Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 11.6.2010 29 comentarii

Cum arata clasamentul tarilor in functie de evolutia PIB in primul trimestru

Datele Eurostat arata ca economiile a 12 dintre cele 27 de tari membre UE nu au reusit sa treaca pe plus in primul trimestru comparativ cu aceeasi perioada din 2009, insa numarul acestora ar putea urca la 13 pentru ca nu avem inca cifre pentru Irlanda, aceasta tara inregistrand in T4.09 o scadere economica de 5%.

In partea superioara a clasamentului se afla Slovacia cu o crestere economica de 4.8%, dupa ce anul trecut a inregistrat o scadere de 4.7%, pe locul doi se afla Malta cu o crestere economica de 3.4% (-1.5% in 2009), iar pe trei se afla Suedia cu o crestere de 3% (-5.1% in 2009).

In partea inferioara se regasesc: Islanda (nu face parte din UE), tara a carei economie a scazut cu 6.9% in T1.10 (-6.5% in 2009), Letonia – a inregistrat o scadere de 6% (-18% in 2009!!) si Bulgaria cu -3.6% (-5% anul trecut), click pe graficul alaturat pentru clasamentul complet.

Romania a inregistrat in primul trimestru din acest an o scadere economica de 2.6% fata de aceeasi perioada din 2010 2009, in timp ce anul trecut, scaderea economica a fost de 7.1%. Banca Mondiala prognozeaza ca Romania si Letonia vor fi singurele tari din Europa si Asia Centrala care vor inregistra o scadere economica in acest an, insa ramane de vazut in ce masura va fi afectata economia romaneasca de taierile de salarii si pensii anuntate de guvern.

Mai jos se poate observa evolutia trimestriala a economiilor tarilor din jurul Romaniei din T1.08 incoace. In primele trei trimestre din 2008, Romania a inregistrat cea mai mare crestere economica, dupa care am luat-o si noi la vale.

Citeste si: Cat castiga bugetarii in alte tari

Share

Tags: ,

29 comentarii

  1. tomis
    11.6.2010, 12:46 pm

    ascult “privati” cum vocifereaza cind realizeaza cum se pune, defapt si-au pus singuri unghia in ghit: “se sugruma “”economia”‘, nu clienti, nu vinzari, nu bani, nu nimica. Pleaca privatii in bulgaria, in alte tari.

    De, economie foarte aproape de cea a pietei libere si necontrolate. Rezultatele incep sa se vada: pe linga amaritii de bugetari, incep sa sufere privatii… iar consumul intern scade continuu atita vreme cit cererea este enorma!

    Uite asa o doza de economie pe timp de criza! Cum spuneati ca e chestia aia cu cerere si oferta?

    As ride daca as putea.

    • daniel
      11.6.2010, 1:38 pm

      privatii se sugrum ca au avut la randul lor niste politici infecte…

  2. daniel
    11.6.2010, 1:37 pm

    mei khris…mai tii minte ce zicea banca mondiala la sfarsitului anului trecut si inceputul acestui an ??? … imbecilii spuneau ca tariile in curs de dezvoltare vor avea cele mai mari cresteri (partial adevarat pana acum) dar despre Romania au dat-o in bara puternic …

    expertul bancii mondiale care se ocupa cu europa de est, imi scapa numele, spunea ca Romania va avea o crestere de 2-3% iar in 2011 va creste puternic …. dupa primul trimestru deja ne dadea cu 0 sau chiar cu minus … sunt niste tipi foaaaarte incompetenti …

    la metrou auzeam niste statistici mai reale ca cele de la banca mondiala … la propriu vorbind … astfel de “specialisti” sunt 100% rau intentionati .. au vazut ca le-a mers cu imprumutul asa ca persista in statistici negative (unele se explica) pentru a ajunge ca sa ne imprumutam din nou ….

    din cate am inteles, iesirea Ungariei din recensiune este o maaare cacealma … si totusi ciudat faptul ca Spania cu 20% someri are o scadere atat de mica …. parerea mea ca o buna parte din ele sunt aruncate pt incurajare

  3. Mihaela Jackson
    11.6.2010, 1:41 pm

    Mai tomis, nu mai uza tastatura cu tampenii. Am ajuns aici nu datorita pietei libere ci datorita socialismului. Romania are economie socialista, fara concurenta adevarata, cu mii de posturi caldute in care stau parazitii sociali. Ia si citeste Adam Smith, are 2 carti foarte simple: Avutia Natiunilor si Teoria Sentimentelor Morale. Acesta este capitalismul spre care trebuie sa tindem. Iar amaratii de bugetari nu sunt deloc amarati: salariile lor sunt mai mari decat la privat, cu exceptia notabila a invattorilor si doctorilor, adica exact cei care ar trebui sa aiba salariile cele mai mari dintre bugetari.

    • Tudor bugetar
      11.6.2010, 1:47 pm

      Mihaela vine de la acea mihaela din desene animate ? nu de alta dar se pare ca nivelul tau de intelegere e tot p-acolo. sau ma rog esti intoxicata si necesiti tratament. daca esti in stare sa-mi spui ce inseamna bugetar platesc eu antibioticele pt tine. si inca ceva. tie iti spune ceva “regatul unit al marii britanii si irlandei” ? daca te-ai uita la el ai vedea ca e vorba in constitutia lor de “stat asistential”. daca in ro avem socialism esti si mai dusa – ia incearca termenul “capitalism sudamerican” hai pa.

      • Mihaela Jackson
        11.6.2010, 4:59 pm

        Dragul meu bugetar, iti lipseste ABC-ul economic. Romania este o tara socialista, cu taxe mari, cu monopoluri in multe domenii si cu asistati social care numara jumatate din populatia tarii. Capitalismul sudamerican nu exista. Tarile sudamericane au fost pana de curand (20 de ani) tari socialiste. Argentina a fost una dintre cele mai bogate tari din lume (in primele 5 ca PNB/locuitor). Guverne socialiste succesive au risipit avutia natiunii si s-a ajuns in 1999 la celebra criza din care nu si-a revenit nici astazi. Cu oameni ca tine asta ne paste si pe noi. Mai invata, repet, se incepe cu adam Smith, se continua cu David Ricardo si tot asa, daca vrei te dirijez eu.

      • Tomis
        15.6.2010, 7:42 am

        Mihaela Jackson: Imi pare bine ca raspunzi in general, mai rau ca nu te adresezi chiar problemelor “economice” ridicate de mine pe baza realitatii prezentate in media de “frustratii” domeniului privat, anume de oameni de afaceri care nu au avut acelasi succes precum au altii ce nu acuza aceleasi greutati… Nu ma ajuta cu nimic sa rezist 10 minute argumentelor tale ce eu le consider false pe cind tu nu arati nici cea mai mica inclinare sa discuti iar nu sa monologhezi atoate cunoscatoare si cu cartea in mina. Nu te ajuta nici pe tine: sunt doi la o discutie, cu sperante si de o parte si de alta. Pe ale mele le-ai spulberat cu… timpeniile…. TALE.

        IN primul meu comentariu nu am adaugat mai nimic personal celor ce le-am auzit la radio transmise din gura unui patit si disperat de situatia privatilor in Romania – eu privesc altfel decit tine si multi altii de aici situatia domeniilor privat – stat. Chiar si in aceasta situatie in care practic nu am avut nimic personal de adus cazului, mi te adresezi din start extrem de jignitor, jignitor pentru mine atita vreme cit poate tie ti se pare ca timpit este un apelativ normal si potrivit unei relatari de fapte reale. Defapt, deoarece nu iti dai seama ca realitatea nu este egala cu cea a cunostiintelor tale de economie, gresesti, la fel cum gresesti cind crezi ca am sa iti permit sa ma tratezi fara respect mai ales cind dai de inteles in mod clar ca nu te intereseaza ce este important pentru mine in posibilul nostru schimb de “idei”, ci numai ce este important pentru tine: loose-win situation. Well, atunci imi chiar face placere sa te apostrofez in modul in care eu cred ca tu meriti si dovedesti aceasta cu prisosinta, netinind cont de ceea ce tu ai crede ca ti se cuvine, dupa modelul tau propriu si personal. Folosesti acelasi comportament nu numai in adresarea ta catre mine, dar si catre alti comentatori, indiferent de oportunitatea pe care o ai si cu ei sa intelegi tu si ei ce anume ar fi comun si bun de discutat pentru dezvolare, crestere si.. facere de bine, nu f.tere de “mama”. N-or fi toti “documentati” precum esti tu, insa masurile si parerile tale fi sigura ca nu se aplica tutur celor care le au si ei pe ale lor in traiul nostru comun (= societate)!

        Nu discuti aspectul propus de mine insa vi repede sa “imi dovedesti” (ce anume?) cu aberatii de genul “Romania nu are concurenta” (? de unde ai scos-o, din ce alta carte??)… cit de multe sti tu si nu io’!? Cu ce ma ajuta pe mine treaba asta-i un mister. Cu ce te ajuta pe tine nu-i: iti sustine orgoliul.

        Este si greseala mea ca iti raspund mai ales nesimteniei si nu gasesc ragaz sa iti tintesc eventuala obiectivitate si dorinta schimbului de idei. Amintesc ca prin schimb de idei se incearca sa fie inteles ce anume vrea sa comunice fiecare sin u numai o singura parte, pentru un beneficiu bilateral (nu mai repet ce am mai afirmat odata si mi-ar face MARE placere sa intaresc) – scrie asta chiar si in cartile tale de “economie”.

        In final, ca sa dovesc ca pot avea si vocabular bogat, pot inlocui “bashinile” cu “duhoare”, iar “rahatul” cu “mizerie”. Asta pina cazi sit u de accord sa purtam un shimb de idei in mod civilizat si folositor.

    • Tomis
      11.6.2010, 6:42 pm

      Mihaela Jackson: nu mi-ai fost prezentata pina acum; te prezinti singura si o faci atit de bine incit nu numai eu iti inteleg obtuzitatea si mirlania.

      Nu o carte te face inteligenta, intelegatoare. Nu informatia gasita acolo te face sa intelegi o situatie, ci aportul tau in procesarea informatiei: trebuie sa mai si gindesti. Cind gindesti, ca sa iti urmez putin pilda si sa te dirijez exact cum iti place tie sa dirijezi pe altii, incearca sa scoti nasul din carte, nu scrie nimic nimanui, taci din gura, inchide ochii daca vrei, pune-ti miinile peste urechi si foloseste-ti C-R-E-I-E-R-U-L. Se poate sa fie dificil pentru tine in conditia in care creierul ti-a luat contact cu rahatul ce il ai in gura.

      O sa iti trebuiasca inca vreo douazeci de ani sa intelegi ca defapt Romania nu este in socialism in present, cum nu a fost nici in ultimii 20 de ani. Nu este nici in democratie ci, revin cu, “mai ales in prezent” , este intr-un fel de capitalism foarte aproape de extremist in care statul este foarte slab, aproape inexistent, iar conditiile de dezvoltare economica si nivel de trai sunt 95% cum multi de pe acest site doresc sa fie in tara: un fel de piata total libera, cu salarii minime inexistente (dovada: cele prezente sunt foarte mici), beneficii sociale nule (dovada: nu-i mare diferenta cu ce avem acum cind beneficiile lipsesc si sunt reduse), slabire/minimizare a statului (conditia asta chiar ca-i implinita 100% insa tu nu ai ajuns inca la stagiul in care poti gindi si intelege acest lucru) si inca alte citeva.

      Ce este mai rau este ca deshtepti ca aia de sustin asa ceva si deshtepte ca tine – ce nu ai singe cald si viu ci singe de molie de biblioteca – nu realizati (pentru ca, in cazul tau, nu gindesti ci doar citesti…) ca, folosind exact exemplul ce mi l-ai dat, ati putea intelege cum ceva este in neregula in socoteala voastra atita vreme cit SECTORUL PRIVAT INCEPE SA SUFERE SI EL SI NU, NEAPARAT, SA INFLOREASCA DUPA CUM SE ASTEAPTA SUSTINATORII ACELEI “PIETE LIBERE” SA SE INTIMPLE (de ce anume susti tu, ce sa mai zic, nimic?!).

      Atit si nimica mai mult am vrut sa mentionez cu exemplul celor ce, din sectorul privat, nu se mai descurca si incep si ei sa se gindeasca la plecat din tara – exemplu real.

      In legatura cu cererea si oferta. Multi inca mai aduc argumente in favoarea teoriilor de piata. Ei bine, incaodata se dovedeste astazi ca teoriile de piata (deshteapto, citeste in cartile tale sa ma educi in ceea ce priveste aceste teorii), nu se respecta in situatii de criza. Unul dintre exemple: cerinta foarte mare pe piata interna romaneasca nu este acoperita de producatori ce vor sa paraseasca piata: exista productie interna sa o acopere? Ar putea insa nu exista! pleaca producatorii si business-urile au probleme? Da. Se acopera cererea prin productie interna? nu! Se respecta cererea si oferta in criza actuala din Romania? Nope, exact pe dos si in detrimentul romanilor cind cererea se acopera cu importuri facute in continuare pe baza imprumuturilor atita vreme cit exista potential in tara sa se acopere consumul intern in multe ramuri.

      Cind pomenesti ca Romania nu are concurenta adevarata iti dovedesti fara nici un pic de indoiala incapacitatile. Exista remediu: opreste-te in a mai judeca pe altii si incearca, dupa cum te-am sfatuit, sa gindesti. Mai este un remediu: in caz ca te intereseaza scrierile unor autori in viata, pentru a te opri din citit si a-ti da timp ginditului, intreaba pe autor daca ar fi de acord sa ii implinesti o placere cit de mica si ascunsa, implineste-i-o si, intre timp ce o faci, foloseste-ti cit mai bine creierul.

      In exemplul concurentei incearca sa dai raspuns la intrebarea: de ce nu poate accesa Romania cele mai bune piete din lume, cu cele mai bune produse din lume? Incearca sa mai raspunzi la una: din cauza cui crezi tu ca nu poate accesa Romania acele piete?

      Ma opresc aici remarcind totusi privirea de ansamblu pe care o ai asupra acestor aspecte economice. Admir altitudinea de la care privesti, imi doresc ca ea sa creasca permanent iar balonul plin de bashini in care te gasesti si care te sustine sa nu se sparga niciodata. Daca din intimplare s-ar sparge, sper sa cazi int-un rahat mai putin mirositor decit cel din care te-ai ridicat de ai inceput sa plutesti.

      • Mihaela Jackson
        14.6.2010, 11:52 am

        Tomis dradule, esti un avion. Sunt foarte curios daca ai avea tupeu sa-mi spui si in fata lucrurile pe care le scrii aici. Pentru ca nu cred ca ai rezista mai mult de 10 secunde. Din spatele computerului este usor sa fii zmeu. Nu mai murdari acest blog. Parca esti islamist, folosesti cuvinte cum ar fi citez “rahat” la adresa unui om pe care nu-l cunosti si a carui “”"greseala”"” este ca nu este de acord cu tine. Din cate stiu khris este unul dintre cele mai apreciate bloguri economice. Comentarii de genul “bashini” sau ‘placeri mici si ascunse” sunt discutii de fakeri de Dorobanti si nu limbaj economic. De ce ma obosesc sa-ti raspund: intelege ca nu ai ce cauta in discutiile oamenilor mari, locul tau este la clasa a V-a, unde isi au locul reactiile emotionale. Noi, adultii, stim sa ne controlam. Tu nu stii, nu poti, nu vrei, ca atare nu ai ce cauta aici. Repet, nu mai murdari acest blog, repet, de (in)formatie economica.

      • Tomis
        15.6.2010, 7:49 am

        ti-am trimis raspunsul mai sus, din alta greseala…

        nu numai ca nu ai fost de acord cu mine, insa m-ai facut timpit. asta lasa multe de inteles in privinta conceptiei tale despre adultul care esti tu si care intelegi tu ca sunt adultii ce scriu frumos si bine pe minunatul blog al lui khris.

        clasa a 5-a insa multi, doamne! ce te faci tu cu ei, udreo?

      • Tomis
        15.6.2010, 7:51 am

        sti tu cum spun copiii si nu adultii: “tu ai inceput”! :) )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • Tomis
        15.6.2010, 10:03 am

        Mihaela: am uitat ceva important!

        Bucura-te de discutiile din “spatele computerului” pentru ca numai in acest caz poti fi sigura ca interlocutorul tau isi “alege” cuvintele iar comunicarea are sanse mai bune sa fie lipsita de emotie…

        Acesta este iarasi un aspect ce ti-a scapat atunci cind m-ai acuzat ca am fost emotional. sa nu faci diferenta inevitabilei interventii a emotiei in cazul in care discutia se face fata in fata comparat cu discutia in scris unde emotia are sanse sa fie mai bine evitata este unul dintre argumentele in plus sa afirm, pina una-alta, ca esti VARZA! Sa fi bucuroasa ca sunt si eu unul dintre cei multi, banuiesc, care iti aduc la cunostiinta acest adevar.

        Imi poti dovedi contrariul si sunt deschis sa il admit. pina atunci nu uita sa imi raspunzi tuturor apelarilor si sa nu raspunzi, din reactie (=emotie) numai subiectelor ce te, iarasi, emotioneaza numai pe tine…

        cu ne-respect, tomis

      • Tomis
        17.6.2010, 2:15 am

        Mihaela Jackson (apropos, maritata Jackson?):

        Urmarind un cit de mic semn de la tine, am realizat cu surprindere cit de lipsit de atentie am fost cind am citit ultimul tau raspuns. Avind in vedere delicatele noastre diferente si schimb de opini, perspectiva ce de curind am presupus-o in amanuntele scrise printre rindurile tale m-a emotiona, asa incit m-am hotarit sa iti scriu din nou si sa te intreb:

        Cind ai mentionat ca esti “foarte curios daca ai avea tupeu sa-mi spui si in fata lucrurile pe care le scrii aici. Pentru ca nu cred ca ai rezista mai mult de 10 secunde.” ai avut cumva intentia sa ma intilnesti? Vrei sa ne intilnim, asta vrei?

        Scriind ultimele rinduri de mai sus, am remarcat, iarasi cu mare surprindere, cum folosesti adjectivul curios/oasa. Tu scri ca esti “curios” si nu scri ca esti “curioasa”. Esti cumva barbat, Mihaela? Esti cumva un barbat care vrea sa ma intilneasca si sa ma cafteasca in 10 secunde pentru caci, altminteri, nu vad cum nu as rezista 10 secunde in fata ta cit de frumoasa/frumos ai fi? Aici pe blog de ce ar trebui sa te transvestesti?

        Iti rezolvi problemele cu pumnii?

        Vrei sa ma initlnesti?

        Care este raspunsul, Mihaela Jackson?

  4. DanBruma
    11.6.2010, 2:02 pm

    Ceea ce e sigur e ca productia de oua in RO va trebuie sa creasca pentru ca e cerere puternica la ora actuala :)

    • Clau
      11.6.2010, 2:25 pm

      Exact! Adrian Nastase rullz:) Nu degeaba manipuleaza PSD sindicatele, macar sa-i iasa si lui Nastase ceva banuti. Eu le-am rugat sa atace cu zmeura ca e mai trendi, pateaza mai bine, da cica Nastase nu are ferma de zmeura si nu se poate.

      • daniel
        11.6.2010, 3:08 pm

        apropo de manipulat sindicatele …. cei mai petarda sunt aia de la metrorex. …. sunt cei mai pe fata comandati dintre toti

        aia fac greva din obisnuinta :) ))) … cand se va da afara de acolo cred ca va fi singura daca cand nu va plange absolut nimeni …

      • Mariniuc
        13.6.2010, 8:08 am

        Manipuleaza sindicatele :) Ce “comunisti” mai sunteti. Baieti, daca si astea se pot numi proteste, inseamna ca trebuie sa va mai uitati la TV din alte tari.

        Inca ceva: Daca voua v-ar reduce salariul/pensia ce ati zice, “Multumesc …” ?

  5. Ionica
    11.6.2010, 5:13 pm

    Partial off-topic, imi mentin parerea vazand aceasta evolutie a PIB-ului pe trimestre: Romania a intrat in criza imediat ce BNR a stopat creditarea!!

    Poate ca bancile n-ar mai fi dat credite, ca urmare a crizei mondiale, dar niciodata economia noastra nu s-ar fi oprit atat de brusc si n-ar fi fost, in acelasi timp atat de greu s-o repornim.

  6. VictorCh
    12.6.2010, 10:40 pm

    1. “Romania a inregistrat in primul trimestru din acest an o scadere economica de 2.6% fata de aceeasi perioada din 2010…”
    ???

    2. Pacat de blogul asta, cu limbajul care este vehiculat mai nou in comentarii…

    • Tomis
      14.6.2010, 9:06 am

      de cita vreme esti tu pe blogul asta? ce inseamna “mai nou” pentru tine? ne-am mai intilnit pe aici, cumva?

      • VictorCh
        15.6.2010, 2:39 am

        Off-topic:
        1. Pe un alt blog am participat la o “disputa” verbala cu un alt Victor.
        Intrucat toate comentariile apareau sub acelasi nume, situatia a dus la confuzii in randul cititorilor, nemaifiind clar cine ce sustine.
        Urmare a acestui fapt, pt a evita repetarea sa am hotarat ca de acum inainte pe toate blogurile pe care comentez sa nu mai postez sub numele “Victor”, ca pana acum, ci – dupa cum poate fi constatat – sub cel de “VictorCh”. (Scuze ca nu precizasem asta de la inceput).
        Asta NU inseamna ca adresarea catre mine la comentarii ar trebui sa se schimbe DECAT in cazul concretizarii riscului aparitiei a inca cel putin UNUI alt Victor la comentariile pe marginea aceluiasi articol.
        2. Eu pe acest blog comentez de mai putin timp decat dumneata (cand am venit te-am gasit aici, si pe marcus la fel), dar totusi de suficient de mult timp, mai precis – de (aproape exact) un an, si de atunci “m-am incontrat” indeajuns si cu dumneata, si cu marcus, si nu numai (nici pe departe), iar acum – dupa o pauza mai lunguta, facuta din motive unele obiective, altele subiective – revin cu numele nitelus modificat (completat).
        3. Dumitale nu ti se pare ciudat de semnnificativ faptul ca la “reprosul” meu (de fapt un simplu comentariu nefavorabil) pe care il facusem in mod impersonal, nenominalizat, EXACT DUMNEATA “ai sarit ca ars”? Sa fie asta oare urmare a faptului ca EXACT DUMNEATA, in ciuda replicii taioase, te simti “cu musca pe caciula”? Oi fi avand oare dreptate?

  7. Shao
    14.6.2010, 2:20 am

    @Tomis
    Da, chiar VictorCh: limbajul lui Tomis imi aminteste de Mircea Geoana si de toti oamenii fara scoala sau bun simt din tara asta care ataca orbeste (indiferent ca e batran, tanar sau doamna) si care atunci cand nu pot aduce nimic constructiv unei discutii incep cu atacuri gen “tu femeie nu poti sa pricepi, nu te duce creierul, esti prea proasta pentru mine ca asa zic eu si trebuie sa ma crezi ca io sunt desteptul buricului stang de la pantalon”.
    Urmarind al 2lea grafic ai spune ca nu e chiar asa rau in Romania, insa locuind aici nu stiu cat de mult mai avem pana la falimentul tarii.
    Si politicienii nu inceteaza nici acum cu ambitiile personale… Chiar e benefic pentru tara in clipa asta sa pice Guvernul? Ne-ar fi convenabile caderile de rating-uri si devalorizarea leului? E vreun partid sau vreo coalitie care are un program coerent de lansare (relansare nu e cazul) economica in tarisoara asta frumoasa?

    • Tomis
      14.6.2010, 8:58 am

      recunosc ca sar calul, insa nu realizezi cit de jignitor si nepotrivit este comentariul ei pentru mine si pentru ce cred eu in privinta subiectului.

      doamna? care doamna sau femeie care pricepe sau nu ceva? O doare pe ea ceva cind ma trateaza din start cu sictir? Hai sictir! Nu am pornit eu mirlania, ci ea; eu o continui, ca sa-i tin hangul si sa ma amuz putin, de ce nu?

      adresarea politicoasa nu se potriveste celei ce jigneste din start: nu exista nici o doamna aici, ci doar o “female” ce trebuie pusa la punct pe limbajul ce il poate pricepe. punct.

      si acum lasa la o parte jignirile mele care nu tin mult. raspunde tu cum crezi ca este cu argumentul “ei” in privinta lipsei competitiei in Romania.

      Mircea Geoana…. Suntem pe aceleasi baricade… :)

      Atac orbeste? Daca nu ai nimic de spus, sau daca nu poti spune decit jignind si netinind cont de altceva, mai bine taci. Am ascultat multe astfel de “doamne” in viata mea si imi doresc sa pastreze tacere daca nu au altceva de spus, si in alt mod.

      • Tomis
        14.6.2010, 9:01 am

        …suntem pe aceleasi baricade, eu si cu parerea ta, in privinta parerii comune asupra lui geoana. nu l-am votat, eu cel putin, si nu o sa-l votez chiar daca iese basescu incaodata, pentru ca geoana este lipsit de substanta, este… martian.

      • Tomis
        14.6.2010, 9:02 am

        apropos, geoana fara scoala? ma faci sa rid. Care este scoala de care vorbesti tu? (cei sapte ani de acasa?) :) ))))))))

      • VictorCh
        15.6.2010, 3:03 am

        Mda…
        Cat se poate de “pertinente” si “la obiect” comentariile – unul dupa altul – in contextul articolului pe marginea caruia comentam (si bagsama TOT ASA o tinem creanga)…
        Oare nu exista chiar nici o posibilitate de varsare a frustrarilor in ALTA parte?

        Si, ca sa va intru si eu in joc – o singura data la acest articol:
        “apropos, geoana fara scoala? ma faci sa rid.”
        Poate oi fi citit eu alt comentariu decat cel caruia ii raspunzi dumneata, caci eu citisem doar:
        “…de Mircea Geoana si de toti oamenii fara scoala sau bun simt…”,
        mentionandu-i drept categorii distincte. DE UNDE trasesesi dumneata de aici concluzia ca Geoana ar fi fost acuzat de lipsa de scoala? Sa fie oare si ceva lipsa de logica (sau de cunoastere a subtilitatilor limbii romane)? Prin insasi juxtapunerea lui Geoana ALATURAT categoriei “oamenilor fara…” etc (INAFARA acestei categorii), eu inteleg ca este recunoscut faptul ca el nu face parte dintre acestia. (Nu a fost mentionat “…de MG si de ALTI oameni fara…” etc!) Logica (si gramatica) dumitale “spun” altfel?

      • Tomis
        15.6.2010, 9:49 am

        lui victorch in principal si mihaelei jackson si shao in secundar:

        Victor, al doilea “mda” pe care l-ai pronunta de acum incolo sa iti dea putin de gindit pentru ca, astazi, te voi lovi, din pacate, in exact amorul tau propriu. incerc insa sa construiesc o punte de intelegere, indifferent de orgoliile noastre, deci nu mi-o lua in nume de rau ci, mai degraba, in numele incercarii de a initia un ajutor reciproc (sti tu mai bine: “hai sa dam mina cu mina”…).

        Cel mai important: indifferent de modul de exprimare, trebuie sa incepi sa intelegi si tu ca trebuie sa inveti, cit de batrin ai fi, sa citesti printre rindurile scrise, deoarece este neaparat necesar sa INTELEGI omul din spatele scriselor si ceea ce el/ea vrea sa exprime, sa comunice si sa impartaseasca intr-u beneficiu bilateral, cel putin. Trebuie sa ne INTELEGEM si nu invers. Valoare schimbului de informatie este importanta, nu neaparat numai forma ei, cit de importanta ar fi aici, pe blog (…), sau intr-un cadru professional ce urmareste in mod legal anumite rezultate. Atita vreme cit tu SI (conjunctie ce leaga doua parti de aceleasi fel ale unei propozitii…) de-alde mihaela credeti ca valoarea este creata numai de-alde voi cunoscatorii de gramatica, unul, si “economie” si clasele primare, alta, va inshelati si pierdeti, voi, exact beneficiul adevaratei valori, precum si sustinatorii vostrii.

        Acum lovitura ce ti-o dau.

        Am citit de doua ori raspunsul lui Shao si al tau pentru a ma asigura de existenta conjunctiei “si” in amindoua: conjunctia este prezenta si in raspunsul lui Shao precum este si in al tau. Aceasta conjunctie “Leagă două părți DE ACELASI FEL ale unei propoziții” (http://dexonline.ro/definitie/si). Mai mult, in matematica conjunctia “si” are aceeasi functie, diferita insa de “sau” sau “ori” care implica “alaturarea” de care pomenesti tu, insa diferita in mod discriminativ de folosirea conjunctiei “si”: atunci cind folosesti “ori/sau”, se “Leagă noțiuni sau propoziții CARE SE EXCLUD CA OPUSE sau contradictorii” (http://dexonline.ro/definitie/sau) . Numai in cazul in care, in raspunsul lui Shao, conjunctia “si” s-ar inlocui cu “ori/sau”, numai atunci s-ar intimpla ceea ce tu ma acuzi pe mine ca nu inteleg, anume ca Shao NU il considera pe Geoana needucat, precum SI tu. Defapt cel ce nu intelege si face greseala gramaticala esti tu, necunoscator DEPLIN a “cunoasterii subtilitatiilor limbii romane”! Personal, nu dadeam importanta mare amanuntului acesta (scoala lui Geoana) ci, mai ales, posibilitatii initierii discutiilor noastre legate de subiectele importante carora tot NU le-ai dat nici tu atentie, ci din contra.

        Cazul raspunsului meu dat Mihaelei si sustinerii ei (recunosc bun feministe) de catre Shao sunt (atita vreme cit ma adresez SI unuia precum SI altuia – adica cazurilor) legate de un altfel de subiect: nu le amesteca. Ma asteptam cel putin de la unul dintre voi sa discute si problemele, nu numai forma. Rezultatul obtinut admit ca este cauzat si de forma reprosului meu insa si de voi.

        Eu nu imi arog “cunoasterea subtilitatilor limbii romane” cum o faci tu prin ne-mentionarea calitatilor tale, in acuzatia ta indirecta. In aceasta situatie, pentru ca ai lacune certe si dovedite, te pun “jos” de data asta si o voi face cu siguranta si alta data, atita vreme cit nu esti PERFECT iar cunostiintele de gramatica romana iti sunt demonstrate dubioase, draga domnule! O voi face data viitoare poate si cu ajutor de la cei ce cunosc mai putin decit tine acele subtilitati, insa sunt atenti si multi! Nu mai face greseala sa disconsideri resursele mele precum nici ale celor ce incearca, intr-un mod mai bun sau nu, sa exprime ceva in situatia fericita in care inca mai putem sa ne exprimam, aici pe blog sau aiurea, in privinta nevoilor commune ale socieatii in care traim.

        Atunci cind nu se intelege ceva din expunerea oricui, propun ceva ce este defapt scris demult in tehnicile de comunicare eficienta ce urmaresc o finalizare “cistig-cistig”. Cind nu intelegem ceva, putem scrie/spune: “Eu inteleg din expunerea ta urmatoarele:… etc…”; “sunt ingrijorat ca nu inteleg deplin ceea ce vrei sa imi comunici, asa incit te rog sa imi mai explicit inca odata ce ai vrut sa spui…” Ce zici ce chestia asta?

      • VictorCh
        15.6.2010, 10:17 am

        “Cat se poate de “pertinente” si “la obiect” comentariile – unul dupa altul – in contextul articolului pe marginea caruia comentam (si bagsama TOT ASA o tinem creanga)…”

        “…intru si eu in joc – o singura data la acest articol…”

      • Tomis
        15.6.2010, 10:36 am

        I have no comment about your lack of subtlety and substance. Bruma was right: egg production will provide relief in Romania, at least resolve the crisis in your neighborhood.

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente