu daca m-a facut in urma unei sedinte de partid dar stiu ca am trait istorie adica am prins doua oranduiri sociale. Acum dupa un timp, traind in Anglia am impresia ca traiesc mixtura dintre capitalism si socialism.
De bine de rau noi cei nascuti atunci am avut cat de cat parte de o scoala serioasa. Nu zic ca azi nu se face scoala, cine vrea o face.
Ce cred eu este ca nu poti compara ieri cu azi cum ai compara bine cu rau sau vice-versa. Pur si simplu e prea diferit de cand eram noi in clasa I-a.
Azi e Internet, HDTV, goana dupa bani, lipsa timpului liber, stresul locului de munca, stresul afacerii proprii, etc, etc. Ieri nu existau astea.
Per total cred ca iesim bine la capitolul valori
12.12.2008, 5:26 pm
nici eu nu am prins prea mult comunism dar ai dreptate in ceea ce priveste scoala. Pe vremea respectiva era de neconceput sa injuri sau mai rau, sa bati un profesor, acum apar foarte des imagini pe youtube in care vedem cum pustani de 13-15 ani injura profesorii ca la usa cortului…
12.12.2008, 5:30 pm
mda…totusi nu s-a ajuns ca in Marea Britanie sa nu aiba profesorul nici o putere, mai mult, daca il admonestezi sau il urechezi un pic poti face puscarie.
Iti spun ca si la noi erau nesimtitii clasei evident dar nu se facea ca acum. Asta nu-i cel mai rau, cel mai rau este ca nu se mai face scoala.
Cred ca as putea scrie mult despre asta dar plictisesc poate oamenii.
Raspunsul la intrebarea ta este cred: NU.
Si inca ceva: pana nu se va face ca un profesor sa aiba printre cele mai mari salarii din Ro, pana nu se va face ca doctorii sa aiba printre cele mai mari salarii din Ro , asistentele la fel…pana atunci toti romanii vor avea de suferit si vor fi indiferent de generatie o natie de ratati.
12.12.2008, 5:36 pm
si eu cred ca nu suntem ratati, dar am avut multe lipsuri care acum par imposibil de conceput.
Dar le-am compensat prin faptul citeam mai mult, faceam mai mult sport si una peste alta, eram mai civilizati. Acum, am impresia ca ne degradam pe zi ce trece.
12.12.2008, 6:15 pm
Nu numai ca faceam mai mult sport dar aveam minti mai sanatoase, mergeam mai mult pe munte sau in excursii si petreceam timp cu 8-10 prieteni reali (ce placere) nu cu 100 si ceva de prieteni virtuali.
)
Stii ce ma intreb eu? Cum or dicuta copii nostri despre asta? Cum se vor vedea ei si cum ne vor vedea ei pe noi?
Ca sa inchei as zice ca maica-mea e fascinata de Ipod-ul nano
12.12.2008, 7:08 pm
acum 20 de ani erau la moda radiourile RIC, acum este ma moda mess-ul, peste 20 de ani ne vom trimite hologramele sa discute in locul nostru
12.12.2008, 7:11 pm
hahaha parca vad ce o sa regretam vremurile cand puteai sa stai la computer si sa bati pe tastatura cu taste reale (eheiiii, mai tii minte?) si mai aveai si un ecran solid in fata ta….ce vremuri nene ce vremuri?
…ei bine nu chiar asa de batrani
)
iar copii nostri se vor lamenta: “ce vremuri erau cand eram noi copii, mai tineti minte ca exista inghetata din aia la cornete? ”
times change mate, times change and we grow older
12.12.2008, 7:18 pm
14.12.2008, 9:01 pm
[...] dintre romani este mai mare, cu atat imi doresc mai tare sa nu emigrez. Am scris acum ceva vreme un articol in care ma intrebam daca noi, cei care l-am apucat si pe Ceusescu, suntem sau nu o generatie de [...]
24.3.2009, 12:06 am
Eu cred ca nu puteam sa evitam aceasta evolutie , pentru ca in Romania comunismul a controlat si modelat individul mult mai mult decat in celelalte tari foste comuniste .
E mai bine ca nu suntem cetateni din statele ex-sovietice , mai putin Lituania , Letonia si Estonia .
Trebuie sa ne gandim ca suntem totusi o tara democratica !
25.4.2009, 2:08 am
Titlul articolului tau intreaba daca suntem o generatie de ratati, cei nascuti intre 60-70′; in cuprinsul articolului vorbesti in numele unor milioane de oameni, fara sa, banuiesc, iti exprimi opinia proprie, iar in final vorbind iarasi in numele tuturor, ne bagi pe toti in oala. Bazindu-ma pe continut, intrebarea finala “e bine ca s-a intimplat asa” nu vad sa aibe nici o legatura cu titlul articolului decit in cazul in care TU ai o parere foarte proasta despre tot ce se intimpla si despre toti din Romania cel putin (citi oare ca tine nu intilnesc si in tara, si afara, plini de invataturi?). Pe de alta parte, daca in 89′ tocmai ce intrai in UTC, inseamna ca nu te-ai nascut intre 60-70 si nu te incluzi in grupul de care vorbesti. Articoluil imi suna mai mult a logoree, sti tu, te-ai trezit ieri din somn tot economist, insa ai vrut sa fi putin “poiet” si sa mai incerci si tu, din turnul tau de fildes, ce mai zic firtatii de ratati: mai bine ramii econom, ce zici? Numai o parere.
Scri ca din “necunoastere” AM votat cu Iliescu. Din necunoastere (NU) au votat numai cei sub virsta votului, adica nimeni. Citiva au votat pentru ca li s-a parut ok, si cei mai multi au votat pentru ca au fost manipulati si furati, draga. Chestia este ca mai ales atunci toti au votat cu convingere si chestia cu “nu am stiut, ca’, daca stiam…” nu tine: au votat cu totii ca asa au vrut, cu sau fara manipulare si furt.
Este bine ca s-au intimplat toate, asa cum s-au intimplat pentru ca ca nu puteam/supravietuiam ca tara inchisa tuturor schimbarilor planificate ale lumii in care traim. Personal consider ca multi, printre care si eu, familia mea, putinii mei prieteni, dar si multi alti romani de care am aflat avem suficienta unii, excelenta altii, putere de adaptare sa ducem o viata decenta si buna in aceste noi conditii, sa lasam radacini puternice in copiii nostrii, chiar daca o iau pe pustii. Este bine ca s-au intimplat toate si pentru ca incepem sa realizam ce s-a intimplat cu noi. Altminteri, cind nu ai fi avut ce face, decit sa fi avut voe’ sa scri articore poietice, ai fi avut voe’ numai sa te uiti la televizor, pentru cele 2 ore pe zi, asa cum faceai mai ‘nainte de ’89.
Ura, si dai inainte (dupa cum urai unuia dintre cititorii tai)!
15.8.2010, 9:35 am
[...] http://businessday.ro/11/2008/suntem-sau-nu-o-generatie-de-ratati/ [...]