Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 25.7.2010 87 comentarii

Cerem sau nu bon fiscal cand cumparam ceva?

Zilele trecute am vazut la Pro TV un reportaj legat de evaziunea fiscala din comert – reporterul a cumparat produse de la 10 magazine si a primit bon fiscal doar de la unul singur. Ieri, premierul Boc a anuntat ca guvernul lucreaza la un proiect de lege prin intermediul caruia sa fie oferite deduceri fiscale in cazul in care consumatorii prezinta bonurile primite de la comercianti.

In Romania, piata de retail are o valoare de aproximativ 46 mld euro (11-12 mld euro reprezinta piata produselor alimentare), comertul modern detinand aproape jumatate din piata. Cu alte cuvinte, micii comercianti ruleaza afaceri de cel putin 15-20 mld euro anual, foarte multi dintre acestia evitand sa elibereze bonuri fiscale pentru marfurile pe care le vand.

Cat pierde statul? Cel putin cateva miliarde de euro in fiecare an, suma putand acoperi lejer tot deficitul bugetului de pensii.

Cine se face vinovat de faptul ca nu se elibereaza bonuri fiscale? Cetateanul ca nu le cere, sau comerciantul ca nu le da? Bineinteles, este in primul rand responsabilitatea comerciantului sa elibereze aceste bonuri, la fel cum autoritatile au responsabilitatea de a combate evaziunea fiscala prin penalizarea celor care nu inregistreaza toate veniturile, insa eforturile guvernului sunt in mare parte sortite esecului daca cetateanul nu isi va schimba comportamentul.

Atunci cand milioane de consumatori nu vor iesi din magazine fara bon fiscal, se va schimba si comportamentul comerciantilor. Aici nu discutam despre o obligatie pe care o are consumatorul, ci despre disponibilitatea cetatenilor de a pune umarul la combaterea evaziunii fiscale si la iesirea tarii din criza.

Nu ne costa nimic sa cerem bon fiscal ori de cate ori cumparam ceva, insa multi merg pe ideea “nu este treaba mea”. Dupa 40 de ani de comunism si alti 20 de ani de capitalism salbatic, mentalitatile se schimba greu…

Stirea despre care am vorbit mai sus este aici

UPDATE: Ioan Radu Zilisteanu imi semnaleaza faptul ca cetatenii sunt obligati conform HG 479/2003 sa solicite bonurile fiscale si sa le prezinte la cerere organelor de control. Prin urmare, nu mai discutam despre o obligatie morala, ci de una legala.

Share

Tags:

87 comentarii

  1. Ion Radu ZiliÅŸteanu
    25.7.2010, 10:33 am

    Nu sunt întrutotul de acord cu tine. Există un act normativ, destul de vechi, care impune solicitarea bonului fiscal, însă românii l-au ignorat, cunoscut fiind că deciziile administrative de acest fel nu au succes. Dacă, însă, bonificaţia va fi suficient de atimulativă, un asemenea program ar putea avea succes. Detalii în articolul Despre colecţionarea bonurilor fiscale, propusă de Emil Boc.

    • Cristian Orgonas
      25.7.2010, 10:41 am

      Radu: sa nu ne imaginam ca bonusul ala va avea o valoare mai mare de 1-2% din suma. Altfel, guvernul va cheltui pe bonificatii toata suma incasata in plus la buget.
      Oricum, se vor gasi multi care sa colectioneze bonuri fiscale induiferent de banii pe care ii da guvernul.

      • Radu
        25.7.2010, 10:28 pm

        Daca va fi cel putin 1% vom avea crestere economica la anu

      • Mihai
        26.7.2010, 12:42 pm

        Nu sunt de acord cu tine, khris. Prin neeliberarea bonului fiscal statul nu e vaduvit doar de TVA-ul aferent, ci si de restul taxelor si impozitelor care ar trebui colectate de pe traseu. De pilda, comerciantul isi poate doza cantitatea de bunuri nefiscalizate astfel incat in acte sa reiasa ca abia isi trage sufletul, in timp ce majoritatea profitului sau este direct negru si bun de cheltuit pe persoana fizica, in timp ce comerciantul corect sufera din cauza concurentei neloiale. Prin urmare, bonificatia aia are un efect de antrenare mult mai mare de 1-2% din suma.

    • Dan
      25.7.2010, 12:13 pm

      Aici este o problema tipic romaneasca. Dupa cum afirmati si dvs si la intrarea in magazine este afisat ca suntem obligati sa SOLICITAM bonul si nu sa il PASTRAM. Deci spuneti ca cetateanul este obligat sa solicite bobul si nu comerciantul sa-l dea din oficiu.

    • stefan
      26.7.2010, 12:05 am

      Deci din nou o inversare de rol si de aruncare a raspunderii asupra cui nu trebuie.
      Eu, sunt OBLIGAT prin lege sa cer bon, in loc ca aceasta obligatie sa revina vinzatorului, prestatorului de servicii.
      E absolut ilogic, anormal si nu se intilneste nicaieri in lume.
      N-ar fi mai simplu sa fie invers si in baza acestei obligatii legale, prin niste controale, cel ce nu elibereaza bonurile sa primeasca intii o amenda suficient de mare cit sa fie descurajat, iar a doua oara magazinul sa fie inchis, desfiintat si proprietarul inchis sau sa nu mai aiba dreptul de a face comert?
      Nu veniti cu argumentul ca nu propietarul, ci casierul nu elibereaza bonul. Casierul face ce ii spune patronul. Iar daca unul nu respecta ce-i spune poate fi lesne dat afara.

      • Stefan Murgeanu
        26.7.2010, 9:36 am

        si comerciantul este obligat prin lege sa emita bon fiscal, nu doar cumparatorul sa solicite (care e de fapt doar o masura suplimentara) ;)

      • prudent
        26.7.2010, 10:24 am

        controlul il poate face ANAF (sau..) la iesirea din magazin. Ca sa intre in magazin trebuie o alta autorizatie …. Important este ca detailistul obligat sa lucreze cu documente, va cere la randul lui acte de la distribuitor s.a.m.d. Si asa iese toata reteaua la iveala. Nu vi s-a intamplat niciodata ca soferul distribuitorului sa-i spuna detailistului ca are 5 lazi cu acte si 3 fara?

    • prudent
      26.7.2010, 10:21 am

      “insa eforturile guvernului sunt in mare parte sortite esecului daca cetateanul nu isi va schimba comportamentul”. Nu se putea spune mai bine. Eu facusem ceva calcule mai simpliste: 10 mil. de romani cumpara in medie de 10 ron zilnic fara acte. Si-mi iesea numai la TVA evaziunde 8 mld. ron pe an. In alte tzari exista indici sectoriale: nu poti declara la o cafenea mai putin de .. anula, la o frizerie mai putin de … etc. Nu-ti plac indicii nu te ocupa de comertul respectiv sau fa-te salariat in domeniu..

  2. Liviu
    25.7.2010, 10:43 am

    Cetatenii nu au nici un motiv sa colaboreze cu statul pe care il vad ca si dusman. Nu acuza mentalitatile romanilor, mentalul colectiv stie ca statul nu-i este prieten. Stie si recunoaste ipocrizia cand vede bannerele imense in care statul spune ce ar fi construit daca nu ar fi existat contrabanda cu tutun. Cetateanul stie ca oricum n-ar fi construit nimic oricum asa cum n-au facut-o 20 de ani. Eu simpatizez cu micul comerciant care trebuie sa plateasca n biruri. Stiu ca si fara bon fiscal el are nistre intrari de marfa pe care trebuie sa le justifice prin iesiri. Stiu ca daca le mai dam mult in cap micilor comercianti o sa dispara de tot si o sa ramanem numai cu supermarketurile straine. Care-ti dau bon fiscal si te pacalesc cu gratie chiar pe acel bon fiscal.

    • pehash
      25.7.2010, 11:26 am

      Liviu: Ca o concluzie la ‘simpatiile’ tale.. mai bine nu facem nimic, nu? Sa se schimbe ceva, dar sa nu ne deranjeze pe noi! Ceilalti sunt datori sa ne faca noua viata mai buna! Asa o fi? Asteapta tu mult si bine..

      Khris, eu cred ca bonificatia poate fi semnificativ mai mare de 2%. Gandeste-te ce explicatii trebuie sa dai daca te duci cu bonuri de 10k ron doar pe ultimele 6 luni, dar ai declarat salariul minim pe economie in ultimii 5 ani. Practic o astfel de bonificatie va creste atat colectarea TVA cat si presiunea asupra micilor angajatori sa puna salariile reale pe cartea de munca.

      • Dapyx
        25.7.2010, 12:41 pm

        Liviu a punctat excelent…statul ne este dusman. Ne ia bani pe unde ne prinde si in schimb primim ****. Deci in primul rind trebuie sa se schimbe statul in atitudinea fata de cetatenii lui si dupa aceea totul va veni de la sine.

        In ceea ce ma priveste de cite ori cumpar ceva de la micii comercianti insist sa nu imi dea bon. Mie statul nu-mi este indiferent, il ard pe unde-l prind si dupa posibilitatile mele, ce-i drept limitate.

    • George
      25.7.2010, 12:12 pm

      Am participat la strangerea unor semnaturi impotriva unor acte biometrice, care or sa fie introduse in CI incapand cu anul 2011. S-au strans peste 1 milion de semnaturi pentru organizarea unui referendum national. Credeti ca semnaturile acelea au fost luate in seama ?

      Va spun eu ca au fost ignorate…. De ce sa am incredere in Statul Roman ?
      Mi-a oferit vreo dovada ca ar trebui sa am incredere in vreun policitian (curva) sau in stat ca ansamblu ?

      NU !
      Atunci eu ca cetatean cum ar trebui sa reactionez… Sa il ajut ?…
      Raspunsul este unul singur… Imi este indiferent…

      • prudent
        26.7.2010, 10:29 am

        @dapyx @ george. Si pensiile, iluminatul public, educatia copiilor, sanatatea publica (aia care e) din ce bani se sustin? dar subventia la caldura, tramvai, metrou, cfr de unde vine?

    • prudent
      26.7.2010, 10:26 am

      @liviu. Cand cand cere si primeste subventii, alocatii, indemnizatii ,cadouri de la stat nu mai e dusman? cand primeste (chiar si fara sa ceara) subventie la metrou, tramvai, caldura tot dusman e statul? sau regulile se aplica numai la stat (“sa ni se dea..”) si niciodata cetateanului? Deci liviu: traiasca anarhia sau maoismul?

      • Dapyx
        27.7.2010, 10:02 pm

        Voua vi se pare ca statul (in prezent) isi face treaba cum trebuie?! Sanatate, educatie, ordine publica samd sint la pamint. Este ca si cum te-ai duce la un restaurant si ai comanda o friptura de 50 lei, iar chelnerul ti-ar aduce frimituri. Fiindca exact asta primim frimituri. Se platesc sute de taxe, iar in schimb avem un sistem educational la pamint, sanatate…te duci cu o boala pleci cu 3, ordine publica, justitie…jale si fereasca totate zeitatile .planetei sa nimerim in vreun razboi la ce dotari are armata romana.

        Si in conditiile astea eu ar trebui sa fiu un cetatean model?! Sa fie cine vrea din partea mea, dar eu in nici un caz. Statul primeste din partea mea ceea ce merita…adica evazionism. Cind voi vedea ca statul isi face treaba fata de cetateni (si nu ma refer la pomeni) atunci imi voi revizui si eu atitudinea, desi ma indoiesc ca lucrul acesta se va intimpla vreodata la noi.

  3. Bujold
    25.7.2010, 10:46 am

    Si daca nu ti se da ce faci? Nu mai cumperi?
    Pai sa luam, spre exemplu, pietele agroalimentare – nu mai departe de ieri am asistat la traditionala scena cu politia care alunga o babuta care vinde niste flori de camp de langa Piata Delfinului, din cartierul Pantelimon, Bucuresti, capitala Romaniei, in timp ce in piata nu am vazut, nici nu exista de fapt, nici o casa de marcat. Si daca cer bon n-are cine sa-mi dea….. Ce sa fac? Sa nu mai cumpar si sa ma duc in Cora? Ati vazut cum arata rosiile in hipermarket-uri? Mancati asa ceva?
    Bun, nu mai cumpar, nu mai mananc…si? De ce nu se implica politia mai mult? De lamentari suntem buni -0 nu suntem in stare, nu putem, n-avem resurse, n-avem oameni….
    Apoi, daca inainte de cresterea TVA rosiile ajunsesera in piete pe la 2.5 sau 3 lei, acum pretul lor s-a dublat…. ce parere au batranii, saracii, amaratii? O fi de la TVA?
    Si, inca, am un caz in familie – persoana angajata, vrea sa plece de la locul de munca, la care avea depus carnetul de munca. Permanent a intrebat – se platesc taxele si, tot permanent, i s-a raspuns – da, fii fara grija. Cere carnetul si nu-l mai primeste – ca, vezi doamne, s-a pierdut. Se duce si depune plangere la camera de munca. I se sugereaza sa-l dea in judecata. isi da fostul patron in judecata, se judeca vre-o 3 ani si castiga in instanta, o hotarare care-i recunoaste vechimea in munca fara sa-si vada carnetul inapoi. Credeti ca s-a dus cineva de la camera de munca sa vada de ce nu s-au platit taxele catre stat? credeti c-a aparut garda financiara?
    De poante ne tinem toti. Sa aplicam legea sau s-o protejam prin organele platite pentru asta nu reusim. Ne lamentam si ii atacam pe sarmani. masinile de sute de mii de euro zburda pe plaiurile mioritice, persoane care clar n-au lucrat in viata lor ne sfideaza prin luxul afisat, iar statul pune 70000 de biruri pe cei care muncesc.
    Lucrez de mai bine de 18 ani intr-o multinationala si nu ma pot plange de venituri dar n-am putut niciodata sa ma gandesc la o masina mai scumpa de 10000 de euro. Platesc taxe lunare de 1500 de euro, pe salariu. Am tot dreptul sa cer socoteala…

    • Cristian Orgonas
      25.7.2010, 11:07 am

      Bujold: acum cateva luni autoritatile au initiat o discutie despre necesitatea de a avea case de marcat in piete.
      Toata lumea a sarit pe guvern motivand ca asta ii va falimenta pe tarani, ideea fiind acum abandonata.

      • Bujold
        25.7.2010, 11:46 am

        Pe bune, care toata lumea? Inseamna ca eu sunt o persoana care nu fac parte din toata lumea. Ce sa fac? Sa nu-mi mai platesc taxele?
        Ce Dumnezeu inseamna toata lumea? Chiar as vrea sa-mi explice cineva aceasta sintagma….

      • Bujold
        25.7.2010, 11:48 am

        Si inca ceva, dar daca am plati totul, adica totul, cu ajutorul cardului de salariu si s-ar interzice plata salariilor in alt mod… ce s-ar intampla?

      • Arthur
        25.7.2010, 11:50 am

        Ca stimatii guvernanti ,in frunte cu Boc,traiesc intr-o alta tara ,nu ma mir ,dar ca si aici sa nu se gaseasca decat firave voci lucide ,e de mirare!In tarisoara Ro toate masurile de descurajare a evaziunii ,prin coercitie au esuat lamemntabil pentru ca:
        1. Lipseste spiritul civic la marea majoritate a populatiei
        2.Veniturile sunt mult prea mici si taxele mult prea mari(d’aia a avut oarece succes cota unica pentru ca a redus taxele!)
        3.Guvernantii ,care incearca sa mobilizeze sociataea pentru a colabora la reducerea evaziunii,nu se bucura de increderea ei,fiind de fapt exemple ale coruptiei!
        Asa ca idee: legea de obligativitate a caselor de marcat pentru firmele si PFA care depasesc cifra de afaceri de 100.000 $/an,emisa in 19959 daca nu ma insel) nu a fost aplicata integral nici macar acum dupa 15 ani! Mai exista una similara din 2001 parca care cere acelasi lucru cu introducerea de POS-uri. De asta nici nu se mai vorbeste. Si astea sunt legi din tarisoara in vigoareasa ca ce sa mai vorbim de unele noi!
        Problema de fond este ca ,daca in toate tarile ,exista un procent mai mare sau mai mic de evaziune,la noi ar trebui sa fie firma si controlorul, ceea ce este imposibil!
        Ce sa mai zicem de cei cca.1,5 mil. tzigani care nu au platit vre-o data vre-un impozit,dar sunt primii beneficiari ai sistemului sanitar sau de ajutoare sociale. Dar despre tarani care la fel nu prea platesc impozite ,dar beneficiaza de sistem?
        Concluzia este : mare uimire ca Ro nu a dat falimemnt pana acum fata de raportul venituri-cheltuieli,dar aici tot cu piata neagra ne-am scos!
        PS
        La cresterea de preturi de dupa cresterea TVA sunt si eu tot mai tentat sa cumpar la negru,chiar si pentru firma!
        Asta e politica inteleapta a guvernarii BB!

    • prudent
      26.7.2010, 10:34 am

      tirul plin cu flori din Olanda -2,5 milioane de euro- prins la evaziune fiscala cum s-a vandut? prin supermarketuri? sau prin cei carora le plangi de mila? cand s-a vrut casa fiscala la florarese cati ziaristi “verticali” au urlat contra (avand cate ceva prin buzunare de la clanurile tziganesti)??? Cand “producatorul”din piata vinde grapefruit, pepeni din Turcia etc unde se duce TVA? cumva la stat ca sa platesca pensii, subventii etc? NU, se duc la samsarii tzigani care nu-ti cumpara TIE nici macar batiste sa le plangi de mila!

      • Bujold
        26.7.2010, 3:53 pm

        Absolut de acord. Cu o concluzie: l-am intrebat pe Khris cine este toata lumea. Nu mi-a raspuns…..

  4. rapsod
    25.7.2010, 10:58 am

    Khris, tata, asculta aici cum e cu emanciparea : cand organele de control- si daca esti pasionat de subiect, afla tu cat de multe sunt – nu vor mai veni la mine sa-mi dea amenda fara motiv, atunci voi da bon si pe aerul pe care-l respira clientul cand vine in magazin. Pana atunci fac evaziune ca sa am bani de spaga pentru controalele aiurea. Si la un moment dat, daca s-ar indrepta lucrurile asa cum iti doresti tu, nemernic mic, si statul ar da amenzi doar pe bune, ar pierde mult pentru ca mufa ta nu stie cam cam cat plateste un privat pe an amenzi. Intreaba statul, curiosule , unde sunt miliardele stranse din amenzi !

    • Cristian Orgonas
      25.7.2010, 11:02 am

      Rapsod: inteleg ca esti comerciant.
      Am prieteni care au mici afaceri si stiu cum sta treaba cu controalele, dar sa motivezi evaziunea prin faptul ca ai nevoie de bani pentru a plati amenzile mi se pare putin cam deplasat.

    • alex
      25.7.2010, 11:07 am

      Cum adica iti dau amenzi fara motiv? Chiar tu recunosti ca faci evaziune…

      • rapsod
        25.7.2010, 11:45 am

        ….esti rupt de realitate, somn usor !

      • George
        25.7.2010, 12:27 pm

        rapsod asta vroiam sa ii spun si eu, probabil ca ii lipseste vreun neuron, ca sa faca conexiunea. Alex afla ca este un cerc vicios. ca organele abilitate ca sa iasa la norma aplica si amenzi aiurea… si atunci fiecare se descurca cum poate. Traiesti pe alta planeta, sau in alta tara ?

  5. Chris L
    25.7.2010, 11:01 am

    Eu sunt de parere ca inspectorii de la fix ar putea in permanenta sa faca controale incognito si daca nu primesc bon fiscal sa aplice amenzi de minim 10.000 de euro, iar la recidiva sa inchida firma.Cu orice risc. Pentru ca evaziunea fiscal duce la concurenta neloiala , ne afecteaza pe toti si este pina la urma furt din buzunarul nostru al tuturor.
    Premierea celor care cer bon este stupida si ineficenta. Problema nu este la ine ci la cel care vinde.
    Multumesc

    • Cristian Orgonas
      25.7.2010, 11:03 am

      Chris L: romanii alearga dupa reduceri, asa ca initiativa guvernului poate avea succes, mai ales in randul pensionarilor.
      In Grecia a fost luata o masura similara, iar incasarile din TVA au crescut cu peste 7%

    • Radu
      26.7.2010, 10:51 am

      Sa vezi ce o sa te afecteza la buzunar cand toti comercianti vor mari preturile sa compenseze diferenta de bon fiscal sicer eu nu cer bon daca mai cresc si astia preturile nu mai raman cu nimic si asa dintr-un salariu de mizerie ciuntit si ala de un stat hot,si incompetent,stii cum e ca in reclama aia “‘ce iti ofera statul? statul in picioare iti da varice” LOLz mai intai statul sa se reformeze si apoi toti vor cere bon si vor fi mai corecti pana atunci la anu si la multi ani

  6. Alex
    25.7.2010, 11:05 am

    Bon ? iar hartii, iar hartogareala Komunista. In Olanda s-a generalizat plata cu cardul. Toate POS-uriel ara la fel, cu sigiliu la vedere sa vezi ca nu e “pisica”. Miscarea pe carduri e mai ushor de controlat, ducand la scaderea paltilor la negru si a incasarilor ilicite.
    Decat sa implementeze un sitem eficient de plata cu cardul, tzipam mai bien ca e Satana si ca nu ne convine. Am vazut in RO magazine cu 3-4, chiar 5 POS-uri de la banci diferite, fara legatura directa cu casa de marcat ( pentr transmiterea sumei, se baga de mana ca acum 30 de ani).
    O alta tampenie marca Boc. Ce sa faci sa-ti faci registru de casa ? Copiiilor la fel, nevestei, etc….
    Mi bine ar jupui pe cei cu 3 la leu si tzigari la negru. Jupuiti pentru 1 pachet, spanzurati pentru 10.

  7. Gogu
    25.7.2010, 11:08 am

    Cetateni, pe baricade!!!

    E treaba voastra sa fie bani la buget, sa aiba din ce se infrupta gasca de la putere si prietenii lor care fac afaceri doar cu statul!

    • furios-rau
      26.7.2010, 10:37 am

      gogule, ai subventie la caldura? dar la metrou, dar la cfr, dar la tramvai? copiii tai primesc corn si la;pte? ai iluminat public? “ceva” educatie si sanatate gratuita? de unde vin banii pt. asta? din ce platesc EU, ca tu nu vrei sa platesti? Ia sa nu platesc si eu sa vedem ce te faci TU

      • Radu
        26.7.2010, 10:54 am

        Prietene subventia la caldura tre sa dispara nu e normal ca ei cu case sa plateasca si pentru cei cu apartament ca doar nu mai e comunism,la fel cu metrou nu e normal ca cei din provincie sa plateasa subventiile celor din bucuresti,cornu si laptele e o alta mascarada facuta pe bani publici cu efect zerol, cu restu oricum platim cu toti si nu au nici o legatura cu bonurile fiscale

  8. Geo
    25.7.2010, 11:14 am

    O mica problema: pe multe bonuri fiscale scrisul dispare dupa 1 an.

  9. garett
    25.7.2010, 11:20 am

    Nu sunt, nici pe departe, un fan al guvernului boc v4, din contra, consider ca este cel mai prost guvern pe care l-a avut vreodata Romania, de la Burebista incoace. :)
    Dar “gaselnita” cu “bonusul pentru bonuri” mi se pare chiar desteapta, cu conditia, evident sa fie aplicata cu cap, nu prosteste. Pentru 1-2% nu se va agita nimeni, pentru 5% cred ca da, chiar daca ar fi doar, sa zicem, o reducere la impozitul pe locuinta sau din TVA-ul pe produsele achzitionate pe bonurile respective. E o chestie psihologica, 1% pare insignifiant. Daca masura asta ar fi dublata de controale stricte chiar ar avea sansa sa mareasca incasarile la buget. Dar tare imi e ca va ramane la fel ca orice initiativa marca boc doar o perdea de fum.

  10. moi
    25.7.2010, 11:22 am

    Asta arata cat de aerian e boc. Memoria fiscala de la case poate fi misculata. Colectioneaza tu bonuri ca evaziunea ramane.

  11. Marian
    25.7.2010, 11:30 am

    Acest sistem functioneaza in CANADA ,acolo am o ruda si prima oara cand am vazut ca strange toate bonurile si facturile de la orice am ras dar dupa ce mi-a explicat ca are deduceri semnificative la impozitul pe venit global anual mi s-a parut o idee F.DESTEAPTA .
    in concluzie o consider o masura buna de aplicat si la noi.

  12. nuska
    25.7.2010, 11:36 am

    Dar la cum se va face “contabilitatea” bonurilor nu s-a gandit nimeni? Eu primesc cam 5-6 bonuri pe zi x 365 zile = cca 2200 bonuri pe an. Eu le adun, dar cine mi le verifica? O sa vina inspectorul fiscal “sa linga” toata bonurile mele sa-mi acorde 1-2%?
    Iata inca o idiotenie marca “Boc”.
    Eu n-am s-o fac niciodata pentru ca in 98% din cazuri primesc bon oricum! La piata, sigur, nu primesc, dar in rest in orice restaurant, cafenea si oriunde ti se da! Chiar zic ca e bine! Iar daca de exemplu tu te duci la o firma de termopane (luam un exemplu aiurea) si te intelegi sa ti se dea fara TVA, atunci evident economisesti 24%, nu 1-2%.
    Guvernul asta ma enerveaza pentru ca nu gandeste nimic si numai da din gura. Sau poate e o strategie sa lanseze zvonuri sa aiba lumea ce discuta vreo saptamana si sa-i lase pe ei in pace sa faca mismasuri intre timp ?!
    Ca exemplu negativ, mentionez Grecia unde am fost in concediu si unde n-am primit niciun bon (nici de la restaurant, nici de la magazinul mic, nici de la inchirierea masinii, nici la boutique-ul de bijuterii, nici la taxi). Doar la Marks and Spencer si la hotel unde am platit o apa! E si vina mea (ca n-am primit mai ieftin), dar era o chestie supernormala sa nu-ti dea. Era ceva gen anii 90 la noi. Ireal! La noi acum, zic eu, e super bine si Boc sa taca si sa se bucure!

    • furios-rau
      26.7.2010, 10:41 am

      ai o viata buna (fara gluma). Frecventezi restaurante unde se dau bonuri fiscale. In restul de 90% nici nu se stie ce e aia! Dar la service-auto (cand nu reparatie prin asigurari)? dar la buticul din colt? A ta soatza ia bon de la coafor? Iar bonurile ajuta si la verificarea incrucisata: firma ta de termopane poate face numai 400 de euro pe an cifra de afaceri? cu impozit in consecinta?

  13. albanezu
    25.7.2010, 11:37 am

    Am un mic magazin ,nu o sa ma imbogatesc din el ci doar supravietuiesc , eu si familia mea -cu greu , datorita nenumaratelor impozite .Evident ca am casa de marcat si ca scot bon pentru tot ce vand insa bonurile nu le ia mai nimeni .In plus , pt ca sa fie acceptate acum se pretinde stampila pe verso -ce ar fi sa stampilam toate bonurile .Sunt de acord sa se acorde deducere pt colectie” dar sa se si scoata idiotenia de impozit pe pierdere .

    • alex
      25.7.2010, 11:46 am

      Pai stampilezi bonurile care se deconteaza la firme. E normal.

      Nu cred ca bonul pt pers fizica trebuie stampilat.

      • Matache M.
        25.7.2010, 12:45 pm

        Alex spunea: …pai stampilezi bonurile care se deconteaza la firme. E normal…

        MIe mi se pare ca este grav cand ajungem sa acceptam lucruri absurde ca fiind normale: in ce fel stampila ajuta cu adevarat la combaterea evaziunii? Eu traiesc si platesc taxe atat in Romania, cat si in alta tara in care nu exista stampile, timbrul sec al firmei se aplica doar pe actele adunarii a asociatilor, iar tara respectiva este cu cel putin 50 de ani mai evoluata decat Romania.

        Sunt o multime de lucruri anormale cu care ne-am invatat, care de fapt nu confirma decat faptul ca pentru niste birocrati lenesi este mai simplu sa pedepsesti pe toata lumea decat sa reusesti sa ii gasesti pe adevaratii evazionisti. Ne-am invatat ca magarul cu biciul si ni se pare normal.

  14. james hetfield
    25.7.2010, 12:00 pm

    In nicio tara civilizata din lumea asta nu exista bon fiscal sau casa de marcat fiscala. De bon fiscal auzi numai in tari cu coruptie maxima unde hotului ii este frica de hot. Mai exact acolo unde lipsesc legile sau mai bine zis acolo unde este haos. Va rog sa cereti bon fiscal in Germania, Franta, Belgia, Anglia, Norvegia, Spania, Danemarca etc. O sa se uite cuidat la voi si o sa va emita o chitanta de mana, un invoice sau o nota de plata eleganta. Casele de marcat, bonurile fiscale ca si element de siguranta, de colectare a veniturilor, egale cu zero. Succes.

    • dan99
      25.7.2010, 2:12 pm

      Pai chiar tu o spui “tari cu coruptie maxima”. Ti se pare ca Romania nu este o astfel de tara? Sau ai tu ambitia de a te contrazice in acelasi paragraf?

  15. zulu
    25.7.2010, 12:02 pm

    Sigur, este o idee copiată, dar deşteaptă şi care produce efecte în mai multe ţări din Europa şi nu numai. Sper să nu rămână la stadiu de afirmaţie/idee ;)

  16. Silviu
    25.7.2010, 12:05 pm

    Cristi, permite-mi sa postez un articol despre un experiment personal, tot legat de bonul fiscal: http://traindprinromania.blogspot.com/2010/06/experiment-de-normalitate-bonul-fiscal.html

  17. schmoukiz
    25.7.2010, 12:14 pm

    Ideea de a implica populatia nu e rea deloc. Probabil chiar vanzatorii vor deveni mari beneficiari, pentru ca pot aduna toate bonurile ramase de la clientii grabiti. Oricum, s-o aplice degraba, ca rau n-are ce sa faca.

  18. cireasa
    25.7.2010, 12:48 pm

    Sau mai bine plecat din tara asta de rahat cat inca mai putem.

    • Daniel
      25.7.2010, 1:36 pm

      Vezi tu, tara asta de rahat, cum o numesti tu, nu e ceva entitate abstracta sau suma celor care o conduc. Tara, asa cum e ea, cu bune si cu rele, e formata din tine, din mine si inca 21 de milioane de oameni. Situatia actuala nu e nimic altceva decat o consectinta a ceea ce am lasat-o noi, ca romani, sa ajunga. Faptul ca lumea nu cere bon fiscal, ca multi fac evaziune, ca multi nu respecta legea nu e doar din vina unor politicieni, ci e din cauza noastra ca am inchis ochii si ne-am asteptat ca tot timpul ALTCINEVA sa faca ceva. Din pacate, nu exista altcineva. Era un om mai sus la comentarii ce spunea ca primeste amenzi din nimic sau ca trebuie sa dea spaga la controale. Pai a cui e vina ca el inghite toate treburile astea in continuare. E munca lui, plateste taxe (banuiesc ca ceva tot trebuie sa plateasca) si in acelasi timp plateste si extra unor oameni corupti care sunt platiti tot din munca lui. Pai cat de lipsit de reactie poate sa fie cineva care inghite treburile astea, se plange dar nu face nimic din punct de vedere legal ca sa schimbe situatia.

      • cireasa
        27.7.2010, 5:54 pm

        “Problema” este ca nu doar vorbesc, este un plan concret. In 2 ani de zile nu voi mai fi aici. M-am saturat sa fiu corect si sa platesc pentru asta.

        Sunt urmarit penal mai nou pentru ca nu mi-am platit 2 amenzi de circulatie. Care amenzi sunt de fapt platite, pe ghiseul.ro. Dar idiotii nu stiu ce e ala un pdf semnat digital.

        Nu ma mai intereseaza. Acum sunt plecat din Romania (job), platesc inca taxe aici (si culmea, le platesc regulat), insa cu prima ocazie imi mut catrafusele (a se citi conturi) intr-un paradis fiscal. Nu este greu, si nu vad niciun motiv pentru care sa nu fac asta.

  19. trubadur
    25.7.2010, 4:35 pm

    Astepati voi sa mai dea acest guvern ceva in plus cetatenilor, cand el nu-si poate onora platile si deconturile elementare cuvenite oricarei clase sociale !
    …vedeti, inca mai sunt naivi la care prinde !
    Ne vedem la urmatoarea teapa a lui boc (cu “b” mic, ca nu merita mai mult )

  20. Istoria fraudei in Romania … « Sluga La Sisif
    25.7.2010, 4:41 pm

    [...] Khris comenteaza masurile anti-evaziune ale guvernului. Eu sunt de parere ca incapactitatea de a stopa evaziunea este singura masura liberala in tara asta. Evaziunea si refuzul strainilor de a mai pompa bani intr-un sistem nereformat vor duce la falimentul e dorit al statului si a tuturor ce il paraziteaza. « Suspendarea … [...]

  21. Gabi
    25.7.2010, 4:54 pm

    Probabilistic vorbind, din toate “masurile anticriza”, “normale” care se rostogolesc de sus peste noi ar trebui sa existe macar una care sa rezolve ceva, asta in cazul in care guvernul ar conduce doar “dupa ureche”. Cum tot ce vine peste noi este fie distructiv fie inaplicabil inseamna ca stiu ei ce fac.
    Asa si cu bonurile fiscale. La ce capacitate are administratia financiara de a gestiona o astfel de problema sunt sigur ca mai mare daraua decat ocaua.
    Sunt tare curios cum ar arata metodologia aplicarii unei astfel de idei si cat personal ar fi necesar pentru tinerea evidentei deductibilitatilor pentru, sa zicem, 10 mil de contribuabili.
    Si nu mi se pare normal sa impui unui mic producator obligativitatea inregistrarii la fisc.
    De ceea ce cred ca ar fi normal n-am auzit pe nimeni vorbind : urmarirea cheltuielilor contribuabililor si compararea lor cu veniturile declarate.
    Vile , palate, masini, vacante…. nu exista cadru legislativ pentru verificarea/justificarea lor, “se prezuma a fi licite”.

  22. George
    25.7.2010, 6:30 pm

    Eu spun ca problema se pune gresit.
    Stimate domnul Cristian Orgonas, chiar as vrea opinia dvs. asupra acestui lucru.
    Daca toti comerciantii ar reusi sa se aprovizioneze cu marfa cu acte in regula, la preturi decente, credeti ca i-ar mai impiedica ceva sa ne dea bon fiscal pe acea marfa ?
    Incercati sa judecati putin problema si de la capatul acesta…
    Tocmai am vazut azi, duminica 25 iulie o stire pe realitatea tv referitor la facturile care se vand in apropierea complexului Europa din Bucuresti. Credeti ca cei care cumpara si folosesc astfel de facturi o fac ca sa faca evaziune fiscala ? NU, o fac ca sa fie cat de cat in regula cu marfa pe care o cumparar FARA ACTE din marile en gros-uri bucurestene.
    A facut cineva vreun documentar despre Dragonul Rosu ? Va imaginati macar vreun pic despre ce este vorba ?
    Daca s-ar reglementa situatia de acolo, credeti-ma ca n-ar mai trebui nici o masura de austeritate.
    Ceea ce se face acum este praf in ochi, sa cerem bonuri fiscale pentru sume de nimic…
    Ok, de la noi cei care comentam pe unde putem ca sa ne mai racorim nu am nci un fel de pretentie, dar de la putinii oameni cu gandire economica de pe aici as mai vrea si altceva…

    • Cristian Orgonas
      25.7.2010, 7:22 pm

      George: nu trebuie sa reinventam roate si sa venim cu idei care nu au mai fost aplicate niciunde. Daca cerem bon comerciantul este obligat sa cumpere marfa cu factura, altfel intrarile vor fi mai mici decat iesirile.
      Am lucrat in vanzari in anii 90 si stiu ca in comert se lucreaza mult fara factura, dar trebuie sa schimbam situatia asta.

      • George
        26.7.2010, 12:37 am

        Chiar sunt dezamagit de raspuns…si n-am venit cu nici o idee care sa fie aplicata pe undeva. Am spus doar ca poate ar trebui sa privim problema si din alt punct de vedere. Fiindca nu vad decat masuri care sa atenueze niste efecte – nimic care sa se ocupe de cauza.
        Inchipuiti-va o conducta cu diametru foarte mare pe care vine apa – cu un debit foarte mare. La unul din capetele acelei conducte – la cel pe care iese apa – sunt niste furnici – nici macar un musuroi bine organizat. Furnicile acelea tot aduc cate un fir de nisip si isi inchipuie ca vor opri candva apa.
        Nu mai bine proprietarul conductei ar interveni la primul capat ? Dar nu, proprietarul ne indeamna sa caram in continuare fire de nisip…pardon…sa cerem bonuri.
        Cauza evaziunii fiscale si a lipsei bonului fiscal nu este [numai si neaparat] la comercianti.
        Nu imi mai raspundeti, va rog.
        Dar va fac o inviatie sa mergeti in Dragonul Rosu intr-o zi pe la cinci – sase dimineata…

    • gogubiciclistu
      27.7.2010, 9:28 am

      Hahaha, George ai inteles fix gresit acele facturi. Ele nu intra in contabilitatea cuiva, au rolul de a duce in siguranta marfa luata la negru din dragon catre sediul firmei tale, in caz de control pe traseu. Asta era practica acum ceva ani, am participat si eu efectiv la asa ceva. Nu sunt comerciant, venisem doar sa-mi iau niste haine mai ieftine cu un cunoscator.

  23. andrei
    25.7.2010, 6:32 pm

    eu cer doar atunci cand vreau sa deduc cheltuiala. in rest, nu vad nici un motiv pentru care un comerciant sa fie obligat sa plateasca in plus catre guvern. consider ca trebuie sa vad ceva in schimbul acestui efort. si nu ma refer la 2-3% ci ma refer la autostrazi, sistem de justitie, legislatie coerenta si altele. altfel, stau si intreb absolut serios: de ce ?

    • andrei
      25.7.2010, 6:40 pm

      si inca ceva: economic vorbind, e mult mai logic sa pastrezi banii la un comerciant decat la guvern. este mai eficient. piata este un manager mult mai bun decat statul si atunci, pe termen lung, este mai bine pentru toti sa se intample asa

    • furios-rau
      27.7.2010, 7:50 am

      vezi dar nu realizezi ce vezi: pensia rudelor tale, educatia copiilor tai, sanatatea gratuita (cata este), iluminat public, subventia la caldura, la metro, cornul si laptele si ce o mai fi. Daca nu le platesti tu, trebuie sa platesc eu si pentru tine si NU VREAU. Cine se plange ca sunt taxele mari, inati sa se uita in jur cati nu platesc deloc, si pe cati II AJUTAM CHIAR NOI sa nu platesca.

  24. Lucian
    25.7.2010, 11:22 pm

    Cred ca interesant e cazul Italiei unde, daca am inteles bine, esti fortat sa iei bonurile. In cazul in care organele de control de prind fara bon la iesirea din magazin, si magazinul si cumparatorul se aleg cu amenzi destul de usturatoare.

  25. Lesson
    26.7.2010, 2:14 am

    Pacat ca cea mai mare parte cititi un comentariu si nu ganditi si cu mintea voastra! Khris e valabil si pentru tine! Intrebarea care ar trebui sa v-o puneti este: oare e bine asa? Scrii ca esti si economist, dar nu vad economia.

    Logica voastra simpla m-ar face sa cred ca mai bine creezi un sistem in care pui 18 milioane de votanti sa munceasca la strans maculatura decat sa te ocupi de cateva mii de producatori sau cu vrerea voastra a catorva sute de mii comercianti.

    Amenzi sunt din 1999 si pentru ala care nu da si pentru ala care nu ia bonul! Nu cred ca exista vreun caz de persoana care nu si-a luat bonul si sa fi primit amenda, oricum asta este o aberatie imensa! Probabil nu multi calatoriti si va uitati pe net sa va zica altii cum stau lucrurile dar ar trebui sa stiti ca in tari precum Spania nu se da nici un bon “fiscal” la magazinele mici si de fapt nu e fiscal nici la cele mari! Toti comerciantii si restaurantele nu cumpara marfa decat la magazine tip Metro, Selgros, ei comanda marfa, dimineata masina vine si avand cheia depozitului lor le-o lasa acolo, cand vine inspectorul de la fisc merge mai intai la magazinul de unde se face aprovizionarea de unde ia fisa respectivului detailist sau restaurant! El are intrarile si daca nu respectivul nu isi plateste taxele la stat vede si de ce s-a intamplat asta!

    O mica lectie despre evaziune:
    - daca un comerciant cumpara de la Metro alimente, bauturi si le vinde la negru, fara bon, cum vreti sa ziceti, el nu isi mai baga factura in contabilitate si in felul asta surpriza: el a platit TVA-ul Ceea ce nu plateste el este impozit pe profit (dar profit = incasari- plati in cazul lui, aici adaosul nu este cine stie ce… parerea mea) iar TVA-ul neplatit este la acest profit, nu la intreaga valoare a marfurilor. Asa ca evaziune nu inseamna toata valoarea bonurilor nedate idiotilor, marfurile circula economistilor.

    Acum partea a 2-a: producatorul care vinde fara factura (desi poate fi intr-o postura similara paragrafului anterior) nu mi se pare chiar o drama cum faceti voi! Exemplu:
    am 100 de oi, produc 200 de kile de branza pe luna, o vand in piata singur capat pe ia 10 lei = 2000 lei
    - o vand la un samsar fara factura, i-o dau cu 7-8 lei ca nu imi da mai mult
    - o vand la magazine, platesc TVA la toata valoarea marfurilor livrate, pentru ca eu am profit toata valoarea din punctul de vedere al statului. Asa ca o vand cu 6 lei + tva, ca sa poata magazinul sa vanda cu 8 lei = TVA, eu raman cu 6 lei pentru ca statul isi ia TVA-ul

    Voi ce alegeti? Nu imi dati rapsuns ca sunteti multi idioti pe aici!

    Incercati sa va mai puneti si sub palaria celuilalt si sa va ganditi si la anumite consecinte.

    • furios-rau
      26.7.2010, 10:49 am

      chiar daca iti pot dreptate, pt. acel istetz care face operatiile de mai sus cine plateste educatia copiilor sai, dar sanatatea sa si a familei, dar subventia la caldura, metrou, tramvai? Eu si eventual tu! Tu poti fi de acord, eu nu vreau sa platesc pt. el! E gresita logica mea? PS. ai 18 mil de cumpratori in RO? Inclusiv sugarii? Cei ce nu sunt interesati de ceva de la guvern sunt cumva obligati sa colectioneze bonuri? PS2. In zona in care traiesc eu sunt 5 carciumi ilegale si vreo trei camuflate (magazine care vand si bautura la pahar); pe alea cum le impozitezi?

    • George
      26.7.2010, 11:51 am

      Multumesc pentru comentariu (si pentru gandire) Lesson.
      A fost “pe sufletul meu”.

  26. Radu
    26.7.2010, 10:27 am

    Treaba e super simpla in momentul in care toti vom cere bon fiscal preturile vor creste pentru ca pentru comercianti sa merite in continuare sa vand,personal nu cer bon niciodata prefer sa ramana banu la comerciant si sa nu imi mareasca pretul mai tarziu decat sa ajunga la acest stat incompetent care sa-i bage intro gaura neagra

  27. kLM
    26.7.2010, 11:05 am

    Daca unii maresc preturile ca sa compenseze “pierderile” generate de emiterea bonului fiscal, vom cumpara de la cei care deja emit bonul si au marfuri/servicii la preturi normale; nimeni nu zice ca o firma nu are voie sa falimenteze…

    • Radu
      26.7.2010, 11:45 am

      Lol pai in momentul ala toti vor mari preturile esti cam utopist asa din fire,multi se vor lasa de meserie iar cand concurenta va scadea cei ramasi vor mari preturile.

      Iti dau un exemplu simplu astazi am mers cu autobuzul firma locala singura de altfel pe traseul meu si am rugat expres sa nu mi se dea bon ca doar nu sunt dobitoc sa cer bon ca sa imi mareasca aia pretul dupa ce si asa l-au marit cu TVA-ul ,deci zi tu mie daca ei trebuie sa dea bon la toti evindent vor mari tariful eu ce fac?ma mai sclapeaza jegurile astia de politicieni de in ca 5% dintr-un salariu de mizerie.

      Ce imi place mie ca romanul e prost de moara ii ia la maruntis pe astia ca oricum abia traiesc cand vedem toti in fiecare zi cum alesi nostri dorm in parlament dau legi ca sa nu poata fi trasi la raspundere in nici un fel si cheltuie milioane si miloane de euro pe calculatoare la posta romana sau sali de sport in comune cu 300 de locuitori pe aia nu ii mai ia nimeni la intrebari pe aia nu ii mai verifica nimeni,bai trezitiva odata,cum era un cantec odata desteapta-te romane desteaptate.

      • kLM
        26.7.2010, 12:45 pm

        Maresti preturile = mori, eu pot sa cumpar din alta parte de unde oricum primeam bon fiscal; transport=masina sau al municipalitatii, mancare=superalimentara, imbracaminte/incaltaminte – ai fi tampit sa nu iei bon fiscal pentru ca pierzi garantia etc.

      • Radu
        26.7.2010, 1:16 pm

        Bai nene eu trag concluzia ca tu traiesti pe alta lume deci oricum nu in romania contemporata ,tu nu auzi ce zic ca este doar a firma de transport si chiar daca ar fi mai multe ar mari ambele preturile si atunci unde te mai duci?evident ca ala salariile de rahat din romania nu imi permit masina.
        La mancare e la fel la inceput vor disparea din comercianti care oricum vor primi atunci ajutor de la stat inloc sa dea ceva oricat de putin,iar cei ramasi vor mari preturile nevoiti de taxe dar si incurajati de scaderea concurentei ce dumenezeu un pic de logica economie e la mintea cocosului,

        Iar cu garantia la haine lolz de aici clar deduc ca traiesti in alta tara pai astia nu iti dau garantie la electoracasnice care sunt mult mai mari ai si factura si tu primesti la haine wow vreau sa emigrez si eu unde esti tu.

      • kLM
        26.7.2010, 2:17 pm

        Intr-un oras de provincie din Romania.
        Se vede treaba ca tu traiesti intr-o alta realitate de nu stii ca de ex garantia pantofilor este stabilita intr-un text de lege tine 30 de zile si se ofera, simplu, pe baza bonului fiscal.
        Imi pare rau ca in localitatea ta exista un singur operator de transport, poate de aceea isi permite sa impuna reguli incorecte pe piata; gandeste-te in perspectiva si poate faci o firma concurenta ;) !

      • Radu
        26.7.2010, 2:47 pm

        Stiu ca teoretic exista acea lege dar stiu practic cineva care si-a luat mobil si sa stricat si l-au tinut pana la luat naiba de a zis mersi ca i l-au dat inapoi stricat,deci garantia e pur teoretica practic inexistenta in romania.
        Mi sa intamplat chiar mie cand am luat un telefon si m-am dus cu el a doua zi cu tipla pe le si nu mai vroia sa mi`l schimbe,la fel cazuri auzite cu masini si garantia la masine.

        Cu pornirea unei afaceri chiar nu cred ca as vrea adica ce fac imi fac firma si dau 24% din cat castig(pret) la stat presupunand ca fac firma transport apoi mai dau 16% impozit pe profit,plata autorizatie de transport taxe drumuri,alte autorizatii eventuale amezi de circulatie ,amenzi de la controale ,leasing,contabil angajati si uite asa practic as face 50%-50% cu statu nu mersi mai bine angajat decat patron sa castigi de doua ori cat angajatu

      • kLM
        26.7.2010, 3:30 pm

        Eu am fost in 24h la magazin cu telefonul stricat si am primit unul nou; un alt caz a fost cu un telefon tinut in service peste 90 zile si am primit telefon nou, cred ca depinde de unde cumperi produsul si cat de bine iti cunosti drepturile.
        Cat despre “platesc cacalau la stat daca lucrez corect “: unii platesc, de ce o fac? probabil de nebuni.

  28. MeTeo
    26.7.2010, 11:09 am

    Luna de luna umplu plicuri mari cu bonurile fiscale pe care daca nu mi le dau EU LE CER. Uite ca s-a trezit Boc in ultimul ceas sa vada evaziunea…..un mic pas inainte. Acum sa vedem cum se va gandi problema si cat de repede “statul” vom fi compensati.

  29. 'turcologu'......
    26.7.2010, 11:16 am

    ca ceri sau nu BONUl este simplu…. dar cel mai greu va fi sa vedem:
    1. cat de repede primesc oamenii abnii…
    2. cine si cum controleaza ca produsele aflate in posesie sunt insotite si de bon sau factura

    la turci treaba o facea jandarmeria iar amensile (a vanzatorului, a cumparatorului) erau drastice = inchisoare

    la noi… vai de capul legii astei-a: nici cine s-o controle .., nici cine s-o faca, vai noua !

  30. tgk
    26.7.2010, 11:27 am

    Interesant ar fi cum isi aranjeaza profiturile marii comercianti care elibereaza bon fiscal de ajung sa plateasca impozite mai mici decat micii comercianti care nu elibereaza bon?!

  31. antiignorantu
    26.7.2010, 11:47 am

    o mare tampenie … la sume mari da se merita ….

    • 'turcologu'......
      26.7.2010, 1:03 pm

      Ba NU, la sume mici, acolo e bataiea pestelui… ca aia mari fie ca platesc corect fie ca plaetsc incorect; evaziunea, cea din fasha, aiai=i este

  32. DEI
    26.7.2010, 12:34 pm

    Solutia e simpla: controale,controale si iar controale..
    Asprirea amenzilor si cam atat.

    E greu insa intr-un sistem atat de corupt care incepe de sus in jos.
    Responsabilizarea cetateanului sau a comerciantului,ori educatia lor ..,nu va aduce niciodata nici un rezultat major.

  33. Ovidiu
    26.7.2010, 12:54 pm

    Și părerea mea, un pic cam lungă pentru a fi scrisă ca comentariu aici:

    http://blog.mybox.ro/2010/07/26/de-ce-nu-cer-eu-bon-fiscal/

  34. marius
    26.7.2010, 2:24 pm

    Salut! am citit randurile de mai sus si vreau sa ofer parerea mea ( care poate fi confirmata de mii de oameni care lucreaza in comert)…
    din pozitia mea ca lucrator comercial de aproximativ 10 ani si consumator , problema pe care i identific este la nivelul controalelor. Cate magazine au fost inchise cu sigiliu si inventariate cu garda financiara?
    SA FIM SERIOSI, NIMENI NU VREA SA DISPARA EVAZIUNEA FISCALA ! ce castig eu daca cer un bon fiscal?
    o paine din ziua anterioara…si daca nu vreau sa o platesc, mai merg 100-200 m pt aceeasi situatie

  35. dorinteodor
    26.7.2010, 2:25 pm

    multi (in articol si in comentarii) vad intr-o forma extrem de simplificata functionarea economiei. cica daca am cere toti bon fiscal s-ar rezolva problema…. isi imagineaza cineva asa ceva in practica? cumperi ceva si pe urma faci coada la bonuri fiscale. megazinele trebuie sa angajeze personal suplimentar si va creste preturile in consecinta iar oamenii vor evita magazinele unde exista astfel de probleme cu statul la coada sau vor renunta la a cere bon fiscal. dac se face evaziune prin ne-eliberarea de bonuri fiscale atunci in urma combaterii evaziunii preturile vor creste, multe firme vor da faliment si vor produce someri. toata economia se va destabiliza…..

    este evident ca evaziunea este infractiune economica grava dar sa nu uitam ca nimic nu opreste statul sa puna fel de fel de taxe care frineaza economia….

    daca luam in consideratie faptul ca impozitele si taxele sint rasplata pe care o primeste statul de la mediul economico-financiar pentru conditiile bune create, atunci punem problema si altfel: merita statul acesti bani dat fiind conditiile mizerabile create mediului de afaceri?

    cred ca de aici ar trebui sa plecam in a trata problema evaziunii….

    • 'turcologu'......
      26.7.2010, 3:59 pm

      ev. fisdc. nu va fi eradicata catu-i haul…. ev. fisc. poate fi temperata; macar atat si se merita !

  36. hhh
    28.7.2010, 10:09 pm

    Nu cer bon. Voi cere cand in tara asta banii din taxe si TVA se vor intoarce in beneficiul poporului, cand hotia politicienilor va dispare. Nu vreau ca TVA-ul de la mine sa ajunga pe mana lu’ Udrea pentru indicatoare 3D. Nu vreau ca banii mei sa ajunga la ticalosii astia din conducere ca sa-i dea firmelor de partid. Vreau ca banii mei sa ramana INTEGRAL comerciantului. Ala sa duca banii mei cuveniti statului la familia sa.

    Nu am nici o mustrare de constinta. Intai politicienii sa nu mai fure, apoi sa ceara corectitudine de la mine. Pana atunci nu voi lupta EU impotriva evaziunii. Sa vina oamenii platiti si din banii mei care au atributii de control.

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente