Blogroll

ARHIVA

Politica Publicat la 24.9.2009 110 comentarii

Despre alegerile prezidentiale din 2009, pentru prima si ultima oara

Aparent, odata cu apropierea alegerilor, romanii se impart tot mai vizibil in doua tabere – pro si anti Basescu. Exista insa si o a treia categorie, mai numeroasa decat primele doua dar despre care nu se scrie prea mult -  cei care s-au saturat sa voteze un candidat doar pentru ca opozantul sau este mai rau, mai prost, mai mincinos, sau pentru ca are mai multi moguli in spate.

Ce vreau eu, ca persoana care face parte din aceasta a treia categorie de alegatori? Vreau sa vad rezultate, nu promisiuni, vreau sa asist la o dezbatere bazata pe idei si programe, nu pe acuze gratuite, vreau sa vad cum le crapa obrazul de rusine politicienilor cand li se aminteste ca promisiunile din toate campaniile electorale au fost si sunt in proportie de 90% neonorate.

Vedem asa ceva? Nu. In schimb, asistam la o escaladare fara precedent a violentei de limbaj, sustinatorii diverselor tabere se radicalizeaza pe zi ce trece, iar mesajele pozitive (exista asa ceva?) se pierd in marea de invective si injuraturi.

In 22 noiembrie, voi merge la vot si voi vota asa cum imi dicteaza constiinta, dar pana la alegeri, pe blogul acesta nu veti vedea nicio atitudine pro sau contra unui candidat sau altul. Nu voi face campanie pentru nimeni si impotriva nimanui, si nu voi scrie despre alegeri decat in conditii exceptionale.

Astazi insa, as dori sa imi spun pentru prima si ultima oara parerea despre cei mai importanti patru candidati, desi doi dintre ei nu si-au anuntat in mod oficial candidatura.

Mircea Geoana – cel mai slab si mai vulnerabil dintre cei patru. De prea multe ori a vorbit gura fara el, a promis multe lucruri traznite, se afla mult sub scorul partidului pe care il conduce si cred ca omul este constient ca nu va castiga. Probabil ca in acest moment isi negociaza pozitia pe care o va avea dupa alegeri. Dincolo de orice calcul insa, nu pot vota un reprezentant al PSD-ului pentru functia de Presedinte.

Sorin Oprescu - este o copie destul de reusita a lui Traian Basescu, insa ramane o copie. A castigat functia de Primar General dupa ce pozat in victima a sistemului (vezi intamplarea cu semnaturile), insa nu a facut nimic concret din momentul in care a ajuns la Primarie.

Va fi greu pentru el sa ajunga in turul doi pentru ca in tara este destul de putin cunoscut (sa nu confundam Bucurestiul cu Romania), nu are realizari notabile, nu are o infrastructura de partid in spate, iar Cozmanca nu poate face minuni. Are doua lucruri in comun cu TB – lipsa de onestitate ( a promis ca nu va candida) si faptul ca este un tip “de comitet”. Daca in turul doi voi avea de ales intre copie si original, o sa aleg originalul.

Crin Antonescu - este cel mai interesant dintre candidatii principali, insa cred si eu ca momentul sau nu a venit inca. Crin Antonescu incearca o altfel de campanie, insa nu poate suplini lipsa experientei in dezbaterile politice la nivel inalt. L-am vazut in week-end-ul trecut la o emisiune TV cu domnii Hurezeanu si Boda – nu m-a convins. Vorbeste mult si frumos dar fara substanta, incercand sa suplineasca “din vorbe” lipsa de experienta.

Avantaje: nu a fost implicat in nici un scandal de coruptie, pare a fi onest, are priza la o categorie de public cu o educatie peste medie, dar care nu prea voteaza. Din nefericire pentru el, nu il vad scotand oamenii in strada asa cum a facut TB in 2004. Cel putin, nu inca.

Dezavantaje: de departe, lipsa de experienta. Nu este suficient de “copt” pentru a reprezenta o alternativa viabila la TB si nu are realizari notabile pe care sa le scoata in fata. In plus, a lipsit cam mult de la sedintele Parlamentului.

Una peste alta, daca va continua sa faca o campanie pozitiva si va evita sa joace pe terenul Basescu/Oprescu, va avea de castigat pe termen lung. Este unul dintre putinii oameni politici romani care promit.

Traian Basescu – cred ca s-a spus tot ce se putea spune despre acest personaj. Nu a fost invins in nicio confruntare electorala, avand din acest punct de vedere un ascendent moral asupra d-lor Geoana si Oprescu. Este de departe cel mai bun actor de pe scena politica, fiind foarte convingator chiar si atunci cand este evident ca minte. Am votat cu el in 2004, si nu imi pare rau daca ma gandesc la ce alternativa am avut.

Este atacat din toate partile, iar asta ii convine de minune. Ceea ce par a nu intelege toti cei care il lovesc, este ca Traian Basescu se hraneste din toata aceasta energie negativa, ca abia asteapta sa fie atacat, si sunt convins ca in campanie, vom vedea un candidat care va lovi inapoi cu ambele maini.

In plus, nu inteleg cum isi imagineaza “mogulii” ca pot avea succes in campania de denigrare pe care o deruleaza de ceva vreme, din moment ce il ataca prin intermediul unor persoane fara nici un fel de credibilitate (vezi SRS, Ciuvica samd).

Inca nu stiu cu cine voi vota in noiembrie, insa, desi nu exista nici un candidat care sa ma convinga cu adevarat ca merita votul meu, ma voi duce la alegeri. Va indemn si pe voi sa faceti acelasi lucru.

PS: cand vad cu cata inversunare “presteaza” multe dintre vedetele TV impotriva actualului presedinte vorbind despre el la trecut, imi vine sa zambesc. Castigatorul alegerilor prezidentiale este deja cunoscut, necunoscute fiind doar miscarile politice de dupa alegeri.

Share

Tags: , , ,

110 comentarii

  1. camil
    24.9.2009, 10:50 am

    trecand peste preferintele si inclinatiile electorale ale fiecaruia, felicitari pentru indemnul din final, de a merge la vot. este nevoie de acest gen de atitudine civica, dezinteresul si lehamitatea sunt paguboase pe termen lung. in plus, daca nu ti-ai exercitat acest minim drept democratic (si cam singura forma reala de control si sanctiune a politicului de catre societate), oare cum te poti plange dupa de clasa politica? Intrebare retorica

  2. Bogdan Glavan
    24.9.2009, 11:12 am

    Cu tot respectul, daca nimeni nu merita sa fie votat, atunci de ca sa merg la vot? Eu nu merg sa votez, tocmai fiindca, asa cum spui tu Cristian, nu ma regasesc, ca optiune politica, in niciun candidat. Deci sunt consecvent.

    • ipo
      24.9.2009, 11:22 am

      Exista argumente pertinente pentru a vota, chit ca e vorba de “raul mai mic”. Nu gasesc articolul din care m-am inspirat (nu mai exista, cred), dar pot sa dau un link catre comentariile mele pe marginea lui: http://ipoblog.wordpress.com/2009/07/23/din-nou-raul-cel-mai-mic/

    • Adi
      24.9.2009, 11:30 am

      Bogdane, cu tot respectul, dar cred ca ar cam fi timpul ca voi astia de la ECOL si compania sa incepeti cumva sa construiti acea optiune politica alternativa in care unii sa inceapa sa se si regaseasca. Daca o sa tot asteptati de la altii sa ne ofere alternative o sa ne apuce batranetile asteptand. Ce zici? :)

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:00 pm

      Bogdan: indiferent de numarul votantilor, cineva tot va iesi presedinte. Problema este ca daca numarul votantilor este mic, va iesi candidatul cu cei mai radicali si infocati sustinatori

      • Caron
        24.9.2009, 12:52 pm

        Parerea mea, de cititor al tau, este ca mai bine eviti discutii despre politica din Romania. E un bolog tehnic redactat si pe intelesul neinitiatilor. Intamplator parerile noastre politice noastre coincid, chiar si asa, e pacat sa strici frumusete de blog.

  3. Misu
    24.9.2009, 11:23 am

    ei las ca nu e nici pentru prima, nici pentru ultima oara cand se face politica aici…

    hai sa vedem…daca nu mergem la vot vom fi acuzati de cel ales ca il criticam cand de fapt nu ne-a interesat cine va conduce tara in momentul votului.
    …daca mergem la vot cel ales (cel mai probabil basescu) va sustine ca reprezinta vointa poporului si restul sa taca din gura pentru ca asa functioneaza democratia…deci nu va exista loc de critica indiferent de % de participare…asta e democratia si e departe de a fi perfecta ca sistem…

    eu am de gand sa il sustin pe antonescu din simplul motiv ca nu am avut un liberal presedinte…si… hai sa vedem ce face si asta (ce va face basescu sau geoana imi este destul de clar)

    cel de-al doilea motiv este legat de scoaterea celor 3 din politica…daca iese antonescu si o da in bara, cei 3 vor fi istorie pentru urmatoarele alegeri si uite asa mai vedem si noi fete curate la tv

    salut si eu indemnul la vot, dar si hotararea celor care ne conduc de a nu programa alegerile in weekendul prelungit de sarbatorirea 1 decembrie

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:01 pm

      Misu: am zis ca scriu pentru prima si ultima data despre alegerile prezidentiale din 2009, nu despre politica in general :-)

  4. sym
    24.9.2009, 11:36 am

    Eu caut un motiv cat mai obiectiv, ceva ce poate si vrea sa faca respectivul, care are o semnificatie sau importanta pentru mine. Promisiunile electorale mi se par irelevante, personal ma uit doar la “track record”-ul persoanei si posibilitatile reale (institutionale si rezonabile) de a face ce ma intereseaza.

    Posibilitatile institutionale ale administratiei prezidentiale exclud ca realizabile promisiuni economice, impozitare etc. Apoi trebuie aplicat un fitru pentru a separa potentialele rezultate in ce e rezonabil si e ce fantezist.

    Personal, ma intereseaza de la presedinte o pozitionare fata de Rusia atat pragmatica cat si cat mai departe de influenta ruseasca.

    Apoi ma intereaza ca presedintele sa accepte la sefia procuraturilor importante (in esenta, procurorul general si seful DNA) oameni competenti si cinstiti.

    Atat Geoana cat si Antonescu au probleme cu cele doua chestiuni urmarite de mine. In particular, ambii au anuntat intentia de a schimba procurorii. Tinand cont de voturile pro-coruptie ale partidelor din care provin, banuiesc ca vor mai degraba indivizi obedienti gen Amariei, ceea ce e un motiv suficient pentru a-i nu vota.

    • SD
      24.9.2009, 3:08 pm

      Corect. Eu am doua criterii principale. 1. Care e pozitia lor fata de reforma (reala) in justitie inclusiv anticoruptie si 2.politicile economice.

      Din pacate Antonescu ca parlamentar s-a evidentiat ca adversar al reformelor din justitie, alaturi de colega Norica Nicolai cu declaratii monstruoase si voturi asisderea incepand cu 2005.

      Pe criteriu economic, m-as fi asteptat ca Antonescu sa se delimiteze in vreun fel de colegii de partid (Tariceanu, Vosganian) care au facut o varza din bugetul de stat. Nu a facut-o din pacate.

  5. cip
    24.9.2009, 11:36 am

    Basescu e singura alternativa viabila in acest moment!

  6. lucid
    24.9.2009, 11:44 am

    Orgonas: esti amuzant cu “lipsa de experientza” a bi-repetentului Crin. Chiar nu ai aflat ca individul NU ARE NICI O MESERIE SI NU A AVUT PRACTIC NICIODATA VREUN JOB? A fost dat afara urgent si de la Scoala Generala vasluiana si de la Muzeul tulcean pentru ca, la fel ca in palavrament, nici macar nu venea la “munca”, asa ca de la 30 de ani a intrat in “politica”. Asta e un criteriu serios: ce au facut candidatzii ca oameni obisnuitzi? Oprescu a operat cateva apendicite pana catre 40 de ani cand au inceput sa-i tremure mainile si a trecut pe “directorat” ajutat de retezeaua securista din care face parte inca din familie. Geonelu isi zicea inginer pe un santier din Bragadiru in timp ce il pregatea Stamatoiu pentru “acoperit extern”. A fost trimis rapid in “misiune” dupa 90, dar a facut ca ambasador doar afaceri cu Alfred Moses care au imbogatzit familia socrala (Ionutz) Costea. Singurul care chiar a facut ceva, si inca ce!, a fost Basescu, comandantul navei amiral romanesti, in conditziile in care din trei nave gemene doua s-au scufundat si doar a lui a ajuns intotdeauna in port. Ca a avut poate si job de ofitzer de informatzii in paralel, era absolut normal pentru cineva care avea acces in cele mai importante porturi ale lumi.
    Ca economist, Orgonas, itzi potzi imagina cum ar fi evoluat in 2009 Romania cu un guvern Geoana sau Tariceanu? Echipa Basescu-Boc-Pogea-Isarescu a lucrat ceas, iar suprema dovada este cursul euro/leu, atat pentru ziua de azi cat si penrtru viitorul adoptarii sale esentzial necesare ca moneda si in Romania.

    • Dan
      24.9.2009, 11:52 am

      Echipa Basescu-Boc-Pogea-Isarescu a lucrat bomba cu ceas, iar bum-ul va fi dupa alegeri.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:04 pm

      Lucid: unul din acestia 4 va iesi presedinte, indiferent de trecutul pe care il au in spate.
      Nu vreau sa polemizez cu nimeni, insa iti dai seama ca si din cauza cuplului Tariceanu/Geoana (care in ultimii doi ani au marit intr-o veselie salariile si pensiile) ne aflam in situatia in care ne aflam?

      • Misu
        24.9.2009, 1:53 pm

        oare? sau doar geoana care l-a santaj pe tariceanu si a obtinut marire de salarii…pnl nu a avut decat de pierdut..pacat ca nu isi tin directiile si cei de dreapta trag spre stanga…apropo, ati observat ca toata lumea in tara asta confunda dreapta cu stanga si, de la muncitor la intelectual, fac o varza din orientarea politica…

    • mobutu
      24.9.2009, 1:42 pm

      “Echipa Basescu-Boc-Pogea-Isarescu a lucrat ceas, iar suprema dovada este cursul euro/leu”
      lol rofl

    • hash
      24.9.2009, 3:22 pm

      @Lucid – in toata expunerea ta ai omis o chestie, ce-a facut Basescu in ultimii 5 ani?

    • Adi
      24.9.2009, 5:59 pm

      Wow, e prima oara cand aud pe cineva zicand ca ” Echipa Basescu-Boc-Pogea-Isarescu” a facut ceva coerent. In primul rand cred ca Guvernatorul s-ar simti jignit sa fie pus in tandemul asta, in special pt ca el a fost cel care a tinut cu dintii de cursul actual. Ceilalti 3 s-au ferit numai de bombe temporare si au facut o antireforma, vorbe in vant despre facem dregem.
      Zicea bine cineva ca pe premierul actual mai mult il auzim spunand “o sa facem x” decat “am facut x, ne asteptam la y rezultate”. Mai putin in situatia forfetarului, care stim cu totii unde a dus.
      Inclusiv situatia actuala din justitie li se datoreaza celor 3 mai putin dotati din tandem.

  7. parvan
    24.9.2009, 11:47 am

    indemnul din final mi se pare ilogic.
    Inteleg perfect motivele pentru care nu esti fanul vreunuia … dar un apel la manifestarea interesului pe temelle propuse in campanie mi se parea necesar intre lipsa de “convinga cu adevarat” si “mergeti la vot”.

    Altfel e doar un manifest de justificare al “raului cel mai mic” .. . plecand de la ideea ca fiecare din cititorii tai are deja o proiectie despre cum ar trebui sa fie … dar nu trebuie sa se oboseasca s-o exprime. Ori tocmai acesta nemediere a temelor rateza alegerile care ar trebui sa fie o dezbatere sociala si le transforma intr-un concurs de “mister”

    • gicacontra
      24.9.2009, 5:31 pm

      un motiv ar fi diminuarea influentei voturilor cumparate …
      sau faptul ca cei care pierd sa inteleaga ca nu se poate castiga competitia doar “cumparand” voturi de la amarati … pentru ca de regula absentii sunt persoane cu educatie superioara …
      Daca vrei sa ai canditati seriosi arata mai intai ca te intereseaza. Cand persoanele educate se vor prezenta masiv la vot vor fi nevoite si partidele sa vina cu candidati compatibili cu acest electorat.

  8. corzo
    24.9.2009, 11:52 am

    Si totusi, unul din cei patru va fi viitorul presedinte al Romaniei. Si asta fie ca vrem, fie ca nu, fie votam, fie nu, fie votam impotriva cuiva, fie votam pentru ceva sau cineva.
    Multi sunt satui de politica, de politicieni. Insa majoritatea suntem nemultumiti de situatia tarii. Dar cei care sunt nemultumiti, si nu voteaza, sa nu se plinga. este minimul pe care-l pot face pentru a-si influenta viitorul. Chiar daca ulterior isi regreta votul, dar macar si-au exprimat optiunea, au incercat sa-si influenteze democratic viitorul, dupa cea mai buna intentie.
    Iar cind vine vorba “pe cine sa votez”, daca nu se pot hotari in alt mod, sa-si puna intrebarea: care din cei patru as vrea sa le fie model copiilor nostrii? Dus la extrem: daca toti patru ar fi invatatori, caruia i-as incredinta educarea copiilor mei?

  9. Dan Popa
    24.9.2009, 11:55 am

    Nici eu nu merg la vot. Vreau sa pun stampila pe un nume responsabil, eficient si demn. Din pacate, oferta e nula pe acest segment.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 11:59 am

      Dan: eu merg pentru ca nu rezolv nimic daca stau acasa. Dar discutia “de ce sa merg/de ce sa nu merg” este lunga pentru ca ambele tabere au dreptate :-)

  10. Daniel
    24.9.2009, 11:58 am

    Imi permit sa adaug acestei excelente analize un citat din Citadela lui Saint-Exupery:

    “Nu lasati leprosii sa se înmulteasca. Pentru ca foarte curând veti avea comunitati de leprosi, vor aparea drepturile leprosilor, iar în cele din urms veti asculta imnurile leprosilor care vor cânta frumusetea vietii de lepros”

  11. sym
    24.9.2009, 11:59 am

    @lucid

    O precizare – desi nu-l simpatizez pe C. Antonescu si cred, la fel ca dvs., ca este o nulitate atat profesionala cat si politica, dumnealui are o meserie, este profesor de istorie, si actualmente titular la un liceu din Tulcea.

    • lucid
      24.9.2009, 12:25 pm

      Deci d-aia lipseste de la parlament? Preda istoria elevilor tulceni? N-as crede, probabil si-a rezervat postul pentru mai tarziu, in caz ca….

  12. zeltera
    24.9.2009, 12:02 pm

    Ce parere aveti despre Remus Cernea? Info la http://remuscernea.ro/

    Stiu ca nu are sanse, insa mi se pare o alternativa buna pt cei care nu au cu cine vota. Si cum cei care nu au cu cine vota sunt mai mult decat cei care au un candidat…. exista sanse ca omu sa castige. Mi-ar placea un presedinte rocker, cu plete, barba si care vine la munca in blugi rupti!

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:07 pm

      Zeltera: tu il vezi pe Remus Cernea Presedinte?
      Pana in urma cu 10 ani am avut si eu plete la fel de lungi, deci nu este vorba despre par, ci despre atitudine in general.

      • zeltera
        24.9.2009, 12:16 pm

        Sincer sa fiu nu prea il vad. Nu stiu ce pregatire are, nu stiu de ce e in stare, nu l-am auzit niciodata vorbind, nu am citit despre el decat ceea ce a scris el (deci… subiectiv). Insa hai sa presupunem ca o sa iasa presedinte.

        Ce se intampla in cazul asta? Cam nimic in plus sa in minus fatza de ce se intampla daca iese Basescu. Pana la urma functia e onorifica, nu executiva. Marea realizare ar fi insa palma data peste fatza actualilor “lideri” politici. Ar insemna ca toti ar intelege ca alegeri nu inseamana carnati, saci de faina, pungi de zahar si sticle de ulei, gaini si gainarii. Ar demostra puterea internetului, puterea celor neinteresati de politica si de clasa politica, insa scarbiti de coruptie, miniuni, lasitate, incultura (vanghelie care isi da cu parerea despre educatie) etc.

      • cezar
        24.9.2009, 1:30 pm

        Cred ca aveai o tinuta al naibii de rebela cu pletele alea :) )

  13. marius d.
    24.9.2009, 12:04 pm

    o analiza rece si la obiect. Surprinde situatia multora dintre noi. Felicitari!

  14. don
    24.9.2009, 12:04 pm

    Un blog de deontologi

  15. romanu
    24.9.2009, 12:06 pm

    Esti pro basescu nu mai face pe naivu…
    Cat iti iese sa-i faci propaganda?

    • Daniel
      24.9.2009, 12:17 pm

      Si eu sunt pro Basescu. Si cu cat guitza leprosii de analisti mai tare, cu atat mai pro Basescu sunt. E vreo problema?

  16. dan
    24.9.2009, 12:10 pm

    Offtopic 1. Poti face un articol despre cheltuielile autoritatilor locale (inclusiv consilii judetene) in Romania? Cu tabele and stuff.
    Offtopic 2. Cenzureaza-i pe cei cu diacritice, sunt agasanti.

    Ontopic: sunt curios cati or sa-ti dea in cap ca de ce te duci la vot, ca e mai “la moda” sa nu te duci. Nici nu stiu daca e o campanie sau e prostie pura.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:20 pm

      Dan: sunt 41 de judete, nu pot sa le analizez pe toate, dar o sa vad daca pot face o comparatie intre cele mai puternice doua judete si cele mai sarace doua judete. Daca gasesc date, o sa scriu despre asta saptamana viitoare

    • Alex
      24.9.2009, 6:24 pm

      Offtopic 2. Cu chestia asta m-ai dat pe spate. De ce ar trebui cineva cenzurat pentru c? scrie CORECT? Ar trebui s? scriem to?i cu sh ?i tz, probabil…
      Uit?-te la site-urile în spaniol?, de exemplu, acolo se pot folosi diacritice, de ce pentru români nu se pot folosi? Doar pentru c? tu habar n-ai s?-?i instalezi limba român??

  17. Vykky
    24.9.2009, 12:11 pm

    Analiza este OK.
    Voi vota cu B… fiindca nu am incotro…. ma sperie tare prostia celorlalti!

  18. vala
    24.9.2009, 12:16 pm

    nemersul la vot este o optiune electorala ca si alesul dintre 4 rele …

    singura problema pe care ar trebui sa si-o puna fiecare este cum ne irosim votul … nevotand sau alegand dintre cele 4 rele …
    trist de putine variante …

    • Daniel
      24.9.2009, 12:22 pm

      Si eu as sta acasa, dar bunica va merge si il va vota pe Geoana , ca toata viata ei a votat cu PSD-ul, zice ca astia le-au dat pamant.
      O fi bine, o fi rau ca astia tineri stau acasa, asta nu stiu, dar stiu ca votantii PSD-ului nu dorm, merg la biserica si se opresc la vot.
      Ca un ceas elvetian de precis.
      Stati acasa si plangeti ca nu aveti cu cine sa votati, ca de aia avem toate fosilele in Parlament care dorm pe ei si is grasi ca porcii.
      Stati acasa ca datorita voua am ajuns o tara de pensionari si asistati social.
      De aia mai scadem cu cate un milion la fiecare 4-5 ani.
      Si stiti ce e interesant? Ca nu emigreaza pensionarii, ci cei tineri, care ar putea sa schimbe ceva in tara asta….adica exact cei care nu merg la vot.

  19. Luke
    24.9.2009, 12:24 pm

    Neprezentarea sau votul alb din start nu reprezinta o optiune atata timp cat presedintele (sau alt reprezentant) poate fi ales oricata neparticipare ar fi. Daca ar putea fi blocat intr-adevar procesul electoral pana le vine politicenilor mintea la cap atunci as considera si asta.
    Acum pro participare… Deja exista bine conturat profilul neparticipantului: persoana cu venituri medii, peste medii, angajat la particular si destul de ocupat. Dupa cum ziceam in prima parte neparticiparea nu ajuta cu nimic iar politicenii si-au dat seama de asta si nimeni nu mai vine nici macar cu promisiuni pentru aceasta categorie sociala. Toti se orienteaza pe altele: pensionari, oameni de la sate, copii<18ani, etnii, bugetari, etc.
    Asa ca singura solutie este sa ne facem vizibili ca electorat. Chiar daca acum ne vom imparti voturile intre cei 4 mari candidati sau vom vota cu cineva slab cotat in primul tur. Ii vom face constienti ca existam, vor aparea chiar si numai promisiuni pentru noi in scrutinele urmatoare, iar apoi ii vom sanctiona pana vor aparea solutii pentru noi. Trebuie sa depasim numeric pensionarii de exemplu ca cineva sa se gandeasca la noi inaintea lor.

  20. Macchiavelli
    24.9.2009, 12:25 pm

    Pai din ce ai scris reiese clar cu cine vei vota! Deci Geoana clar nu, Crin vorbeste ca sa vorbeasca iar la serviciu are prezenta 2% iar Oprescu e o ”copie”. Ghici cine a mai ramas??? Nu-i bai, ca acelasi rationament mi l-am facut si eu.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:29 pm

      Macchiavelli: nu este chiar asa de evident pe cat pare. In momentul asta ma gandesc daca sa votez util (adica un candidat cu sanse) sau sa votez fara sa ma gandesc ca imi irosesc votul.

  21. Dan Selaru
    24.9.2009, 12:29 pm

    Khris, o sa vorbesti despre alegeri vrei, nu vrei, doar daca taci definitiv n-o sa vorbesti. Pentru ca o sa vorbesti despre economie care e influentata de Guvern, care e influentat politic si care partide au candidati.

    In rest sunt de acord.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 12:32 pm

      Dan: despre alegerile prezidentiale nu o sa mai vorbesc :-)
      Prevad miscari de trupe in decembrie/ianuarie

  22. Eufrosin
    24.9.2009, 12:30 pm

    Liviu Mihaiu presedinte.

  23. adrian
    24.9.2009, 12:31 pm

    Crin Antonescu in viata de zi cu zi este un pic diferit de omul de la televizor.
    In urma cu cativa ani, pe vremea cand era ministru (parca al tineretului …) l-am vazut pe strada,in piata Victoriei pe straduta de langa pasaj dinspre Titulescu, a lasat masina in mijlocul strazii pe singura banda disponibila, dupa care a disparut pentru 20 minute, a avut treaba omu’ pe acolo. Ce au contat masinile din spate … era domn’ ministru. Revenind la zilele noastre din modul in care se exprima si atitudinea afisata nu cred ca s-a schimbat prea mult . Cred ca nici unul dintre ceilalti candidati nu ar fi procedat la fel in situatia data (la mai putin de 10 metri avea o strada cu doua benzi pe sens din care putea bloca unul ca doar era ministru in legea lui).
    PS: La intoarcere era relaxat, nu si-a cerut scuze …

    • Macchiavelli
      24.9.2009, 1:14 pm

      Astea-s fineturi… Zi mersi ca nu s-a suit cu masina pe tine, ca n-a intors-o in mijlocul intersectiei, ca n-a stat ”decat” 20 de minute….

  24. Anonim
    24.9.2009, 12:52 pm

    “In plus, nu inteleg cum isi imagineaza ‘mogulii’ ca pot avea succes in campania de denigrare ”

    Cred ca sondajele spun altceva (evident ca nu numai datorita campaniei respective), dar sa nu uitam ca nici Basescu nu e usa de biserica.

  25. cineva
    24.9.2009, 12:52 pm

    Domnule Cristian, stau si ma intreb pe ce te-ai bazat atunci cand ai afirmat ca Soprescu este copia fidela a lui Basescu?! Adica inteleg ca unii isi pun ochelarii de cal in unele situatii, dar parca asta-i chiar de tot!

    Adica, sa judeci doar dupa faptul ca ambii au avut mandate la Primarie, asta mi se cam putin din partea dvs… Oprescu este total opusul lui Basescu!

    Mai actualizeaza-ti informatiile, pentru ca ai ramas nitel in urma. Oprescu incepe sa castige tot mai mult teren, Basescu se simte serios amenintat si de aceea da bombele rateuri pe care le da in ultimele zile (vezi scandalul sex&drugs)!

  26. oameni mici » Datorii civice
    24.9.2009, 12:59 pm

    [...] citit la Khris despre votat. Eu cred ca votatul asta este mult prea apreciat. Adica te duci o data la x ani si pui [...]

  27. Mihai Voicu
    24.9.2009, 1:01 pm

    Ca si in selectia genetica, probabil diferentele mici intre candidatul “mai putin rau” si “cel mai rau” sa conteze pentru evolutia societatii romanesti. Daca insa iese cel “mai rau” votat de oameni influentabili cu mici, atunci am putea avea o selectie spre rau. De asta este bine sa votam, chiar si “cel mai mic rau”.

    Eu ma gandeasc sa fac o ghidusie:

    1. La primul tur votez la blam, de exemplu pe Antonescu

    2. La turul doi … depinde… piatra, foarfeca, hartie:
    Basescu bate Geoana
    Geoana bate Antonescu
    Antonescu bate Basescu

    (eu pe astia ii vad in turul 2 cel putin)

    Nu exista intotdeauna o relatie de ordine intre candidati. Acu’ sa vad cum isi fac strategia :)

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 1:09 pm

      Mihai Voicu: daca Basescu bate Geoana, dar Antonescu bate Basescu, atunci cum de Geoana bate Antonescu?

      • hash
        24.9.2009, 3:19 pm

        Simplu – votantii lui Basescu in primul tur vor vota “anti-Antonescu” ;)

      • Mihai Voicu
        24.9.2009, 5:49 pm

        Asta e un plan pentru mine (impartial), in functie de care 2 intra in turul doi. Dar ma mai gandesc pana atunci in functie de ce fac…

  28. Dojo
    24.9.2009, 1:02 pm

    Daca romanul in general se pricepe la politica, eu recunosc ca nu. Nu citesc ziarele, doar “scanez” din cand in cand online cate o stire (si culmea nu din politica). Nu stiu ce pot maretii candidati si sincer nu ma intereseaza.

    Puteti veni si cu politia sa ma scoateti la vot si tot voi ignora totalmente acest eveniment. Este dreptul meu democratic? Se pot spala pe cap cu el toti cei care considera ca este o obligatie. Votati din partea mea si in numele meu.

    Era cat pe ce sa regret data trecuta ca nu m-am dus la vot. Dupa ce minunatele partide opozante s-au “aliat” dupa alegeri, bagandu-si picioarele in opinia celor care s-au omorat totusi sa vina la vot, am realizat ca oricum este futil. si daca vin sa votez cu un anume candidat, tot va iesi cel care “trebuie”. Eu voi fi pierdut niste ore sa ma informez (ca doar, ‘telectual ce sunt, studiez nitel problema) si apoi sa votez. Ore care in cazul meu costa. prefer sa fac bani in orele alea, sa pot sustine vreun nou proiect intelectual de genul impozit forfetar sau cine stie ce alte aberatii, prin care nesimtitii astia sa poata proteja interesele celor care conteaza pentru ei sau pentru a acoperi rahaturile pe care le fac in fiecare zi.

    Si, daca se va stabili sa se amendeze ‘ne-patriotii’ de teapa mea, voi plati cu capul sus amenda si voi ignora in continuare tot ce inseamna politicul in tara asta. Si, daca voi descoperi in timp ca viata aici chiar nu mai merita, sunt destule locuri in lumea asta in care nici nu voi muri de foame si nici nu isi va mai bate nimeni joc de banii mei si de munca mea. Momentan inca e suportabil, dar nu a spus nimeni ca trebuie sa mor cu cetatenia de roman in dinti.

    • Cristian Orgonas
      24.9.2009, 1:12 pm

      Dojo: intr-o anumita masura, viata ta profesionala depinde de cine castiga alegerile (mai mult in cazul celor parlamentare, mai putin la prezidentiale). Eu ma duc la vot nu cu gandul ca as schimba ceva, ci pentru ca votul meu anuleaza votul unui inconstient.

      • cezar
        24.9.2009, 1:34 pm

        Hai ca ai fost tare, Orgonas. Inconstienti, da’ multi.
        Uite, mie nu mi se pare ca votantii beizadelei Geoana, Vadim etc. sunt inconstienti.

    • Macchiavelli
      24.9.2009, 1:18 pm

      Dojo, tu le platesti taxe ”nesimtitilor” astora! Mai mult, ”nesimtitii” astia sunt cei care stabilesc regulile jocului: ei dau legile! Iti convin regulile actuale?!

  29. pavelescu
    24.9.2009, 1:30 pm

    O analiza pertinenta si la obiect dar din punctul meu de vedere are o tenta pro basesciana. Ai dreptate in cea ce priveste modul de alegere romanesc “il votez pe X ca nu e asa rau ca Y”. Sincer m-am saturat ma simnt in tara nimanui am ajuns sa fim reprezentati pe plan european de specimene precum becali , vadim si mica piti base. Cum am prostul obicei sa ma duc sa votez deocamdata cred ca am sa-l votez pe domnul doctor nu stiu ce sanse are si poate ca e un semi necunoscut in afara capitalei dar din punctul meu de vedere consider ca e cel mai echidistant si cel mai capabil sa conduca acest “lighian plin de gauri” cel numim nava.

  30. marina
    24.9.2009, 1:45 pm

    Domnule Cristian Orgonas,

    In principiu impartasesc opiniile dvs. cu privire la candidatii anuntati sau neanuntati dar nu pot sa fiu de acord ca d-l Basescu este cel mai tare pentru ca se ” hraneste cu energia negativa “care se degaja in jurul sau .Deci , cu cine sa votez, daca toti sunt papa lapte , nu mai el e tare ? Cu un nebun? Dupa douzeci de ani de democratie, aicea am ajuns? Rusine! Suntem vinovati cu totii si pro si contra si cei de mijloc. Treziti-va romani pana nu e prea tarziu si DA , mergeti la vot !

  31. dragis
    24.9.2009, 2:03 pm

    eu nu va inteleg pe cei care au scris ca nu se duc la vot cum ca nu ar avea pe cine vota si cu asta basta…voi nu ati mai inteles pana acum ca ei se joaca cu voturile voastre?eu unul o sa ma duc la vot si o sa pun 3 stampile pe foaie,si v-as indemna pe toti sa faceti acelasi lucru…asta mi se pare un protest f bun la adresa candidatilor nostrii dragi….ganditi-va daca dupa alegeri vor vedea ca au fost 5% voturi anulate…ce vor zice?

    • niku_elektriku
      24.9.2009, 2:15 pm

      o sa’i doare’n cur !
      si nu stiu de ce am impresia ca suna a diversiune…

      • Daniel
        24.9.2009, 2:27 pm

        Herr Niko, nu vorbiti asa ca nu e blogul dvs. Nu iti e rusine?
        Nu te gandesti ca sunt si doamne care citesc?

    • dan
      24.9.2009, 2:44 pm

      Pai iti zic eu cam ce cred despre cei cu voturi anulate ca sa-ti faci o idee despre ce cred “ei”: trebuie sa fii beat, analfabet sau extrem de chior ca sa-ti anuleze votul. Ca vor fi >5% voturi anulate arata doar ca prostia creste odata cu emigratia.

      Ceea ce zici tu e de o infantilitate jenanta, daca tot te obosesti sa te duci la vot, macar voteaza ceva. Am vazut ca si Nati Meir are voturi, deci exista oameni care voteaza special oameni fara sansa doar ca sa nu le ia altcineva votul. Mai destepti astia.

  32. mihnea
    24.9.2009, 2:15 pm

    foarte misto scris!

  33. Diana
    24.9.2009, 2:24 pm

    Nici pe mine nu ma convinge dl. Antonescu. Parca ar fi o silueta din carton…:)
    Cred ca voi merge la vot, dar voi vota in sila. M-am cam saturat…

  34. Ionel
    24.9.2009, 2:38 pm

    Pâna acum s-a spus literalmente tot ceea ce putea fi spus pentru a-i convinge pe aceia care nu se duc la vot sa voteze totusi.Nu mai este nimic de adaugat,nimic de explicat,nimic de propus.Am ajuns la convingerea ca toti aceia care nu se duc sa voteze o fac dintr-un snobism care produce de-a dreptul greata: un amestec de prostie,nepasare,ignoranta,lene,dar mai ales un snobism aberant care se bazeaza pe ideea ca “e la moda sa nu te duci la vot”!Nu veti putea sa-i convingeti pe aceia care nu merg la vot nici în ruptul capului,nici un argument,fie el oricât de bine întemeiat sau chiar de bun simt(“pentru acest drept de a vota s-a murit cândva în tara noastra”)ceea ce mai arata înca o caracteristica a acelor snobi absenteisti:nesimtirea.Ei tot o vor tine în continuare cu sloganul imbecil “toti sunt o apa si un pamânt,nu ai pe cine sa alegi” si nu vor pricepe niciodata ca au fost intoxicati în aceasta directie de trustul de presa voiculesco-ciutaco-stanescian cu “trompetele lor fara coloana vertebrala(Badea).Ceea ce convine de minune unei anumite parti a clasei politice de la noi.Nu-mi ramâne decât sa-mi exprim profundul meu dispret pentru acei snobi-absenteisti fara minte si judecata proprie si totodata regretul ca acestia nu traiesc în China,Coreea de Nord sau Cuba.Acolo ar fi de ei.

    • camil
      24.9.2009, 3:04 pm

      cam radicala exprimarea, dar in esenta tind sa fiu de acord. cat timp nu este obligatoriu sa votezi, oamenii se vor prevala de aceasta. culmea este ca unele dintre cele mai vehemente voci ce se declara scarbite de tot ceea ce se intampla in romania se numara din randurile absenteistilor. a critica fara a face acel mic gest de alegere nu inseamna nimic.

  35. Stefan Murgeanu
    24.9.2009, 2:42 pm

    deci, khris, ai scris si dta de doua ori despre alegerile prezidentiale: prima si ultima oara

    sper sa te rezumi la atat

    succes :)

    PS: mergeti sa votati!

  36. duduca
    24.9.2009, 2:44 pm

    Sintem din provincie ,mai precis din Bistrita aveti nevoie si de noi? sa va spun;Crin Antonescu nu are tinuta de presedinte nu stie ce vorbeste ,mi se pare ca atunci cind apare la tv este tare obosit ce ar face daca ar fi presedinte? ,Mircea Geoana tare se opinteste nu are nici el tinuta mult mai fain ii statea in calitatea de diplomat ,partidul ar fi meritat un alt presedinte ; D-ul Puscas de la Cluj ,D-l Cristian Diaconescu chiar D-ul Victor Ponta eu stiu? nu are partdul oameni?D-ul Basesc dar nu PDL ul ,vedet ca cei mai bogati ministri sint PDL-isti ? nu ,categoric nu la noi cei multi se gindesc ei .Dar nu avem altul decit D-ul Basescu .Am vazut un comentariu ca nu il reprezinta nimeni dar eu intreb? de ce sa se foloseasca votul poate chiar impotriva vointei mele/ deci trebuie sa mergem la vot!Noi sintem tarani atita stim

  37. Luke
    24.9.2009, 3:22 pm

    Dle Cristian,

    Consider ca nu aveti voie sa vorbiti despre lipsa de optiuni atunci cand va limitati doar la primele 4 optiuni.
    Si eu caut o alternativa, insa mass-media nu mi-o prezinta. SI am auzit ca sunt mai mult de 4 candidati.
    Acest articol imi arata ca desi scrieti ca v-ati saturat, va complaceti in sistemul pe care il criticati – adica prezentati aceleasi 4 optiuni pe care le considerati fara succes.
    Cum ar trebui sa fie demersul?
    Sa studiati si celelalte optiuni si sa le prezentati.
    Sa presupunem ca dvs sunteti un om cu foarte bune intentii si candidati. credeti ca as afla de undeva? Vedeti in ce consta sistemul?

    O alta versiune pe care o sustin este de a initia un referendum pentru adaugarea unei casute in buletinul de vot – pentru ce de a 3-a categorie mentionata de dvs.
    Adica oameni pe care II INTERESEAZA viitorul presedinte dar nu au gasit NICO O ALTERNATIVA in lista de vot. Acolo ei vor avea o casuta in care sa bifeze :nici unul din aceasta lista.
    In acest fel, nu se poate vorbi de neprezentare la vot – ci de o exprimare a vointei unei categorii – aceea de a prezenta alti candidati.
    De aici se pot ridica discutii despre cata importanta sa aiba acest vot.
    POate ca ar putea intra in turul 2 si ar putea castiga :)
    Deci repetarea alegerilor cu alti candidati.

    Aveti alta expunere media decat mine – daca vi se par interesante ideile acestea le puteti sustine mai bine decat mine.
    Toate cele bune,
    Lucian

    • Oi la cioban
      24.9.2009, 5:46 pm

      Ups! frumos lucian!

      sustin si eu iesirea acestui blog din sistemul media! khris, hai ca poti si singur…poti si fara afiliere hotnews!

  38. disneyland
    24.9.2009, 5:31 pm

    Stii care e treaba? Ca la alegerile parlamentare romanii chiar au avut sansa sa aleaga. Nu mai era vorba sa te duci sa votezi contra cuiva, ci pentru cineva. In absolut toate circumscriptiile pe care le stiu eu existau persoane care meritau votate. Dar atunci romanii s-au impartit in 2 tabere. Unii care s-au dus la vot si au votat cu Norica Nicolai, Adrian Nastase, Voiculescu sau Elena Udrea. Si unii care au stat acasa si dupa aia au inceput sa spuna ca nu au mers la vot pentru ca nu aveau pe cine vota, desi probabil nici nu stiau dintre cine ar fi avut de ales. Acum nici macar nu mai e asa important cine iese, putem sa il punem si pe Obama presedinte (e o figura de stil, nu ca as fi neaparat un fan Obama), tot cu de-alde Geoana, Orban, Vanghelie sau Videanu va trebui sa lucreze. Motiv pentru care in ziua alegerilor va promit ca voi sta in casa, cu televizorul stins si voi citi o carte buna.

  39. socrate
    24.9.2009, 9:01 pm

    Niciodata nu am fost pro-Basescu, nici macar la alegerile trecute. Am fost chiar foarte deranjat ca un “smecheras” ca el ma reprezinta ca roman.
    De ceva vreme vad la Antena si Realitatea in permanenta doar anti-Base, de dimineata pana a doua zi dimineata, cu ura, cu inversunare si din nou si din nou pana la exasperare, incat simt nevoia de a vota cu Base ca si cum i-as lua apararea unuia singur incoltit de o gashca.
    Am ajuns ca din simpatizant al lui Mircea Badea sa ajung sa-l detest pentru limbaj exagerat de murdar la adresa unui presedinte si limitare de gandire ! Altceva nu mai stie ! Ceilalti din echipa de acolo -nici nu mai stiu pe care cum ii chema- cred ca ar deveni someri daca Base nu iese presedinte, la fel cum tipul ala de la Romania Mare ar ramane somer fara unguri !
    Sunt atat de scarbit de modul in care este calomniat si de vehementa… incat daca nu apare alta alternativa in afara celor 3 pomeniti probabil voi vota cu Base ! Daca ma voi duce cumva la alegeri !

    INTREBARE: Daca ar veni Superman ca presedinte, ar avea parghiile legale de a schimba ceva ? Sau ne agitam degeaba si oricine ar fi presedinte tot un drac ar fi ?

  40. Stefan A.
    24.9.2009, 10:35 pm

    Cam 4.500.000 de pensionati . Adaugam 1.400.000 de bugetari . Scadem peste 2.000.000 de romani in strainatate care ar face o mare diferenta de voturi (95 % sint cu drept de vot ) (de asta se pun bete in roate voturilor emigrantilor prin sisteme primitive de vot = cu cele din anii in care internet nu exista , nu se poate vota nici prin posta !!! , ca RFG sau USA )
    Restul romanilor cu drept de vot sint cam satui de aceleasi jocuri ( de la N.Ceausescu incoace , promitem ca vom face , vom realiza , ne angajam , etc , adica gargara demagogie ).
    Concluzie , alegerile se cistiga cu pensionari si bugetari , restul sint o masa neglijabila care va merge la vot in acelasi procent ca la ultimele alegeri !
    Cind in tara asta va fi un partid fara ambitii de ciolan si privilegii , sa vezi cum se vor schimba campaniile electorale !

    • marcus
      25.9.2009, 6:25 am

      Well, in cazul aceste nu te mai mira cumva ca exact pensionarii si bugetarii au fost primii pe lista prioritatilor de ajutor in prezentul guvern si presedinte?

      Iti imaginezi ce puternici pot deveni bugetarii acum cu aceasta demonstratie solidara? Iti imaginezi ce puternici pot deveni presedintii de sindicat? Cine-i va multumi pe bugetari, in continuare va cistiga TOATE alegerile, ca vreti voi sau nu!

      Ce este oare de invatat din acestea pentru cei ce nu sunt bugetari sau pensionari, pentru majoritatea voastra care munciti atit din greu la privati, pe bune sau nu, samd? Necesitatea gasirii telurilor comune pentru solidaritatea sectorului privat intru promulgarea si aplicarea legilor bune de dezvoltare si protectie a sectorului privat. Pina nu se gaseste asta, bugetarii de care vorbiti or sa fie mai puternici, iar voi doar vaci de muls.

  41. Vykky
    25.9.2009, 1:02 am

    Domnule Presedinte Barroso,

    Ma adresez in calitatea dvs de Presedinte al Comisiei UE reales in functie cu speranta ca viziunea dvs personala clara si limpede si a Comisiei in general sa primeze in politica UE.

    Sperantele mele si cred din pacate ca si ale extrem de multor alti cetateni UE vizeaza corectarea greselilor grave si esecul dezastros produs de ultima largire a Uniunii cu Romania si Bulgaria.

    Desi Comisia si Parlamentul au fost insistent avertizati din cunostintele mele de numerosi cetateni ai Uniunii si in special din Romania toate opiniile au fost ignorante in mod flagrant si in continuare niciun mecanism de corectie nu a fost aplicat.

    Avertzarile de mai sus se refereau la faptul ca Romania nu este pregatita pentru aderare – dar mai grav Uniunea (Comisia si Parlamentul) nu sant pregatite pentru a face fata acestei integrari.

    Uniunea a fost conceputa si a exercitat functiile sale pe parcursul anilor dela incheierea WW2 in lumea civilizatiei Europei Occidentale si a unor valori moral-spirituale total necunoscute pentru cei ce au dominat societatea din Romania in comunism si in continuare in prezentul neocomunist.

    Domnule Presedinte – luciditatea dvs nu va poate permite sa vedeti in Romania altceva decat realitatea:

    - o parodie de democratie multipartita cu actori cabotini si cu mentalitatea exemplificata de personaje reprobabile (mugabe, sadam, ahmadinejad).

    - o parodie de economie de piata in care totul este sufocat de coruptie, de lipsa de competitie si impozitare justificata doar de lacomia celor ce iau decizii.

    Uniunea ar trebui sa priveasca lucid si sa treaca la retragerea Romaniei a calitatii de membru cu drepturi depline pana la corectarea acestor deficiente.

    Uniunea ar trebui sa infinteze cursuri de reeducare in cadrul unui sistem educativ pentru toti cei ce detin pozitii in guvern, parlament, in partidele politice, cu examinare si acordarea dreptului de a exercita orice functie numai dupa obtinerea calificarii necesare.

    Fara un astfel de program Uniunea va fi continu discreditata iar banii platitorilor de taxa din Uniune risipiti sau dirijati spre lanturile de coruptie din Romania.

    Domnule Barroso, nu uitati – comunistii au avut la dispozitie mai mult de jumatate de secol pentru intoxicarea constiintelor cu scopul de a creea pe acesti retardati, buni de nimic – folosind sistemul de educatie dela gradinita pana la nivel academic.

    Domnule Barroso, nu uitati – nu cred ca UE ar trebui sa accepte si nimeni nu doreste ca UE sa se coboare la nivelul acestor personalitati politice lugubre post comuniste care sant atat de frecvente in Bucuresti. Ca urmare dialogul UE – Bucuresti este dialogul surzilor.

    Puteti schimba ceva ?

    Va multumesc,

  42. Rocknroll
    25.9.2009, 1:04 am

    Daca as avea o boala incurabila si n-as mai trai decat cateva luni, Basescu, alaturi de Gigi Becali si inca vreo cativa “amici” s-ar afla in fruntea listei celor pe care as incerca sa-i trimit intr-o “lume mai buna”, intre “cei drepti”, pentru ca acolo e locul lor. Curva asta mizerabila, careia i se mai spune si politica, de catre cei fermecati de ea, e buna doar pentru cei care-o… fuck, iar respectivii (in 99% din cazuri) sunt cele mai mari jigodii pe care le poate oferi societatea, exceptandu-i pe neanderthalienii anonimi. Restul, adica cei… facuti, se impart in doua categorii: unii care stau la coada (la vot), crezand ca se dau “bune” pe-acolo (daca nu pe loc, poate in viitor) si ceilalti care-si baga… picioarele si nu-i mai intereseaza nimic in domeniu. Cazul meu, care asteapta doar momentul prielnic pentru a a se face nevazut din mlastina asta morala…

  43. Rocknroll
    25.9.2009, 1:06 am

    Erata:

    …din mlastina asta morala… careia i se mai spune si Romania.

    • marcus
      25.9.2009, 6:09 am

      Sti, ma gindeam zilele trecute exact la ce mentionai tu, anume la … aceasta mlastina morala, secatuire si zadarnicie simtita de multa lume, dupa cum citesc, si de mine citeodata de aici, cind imi amintesc de tara, si am avut oportunitatea sa fac o mica comparatie sau, mai degraba, am avut o mica revelatie careia inca nu-i inteleg rostul…

      Discutam aici ca Romania se imprumuta pentru plata salariilor bugetarilor dar si guvernul american face la fel si la scara mult mai mare; business-urile mici nu sunt ajutate, la fel si aici…; multe lucruri similare din care concludem ca, daca America va iesi la supraffata, Romania nu, si ne intristam. Poate ca, defapt, rapoartele acestea complicate arata defapt ca exista o cale catre bunastare si liniste. Am ascultat ulterior interviul lui Cristian Topescu in legatura cu sportivi romani celebri participanti si mentionati la o sarbatoare recenta. M-a cumprins o linste ciudata ascultind-ul din nou pe acest om ce isi cunoaste meseria in felul in care o cunoaste si ma intrebam sincer de ce nu ar fi el in locul ministrilor tineretului, sportului? Poate ca nu este inca momentul, nu?

  44. marcus
    25.9.2009, 5:51 am

    Inafara de cei trei mentionati de tine mai sunt si alti candidati caci am cautat pe net, ascultat la fm si inca nu am reusit sa realizez care sunt inca toti candidatii? Pentru ca sa votez unul dintre cei trei m-asi duce doar ca sa am un motiv in plus sa mai ies la o friptura, in singe si un pahar, doua, de vin, rosu, pe malul marii (oceanului). Doar in caz ca, pe linga cei trei, ar mai candida citiva reprezentanti ai minoritatilor ce pretind de sute de ani ca noi, de mii de ani, nu am existat, nu existam si nu vom exista, voi merge si eu la vot mai cu pas vioi.

    Unde gasesc informatie curenta in privinta actualilor candidati la presedentie, va rog?

    • marcus
      25.9.2009, 5:55 am

      Asta pentru ca, dupa cum am mai afirmat, anul acesta votantii sunt total dezamagiti de candidati ca cei trei de mai sus si nu vor participa la vot in numar suficient pentru a exprima parerea lor in privinta cistigarii presedentiei de catre un candidat propus de minoritati. In aceste conditii vom avea presedinte mai mult decit extremist.

  45. marcus
    25.9.2009, 5:52 am

    “Inafara celor trei candidati mentionati de tine mai sus mai sunt si alti candidati”.. am vrut sa scriu…

  46. marcus
    25.9.2009, 6:38 am

    Apropos de altul care a promis ca nu va candida: Vadim Tudor. L-am auzit chiar eu ani de zile in urma, la televizor, la inceputurile partidului lui, parca in perioada cind inca scria la ziar, nu, acea perioada incetosata…

  47. marcus
    25.9.2009, 7:58 am

    apropos, nu exista pentru prima si ultima oara, khris.

  48. Mihai Petre
    25.9.2009, 12:40 pm

    In 2004 l-am votat pe Basescu si acum regret… De data asta nu o sa mai fac aceeasi greseala si o sa votez cu Crin Antonescu. El chiar merita votul meu si al tuturor tinerilor!

  49. El Ciu
    25.9.2009, 1:10 pm

    Frumos articolul. Dintre cei patru m-as opri doar la doua persoane. Oprescu si Antonescu. Geoana cade din prima, datorita partidului pe care il reprezinta, iar Basescu – no comment. Pe Oprescu l-as vota doar daca ar ajugne in turul doi cu Basescu. Antonescu este intr-adevar o figura noua, si da un aer de ‘fresh’ politicii actuale prin faptul ca nu a fost patat. Am mai vazut ca si altii ziceau ca inca nu e vremea lui, dar eu intreb de ce? As vrea sa-l vad in actiune ca si Presedinte, sa vedem cum se va comporta, in comparatie cu fostii presedinti. Si cel mai important ce Executiv va alege sa conduca tara.

    • alex
      26.9.2009, 1:37 am

      o sa ti-l dea pe chiuariu la justitie si pe adomnitei la invatamant. daca asta e visul tau …iti meriti soarta.

  50. delia mihalache
    25.9.2009, 1:45 pm

    Ce ziceti de Remus Cernea? Daca ar trebui sa riscam si sa-l votam? (dupa ce strange cele 200,000 de semnaturi necesare)

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente