Economie Publicat la 13.8.2010 43 comentarii
In al doilea trimestru economia a crescut fata de T1, dar ramane pe minus in comparatie cu T2.09
In al doilea trimestru din 2010, Produsul Intern Brut al Romaniei a crescut cu 0.3% comparativ cu primul trimestru (serie ajustata sezonier), iar fata de acelasi trimestru din 2009 a scazut cu 0.5% (serie bruta).
In primele sase luni, PIB-ul a scazut cu 1.5% comparativ cu perioada corespunzatoare a anului trecut. Inainte de anuntarea acestor date, ING prognoza o scadere anuala (T2.10/T2.09) de 1.2%, iar Raiffeisen miza pe o scadere de 1.5%. Una peste alta, evolutia economiei in al doilea trimestru a fost usor peste asteptari.
Primul semestru are o pondere de aproximativ 43% in PIB-ul anual, astfel ca urmatoarele doua trimestre vor influenta mai mult evolutia cifrelor pe intreg anul.
UPDATE: iata cum arata situatia in Europa (pentru 8 tari nu exista inca date)




Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
13.8.2010, 10:39 am
Daca asteptarile au fost de -1.2 si -1.5, iar realitatea a fost -1.5, cum poate fi realitatea “usor peste asteptari”?
Mie imi iese ca a fost sub asteptarile ING si la asteptarile Raiffeisen.
13.8.2010, 10:40 am
T2.10 vs T2.09 a fost -0.5, in timp ce asteptarile au fost de -1.2 si -1.5
13.8.2010, 12:02 pm
Da, m-a confuzat acel 1.5% de la inceputul paragrafului 2
13.8.2010, 4:24 pm
Hehe, abia acum m-am prins si eu. Ai fost derutant. Nu intelegeam de unde “peste asteptari”.
13.8.2010, 10:41 am
Buna dimineata !
Am iesit din recesiune ?
13.8.2010, 10:45 am
Sa desfacem sampania!
) Doar ne asteapta o noua recesiune inca 4 trimestre.
13.8.2010, 10:45 am
Buna dimineata!
Teoretic am iesit. Alta viata de cand am primit vestea de la INS
13.8.2010, 10:50 am
De ce alta viata? cu ce te ajuta sa avem crestere un trimestru? dar suntem tot in scadere fata de anul trecut…
Pe mine nu ma ajuta cu nimic un 0,3% pt. un trimestru.
13.8.2010, 10:51 am
eram ironic
13.8.2010, 10:54 am
@Gabriel: o sa fie un pic de circ la TV: ‘cocosei’ impanandu-se cu ‘marea realizare’.
13.8.2010, 11:01 am
@Khris, credeam ca esti vesel si nu inteleg eu ceva din aceasta crestere.
@Alex V, ar fi penibil sa vedem asa ceva
13.8.2010, 11:39 am
Azi este 13 August. Afara este cald.
13.8.2010, 1:52 pm
E vineri 13.
13.8.2010, 11:49 am
In mod normal, in T3 2010 ar fi trebuit sa iesim din recesiune “pe bune”, adica YoY. Moment ce putea fi anticipat usor inca de la mijlocul anului trecut, extrapoland pastrarea decalajului de un an intre evolutia crizei in US si in Romania.
Acum ramane de vazut daca politicile cu efecte negative in economie ale Guvernului si ale BNR vor impinge economia inapoi in teren negativ, sau nu. Oricum,si daca va fi crestere, va fi mai mica decat ar fi putut fi daca statul si bancile s-ar fi ajustat conform efectelor crizei pe care ei au provocat-o.
Daca T3 va fi negativ YoY cred ca nu mai putem vorbi despre efectele crizei economice globale, ci despre criza interna si proprie a economiei romanesti.
13.8.2010, 1:54 pm
T3 2010 va fi pe plus fata de T3 2009 prin faptul ca T3 2009 a fost minimul crizei. E la mintea derivatei
Vom iesi din criza atunci cand T X din anul 201Y va fi peste T X din anul 2008.
13.8.2010, 2:03 pm
Cristian (vad ca te lepezi de vechiul Khris
), revino, te rog, cu o analiza sa intelegem si noi care au fost cauzele acestei minuni economice. Sunt foarte curios cat este influenta actiunilor guvernului si cat influenta pietelor externe asupra sectorului privat implicat in exporturi, sau alte lucruri independente de conducerea statului. Ca sa ne facem o idee despre ce ar putea urma in urmatoarele 2-3-4 trimestre. Daca e sa ma iau dupa ce face guvernul Boc ma apuca anxietatea.
13.8.2010, 8:19 pm
pentru ca s-au facut comparatii cu america:
iesim din recesiune, ura!
puterea de cumparare in romania este de 4.7 ori mai mica decit in america. in los angeles, puterea de cumparare este de 215 ori mai mare decit in bucuresti.
salariu mediu din romania are puterea de cumparare de $940 in los angeles. vezi mai jos (in link) ce iti poti cumpara cu 940 dolari in los angels (utilizeaza bucuresti si los angels…): http://www.numbeo.com/LivingCost/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Romania&country2=United+States&city1=Bucharest&city2=Los+Angeles%2C+CA
din acest motiv (puterea de cumparare), casele in romania sunt de 15.2 ori mai scumpe decit cele in america. dragilor, trebuie sa va mindriti ca traiti pe picior mai mare decit americanii atita vreme cit VA PUTETI PERMITE sa cumparati case de 15 ori mai “scumpe” (vezi affordability)
multumesc anticipat lui klm pentru site-ul furnizat.
ura dragi “tovarasi”, am iesit din recesiune si o sa ne mearga bine tuturor, din ce in ce mai bine. Imi vine sa vars si lesin de atita entuziasm si optimism.
14.8.2010, 5:37 pm
stati linistiti. sunt doar manipulari. ei chiar mai cred ca pot determina un trend prin simpla propaganda. dau o stire si gata, scot romanii banii de la saltea si se apuca din nou de cheltuit pe rupte. se incearca si in america aceeasi metoda aproape lunar dar nu mia pune nimeni botul la tampeniile lor.
adevarul e ca mai aveti de ding-dongit inca mult si bine, iar iesirea din criza se va realiza atunci cand romanul si americanul de rand se va reobisnui sa munceasca mult pe bani putini, cand speculatorul imobiliar se va reprofila si va face ceva productiv si cand ofiterul de credite se va codi de zece ori pana va da un credit, pentru ca risca mititica altfel.
cand economia va fi bazata din nou pe principii sanatoase, fie capitaliste, fie socialiste fi ce vreti voi, dar cand se va termina cu frauda, cu manipularea, cu specula, cu minciuna,. cu furatul propriei caciuli, cand vom renunta sa mai traim intr-un film SF, in care nenea costica se crede mare investitor imobiliar, giorgica mare programator care nu misca un deget fara o carutza de bani, cand tata maria va uita de visele umede cu specula cu aparatamente insalubre la preturi de paris si va merge din nou la matura, pe bani putini, de unde a pornit in fulminanta cariera de “ajent imobiliar”, atunci vom vedea si p[rimele semne de revigorare economica. pana atunci vor incerca in fiecare luna sa va manipuleze, sa va anunte ca s-a iesit din recesiune. din pacate pentru romania recesiunea adevarata nu a inceput inca. aceasta este doar o mica criza inca. recesiunea va urma anii viitori, dupa scaderi serioase ale pib, cresterea somajului, combinate cu datoria externa ce va trebui platiti la dobanzi din ce ain ce mai mari. credeti ca FMI va da bani pentru ochii vostrii frumosi? nu, stati linistiti, vor secatuii romania de ultima letzcaie. sa fereascacel de sus, dar se va ajunge din noul la nationalizari si confiscari la pachet, fara sa se mai faca nici o deosebire intr cei care au muncit cinstiti si ceilalti, iar cu averile nationalizate se va plati datoria la fmi. in acelasi timp vor insista si vor face presiuni pentru marirea cotei unice, eventual la valori de 30-40% pentru a descuraja investitorii sa mai vina in romania si pentru ai readuce in locurile si tarile de origine din vest. credeti ca FMI este prietenul cuiva? no way, ei sunt acolo pentru a apara interesele bancilor, in cot ii doare de romania si romani, banul sa iasa….
15.8.2010, 11:23 am
Graficul cu verde spune tot. Are o forma bine definita, care da seama despre evolutia viitoare.
Hai, ca unii dintre voi sintetz de un pesimism jenant. Restul, ramine cum am stabilit: prima criza capitalista prin care trec romanii. Invatzatura de minte si capatare de bune obiceiuri de consum / economisire / prevedere / anticipare / planificare.
Deci retzinetzi: de un pesimism jenant, da?
15.8.2010, 3:13 pm
jenanta este ne-invatatura de minte, repetarea greselilor si ne-observarea acestor lucrur: pretul caselor incep sa creasvcca, salariile sa scada, nimic nu se schimba in bine ci se acutizeaza in rau si tu inclusiv ramii cum “ai” stabilit tu
15.8.2010, 6:38 pm
jenanta este doar imensa lipsa de cultura, mai ales economica si naivitatea ca sa nu-i spun altfel a milioanelor de concetateni, de pe ambele continente, adevarate turme cu reflexe de oi.
pesimist am fost inca din 2006, cand restul vorbeau doar de cresteri fulminate de preturi si daca aminteai ceva de criza ce va veni te sfida toata lumea si te facea nebun, ceva de genul “jenant de pesimist, da?” ei v-a ajutat la ceva optimismul si naivitatea? v-a ocolit criza asa precum va minteau conducatorii? nu cred. credeti ca va va ocoli criza in continuare, doar pentru ca khris si restul “expertilor” manipulatori vin in fiecare zi cu vesti pozitive? eu nu cred.
mai mult de atat nu sunt pesimist ci realist. si daca tot plictisesc cu atitudinea mea, o fac doar cu gandul ca, poate, vor fi si cativa care sa priceapa. ceea ce se incearca acum, atat in state cat si in europa este trecerea cat mai multor pierderi din bilantul bancilor direct in buzunarele cetatenilor. o data prin acordarea de ajutoare direct din banii cetatenilor, iar in al doilea rand prin manipularea ieftina a cetatenilor”veniti cumparati, acum e momentul”. prin aceasta se trec o parte din activele toxice de la banci la cetateni, iar pe de cealalta parte se mai tin inca preturile sus o perioada pentru ca bancile sa mai poate incasa ratele si oamenii sa nu plece din ele. cu cat aceasta perioada “intermediara” este mai lunga si cu cat bancile gasesc mai multi fazani, cu atat mai multe pierderi generate de wall street, banci si “ajenti” prin incasarea unor profituri imense pentru activitati care s-au dovedit absolut nesustenabile(deci nu aveau nici un drept sa incaseze profitul respectiv), vor fi trecute in buzunarul cetateanului. intr-un fel, in toate crizele toto cei multi si prosti au platit. poate se vor mia gasi si cativa care sa gandeasca si sa nu-si doneze banii bancilor de buna voie.
in rest, ramanae cum am stabilit, da?
ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong
va bantuie clopotul lui gaus si o va mai face pentru multa vreme
PS khris ne bombardeaza de doi ani de zile cu stiri pozitive. v-au ajutat cu ceva? pana la urma s-a dovedit ca nu au fost decat simple petarde. v-au ajutata ele sa platiti pensii si ajutoare de somaj? au ajutat cu ceva economia? v-au ajutat aceste stiri sa nu faceti un imprumut de 20 de miliarde pe care sa-l cheltuti nesabuit intr-un singur an, cam cat a cheltuit ceausescu in 20 in modernizarea industriei?
sa traiti bine!
ding-dong, ding-dong, ding dong
16.8.2010, 7:52 am
http://www.gandul.info/international/somajul-frange-clasa-de-mijloc-din-sua-6902488
16.8.2010, 2:41 pm
Tin minte o stire de acum cam 6 luni, poate 9. Se referea la economia Germaniei, care crestea cu 0.3% fata de trimestrul anterior, dar scadea cu cateva procente, nu mai stiu cate, fata de trimstrul similar cu un an in urma. Atunci stirea a fost intampinata cu urale, s-a proclamat iesirea din recesiune, bla-bla-bla, ceea ce se vede azi cu ochiul liber ca a fost o apreciere corecta, cle putin la nivelul Germaniei.
La noi stirea a trecut destul de neobservat, “analistii” de serviciu trambitand mai mult scaderea Y/Y fata de cresterea T/T. E normal ca prima data sa creasca PIB T/T si abia dupa 2-3 cresteri consecutive T/T sa ai si crestere Y/Y. Dar asta inseamna ca am ajuns la fundul sacului si ca de acum incolo o sa inceaoa, timid, cresterea.
16.8.2010, 7:27 pm
keep on dreaming
16.8.2010, 2:59 pm
andrei: o sa inceapa timid cresterea catre ce anume? ce anume se pastreaza in prezent ca si in trecut, acum sase luni ca si acum 5,10,15 … ani, in comparatia dintre economia germaniei si cea a romaniei?
in germania este o economie care creste si, odata cu ea creste si nivelul de trai.
in romania nivelul de trai stagneaza in general iar, in prezent, odata cu cresterile “timide” nivelul de trai scade.
daca iti poti da seama de aceasta diferenta extraordinar de importanta, poti afirma ca ceva creste timid in tara: tu. Daca nu, well, nu.
16.8.2010, 7:39 pm
creste economia precum fat frumos
http://www.capital.ro/articol/toti-angajatii-cfr-calatori-vor-fi-trimisi-in-somaj-tehnic-138145.html
17.8.2010, 2:12 am
end another one: http://finance.yahoo.com/career-work/article/110344/what-the-double-dip-recession-will-look-like
Dupa cum am mai observat aici sunt multe motivele sa anticipam crestere economica unde nu-i: o gramada de “captain america” (ta-ta-ra-ta-ta, hei rup, hei rup sa salvam… lumea cu ideile, metodele, ACTIUNILE si dovezile noastre foarte folositoare!) inclusiv in Romania unde economia creste ca si “fat frumos” insa unul dintr-o alta lume cu alte basme atita vreme cit fat frumosul nostru in realitate creste in nevoi si moare incet de foame.
17.8.2010, 3:01 am
este grotesc deja, departe de trecutul hilar, sa citesti cum ca iese romania din recesiune atita vreme cit america, europa au iesit ele insele din ea, pe cind se discuta de ne-iesirea sau re-intrarea cestor tari puternice in recesiune, continuarea cresterii somajului si micsorarea nivelului de trai.
probabil ca se va obiecta ca: daca in toate aceste tari nivelul de trai scade, de ce ar creste la noi? obiectia nu ar fi departe de adevar insa, pentru ca nu trateaza problema principala, tot este! daca aceste tari puternice vor ajunge si mai jos, situatia voastra, a romanilor din romania, a ta care citesti (nu ma mai refer la “popor”, la “tara”, la “economie”), va deveni TERIBIL de grea.
problema principala este aceea ca V-ATI OBISNUIT SA CREDETI, chiar si cu calcule savante si “dovezi” stiintifice, CA SITUATIA NIVELULUI SCAZUT DE TRAI IN CARE VA COMPLACETI ESTE N-O-R-M-A-L-A, SI NU FACETI NIMIC CONCRET PENTRU A IESI DIN EA, MAI DEGRABA VA AMAGITI CU… VORBE.
Ce se poate face sa iesim la liman? Sugestia mea ramine aceeasi imbogatita de o experienta recenta a democratiei, cum o fi ea privita si inteleasa:
Intr-o corporatie mare, o personalitate de luat in seama cu prisosinta vine in vizita intr-una dintre fabricile unei anumite divizii, intr-una dintre locatiile considerate punct cheie pentru dezvoltarea corporatiei. Dupa vizita locurilor de munca, discutiile fata in fata cu lucratorii, in discursul tinut cu acel prilej personalitatea da o scurta dare de seama, asculta si raspunde intrebarilor.
Dintre toate aspectele discutate, se desprinde clar o anumita situatie prin nespecificul ei legat de munca fabricii, si, totodata, prin importanta ei. Este explicata situatia corporatiei in conjunctura economiei actuale. Datorita tipului de industrie si business-ului in sine al acelei corporatii, precum si datorita unor intentii guvernamentale si interese de grup la nivel inalt, se explica cum se poate crea o situatie nefavorabila dezvoltarii corporatiei si, in mod direct, a fortei ei de munca si beneficiilor componentilor ei, pe termen scurt, mediu si lung. Personalitatea incheie aceasta dare de seama prin sugerarea oportunitatii pe care corporatia o va lua in a indemna toti lucratorii sa contacteze, cind va fi nevoie, their council woman/man pentru a sustine, in scris, pro or contra in mod democratic masurile luate la nivel inalt in privinta desfasurarii activitatii corporatiei.
Aceasta este lectia de democratie ce am re-cistigat-o si v-o transmit si voua: cit sunteti democrati, luati legatura cu reprezentantii vostrii politici ca sa le cereti explicatii in legatura cu masurile luate de ei insisi si masurile luate de administratia de stat in care ei, reprezentantii vostrii, va reprezinta voua interesele, si pentru a va exprima acordul sau dezacordul cu masurile luate la nivel inalt in privinta propriului vostru nivel de trai, munca si toate cite altele.
Daca credeti ca nu sunteti ascultati va inselati: insistati si faceti-va scrisorile publice, chiar daca anonime insa fiti civilizati caci altfel totul se arunca la gunoi. Dupa cum am aflat si pe aici, cineva tot asculta si monitorizeaza acest tip de vesti. Chiar si Ceausescu… a decis, in final, sa finalizeze lucrarile de la statia de metrou Piata Romana ca urmare a scrisorilor anonime primite in legatura cu necesitatea acelei statii datorita numarului de … studenti care aveau nevoie de transport. Nu este nimic rau in asta, adica in comunicarea cu reprezentantii vostrii, in mod civilizat!
Mai mult nu stiu daca are rost sa mai scriu. Daca voua va place sa bateti apa-n piua cu discutii filosofice sterile, treaba si boala voastra indelungata. Boala lunga….
17.8.2010, 3:28 am
situatia se poate schimba in doua moduri:
fie oitzele neghioabe si natange isi schimba comportamentul de turma, isi cumpara cate un AK-47 si isi spun punctul de vedere(putin probabil tinad cont de specificul lor de oitze naroade)
fie lupul isi schimba comportamentul si trece la o atitudine corecta fata de oitze, ceea ce e si mai putin probabil ca prea s-a obisnuit sa stea intins cu burta la soare si sa pape oitze care vin ca toantele direct la mr lupu’, fara ca lupu sa miste un deget. el doar da din gura si le explica cat de verde si grasa e iarba pe prin zona lui. oitzele il cred, iar jupanu le asteapta dupa coltz si…ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong
17.8.2010, 3:41 am
sincer, ak47 este un mijloc nefolositor si nedorit. ce altceva semnifica pentru tine o arma?
17.8.2010, 7:53 am
iar acum sa-ti reaspund al intrebare :
The Second Amendment is in place in case the politicians ignore the others.(the right to keep and bear arms)
Only a government that is afraid of its citizens tries to control them.
You only have the rights you are willing to fight for.
When you remove the people’s right to bear arms, you create slaves.
The American Revolution would never have happened with gun control
Criminals love gun control — it makes their jobs safer.
Assault is a behavior, not a device.
Know guns, know peace, know safety. No guns, no peace, no safety.
Those who trade liberty for security have neither.
“Free” men do not ask permission to bear arms.
Gun control is not about guns; it’s about control.
A gun in the hand is better than a cop on the phone.
An armed man is a citizen. An unarmed man is a subject.
17.8.2010, 7:54 am
“Those who hammer their guns into plows
will plow for those who do not.”
- Thomas Jefferson
17.8.2010, 7:58 am
“Those who hammer their guns into plows
will plow for those who do not.”
- Thomas Jefferson
17.8.2010, 7:42 am
ok, ai dreptate ak 47 nu e destul de eficient, incercam altceva
http://www.atk.com/customer_solutions_armamentsystems/cs_as_gs_m230_30mm_cg.asp
17.8.2010, 3:03 pm
cred ca ai spus tot ce doreai si puteai sa spui, elzorab: daca nu iti convine ceva la cineva ii tragi un glont in cap sau, daca are si el un pistol, aduci o arma mai sofisticata si tot aia faci.
nu iti impartasesc opinia. din ce in ce mai proasta experienta mea pe aici.
17.8.2010, 6:56 pm
tomi, ai inteles fix 0. nu e vorba de a targe nimic la nimeni in cap. dar nimeni nu va bveni sa-ti ofere nimic pe tava. problema romanului, este eterna mioritza si eterna contemplare, asteptand sa vina altii sa lupte pentru drepturile lui, eventual sa-i de statul drepturiele, toto statul si salariu si pensia si asa mai departe.
desteapta-te, nu exista solutii sofisticate pentru problemele voastre, pentru ca politicienii nu sunt sofisticati, ei sunt simplii. sunt sacali care nu pricep de vorba buna.
dar te las pe tine, supersofisticatul sa gasesti solutii. bafta!
pana atunci va urez : ding-dong, ding-dong, ding-dong, ding-dong si sa ma anuntati si pe mine cand manipularea si vestile bune “zvonite de khris” va vor scoate din criza si sa vor scapa de coruptie!
18.8.2010, 3:09 am
am inteles punctul tau de vedere si solutia extrema in care nu te-ai da in laturi sa faci si sa indemni si pe altii sa foloseasca armele pentru a isi obtine dreptatea: ce mare sofisticaraie in asta?
solutii sofisticate nu am gindit si nici discutat: am aratat una, cea mai de baza si simpla intr-o democratie.
dai din gard in gard ca n-ai nimerit-o: si ce daca?
mai frumos cum dlui turanbar nu ii place ca a pierdut argumentul si continua sa dea vina pe altul/tii
))) cum ti se par cei ca dinsul care, observindu-si in final propriul caracter, ii impodobeste pe altii cu el?
nimic nu este jenant aici
))
cred ca ma retrag.
18.8.2010, 5:21 am
tomis, tot respectul si retragere placuta. recunosc, am o colectie bogata de arme. le si folosesc aproepe zilnic, ca sport. recunoc ca daca cineva ar intra noaptea peste mine, peste copii si sotie, in casa mea, nu ar mai iesi intreg, dorm cu kimberul preferat in apropiere.
problema e alta, nu americanii l-au impuscat pe ceausescu ca pe un caine ci toto romanii.
in rest, suntem produsele a doua culturii si civilizatii diametral opuse si nu avem cum sa gandim la fel, dar iti respect opinia. mai e si varsta, tu probabil tanar, proaspat absolvent, idealist, eu ami degraba batran, cu familie si fete de maritat, eu responsabilitati, vad viata asa cum e, realist,tu la inceput de viata, cu idealuri. am fost si eu, n-am putut sa raman la fel de idealist pana la sfarsit. imi pare rau. eu am continuat dialogul in ultimul articol al lui khris. mi-am expus acolo punctele de vedere.
in rest, pensionare placuta
18.8.2010, 5:25 am
si ami e ceva, dorm cu kimberul in apropiere, dar cu ferestrele larg deschise, la usa am doar zavor normal, cel mai simplist posibil, dar inca n-a intrat nimeni peste mine in zeci de ani si nici usa nu mi-a fost fortata. poate stie lumea de kimber, dar te asigur ca asa dorm toti americani. cand am fost in romania nu mai terminau prietenii sa incuie usa la aprtament. frate , dar cate zavoare si chei ai??
18.8.2010, 12:27 pm
elzorab, probabil ca ai uitat de mine si citeva dintre “confruntarile” ce le-am avut in trecut – eu nu am uitat (inclusiv your inquiry about my website despre care tu scriai ca este o fantasmagorie). nu traiesc de mult in romania, nu sunt chiar tinar de ceva vreme incoace… insa tinar in spirit, recunoscut, in scris, chiar de tine (ceea ce ma bucura enorm!).
responsabilitati mi-am luat multe de multe zeci de ani incoace, sunt absolvent al cel putin trei facultati
)))) , daca nu patru, cu a vietii, la virsta si experienta mea, buna si rea. a trebuit sa am cam 13 joburi pina acum si sper sa ajung la cel putin 14, in domenii diferite: chelnerie, transport pe apa si uscat (licentiat)
)), materiale si supply.
imi raminea (pe bune) sa imi iau doctoratul in.., insa ce folos atita vreme cit doctoratul este folosit mai ales sa ii inveti pe altii care, nu-i asa, sunt deja invatati?!! imi lipseste motivatia sa ii invat pe acei altii care se dovedesc, din start, atit de invatati, chiar daca au nevoie de o hirtie la mina: f.uck them!
mai degraba ma gindesc la o licentiere maxima in.., sau poate la deschiderea unui business la care ma gindesc de mult si pentru care am cheltuit timp si bani.. Piatei noastre ii lipseste un anumit factor pe care eu cred ca l-am descoperit eficient si pot sa il fructific de unul singur in mai multa vreme, insa in mai putina cu ajutor pe care, bineinteles, nu l-am gasit de la nimeni.
culturi si civilizatii diametral opuse, scri tu: cred ca te inseli destul de mult, insa nu-i bai: traim pe acelasi continent, eu si tu.
nu impartasim aceleasi opinii in privinta armelor… Nici macar nu stiu ce-i acela kimber si trebuie sa ma educ pe net. faci aceeasi greseala si sper sa nu o continui. treaba ta ce faci cu armele tale, de foc! urmasii lui sun tzu nu folosesc armele de foc!
pensionare? devi tu, aici, sofisticat, in a rastalmaci cuvintele mele, si de ce sa fiu eu impotriva intelesurilor lor?
cind ai pomenit de fetele de maritat mi-ai facut o mare surpriza: te credeam de cel mult 25 de ani. greseala mea?
Pensionarea mea nu ar fi decit de la comunicarea aceasta stearpa. Greseala mea este aceea ca, repetata (…), de idiot, nu am inteles din experiente trecute ca nu trebuie sa ceri intelegere de la cel ce nu o doreste, ba chiar incearca sa iti impuna punctul lui de vedere.
18.8.2010, 6:33 pm
25? multumesc! poti sa inmultesti cu doi si sa mai faci o adunare
bafta in activitate!
17.8.2010, 5:58 pm
Oameni intenshi si cu solutii simple, pentru vremuri complicate.
Dupa cum spuneam: jenant.
17.8.2010, 7:09 pm
si pentru a explica exact ce am spus, poate sunt multi care nu pricep engleza sitetizez totul in cateva cuvinte. un popor are exact acele drepturi pentru care e dispus sa lupte si sa munceasca din greu, nici mai multe nici mai putine. dusmanii unui popor nu sunt intotdeuna externi, cei mai periculosi sunt cei din interior(apara-ma Doamne de prieteni…)
democratia este un proces continuu, o lupta si o munca asidua si continua, pentru castigarea si mentinerea drepturilor, democratia nu este un drept castigat intr-o anumita zi, la o anumita ora, mostenita apoi din generatie in generatie.
cand romanii vor da dovada de caracter, putere si fortza, show some guts, cand vor sti ce doresc, cand vor sti sa spuna ce doresc si cand vor fi dispusi sa lupte si sa se sacrifice pentru ceea ce doresc, poate atunci vor reusi sa schimbe ceva in romania. pana atunci puteti citi linisti mioritza, puteti sa va plangeti unul altuia pe umar, sa dati vina pe america sau pe rusia pentru toate esecurile voastre. etc.
bafta la ding-dong, ding, dong, ding-dong