Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 8.6.2010 32 comentarii

Rata somajului a scazut puternic si in luna mai. Unde dispar somerii?

ANOFM: rata somajului inregistrat in luna mai a fost de 7,67%, fata de 8,07% in luna aprilie 2010 si 5,70% in aceeasi luna a anului 2009. Numarul total al somerilor inregistrati in evidentele agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca a fost de 701.854 de persoane, cu 36.333 mai putine decat la sfarsitul lunii aprilie si cu 63.431 mai putine decat la sfarsitul lunii martie, detalii in graficul alaturat, click pe imagine pentru detalii. Din totalul somerilor inregistrati la nivel national, 410.933 sunt someri indemnizati iar 290.921 neindemnizati.

Mai a fost a doua luna consecutiva in care numarul somerilor a scazut semnificativ, rata somajului ajungand de la 8.36% in martie la 7.67% in mai, desi cel putin pana in acest moment, nu asistam la un reviriment semnificativ al economiei care sa genereze locuri de munca. Cel mai probabil, numarul somerilor a scazut pentru ca multi au renuntat sa isi mai caute de lucru, astfel ca aceasta scadere nu reprezinta mai nimic.

Peste cateva zile INS va publica situatia de pe piata muncii in aprilie, si atunci vom vedea daca firmele au reluat angajarile (putin probabil).

Tags: ,

32 comentarii

  1. bujold
    8.6.2010, 2:29 pm

    simplu, au depasit termenul si ies din evidente…

    • Flavian
      8.6.2010, 2:35 pm

      Exact, cel mai probabil dispar doar in acte. Dar matale cu dividentele cum mai stai ?

      Vad ca pica bursele, pica si banii de hartie. Dolarul a ajuns bietul sa mai valoreze doar 0.0008 uncii de aur.

      Pentru cei care nu pricep ce inseamna asta, le traduc faptul ca uncia e acum 1250 USD, un nou record.

      Daca ne uitam la cat de “imbujorat” e DOW in ultimele zile, iar ne vine in cap cuvantul acela naspa.. decuplare.

      • bujold
        8.6.2010, 3:16 pm

        te referi la mine? poate ma confunzi…dividende primesc, probabil, proprietarii de ceva. eu sunt salariat la o multinationala.

      • Flavian
        8.6.2010, 3:26 pm

        Stie el la cine ma refer.

        Cel care recomanda actiuni la inceputul anului, asteptand “revenirea” economica.

        Intre timp BET-Fi a ajuns la jumatate, dar nah, unii sunt “investitori” pe termen lung. La fel ca aia din imobiliare… :)

      • Mumulea
        8.6.2010, 4:50 pm

        Dividen(d)ele par a fi in crestere. Aurul va fi o mare pierdere pentru cei ce-l au de curand, iar pentru cei ce vor cumpara de acum incolo, o catastrofa. O corectie de 40% este foarte probabila, mai ales ca se inmultesc indemnurile media de a investi in aur. Probabil multi vor sa se descarce de el, oops, dar nu prea este cash. http://www.reuters.com/article/idUSTRE65652L20100607
        Deocamdata, posesorii de USD din Europa sunt singurii castigati, 20% in nici doua luni. Ahamdinejad tocmai a realizat ce teapa a luat vanzand petrol pentru euro. Tocmai ce-ar vrea si el sa se descarce de vreo 45 de miliarde euro si sa cumpere aur, ca-i fudul.

      • flavian
        8.6.2010, 10:03 pm

        A ‘reacu bula la aur cum creste ea acum pe timp de criza. Io zic ca bula e dolarul.. care se tot desumfla. A facut poc de la 5 miimi de uncie acum 10 ani la sub 1 miime de uncie azi.

        Adica s-a devalorizat de vreo 5 ori. La fel si DOW. Raportat la orice chestie reala gen hrana, energie, bunuri. Poti sa rationezi astfel sau obisnuinta e prea mare ?

    • cristi
      8.6.2010, 5:24 pm

      Sunt trimisi cu forta la cursuri si daca nu se duc li se taie somajul si ies din evidente

  2. STAN PATITU
    8.6.2010, 2:34 pm

    MOR DOMNULE…

  3. InfoEconomice.Blogspot.Com
    8.6.2010, 2:52 pm

    @Khris – faptul ca sunt mai putini someri nu inseamna nimic in ce priveste locurile de munca noi dar poate fi semnificativ pentru bugetul fondului de somaj.
    @Flavian, ce mi se pare ciudat este numarul extraordinar de mare de oameni care sunt bullish pe aur… ma face sa-mi fie teama de o alta bula! Iti mai amintesti cand toti cumparau case deoarece acestea erau calea catre imbogatire?

    • Amic
      8.6.2010, 5:15 pm

      In 1971 era 35 de dolari uncia de aur. Iti dai seama ce “bula” de durata?!!!
      E foarte simplu, sa extragi aur e mult mai scump decat sa tiparesti dolari! Si da, e posibil ca pretul aurului sa mai scada, dar e foarte probabila si implozia sistemului monetar/bancar cu rezerva fractionala. Nu uitati ca aurul a fost ales drept mijloc universal de schimb (moneda) de catre piata libera, mult inainte de aparitia oricarui guvern.

    • Mihai
      8.6.2010, 5:20 pm

      Zicala de pe vremea primei crize, din 1929: “Atunci cand frizerul tau incepe sa-ti dea sfaturi de investitii, e momentul sa vinzi”. Valabil inclusiv la aur…

      • m1ha1
        9.6.2010, 3:28 am

        da, asta incep si eu sa pricep.
        cand anul trecut toti spuneau ca dolarul cade toti schimbau in euro si acum s-au parlit. la aur cred ca se mai poate astepta.

  4. gimini
    8.6.2010, 3:13 pm

    Cum unde dispar somerii? In statistici! :)

  5. ictin
    8.6.2010, 3:47 pm

    Probabil ca daca ti-ai fi aruncat un ochi pe numarul de pensionati pe caz de boala din aprilie pana in mai poate ai fi observat unde au disparut. Cel mai probabil, daca adunam pe bolnavii inchipuiti probabil am avea o rata a somajului undeva pe la 20%, care e de fapt rata reala

  6. Gabriel
    8.6.2010, 4:58 pm

    Se reprofileaza… spargatori de banci

  7. jules
    8.6.2010, 5:56 pm

    Cum unde ? Tot acasa, li s-a terminat perioada de dat somaj.

  8. antonioro
    8.6.2010, 6:38 pm

    In Italia si Spania…sau unde vad cu ochii…acum inteleg exact “eforturile disperate” ale MAE romanesc de-a convinge USA si Canada sa ridice vizele…are tara nevoie de noi capsunari,ca n-are ce le da de muncare acasa,nu?Din nefericire,americanii nu-s spanioli,iar canadienii nu-s italieni….asa ca,mai bine violator in Italia sau tilhar in Spania….

  9. Rocknroll
    8.6.2010, 10:34 pm

    Unii dintre cei care nu mai apar in statistici se duc in ceruri. Ceilalti se reprofileaza…

    Aurul era bun de achizitionat in urma cu juma’ de an, pe cand era in jur de 980 USD/ounce. Acum, la 1250, hmm, mai greu. Cu comisioane cu tot si alte alea, te duce pe la 1350 (aprox) si nu stii ce urmeaza. Poti doar banui. Nu e de bine, oricum. Aurul poate fi o solutie de rezerva doar in caz de criza babana, babana! Inca n-am ajuns acolo, dar se poate ajunge. Fereasca Domnul, pentru ca asta poate insemna inclusiv razboi. Altfel, mai greu la piata cu el… Plus ca esti INTOTDEAUNA la mana celor care fac jocurile intr-un larg spectru de probleme de culise la care nu poti avea acces, ci doar banuiesti – eventual – manevrele din spatele usilor ce stau inchise.

    De ce a crescut aurul atat in ultimul timp? Un raspuns ar fi: criza si neincrederea in sistem, insa mai este un aspect. Aurul (inclusiv rezervele cunoscute in intreaga lume) este limitat! Populatia creste constant, iar cantitatea de aur pe cap de locuitor al planetei scade. La fel cum si aurul creste. Tot constant…

    Care vrei un apartament? Ma rezum la “doar” 100 kg de aur… :)

    • alex
      9.6.2010, 7:46 pm

      Tot vorbiti de aur-aur…

      In primu rand cati din voi cumpara aur pornind de la venituri in USD? Il cumparati in RON sau in EUR (sau daca platiti USD ii platiti facand o conversie a RON sau EUR pe care ii aveti in USD la cursul de la data tranzactiei)…

      Aurul era acu un an un pic peste 700 de EUR (echivalentul a 980 USD la cursul de acu un an), acum este peste 1040 de EUR uncia (1250 dolari la cursul de acum). Asta e o crestere de 50% intr-un an.

      Fiecare poate sa isi traga singur concluziile daca sa cumpere sau nu… dar nu mai veniti cu preturi in dolari la ceva ce voi nu cumparati in dolari.

      • Rocknroll
        9.6.2010, 7:59 pm

        Daca observai atent…
        …cine a cumparat in urma cu cel tarziu o juma’ de an, bine, cine nu… iarasi bine. E optiunea fiecaruia. Personal, acum n-as mai investi in aur. Teoretic, dpdv al analizelor economice, dupa o astfel de crestere – de 50% intr-un an – e riscant. Insa asta e doar teorie. Practica ne poate omori… ;)
        Mai e o problema (mare) pe care ai punctat-o f bine si ai dreptate. Dolarul. Deci, decizia, oricum ai lua-o, e grea. Pot investi linistiti doar cei care castiga bani (multi) la negru. Nu e cazul celor ce posteaza pe bloguri. Aia care fac bani adevarati nu-si pierd timpul cu toate prostiile…

  10. Turambar
    9.6.2010, 5:32 am

    Khris, vezi ca nu iei in seama sezonalitatea. Uita-te si in anii ceilalti sa vezi ca tot cam in lunile astea de primavara incepe sa scada local.

    In rest, dupa cum spuneau si ceilalti, si tu. Unii nu mai apar in scripte. Altii pleaca in Italia / Spania. Altii sint mascati in pensionari anticipate.

    Insa cred ca aceste efecte de mascare (iesirea din scripte, emigrare, mascare prin pensionare) nu sint mai intense decit in alti ani. Marea explicatie este sezonalitatea.

    Si, poate, un prim pas firav de revenire economica, sau macar de oprire din scadere?

    • Cristian Orgonas
      9.6.2010, 9:35 am

      Turambar: discutam despre o scadere cu peste 60k a numarului de someri in ultimele doua luni, iar cifra este foarte mare. As vrea sa vad ca datele INS pe aprilie si mai vor arata macar o crestere usoara a numarului salariatilor din economie, altfel inseamna ca scaderea ratei somajului s-a datorat exclusiv iesirii din evidente (din diverse motive) a celor fara un loc de munca.

  11. daniel
    9.6.2010, 12:36 pm

    bei…somerii raman in evidenta si dupa ce nu mai primesc indemnizatii…ce pana mea aberati atat ????

    khris are dreptate…daca stiti sa cititi acolo,scrie clar someri INDEMNIZATI SI NEINDEMNIZATI … unde v-ati pierdut ?

    scaderea nr de someri vine la joburi temporare + emigrare maaaasiva

    cand citesti aceleasi comentarii la 10 insi complet paraleli iti vine sa-ti dai palme…evidenta de someri se pastreaza chiar daca primesti bani chiar daca nu !!!! …din moment ce esti in evidenta lor vei iesi doar cand te vei angaja sau cum spunea cineva mai sus,le vei refuza ofertele,ceea ce duce la excluderea ta din evidenta lor.

  12. tomis
    9.6.2010, 8:37 pm

    ar fi fain daca ar creste numarul locurilor de munca si somajul ar scadea, semn de revenire a economiei. Este oare cazul nostru aici? Nu cred, mai degraba sunt de acord cu daniel ce sustine precum si eu ca lumea isi ia joburi temporare ca sa supravietuiasca sau emigreaza in disperare.

    Partea mai proasta este ca discutiile actuale in legatura cu micsorarea salariilor, a pensiilor si beneficiilor sunt defapt preambulul maririi taxelor, dragilor!

    Se poate foarte bine ca pensiile nu vor scadea insa guvernul, Basescu, isi pregatesc terenul pentru motivatia clara a maririi taxelor atita vreme cit “programul” economisirii “nu a fost aplicat la vreme”!

    Totul duce catre CERTITUDINEA ca guvernul vroia demult sa ridice taxele insa, pentru a nu-si pune in spate domeniul privat ce nu le vroia mari, gaseste motivul super tare sa ridice taxele atita vreme cit programul taierilor de salarii, pensii, beneficii si posturi guvernamentale nu a tinut.

    Celor din domeniul privat: va vine voua acum rindul sa manifestati ce, cum si daca veti putea in fata realitatii; va doresc succes.

    Apropos de salariile din domeniul privat: atita vreme cit sunt orisicum mici si lipsite de beneficii este foarte probabil ca sunt defapt bugetate precum bugetate sunt salariile si beneficiile sindicalistilor. Ha, ha, ha, este atit de interesant sa realizezi cum, defapt, toata forta de munca in Romania a fost defapt bugetata precum forta de munca sindicalista, cu exceptia ca angajatorul este intotdeauna sigur ca lucratorii “privati” nu sunt organizati si, deci, mult mai usor de condus!

    Ok, ne pregatim de mariri de taxe. Basescu este viclean insa il putem ghici, deja…

    • tomis
      9.6.2010, 9:00 pm

      Nu cred in multe coincidente dupa cum nu cred in asta:

      Boc a mai incercat odata, cocosh ce este, sa “isi ia raspunderea … guvernamentala” (ca parca daca nu se intimpla ce zice el isi pune capule pe butuc…, vax albina) in privinta nu stiu caror masuri inainte ca Basescu sa fie reales. Nu mai stiu daca a fost asa, insa masurile nu au fost aprobate din cite mi-aduc aminte; Basescu insa a cistigat si pus pe acelasi Boc ministru.

      Basescu urmareste ceva de il lasa iarasi pe acest prim ministru ce vrea sa arate lumii intregi cit de bun este el de isi ia, iarasi, raspunderea… Nu as vrea sa se sparga nimic, insa nu as vrea sa fiu pe linga Boc in cazul ca raspunderea ce si-o ia are rezultate proaste.

      Orisicum, Boc ori nu mai are multe luni in guvern pentru ca masurile lui nu vor tine si taxele tot vor fi ridicate, ori Boc va ramine in continuare in guvern chiar daca masurile luate de Boc nu tin si taxele cresc: il sustine Basescu.

      Basescu urmareste sa ridice taxele pe baza motivului ca “tara” este de vina cind nu a aplicat la timp alte masuri. In caz ca ceva nu merge deloc, Basescu pune vina pe Boc si guvernul lui ce si-a “luat raspunderea”.

  13. daniel
    9.6.2010, 9:20 pm

    tocmai am citit ceva interesant…cica ungaria a iesit din recensiune cu o crestere de 0.9%, ceea ce este destul de bine tinand cont ca sunt in acelasi rahat ca noi … datorii mari si ciu-ciu industrie proprie

    ma uit la ei ca se aseamana ffff mult cu noi, iar masurile luate de ei nu sunt cu f mult diferite de ale noastre

    sa speram ca rata somajului sa ne faca in ciuda si sa scada si mai puternic :)

    • daniel
      9.6.2010, 10:08 pm

      da … s-a dovedit a fi o “incurajare” adresata poporului ca sa-i mai linisteasca … genul lui base :-| … sunt curios pana la urma care este adevarul

    • Rocknroll
      9.6.2010, 10:23 pm

      Nu poti sa incredere in declaratiile oferite sub “acoperirea” Fidesz.
      Mai vedem, insa nu cred ca Ungaria se “decupleaza” de sistem…

  14. tomis
    9.6.2010, 10:12 pm

    si ne nationalizam in continuare cu penali la conducere

  15. Rocknroll
    9.6.2010, 10:26 pm

    Penalii vor fi si mai penali. In toamna…

Lasa un comentariu


Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente