Economie Publicat la 21.9.2009 50 comentarii
Traian Basescu: 70% din turism se realizeaza cu avionul. INS: 78% din turism se realizeaza cu masina
Intr-un interviu acordat saptamana trecuta postului Radio Romania Actualitati, dl Basescu a sustinut ca problema lipsei autostrazilor este una falsa daca discutam despre dezvoltarea turismului, din moment ce 70% dintre turistii straini sosesc in tara cu avionul, nu cu masina.
Cu alte cuvinte, in opinia presedintelui, starea execrabila a drumurilor nu reprezinta o problema prea mare pentru turistii straini din moment ce acestia calatoresc mai mult cu avionul decat cu masina, o problema mai mare reprezentand-o probabil taximetristii care isi fac veacul prin aeroporturi si care isi jupoaie clientii practicand tarife exorbitante. Sa vedem cum stau lucrurile in realitate.
Cu ce mijloace de transport intra turistii straini in Romania
Conform INS, in 2008 au existat un numar de aproximativ 8.8 milioane de intrari ale strainilor in Romania, din care 6.9 milioane de intrari s-au realizat cu mijloace de transport rutiere (78% din total), 1.46 milioane intrari s-au realizat cu avionul (16% din total), la care se adauga cate 250.000 de intrari cu trenul, respectiv mijloacele de transport navale, datele in graficul de mai jos, click pentru marire.
Dupa cum se poate observa, desi din 1990 si pana in 2008 numarul intrarilor cu avionul a crescut cu 440%, de la 271.000 la 1.42 milioane, anul trecut ponderea acestui tip de transport in total intrari a fost de doar 16%, foarte departe de cele 70 de procente mentionate de Presedinte.
Transportul rutier se afla de departe pe locul I, iar realitatea este ca lipsa autostrazilor pune serioase piedici nu numai dezvoltarii turismului, cat, mai ales, dezvoltarii economice a tarii. Oare de unde si-o fi luat dl Basescu informatiile?
Cu ce mijloace de transport ies turistii romani din tara
Cand discutam despre dezvoltarea turismului, nu trebuie sa ne gandim doar la turistii straini care vin in Romania, ci si la turistii romani care pleaca in strainatate, ambele categorii de turisti avand nevoie de autostrazi.
Anul trecut, au existat 13 milioane de plecari in strainatate, numar dublu fata de 2004 si ma intreb cati dintre turistii romani prefera sa isi petreaca concediul in strainatate (si sa isi cheltuiasca banii acolo) din cauza lipsei autostrazilor si a starii proaste a infrastructirii turistice in general?
Din cele 13 milioane de iesiri, 79% s-au realizat pe sosea, 18% cu avionul, 2% cu trenul si 0.2% cu mijloace de transport navale. Cu 19 ani in urma, in 1990, ponderile erau altele: 74% cu auto, 22.4% cu trenul, 2.3% cu avionul si 1% cu nave maritime sau fluviale.
Doua concluzii se desprind din cele spuse mai sus:
1. Contrar perceptiei multora, cresterea transportului aerian s-a realizat in dauna transportului feroviar, si nu in dauna celui auto.
2. Dl Basescu ar face bine sa recunoasca faptul ca lipsa autostrazilor si in general starea precara a drumurilor ne afecteaza imaginea de tara si mai mult, ne pune in situatia de a rata investitii importante cum a fost cea a Daimler, care a ales Ungaria in primul rand din cauza infrastructurii mai bune.
PS: Nu am uitat de cei 832 de km de autostrada promisi in campania din 2008 de PDL, nici de cei 1000 km promisi de PSD. In 2012 o sa numar realizarile.




Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
21.9.2009, 8:33 am
Nu are rost sa-ti bati capul, Kris, cu astfel de intrebari. Ai votat Basescu in 2004? Pai ce faci, nene, acum vii sa ne bati la cap cu cat de tampit e Basescu cu gasca lui? Pai tie nu-ti este rusine?
21.9.2009, 8:52 am
@Dan: daca nu castiga Basescu in 2004, acum probabil discutam despre epoca de aur Adrian Nastase.
21.9.2009, 9:11 am
dar din interviu reiese ori ca un consultant al presedintelui taie frunza la caini, ori Basescu viseaza la fel ca Boc, cai verzi pe pereti !
Sa-i aduca cineva pe acesti domni cu picioarele pe pamant, odata !
PS: da’ PNL, UDMR, PNG si altii, au promis ceva si n-au facut ? Sa fim seriosi, apa de ploaie de la alegeri o stim cu totii ca doar atunci curge.
21.9.2009, 11:52 am
daca as avea ocazia sa mai stau odata la coada ca boul ca in 2004, l-as vota pe Nastase cu siguranta. Macar de la ala n-aveam pretentii.
21.9.2009, 8:56 am
“Si tacuisses philosophus manisses”.
Presedintele e consecvent cu sine insusi : decit filosof, mai bine tinichigiu, mecanic auto sau ospatar !… Oricum, observam ca presedintele a ratat (din nou !) o buna ocazie de a tacea …
Referitor la situatia autostrazilor si a drumurilor din Romania in general, ar trebui explicat : 1) de ce am reusit aceasta contraperformanta din 1989 incoace (ca doar nu e vina mea, care mi-am platit toate impozitele si taxele la timp); 2) de ce costa asa de mult aceste lucrari rutiere fata de lucrari similare din alte tari (chiar de pe linga noi); 3) de ce sunt lucrarile de calitate asa de proasta.
Guvernantii (in primul rind dl. Boc si dl. Berceanu) par in schimb foarte preocupati sa faca anul asta 42 de km de autostrada (chiar daca pe ei nu se va circula), ca sa umble Mircea Badea (“In gura presi” – Antena 3) cu pene pe fund printr-o piata din Bucuresti. Aferim !
21.9.2009, 9:07 am
Nici caile ferate nu mai sunt atat de sigure ca atunci cand era tata flacau….
21.9.2009, 9:13 am
pai criza nu exista atunci, iar “discrimina?ii” nu erau atrasi de mizilicuri ca soroafele si piulitele.
21.9.2009, 9:39 am
Nu are rost discutia . Trebuie maturate gunoaiele care ne conduc PDL PSD PNL UDMR PRM PNG si toti
21.9.2009, 10:53 am
banuiesc ca ai si o alternativa la aceste gunoaie…
29.9.2009, 5:54 am
Da’ CE, anarhia nu exista? (Fereasca Dumnezeu “sa am gura pocita”!)
21.9.2009, 9:59 am
Basescu este un foarte bun politician. Adica poate sa vorbeasca despre orice, chit ca e total neinformat si habar nu are despre un subiect. Politicienii stiu sa minta, sa abordeze orice subiect, sa promita. Nu inteleg de ce aveti pretentia sa si faca ceva. EI doar vorbesc.
O tara nu poate fi condusa de politicieni, pentru ca astia nu stiu sa faca practic nimic, decat sa dea din clanta. Din pacate politicienii nostri inca n-au inteles ca rolul lor este numai unu’ de fatada, sa apara la tv si sa se duca la simpozioane si sa tina cuvantari, iar lucrurile serioase trebuie sa ramana in seama unor consilieri si manageri destepti si priceputi.
21.9.2009, 10:02 am
Din pacate ei au politizat totul, astfel incat toate institutiile si regiile au tot directori si manageri prosti, ca si politicienii pe care ii reprezinta.
Deci asta e motivul pentru care nu prea se misca nimic la noi.
21.9.2009, 10:23 pm
@Axu: toate tarile sunt conduse de politicieni, nu se poate altfel pentru ca pe ei ii votam. Problema nostra este alta – politicienii care ne conduc nu sunt chiar atat de prosti pe cat ii credem noi, atat doar ca isi folosesc inteligenta pentru face in primul rand ei avere. Daca s-ar concentra in principal pe rezolvarea problemelor tarii (ce vorbe mari spun
), ar sta altfel lucrurile.
29.9.2009, 6:03 am
Lasand la o parte siretenia pe baza careia MULTI din cei “de sus” isi “fac” averile (din pacate nu desteptaciunea – nu cred ca e necesara prea multa inteligenta nativa, nici prea multa scoala, pt a “spagui” suficient incat sa obtii unul sau mai multe contracte superavantajoase platite din banii publici, nici pt a fi tu cel spaguit cu suficient incat sa te imbogatesti), de unde ma uit eu se vede ca acestia ori CHIAR SUNT atata de prosti cat par, ori au o “doza” neobisnuit de mare de desteptaciune (incat frizeaza geniul) pt a reusi ATAT DE BINE si cu atata succes sa faca pe prostii.
21.9.2009, 10:04 am
este evident : datele INS sunt tendentioase si false … daca a zis base ca e cu avionul …pai cu avionul se face turism …aia din masini sunt niste fraieri oricum…deci nu turisti …si cine e INS-ul asta sa-i numere si pe aia din masini ? … jos dictatura statisticii !!! traisca base si declaratiile oligofrene !
traim in romania si asta ne toaca toti nervii !!
21.9.2009, 10:06 am
basescu nu stie cum sa-si salveze fundul: al lui, al lui berceanu, udrea, etc. Am fost la Gilau si la Turda si am vazut in ce stadiu sunt lucrarile la autostrada mult promisa pentru decembrie 2009. Va zic: NIOCIO SANSA sa fie terminata anul acesta. Inca nu sunt ‘montati’ toti stalpii, viaductele, etc Ce sa mai vorbesc de asfaltarile de rigoare si de inelele de conectare!
Asa ca Badea, poti sa arunci penele!
29.9.2009, 6:11 am
Da’ CE-aveti toti cu Mircea Badea AICI? SI EU ma uit cu drag la emisiunea lui (chiar daca uneori nu sunt de acord cu opinia lui – sau doar cu modul in care si-o face publica), da’ NU cred ca un pariu facut de el cu el insusi (pariu al carui rezultat il astept si eu cu interes) are vreo relevanta pt comentarea nici a unei stari de fapt daunatoare atat economiei nationale cat si nervilor nostri (si buzunarelor – caci ni se rup masinile), nici a justetii spuselor unuia dintre personajele care ar trebui sa aiba cea mai mare relevanta pt tara.
21.9.2009, 10:43 am
Este cat se poate de evident ca Basescu bate campii cu gratie. Ar spune si ar face orice pentru: 1) a justifica faptul ca nu a facut nimic pentru infrastructura rutiera cat timp a fost ministru al transporturilor (doar a plantat niste panouri cu “Aici sunt banii dvs.); 2) a justifica banii cheltuiti de udrea pentru campania de promovare in strainatate (campanie de altfel extrem de prost gandita.). Am scris si eu despre subiect imediat ce m-am intors din vacanta dintr-un loc unde accesul la cea mai mica pietricica din care se putea scoate bani era extrem de facil: http://traficulmasii.ro/2009/09/18/un-fost-ministru-al-transporturilor-da-lectii-despre-cum-se-face-turism/.
21.9.2009, 11:30 am
Domnu khris… din datele INS de unde reiese EXACT ca acele “intrari” in tara sunt alte “turistilor straini” ?
Daca tot sunteti un adept al informatiilor concrete de ce nu incercat sa sapati mai mult dupa informatia cea mai apropiata de adevar?
Ex : x straini intra in Romania pentru turism… cati din acei x ajung in destinatii turistice din Romania? cati din acei x ajung sa se cazeze prin hoteluri, moteluri, pensiuni? cati din acei x ajung sa fie inregistrati prin statistica INS ca fiind efectiv “turisti” ? (sirul intrebarilor poate continua)
Nu’s fanul lui Basescu asa cum nu agreez astfel de “studii” bazate practic pe dezinformare mai mult decat pe informare.
21.9.2009, 11:59 am
Dear Me,
nu as putea fi mai mult de acord cu comentariul dumitale.
Serios, Franz? Nici mai mult nici mai putin de 78% din turism se realizeaza cu masina, huh? Adica ne luam dupa toate masinile straineze care intra in Romania si prepuim din prima ca vin sa ne ‘turistiseasca’ minunatele plaiuri mioritice.
Ce daca mai toate masinile alea sunt ale romanilor plecati in strainatate care se intorc in vacante in tara? Pai multi dintre capsunari, de exemplu, au de acum cetatenie straineza. Stiti ce comunitati romanesti (dezbinate, dar totusi numeroase) exista in mai toate orasele cat de cat rasarite din Europa? Oamenii aia traiesc acolo, au masini inregistrate in strainatate, chiar daca au pasaport strain, asta nu inseamna ca vin in Romania sa faca turism, sa fim seriosi.
Eu stau in Austria, imi convine sa ma duc cu masina in tara, si ma plimb cu masina prin mai multe orase, ca deh, matusi multe si dornice sa ma vada. Se cheama asta turism? Cred ca mai degraba se numeste turism ce fac colegii mei austrieci, care vin cu avionul sa se duca la hotel de gheata de la Balea, dar poate pentru ca se vor duce cu autocarul acolo, si nu stau decat vreo 4 zile, nu se pune la socoteala drept turism.
Nu este o prioritate pentru mine sa renunt la cetatenia romana, dar sincer, momentan ma calca pe nervi atacul asta concentrat asupra lui Base. Nu e cel mai frumos, nu e cel mai destept, nu e cel mai alb, insa nimeni nu tine cont ca a fost singura varianta impotriva lui ’4 case’, care se si vedea pe tron si nici acum nu si-a revenit din oftica.
Asa, sa presupunem ca ce spune Base este o tampenie cu aripi. De ce ar fi el suta la suta vinovat de asta? A stat el personal sa numere cine cum intra in tara? Sau a citit niste informatii date de unii care se ocupa de asta? De ce il blamam pe el si nu pe natangii aia pentru care singura forma de gandire este cand stau cu degetul in nas?
De ce toata lumea il blameaza numai pe Base, dom’le? De ce absolut orice face el trebuie sa fie infierat cu fier rosu in piata publica, insa atunci cand se trezeste vreun prostanac sau altul sa scoate vreo prostie infioratoare, ziaristii zambesc indulgent ca de o replica porcoasa scoasa de un copil autist?
Stiti ce, fix aceste atitudini m-au determinat sa imi gasesc un rost sub soare in afara Romaniei. Dar aceste atitudini ma si motiveaza sa ma duc la vot la prezidentiale. Si ca sa fiu sigura ca am ce sa votez, acum puna mana si ii scriu lui Base sa numere in cele un milion de semnaturi si semnatura mea.
‘R-ati ai dreacu’ cu melcii vostri, na!
21.9.2009, 12:10 pm
De ce ar fi Base vinovat? Pentru ca a fost ministru al transporturilor in 2 sau 3 guverne si nu a construit un metru de autostrada. Si pentru ca isi da cu parerea din postura de presedinte fara sa se documenteze si peste 2 zile o intoarce ca la Ploiesti, vezi doamne nu am inteles noi ce a vrut el sa spuna.
21.9.2009, 1:35 pm
Draga Corina, poate stii tu cine e de vina ca Base zici ca nu e. Si de fapt care e problema ta? Ai impresia ca iti ia cineva dreptul de a-l vota pe Base? Te inseli, draga.
PS Sejur placut in Austria. Si eu sint de acord cu tine sa nu se infiereze prostiile lui Base cu fier rosu ci mai degraba cu fier portocaliu
29.9.2009, 7:10 am
Oameni buni, oare m-am “dereglat” eu?
Pai esenta a ceea ce se spusese fusese legata de faptul ca masinile alea multe (cu numere straine) venite in tara erau proprietatea unor cetateni romani sau straini, sau daca unii cetateni straini n-or fi de fapt de origine romana – de parca asta ar avea vreo importanta dpdv al turismului – , sau daca strainii-straini veniti sunt veniti pt turism sau cu afaceri? Nu cumva subiectul fusese de fapt starea drumurilor pe care urmau sa circule toate acele masini, indiferent cine sau ce le-ar fi fost proprietarii si cu ce scop si pt cat timp erau veniti in tara noastra?
Mai mult decat atat, chiar si turistii veniti cu avionul – de la avion incoace TOT pe drumuri trebuie sa circule, indiferent cu ce mijloc de transport, si – desi au avantajul ca nu-si rup masinile proprii – tot scuturati vor fi ca niste saci de cartofi.
Mihai, SI EU cred ca “bate campii” – dar CHIAR “cu gratie”? AIUREA!
Corina, orice “prostanac” – inclusiv, daca vrei, la limita, Basescu, atunci cand vorbeste la un chef intre prieteni, in calitate de cetatean particular – are dreptul sa spuna orice tampenie ii trece prin minte, ca doar nu-i sub juramant si n-are cine si de ce sa-l traga la raspundere, Da’ atunci cand vorbeste in imprejurari publice (cu atat mai mult daca sunt si oficiale) o persoana imputernicita sa vorbeasca si sa actioneze in numele statului roman, adica al nostru al tuturor, atunci cele spuse de acea persoana devin opinia statului roman, si in aceasta calitate parca dobandesc alta greutate si alta importanta, nu crezi? Asta ca sa nu mai pomenesc de faptul ca eu, care n-am nici o posibilitate de a influenta in mod practic evolutia lucrurilor, pot sa-mi exercit singurul drept pe care il am in aceasta privinta – cel de a vorbi, dar cel care “are painea si cutitul in mana”, care are EL nu numai posibilitatea de a influenta, dar are si responsabilitatea pt modul cum evolueaza lucrurile, este un ipocrit daca isi permite sa se planga de felul in care merg sau nu merg lucrurile si TOTUSI sa doreasca ca TOT EL sa le dirijeze in continuare, desi chiar si el se plange de incompetenta dovedita de el (asta indiferent de faptul daca este competent sau nu, ci referindu-ne doar la ceea ce a aratat pana atunci). Ce sa mai vorbim de faptul ca ori nu cunoaste datele comunicate public de institutii oficiale din subordinea sa, ori considera ca acestea fie nu sunt de incredere, fie analizeaza lucrurile intr-un mod gresit (dar TOTUSI el continua sa le obladuiasca atunci cand ele procedeaza asa), ori isi ia datele din ALTA sursa pe care insa nu o mentioneaza (De ce? E ceva secret? Sau rusinos? Sau nu stie ca asa trebuie procedat pt a-i putea fi urmarit – si eventual verificat – rationamentul?)
Khris, DE CE crezi ca “nu poate avea alte date”? De unde stii ca nu i-o fi soptit ceva “minoritara” atunci cand isi flutura fustele crete deasupra capului lui – atunci cand el ingenunchease pt a bate in podea cu mana ritmul dansului specific? Sau ca nu i-or fi strecurat niste idei intelectualii transportati la mare cu avionul prezidential? Sau “serviciile”? Daca aceste date sunt oficiale, publice si de incredere – asta e alta problema.
Da’ oare cum pot exista concomitent date oficiale diferite? (Si care nici macar nu precizeaza CA si DE CE sunt diferite – eventual prin prisma (spre ex) a acceptiunilor diferite atribuite unor termeni mai “nebulosi”, cu inteles poate nu atat de precis conturat, cum ar fi spre ex “turist”).
me, atunci cand categorisirea dupa tara de origine indica o atat de mare pondere pt cei veniti din tarile imediat invecinate, crezi ca are foarte mare importanta daca acestia sunt sau nu de fapt de nationalitate romana, sau daca sunt veniti intr-adevar pt turism sau au alte interese? Sau CHIAR si daca nu cumva sunt masini inmatriculate in strainatate ale unor cetateni straini? Nu cumva e mai important faptul ca INCA atatea masini (neluate in calcul la numaratoarea masinilor inregistrate la noi) se rup pe drumurile noastre? (Din aceste tari vecine m-ar mira sa fi venit cu avionul intr-o proportie semnificativa).
21.9.2009, 10:25 pm
me: datele pe care le-am prezentat sunt singurele pe care le publica INS si singurele date oficiale pe care le avem. Basescu nu poate avea alte date. De data asta a vorbit gura fara el.
23.9.2009, 9:23 am
Exista si date care tin de ministerul condus de blonda celebra… INS-ul nu face statistici de capul lui…
Si daca te-ai fi interesat mai mult ai fi gasit asta pe site-ul INSSE :
http://www.insse.ro/cms/files%5Cpublicatii%5CRomania%20in%20cifre%202009.pdf
sectiunea turism…
23.9.2009, 9:34 am
Me: ok Turism, pagina 67/68. INS publica exact cifrele pe care le-am dat eu (vezi graficul cu Turismul international al Romaniei de la pg 67, si turismul international la pg 68).
Daca te referi la numarul turistilor straini cazati (1.47 milioane), nu poti presupune “by default” ca 70% au venit cu avionul, din moment ce doar 16% din intrarile in tara s-au facut cu avionul.
23.9.2009, 2:32 pm
Pe langa turistii cazati ai fi putut scrie totusi ca exista si o impartire pe tari (mii de oameni)
Austria 210
Bulgaria 1114
Italia 433
Germania 522
Republica Moldova 1429
Turcia 303
Ucraina 730
Ungaria 1950
23.9.2009, 2:36 pm
Cati din Bulgaria, R Moldova, Ucraina sau Ungaria vin pentru turism in Romania?? Si cati posesori din masinile inmatriculate in acele tari sunt de fapt romani?
Datele statistice pot fi ajutatoare in unele situatii dar pot fi si inselatoare daca nu sunt folosite corect…
Daca te declari impartial incearca totusi sa gasesti toate elementele necesare ca aceste statistici sa aibe rol informational pentru omul de rand…
21.9.2009, 11:33 am
Felicitari! E o observatie demna de orice ziar de calitate.
21.9.2009, 12:22 pm
Pana la urma problema autostrazilor nu e legata neaparat de turism cat de economie. Un exemplu: investitia Mercedes, care s-a dus la unguri doar pt ca ei au autostrazi si noi nu. O autostrada reduce mult costurile logistice, crescand astfel eficienta productiei in domeniile in care transportul reprezinta o buna parte din costul de productie. E o greseala sa studiem oportunitatea autostrazilor doar din punct de vedere al transportului personal sau al turismului.
Dl presedinte Basescu persista in greseala pe care a facut-o cand era ministru al transporturilor: nu avem nevoie de autostrazi (argumentatia fiind legata de transportul personal). Ba da, avem. Nu neaparat pentru turism, ci pentru dezvoltarea economica.
21.9.2009, 12:40 pm
E chiar o greseala sa spui “nu avem autostrazi deci nu putem face turism” sau “hai sa construim autostrazi, sa vezi ce turism o sa facem dupa!”. Majoritatea pachetelor de pachete de servicii de turism vandute sunt cu transport inclus, fie ca asta e avion sau autocar.
Nu cred ca discutia era despre “cat de oportune sunt autostrazile” ci “cat de oportune sunt autostrazile pentru turism”.
21.9.2009, 12:54 pm
Zonele turistice uneori se suprapun pe zone de tranzit pt transportul de bunuri (vezi Valea Prahovei). Ce te faci cu turistii daca ii tii 3 ore in trafic pt un drum de 50km? Innebunesc aia in autocar, turistii (straini si romani) vin sa foloseasca in mod placut fiecare ora si sa se distreze- nu sa stea ca sardinele intr-un autocar blocati in trafic.
in rest sunt de acord ca nu autostrazile sunt cheia turismului. Dar macar drumuri bune in zonele turistice sutn necesare, si nici pe alea nu le avem.
21.9.2009, 10:27 pm
Catalin Tolontan: multumesc
Nashu Mare: cu sau fara autostrazi, turismul are si va avea o pondere foarte mica in PIB. Avem nevoie de autostrazi in primul rand pentru ca altfel in scurt timp ne vom sufoca dpdv economic.
21.9.2009, 12:39 pm
Pornim de la o ipoteza falsa. Ca avem turisti straini. Vanzoleala nu e turism. Turisti sunt aceia care vin sa viziteze, nu cei care vin pentru intalniri de afaceri, nu cei care tranziteaza RO, nu cei care vin sa petreaca 2 saptamani de concediu in satul natal unde s-au nascut acu’ cativa zeci de ani. Eu cred ca noi nu avem nici 20.000 de turisti straini pe an in toata RO. Turisti straini sunt aceia pe care i-ati intalnit pe carari de munte cu rucsacii in spate sau calare pe biciclete. Turisti straini sunt aceia care vin (nu-mi pot explica de ce !) sa se cazeze la vama veche. Turisti straini sunt aceia care viziteaza manastirile din moldova. Cam astia sunt. Cati ati intalnit in peregrinarile d-voastra ? Putini – nu ? Deci unde sunt asa-zisii “turisti straini” ? In capul politicienilor, ca pe strada nu i-a vazut nimeni.
21.9.2009, 12:48 pm
@nashu_mare: gresesti. Majoritatea pachetelor turistice sunt vandute cu transportul inclus pana la hotel (autocar sau altceva). Restul excursiilor catre obiectivele de interes (aflate in alte locuri decat cele in care sunt cazati) sunt optionale. Si multi prefera sa-si inchirieze o masina si sa le viziteze pe cont propriu.
21.9.2009, 5:16 pm
Cred ca mai multi prefera excursiile organizate, ca altfel nu isi luau bilet ci se duceau pe bajbaite, din hotel in hotel.
21.9.2009, 12:52 pm
Intr-adevar, din cifrele date de Khris nu se poate deduce cat reprezinta turistii… Pe de alta parte, notiunea de turist este destul de ambigua.
Eu presupun ca dnul Basescu se referea la turistii intrati in Romania pe baza unor contracte cu agentii economici din turism. Probabil ca acestia sunt mai usor de numarat
Este suparator insa ca atunci cand vrem sa ne combatem un adversar, o facem cu arme la fel de indoielnice ca acesta. Asa ca toata lumea are dreptate, si, in fapt, nimeni…
21.9.2009, 2:52 pm
Inca un episod din ciclul “Povesti de adormit copii”
21.9.2009, 3:47 pm
8,8 milioane turisti???!!!
Sa fim seriosi! Nu orice bizon care trece granita se numeste turist. Parca-l aud pe Miron Cosma in ’90 spunand ca si el e intelectual, ca doar a facut o facultate. Daca fiecare din cei 8.8 M ar cheltui 500E asta ar insemna 4.4Mld numai de pe urma strainilor.Daca mai punem si romanii am ajunge pe la 8% contributia turismului la PIB . Mai departe, la o durata medie de sedere de 7zile/”turist” si 2.5turisti/camera, in ipoteza distribuirii uniforme de-a lungul anului(ceea ce evident ca nu se intampla) ar insemna ca in Ro exista vreo 67500 camere de hotel la standardele turistilor straini.
Cele mai spectaculoase teorii se construiesc pe multimea vida!
21.9.2009, 10:31 pm
@bul-al-arab: nu au fost 8.8 milioane de turisti, au fost 8.8 milioane de intrari ale turistilor straini, ceea ce este cu totul diferit. Daca eu sunt german si intru de zece ori, INS ma contorizeaza de 10 ori. Pe de alta parte, diferenta dintre cele sustinute de INS si cele spuse de Basescu este atat de mare incat nu poate fi anulata indiferent de ce calcule facem
22.9.2009, 9:04 am
Nu ai de unde sa stii. Comparatia se face in mod realistic cu datele provenite de la hoteluri si de la agentiile de turism pe baza pachetelor turistice vandute (eventual un sondaj printre turisti. Desi, stiu ca mai toate hotelurile si pensiunile ma pun sa completez o foaie cu date statistice precum scopul vizitei, durata, nationalitate, bla-bla). 8 milioane ramane o suma prea mare pentru a fi a turistilor. Probabil mai realistic ar fi fost una cu un ordin de marime mai mic.
22.9.2009, 11:45 pm
tot cifre de la INS sunt si in Masterplanul pentru turism. Daca exista alta sursa probabil ar trebui sa fie citabila.
@nashu mare: daca hartiile alea se numara centralizat undeva si daca spun si cu ce ai ajuns la hotel ….. sigur nu da 70% avion
21.9.2009, 4:00 pm
ha ha…iar praf in ochi…sa inteleg ca asta e singura gogoasa spusa de basescu care poate fi probata…hai sa fim seriosi…daca ne-am apuca fiecare sa scoatem pe blog cate o minciuna a unui autoritar din aceasta tara am intoxica cititorii de net cu informatie care sa ii distraga atentia de la ce fac politicienii/bancile/etc…va rog, jurnalisti platiti sau nu…haidem sa scrieti despre adevarul care iese pe gura politicienilor (ex. cosmanca vs. psd)
21.9.2009, 10:32 pm
Misu: Cosmanca nu spune ccea ce spune doar de dragul de a spune ceva
Pe de alta parte, nu ma intereseaza Cosmanca, sorry
22.9.2009, 10:17 am
merci pt rapsuns, dar era doar un exemplu actual…vad ca nu te intereseaza…deocamdata se pare ca te intereseaza basescu…chiar sunt curios daca o sa incepi cu articole politice acum ca ne apropiem de campanie
ps…daca faci campanie pt antonescu scrie-mi sa ma opresc…ma gandesc sa il sustin si eu
22.9.2009, 10:23 am
ma esti bun. mai ales ca nu ti-ai facut blog ci site. oricum… de la tine si de la tolontan pot accepta critici pentru Basescu pentru ca stiu ca sunt intemeiate si poate si argumentate (cu date). io in ceea ce dai tu aici vad un adevarat ne-aflat inca. poate daca erai tu cel care intreba am fi aflat exact la ceea ce se gandea cand spunea 70%. ori se rectifica el pe parcurs si se scuza, ori iti aducea alte argumente.
22.9.2009, 10:33 am
Super articol…:)
Din pacate, in ultimul timp dl. Basescu si-a cam pierdut inspiratia – vezi si recentele “panseuri” despre mandria de a fi roman…Dupa cum s-a mai observat, are noroc ca adversarii sai sunt niste papagali sinistri…
22.9.2009, 11:32 am
Excelent…asa trebuie, dat exact ce a spus omul.
A zis ca “in mod normal”, deci in lumea civilizata, nu la noi. Adica ar trebui sa fie ceva catre care tindem.
INS a spus ca turismul din Ro se face 78% cu masina.
Deci 2 lucruri DIFERITE: unul zice de viitor, altul de trecut.
(il repet si aici)
22.9.2009, 12:00 pm
Khris, perfect adevarat ce zici aici din pacate drumurile nu s-au facut in Romania dintr-un motiv pe care prea putini il cunoasteti: reducerea mortalitatii pe sosele.
Din surse foarte apropiate de Presedentie, iti spun si va spun ca aceasta este politica de stat in mom de fata: nu se acorda prioritate construirii de autostrazi pentru ca guvernantilor le este teama ca romanii, soferi f prosti de altfel, ar muri in numar mare in accidente rutiere. Dupa cum se stie pe autostrada se ating viteze mari si nu se poate sa nu stiti dar si la viteze mult mai mici romanii fac cele mai multe accidente mortale din Europa!
22.9.2009, 1:26 pm
Dar oare “surse foarte apropiate de Presedentie” nu ar putea sa modifice “politica de stat”. Adica: noi deja circulam la viteze de autostrada, atita ca o facem pe drumuri normale. Poate ca e si asta o cauza a accidentelor, nervozitatilor, etc …
Adica: hai sa dam tuturor jucarii (stim cu totii ca nu se pune prea mare baza pe severitatea examenului pentru carnet), dar ii tinem legati in casa (nu facem autostrazi ca sa nu’si sparga “romanii, soferi f prosti de altfel” capul). SI dupa aia ne miram ca copilu plinge in casa.
Si, dincolo de cum isi numara fiecare turistii, chiar daca dl. Basescu ar avea dreptate, ramine intrebarea: daca am fi avut autostrazi poate ca veneau numai 50% cu avionul (oare ce procent are ca destinatie Otopeni?) si restul veneau cu masina. Si din astia de veneau cu masina (turisti sau nu) poate unii se opreau la Oradea, Cluj, in Apuseni…
Am auzit multe prostii in viata mea, unele spuse chiar de mine, dar in ultima vreme aberatiile celor care “ne conduc” (cred ca aici intra aia cu “romanii, soferi f prosti de altfel”, nu
) doboara zilnic recorduri.