Blogroll

ARHIVA

Atitudine Social Publicat la 9.6.2010 93 comentarii

CTP si populismul

Pe masura ce dezbaterea pe marginea motiunii de cenzura se apropie de punctul culminant, apar in presa tot felul de pareri legate de programul “anticolaps” al guvernului Boc – unele dintre aceste pareri sunt moderate si la subiect, altele sunt extrem de populiste.

Spre exemplu, l-am auzit ieri pe dl Cristian Tudor Popescu declarand la RTV ca, daca guvernul va scadea salariile si pensiile, mii sau chiar zeci de mii de oameni vor muri la propriu de foame. Mai mult, CTP scrie in Gandul urmatoarele:

scaderea pensiilor, cuplata, in multe cazuri, cu scaderea salariilor membrilor de familie activi, trimite niste oameni la moarte. Pe batrani ii vor ucide malnutritia, frigul, lipsa medicamentelor. Curba de sacrificiu in cazul lor inseamna sacrificiul suprem. Luand asemenea masuri, guvernul PD-L, UDMR coboara Romania la nivel tribal – batranii care nu mai sunt buni de munca sunt abandonati in zapada de triburile nordice

Trec peste faptul ca nici macar la mijlocul anilor 90 – cand o duceam mult mai prost decat acum – nu s-a murit de foame in Romania, insa nu pot sa nu constat ca in aceste momente, exagerarile sunt la ordinea zilei.

Inteleg ca unii sunt mai radicali, dar astfel de pareri exprimate de persoane care au o anumita credibilitate si prestanta, nu fac decat sa genereze panica in randul populatiei si sa intarate la dezordine sociala. In acest context, mi-as permite sa spun ca daca in anul 2010, o scadere de 15% a pensiilor va genera mii de morti in randul pensionarilor, inseamna ca in perioada de dinainte de 2007 a fost un adevarat genocid.

In octombrie 2007 spre exemplu, pensia medie in sistemul de asigurari sociale era de 403 lei de lei, pensia minima garantata de 350 de lei nu exista, iar 3 milioane dintre cei 5.6 milioane de pensionari castigau mai putin de 350 de lei lunar. Reducerea pensiilor cu 15% va determina o scadere a pensiei medii de la 736 lei la 625 lei, cifra cu 50% mai mare decat cea de la sfarsitul anului 2007.

Nu vreau sa par cinic, aceasta reducere a veniturilor ii va afecta pe multi, insa populatia se va adapta – in caz de forta majora nu se vor mai plati ratele la banca, nu se va mai plati intretinerea la bloc, se va taia orice cheltuiala care poate fi amanata, iar cei mai saraci se vor gandi de zece ori pana sa scoata un ban din buzunar.

Insa de aici si pana la a sustine ca scaderea temporara a pensiilor si salariilor va genera mii de morti este cale lunga.

Share

Tags: ,

93 comentarii

  1. vala
    9.6.2010, 9:44 am

    aia cu moartea a zeci de mii de romani … era o metafora …
    una facuta cu dintii inclestati …. marca CTP …

  2. Turnofftheglory
    9.6.2010, 9:54 am

    Metafora? La naiba cate metafore scuipa incruntatul asta.

  3. marian
    9.6.2010, 10:09 am

    Il mai citeste cineva pe nebunul asta?????
    Medicamente!!!! :)

  4. Caron
    9.6.2010, 10:10 am

    Amesteci lucrurile si la unele nu te pricepi, dar, ce ma surprinde, e ca amesteci valori in bani din ani diferiti fara sa tii cont de inflatie, curs valutar – cresterile de pret.
    Cat costa benzina/motorina in 97 sau 2007 fata de acum? Dar painea, medicamentele, spaga la medic, transportul public etc…

    CTP exagereaza intr-un stil literar nepotrivit jurnalismului, dar tu cum de comiti greseli tehnice?

    • Cristian Orgonas
      9.6.2010, 10:18 am

      Caron: discutam despre cei mai saraci dintre romani – pentru ei pretul benzinei nu conteaza. In 2008, 2009 si prima parte din 2010, inflatia nu a depasit 15%.
      Prin articolul de fata nu vreau sa demonstrez ca masurile guvernului sunt bune sau ca pensionarii traiesc bine, ci doar sa spun ca opiniile de genul “vor muri oameni” chiar nu sunt sustinute de cifre.

      • dorel
        9.6.2010, 11:01 am

        “discutam despre cei mai saraci dintre romani – pentru ei pretul benzinei nu conteaza”

        care produse de baza nu sunt sensibile la pretul benzinei?

    • Dan_Bruma
      9.6.2010, 11:24 am

      @dorel: Orgonas nu e economist :) asa cum se lauda, e doar portocaliu … E o metafora … explic metafora ptr. ca nu se stie niciodata :) : portocaliul acopera amarata de economie facuta de Orgonas in scoala.

      • dorel
        9.6.2010, 11:33 am

        @dan…ma intereseaza mai putin culoarea si mai mult gradul de ipocrizie (asta da atitudinea)

      • Dan_Bruma
        9.6.2010, 12:49 pm

        @dorel: ipocrizia vine de la culoare, tot ce e partizanat tinde sa devina ipocrit …

      • calif
        10.6.2010, 12:03 am

        Dane, daca ar fi portocaliu nu s-ar uita la RTV…

  5. zizicu
    9.6.2010, 10:14 am

    @Caron
    Din 2007 pana acum inflatia nu a fost nici pe de parte ~20% pe an cat ar fi trebuit sa fie ca CTP sa aiba macar o urma de justificare pentru ce a spus.

  6. Pacala
    9.6.2010, 10:15 am

    Tu care vrei sa faci analize matematice, de ce nu iti bazezi analiza pe raportarea la o valuta forte sau altfel, de ce nu raportezi la alt indicator?

    • Cristian Orgonas
      9.6.2010, 10:20 am

      Pacala – in nicio tara din lume guvernul nu ajusteaza salariile sau pensiile in functie de evolutia cursului valutar. Conteaza doar inflatia.

      • dorel
        9.6.2010, 10:46 am

        deci, lucrezi pentru guvern…era vorba sa calculezi tu, iar tu tocmai ce te-ai identificat cu guvernul…imi pare rau…

        altfel, te-ai gandit cum ar arata postul asta daca ar fi scris de ctp si ar fi vorba de optimismul tau?

      • Dan_Bruma
        9.6.2010, 11:33 am

        @dorel: pai pentru cine credeai ca lucreaza :) ??!!?? Care crezi ca este al doilea job al lui Orgonas?

      • Cristian Orgonas
        9.6.2010, 11:47 am

        Dan si Dorel: mai putin si comentariile voastre vor intra direct in spam. Inteleg sa nu fiti de acord cu ceea ce scriu eu, dar m-am saturat sa aud in fiecare zi aceleasi texte de la voi.

      • Pacala
        9.6.2010, 12:02 pm

        Si cam pe unde te-ai raportat la inflatie in analiza? Dar de indicele mediu al preturilor ai auzit? etc…

      • dorel
        9.6.2010, 12:28 pm

        @khris… si eu m-am saturat de aceleasi texte ipocrite si de sursele gen ins si wikipedia… de manipulare… de atitudinea bla bla…cenzura este ultima mea scapare…mama voastra de critici…

      • Dan_Bruma
        9.6.2010, 12:55 pm

        Orgonas, cand vei deveni economist pur si simplu adica vei renunta sa fii economist portocaliu, no problem, voi renunta sa-ti trimit astfel de mesaje … Inca un indemn: incearca sa atingi problemele acestei tari in articolele tale. Lasa deoparte cariera bazata pe partid si fa ceva prin propriile forte.

  7. Gabriel
    9.6.2010, 10:36 am

    Khris, iei in calcul spirala(vartejul) in care am intrat din cauza masurilor? Sa NU UITAM ca nu sunt complementate de alte masuri care sa relanseze mediul privat. Eg: scoaterea impozitului minim, reducerea birocratiei, etc. In acest moment aceste lipsuri omoara afacerile mici…

    • Pacala
      9.6.2010, 12:00 pm

      Si unde te-ai raportat la inflatie? Nu trebuia sa te referi la venituri actualizate (corectate)?

  8. dovlecel pane
    9.6.2010, 10:39 am

    Din ce stiu, CTP-ul are copii. Recomand o sesizare din partea Agentiei pentru Protectia Copilului sa ancheteze atmosfera psihiatrica la care sunt supusi copilasii maestrului.

    Chiar nu mi-as dori sa am un tata precum CTP-ul.

    Aveti mai jos stenograma SRI in urma ascultarii discutiilor din interiorul familiei Popescu:

    Copilasul CTP – Tati, tati, am luat 8 la istorie.

    CTP-ul – Mi-e scarba de tine si vei muri de foame in chinuri la 18 ani sub apasarea strivitoare a incompetentiei creierului tau in putrefactie.
    Mizeria cunostintelor tale scarbite de incompetenta ma dezgusta si vomit puroi pe discernamantul tau de hazna.

    Copilasul CTP – Tati, tati, ma faci sa plang. Este doar un 8.

    CTP-ul – Mori javra descompusa in propria supa de impotenta ‘telectuala. Ai defecat un 8 la istorie si ai nesimtirea groteasca sa vii sa-mi spui isprava urat mirositoare scremuta din abisul creierului tau putrezit ?
    Hai, fugi la tenis :) ))

    • Gabriel
      9.6.2010, 10:42 am

      Esti pane :)

      • dovlecel pane
        9.6.2010, 10:43 am

        Ofer 1 milion de euro pt. o fotografie cu CTP-ul in care zambeste ! :D Plata se face in 2011 cand euro va fi 0.7 dolari.

      • Gabriel
        9.6.2010, 10:50 am

        Pai daca ii dai jumatate din banii ashtia merge pe strada, dupa tine, zambind o anumita perioada(probabil 1an+). :D

      • Radu
        9.6.2010, 11:01 am

        EUR nu va fi sub Dolar ;)
        Se termina recensamanatul in SUA (vezi locuri noi de munca temporare)

    • Dan_Bruma
      9.6.2010, 11:27 am

      @dovlecel pane: Se vede ca-ti place hahaitul lui Basescu deci nu incape discutie cu tine :)

  9. Dan Selaru
    9.6.2010, 10:40 am

    Daca ne uitam pe indicele preturilor de la INS si facem cresterile agregate avem o crestere martie 2010 fata de martie 2007 de 20 de procente.

    • Bogdan
      9.6.2010, 11:54 am

      @Dan

      Conform INS indicele preturilor de consum aprilie 2010 fata de aprilie 2007 este de 120,57 %.
      In acelasi timp avem o pensie medie in trim. IV 2009 de 707 RON fata de 356 RON in trim. I 2007.

      Mie imi da o crestere de aproape 50%. Poate gresesc eu ceva la calcule.

  10. Stefan Murgeanu
    9.6.2010, 10:47 am

    de foame nu, dar din lipsa de medicatie si/sau tratament adecvat este posibil sa moara destul de multi…

    dar nu va amagiti, la fel s-ar fi intamplat si daca era prostanacul, ma scuzati, geoana, presedinte

  11. Bujold
    9.6.2010, 10:51 am

    Hai sa te intreb si eu, nu sunt economist, sunt inginer:
    1. Taiem o pensie de 1200 lei cu 15% = 1020 lei
    2. Taiem compensatia la medicamente (aceste calcule sunt conform preturilor de farmacie, te rog sa nu incerci sa-mi explici ca n-am dreptate) – pensionarul isi achizitioneaza lunar 8 medicamente – 4 sunt compensate 90%, costa 117 lei, 4 nu si costa 65. Acum cele 4 medicamente, aceleasi, pentru ca au anumite rezultate, medicamentul de tensiune nu deshidrateaza organismul, betablocantul isi face datoria si nu se poate experimenta cu schimbarea lui, de alfel acesta costa 19,5 lei, samd, deci medicamentele respective costa, acum, dupa disparitia compensatiei – 326 lei, deci un plus de 209 lei.
    3. Dispare subventia pentru caldura si apa calda, pensionarul respectiv platea incalzirea si apa calda asta iarna 128 lei, in ianuarie, acum va plati doar pentru caldura si apa calda, in jur de 300, avem deci o crestere de 175 lei.
    Sa calculam:
    a) avea 1200 lei, cheltuia pentru medicamente si caldura 245 lei, ramanea cu 955 lei.
    b) are 1020 lei, dupa reducerea pensiei cu 15 % si cheltuie pe medicamente si caldura 625 lei, ramane cu 395 lei, rotunjit 400. Diferenta de 555 lei.

    Cum e cu moartea? O sa-mi spuneti ca i-au ramas pentru mancare 400 lei. OK, acesta este cazul, real, al unui pensionar care a muncit, 37 de ani in constructii..in fine, a muncit, ce facem cu toti cei care au pensii de 5, 6, 700 lei? Uitati-va cat costa medicamentele. Observati ca n-am spus crestere de 750% cum se spune pe la radio. Pentru medicamentele despre care vorbesc am intrebat la farmacie.
    Ce spune un economist despre calculele mele? CTP e tot inginer. Si lui, ca si mie, ii da cu virgula. Voi va simtiti bine.

    • Cristian Orgonas
      9.6.2010, 11:06 am

      Bujold – o pensie de 1000 de lei este o pensie buna, peste 80% dintre pensionari au mai putin de atat.
      Nu neg calculele tale, spun doar ca:
      - nu este normal ca toata lumea sa beneficieze de caldura subventionata, pentru ca astfel, statul ofera protectie sociala tuturor celor care locuinesc la bloc, indiferent de venituri.
      - sistemul de sanatate este finantat de 4 milioane de contribuabili dar finanteaza 20 de milioane de persoane. In aceste conditii, nu poti subventiona toate medicamentele cu 90%, dar asta nu inseamna ca sistemul actual este bun.

      • Bujold
        9.6.2010, 11:26 am

        M-am lamurit. Am atras atentia ca persoana care primeste 1200 pensie a muncit. Nu ma astept sa intelegi asta, din moment ce toata lumea vorbeste de pensii de 5, 6, sau 700 lei, cunosc si eu astfel de persoane dar in cazul lor nu avem nici 37 de ani de munca, nici varsta limita la pensionare, nici calificarea. Am uitat sa specific ca persoane despre care vorbesc este femeie. Socoteste ce inseaman pentru o femeie o vechime efectiva, nu grupa a II-a sau a nu stiu cata.
        Intrebare:
        Anul trecut o multime de persoane au primit ajutor social in valoare de 350 lei si care a fost denumit “pensie”. Aceea este data tot timpul exemplu ca nu scade. Pai nu este ajutor social? Ce cauta in sistemul de pensii? Oamenii aia nu pot justifica nici un ban platit pentru CAS. de ce nu-i pun la ajutoare? De ce se iau banii din fondul de pensii?

      • Cristian Orgonas
        9.6.2010, 11:50 am

        Bujold: ce intelegi prin “persoana care primeste 1200 pensie a muncit”? In momentul asta, punctul de pensie este de peste 700 de lei, dar de la bugetul AS se pot plati doar 550 de lei fara sa se inregistreze deficit, vezi aici: http://khris.ro/index.php/05/2010/cum-a-ajuns-in-faliment-sistemul-public-de-pensii/

  12. Lucidu
    9.6.2010, 10:53 am

    Si inca e prea bland in aprecieri (C.T.P. eu’ asta populist !?) ,ca n-a spus si ca sute de mii vor raposa din lipsa de medicamente (car’ se vor scumpii ingrozitor) din lipsa de caldura (ce usor e sa spui ca nu-si vor mai plati intretinerea la bloc …! si vin “aia” si ti-o taie cand afara sunt -30 grade C ) din prea-plinul atacelor de cord cand vin “aia” si-ti ia casa ca -vb. ta -nu-ti platesti ratele la banca ,ca se taie si biletele de tratament pt. pensionari cat si subventionarea gigacaloriei ,de-o sa fie intretinerea cat salariul mediu pa ieconomie !

    Intradevar ,mai rar asa populism desantat ,noroc cu …Moise (dixit Lazaroiu ) care ne conduce prin desert ,luandu-ne din padurea luxurianta ,cu speranta ca ,nisipul fiind usor de lopatat ,ne va putea ingropa mai repede !

    Oricum iel scapa ,c-a vb. cu fi-sa, sa-l ia cu Range-Roveru’ 4×4 -tout-terrain !!!

    • curios
      9.6.2010, 7:00 pm

      in Olanda procentajul medicamentelor “generice” este de 80%, la noi de 30%. Prin masurile CAS vor sa creasca procentajul medicamentelor generice. In treacat asta ajuta si industria romanesca de medicamente. Ce e rau in asta? Ca medicii au fost “stimulati” -cu congrese, aparatura, croaziere- sa prescrie medicamente cat mai scumpe de import este vreun secret? PS. Imi indici si mie ce pensionari si-au cumparat case cu credit bancar?

  13. Nila
    9.6.2010, 11:09 am

    Pt Bujold
    Daca e asa de groaznic de ce se inghesuie atat de multi sa iasa la pensie anticipat ?

    • Gabriel
      9.6.2010, 11:13 am

      Cine bugetarii?

    • Bujold
      9.6.2010, 11:28 am

      @ Nila Pai poti sa-mi spui si mie cati oameni se gandesc intr-adevar la viitor? 1%? 2, 3, cati?

    • KingSnake
      9.6.2010, 1:36 pm

      Nila, spune-mi tu cine angajeaza oameni de peste 50 de ani si unde ? In provincie, zic. In orasele alea care nu mai au industrie si sunt practic moarte ? Pensionarea anticipata a fost si este o masca pentru somaj de fapt. Daca ai 55 de ani si esti in somaj de un an de zile, deci deja nu mai iei ajutor de somaj ce optiuni ai ? Ti se pare un viitor bun o pensionare anticipata cu 500 de lei pensie, dupa totusi 30 si ceva de ani de munca ?

      • MIA
        10.6.2010, 10:08 am

        >Nila, spune-mi tu cine angajeaza oameni de peste 50 de ani si unde ?

        E clar ca astfel de cazuri exista si sunt numeroase – dar de ce ar fi automat pensionarea anticipata ( adica consfintirea trecerii poverii pe umerii “restului” ) o solutie ?

  14. Florea
    9.6.2010, 11:24 am

    Felicitari,d-le Tapalaga.

  15. Bujold
    9.6.2010, 11:31 am

    @Nila – dar la lene te-ai gandit? Eu nu pe aia ii cainez, asta nu se intelege. Mie mi se rupe de cei cu 350 de lei, cu 400, cu 500. Nici cei care vin din sistemele speciale. Pe mine ma deranjeaza cazurile asemanatoare celui prezentat de mine – oameni care chiar au muncit, au vechime completa, au limita de varsta la pensionare si care sunt supusi acestei incercari.
    Intelegeti, odata, oameni buni. Nu va duceti pe campii.

    • George
      9.6.2010, 11:56 am

      Pai pe tine te intereseaza doar cazurile cu cele prezentate de tine dar pe mine ma intereseaza ROMANIA unde o sa se duca daca nu se iau asemenea masuri.
      De 20 de ani pe fiecare ne intereseaza doar placinta noastra, pe ceilalti dai in p—a masii ca se descurca ei. A venit momentul sa ne stresam toti la gramada pt. ce a facut si mama si vecinul si politicianul, poate asa ne bagam mintile in cap si nu mai mergem cu spaga la medic, cerem chitanta la hotel si multe asemenea “spagulite” care nu ne afecteaza decat dupa ce se taie de la toti. Diferenta este ca aia care au luat nu or sa se planga ca au acumulat iar cei care au dat o sa plateasca mai mult cu bani mai putini.
      BAGATIVA MINTILE IN CAP SI POATE O SA TRAIM SI NOI MAI BINE, astfel o s-o mai frecam asa mult timp.

      • Bujold
        9.6.2010, 12:22 pm

        George, intelegi limba romana? Sau in tara asat ne facem ca dialogam? NU INTELEGI CA VORBESC DESPRE UN ANUMIT FEL DE OAMENI – OAMENI CARE AU MUNCIT SAU MUCESC? PROSTII, BETIVII, LENESII, CRETINII NU MA INTERESEAZA! DE CE? PENTRU CA EI INTRA PE ALTA STRADA, NU A CELOR CARE CONTRIBUIE LA PIB, DECI LA BUNASTARE. EI TREBUIESC PUSI PE LISTELE DE AJUTOR SOCIAL SI GATA.

        Intrebare pentru toata lumea: Ce parere aveti de masurile ORBAN din Ungaria?

  16. alex
    9.6.2010, 11:42 am

    Un singur comentariu as avea:

    “it would be naive to expect the turkeys to vote for Christmas.”

    Citatul este din acest articol, care este excelent si se potriveste si pentru Romania:

    http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1284849/Take-medicine-Britain-bust.html

  17. Nila
    9.6.2010, 11:45 am

    De acrd.Spune asta si pt. Irealitatea ,ant.3 .p.s.d.,p.n l .c.t.p etc.[E scris fara majuscule intentionat.]
    N

    • Dan_Bruma
      9.6.2010, 12:59 pm

      @Nila: televiziunile private de aia sint private pentru ca le doare direct in … cot de parerea ta sau a mea. Si e bine sa fie asa.

  18. alx
    9.6.2010, 11:46 am

    Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care crede ca CTP s-a dus de mult.

  19. Florea
    9.6.2010, 12:12 pm

    CTP:”Dacă există cea mai mică posibilitate să se facă rău, atunci răul se va face cu certitudine”.

  20. crlf
    9.6.2010, 12:29 pm

    @George:
    Pai, durule, hai sa ne bagam mintile-n cap incepand de acum. Sau de cand unul din parintii tai se va imbolnavi serios (Doamne fereste, nu-ti doresc asta, dar sa folosim exemplul asta). Vreau atunci sa vad cum NU dai tu spaga doctorului si asistentelor si anestezistului s.a.m.d…Vreau sa vad cum esti tu atunci un exemplu de moralitate, cum te gandesti tu atunci la ceilalti, cum te duci tu la spital si pretinzi ca tatal tau a platit asigurare toata viata si ca are dreptul la tratament gratis sau, ma rog, subventionat. Dar sa te duci, prietene, cu asigurarea in dinti, cum fac oamenii prin Germania, spre exemplu…Si apoi sa vii sa dai lectii si sa ne arati unde-ti sunt tie mintile. Probabil exact acolo unde ti-au fost si cand ai votat…
    @Cristian Orgonas:
    Eu ti-am mai spus pe-aici, tu mesteci niste cifre seci, fara nisi o legatura cu realitatea. Esti sclipitor cu argumentul ca in Romania nu s-a murit de foame nici in anii ’90, cand era mai rau. Pe ce te baazezi cand zici ca atunci era mai rau? Ca nu erau banci si farmacii prin tot locul? In fine, esti prea tanar, pun afirmatii de genul asta pe seama lipsei de profunzime si experienta. Da’ io zic sa comparam cu anii ’50 – ’80, ca nici atunci nu au murit romanii de foame. S-au descurcat bine mersi, nu-i asa?

    • George
      9.6.2010, 7:37 pm

      Tovarase crlf….. si tu imi dai exemple din ce s-a facut pana acum si pe care vrei sa le facem in continuare. Tu care nu esti un dur ci un frustrat imi spui mie ce as face daca.., ar trebuii sa-ti pui tu problema nu daca ci cum ai plati tu toate cheltuiele acestei tari in conditiile in care ai venituri mai mici decat cheltuielile? E baza oricarei economii daca cheltui mai mult decat ai, se cheama ca intri in faliment sau vin camatari sa-ti ia gatu. Crezi ca taierea cu x% e cel mai rau lucru? Eu zic ca mai rau decat asta este sa nu mai iei nimic. Asa ca uita de ce ai facut pana acum si incearca sa nu mai pui un daca inainte de a face ceva, ci fa ceva.

      • crlf
        10.6.2010, 10:54 am

        Ha, ha, ha, ce va mai bateti voi in teorii! Cat de inalt e spiritul vostru! Cum va ganditi voi sa platiti datoriile “acestei tari”! Pai eu te intreb de ce exista datoriile astea…De ce pana acum nu a facut nimeni nimic, in afara de a cheltui? Si de-abia acum s-au trezit destepti ca tine cu factura in farfurie. Nu cred ca ca vrea nimeni sa faca acelasi lucru in continuare, ci dimpotriva, sa se FACA ceva. In schimb, vin diletanti ca tine care-si inchipuie ca singurul lucru care se poate face acum e sa se taie (pentru ca singurul lucru care e de facut e plata datoriei, nu?)…
        In alta ordine de idei, nu ai raspuns la intrebarile pe care ti le-am adresat punctual: ce te faci cand te vezi in spital cu probleme grave? Dai spaga au ba? Iti risti viata in virtutea unui principiu? Ma indoiesc…

      • George
        11.6.2010, 3:29 pm

        Mai diletant ca tine nu cred ca sunt, doar pt. simplul fapt ca tu vorbesti cu mine la plural in timp ce eu sunt o pesoana, nu o institutie.
        Eu am grija de sanatatea mea si am fost la medic doar pt. o adeverinta dupa 4 ani. Eu banii ii investesc in activitati sportive si mancat cat de cat sanatos(deci in sanatate), spre deosebire de multi altii care investesc banii in vicii si au pretentii la batranete sa li se dea moca cum probabil iti doresti si tu. Datu de spaga nu este doar cea de la medic ci spaga inseamna si tot ce achizitionezi sau serviciile care ti se fac fara a primi ff sau chitanta.
        Eu zic sa nu mai dai spaga si sa incerci sa muncesti mai cu spor, ca poate asa iesim si noi din criza. Poti sa ne spui si noua cu ce te ocupi?

  21. kozmo
    9.6.2010, 12:56 pm

    De obicei sunt de acord cu CTP-ul, acum a luat-o pe langa rau.

    • Dan_Bruma
      9.6.2010, 1:00 pm

      @kozmo: si tu prin el :) Da din maini mai mult si mai putin din gura altfel te duci la fund :)

      • Gamma
        9.6.2010, 7:29 pm

        Ptiu , urat mai este sa postezi pe bani . Se stie prea bine de la ce nivel de salarizare speranta de viata incepe sa scada . CTP a uitat ca exista Africa , la fel si ceilalti deviati . Avand treaba cu supravietuirea stiu ca sunt suficienti 1.6 mil / an pt a supravietui gen Africa . Incredibil , dar adevarat .La nivelul asta gandacii sunt apetisanti dar de murit nu mori de foame . Iar apropo de boli cand sunt grave si necesita medicamente scumpe sunt doar o forma de prelungire a unei existente nedemne si chinuite .Culmea e ca tocmai subiectii isi doresc sa moara si ceilalti le neaga acest drept .

  22. taticu
    9.6.2010, 1:28 pm

    Azi nu esti deloc original. Elena Ceausescu a zis ceva similar acu vreo 20 si ceva de ani. Ma astaptam la putina originalitate in filozofia portocalie. Dar vad ca tot plagiatul e baza. Pe langa Goebbels si Ceausescu ce mai aveti in program ?

  23. ilie
    9.6.2010, 1:43 pm

    Au mai comis-o si altii. Cand pe 2009 guvernul estima o crestere de 8%, cei “rationali” ziceau de 4%, iar pesimistii intre 2 si 0%, Ilie Serbanescu, care era printre cei mai pesimisti (0%) s-a exprimat cam asa fata de un prim zvon de scadere cu 4%: “nu e posibil, nu va dati seama ce ar insemna sa treci de la +8% la -4%. Ar insemna sa se moara de foame pe strazi”. In final a fost mult mai rau, s-a trecut de la +8 la -8 si nu s-a ajuns pana acolo.

  24. Sorin
    9.6.2010, 1:48 pm

    Se spune ca persoana umana cand imbatraneste se apropie incet incet de copilarie.
    Acesta este si cazul domnului CTP.
    Daca acum 10 ani era o persoana respectata a carui opinie era destul de obiectiva si fara nuante, acum insa mie personal imi este cert ca trecut cu totul pe meleagurile basmelor scrise de Frati Grimm.

  25. crlf
    9.6.2010, 2:43 pm

    Vad ca e greu cu anumite comentarii…Probabil “cauze obiective” le impiedica sa apara…

    • Cristian Orgonas
      9.6.2010, 2:54 pm

      crlf: nu cenzurez pe nimeni. Unele dintre comentarii intra in spam, iar eu nu sunt toata ziua online pentru a le da drumul.

  26. Seba
    9.6.2010, 4:08 pm

    Malnutritie nu inseamna ca mori de foame inseamna ca ai o dieta necorespunzatoare si ramai foarte vulnerabil bolilor. N-am nici o indoiala ca se moare “de foame” in Romania, dar evident ca nu prea ai cum sa faci o verificare statistica a numarului de oameni care mor timpuriu din cauza ca nu manance destul(calorii, legume/fructe, proteine etc).

    Problema nu este ca reducerea celor mai mici pensii cu 15% va produce brusc of prabusire a standardului de viata al batranilor. Problema este ca standardul de viata al celor mai saraci romani este deja in zona sau sub nivelul subzistentei sanatoase.

  27. romania inedit
    9.6.2010, 5:00 pm

    CTP si-a aparat brandul !

  28. Emil
    9.6.2010, 11:10 pm

    Si eu eram de aceeasi parere ca pana la urma nu va fi foarte grav. Dar acum incep sa il cred pe CTP. Cand salariul imi scade de la 1000 la 750 si se vorbeste de scoaterea decontului plus venitul la serviciu cu o zi in plus – adica cheltuieli de drum 300 + 350 lunar. Raman cu 400 + 450 Ron pe luna. As merge oriunde altundeva daca gasesc. Numai sa castig si eu un ban cinstit. Si de as da cu matura pe strada, decat profesor cu leafa de rahat mai bine maturator in oras si imi raman 600 ron.

  29. Rocknroll
    10.6.2010, 9:18 am

    Nu va fi grav.
    CTP-ul ala e deja pensionar, de-aia abereaza. Ce stie el? Noi… noi stim cu mult mai multe decat ar putea el vreodata sa cunoasca! Pai ce, el a facut Spiru Haret?…
    Oricum, n-o sa-i vedeti pe pensionari cand vor muri, asa ca nu veti fi… induiosati de moartea lor. Nu vor fi prezentati la televizor (sunt ocupati cu blonda lui Bute), asa ca nu veti stii c-au mai murit dintre ei. Se vor duce incet, unul cate unul, in tacere, fara sa mai deranjeze pe nimeni. Oricum nu mai deranjau. Poate doar prin piete, cand cauta cu maini tremurande cele mai ieftine produse si… deranjeaza vizual. Ce inestetici sunt, cu hainele alea vechi de doua generatii, cu sacosa aia carpita, cumparata cu 3 lei acum 20 de ani, cu pantofii stalciati si priviri pierdute, undeva in trecut, pe vremea cand inca mai erau respectati… Ia mai da-i dracului, adica eu sa platesc biletul si ei sa stea jos?!? Ii cauta moartea acasa, iar ei se plimba pe banii statului…
    EU muncesc si ei stau. Da-i dracului! Sa moara! Cum sa nu se descurce cu… stai sa calculez… deci 900 de lei (sa zicem) minus 15%… vine cam 765. Perfect! N-au masina, n-au nevoie de benzina! De imbracaminte n-au nevoie (au sifonierele pline cu vreo 50 molii si vreo 2-3 costume vechi de cand lumea, asa ca…); de carti n-au nevoie (pai ce, n-au citit destule?); de bilete la Mall (la “Piratii din Caraibe”) nu se pune problema; la Rammstein nu merg; n-au nevoie de prea multe stiri (cu morti, la ora 5), ca “e” deprimante pentru ei, deci nu mai au nevoie nici de televizorul care s-a stricat (era vechi, ce sa-i faci); n-au nevoie nici de celelalte care s-au tot stricat in timp si nu le mai pot repara (ca n-au nevoie!), n-au nevoie nici de apa calda (pai ce, rece, aia pluviala… de la Doamne-Doamne nu e buna?); asadar, n-au nevoie nici de instalator ca le curg toate tevile prin casa… pai… n-or sa mai curga!; de medicamente nu mai zic (ce sa faca, dom’le cu atatea medicamente??? ba de inima, ba de ficat, ba de una-ba de alta, nu inteleg de ce nu sunt sanatosi???… chiar nu inteleg, ca n-au nicio grija)… asa ca n-au nevoie; vacante? e buna asta… ia sa se uite pe pozele din albumul cu fotografii, cu amintirile de la Sovata (unde facea Nicu armata, pe vremuri), pai nu? Ce… Belize? Poate nici Cernica, la un mic si 500 gr de bere. Acuma mai vor sa bea si o bere, hai ca asta e culmea!!! Pai n-au baut toata viata? Ia sa le fac un calcul, ce atata bere??? De ce ar mai avea nevoie? De lumina? Pai n-au lumanari? Bun, le-am taiat si p-astea. Da, dar cu ce le aprind? Cu chibrituri? Pai… n-au. Ca n-au nevoie nici de gaze (pentru ce sa aiba nevoie, ca oricum, prea multe, inafara de cate-un ceai, iarna, sa se mai incalzeasca, ori vreun Nichezol, nu prea…), asa ca… Mancare? Mda, nasol. Desi au aparut multe covrigarii in ultima perioada (semn clar de prosperitate a romanilor), nu prea sunt asa ieftini. Aia de 0,6 lei sunt… de ieri, iar cei de 1 leu (cei cu cascaval… cu cascaval??? pai sa le creasca colesterolul???) sunt cam scumpi. Ce-ar mai fi? Ah, intretinerea, la iarna. Cat ar putea pentru, sa zicem, 2 camere? Deci, plateau cam 300 lei, acum ar urma sa fie cam vreo 750 lei, hmm, nu e chiar asa mult. Uite, dupa calculele mele, le mai si raman niste bani, ar putea sa faca si economii. Ar putea sa mai puna si la CEC. Azi la CEC 1 leu depui, maine… el va scoate pui. :) Ce poetic… Da, iar in timp, cu economiile facute, ar putea sa ajunga, in cativa zeci de ani, la valoarea economiilor pe care le-au avut, in anii ’90, dar au fost bine “aranjate” (prin inflatie si… cu televizorul, magie, nu gluma!) de baietii buni, de cei care au avut grija cum trebuie de economiile unora. Acum li se spune… consilieri. Te pui cu economistii? ;)

    • Cristian Orgonas
      10.6.2010, 10:12 am

      R&R: din nefericire, nu ajuta la nimic sa privesti lucrurile in felul asta. Daca as fi poet, as propune ca pensia minima sa fie de 500 de euro, iar salariul minim de 1000 de euro, sa poata tot romanul sa traiasca bine. Dar nu sunt poet.

      • Rocknroll
        10.6.2010, 11:38 am

        Cristi, oamenii aia de care vorbesc SUNT OAMENI! Nu masini, nu franci elvetieni, nu aur, nu PIB, nu rahat invelit in staniol, SUNT OAMENI!

        Nu putem judeca astfel de lucruri GRAVE, doar privind strict dpdv economic. OAMENII astia (foarte multi dintre ei, de fapt EXACT CEI LA CARE MA REFER, nu la specialitati de casa), au muncit pentru Romania si AU DAT BANI STATULUI, la vremea lor, PENTRU CA TU SA MERGI LA SCOALA, sa ti se plateasca abecedarele, sa poti buchisi (si) in limba lui Shakespeare, intr-o buna zi. Ei au invata limba rusa. Au fost mai norocosi. Acum li se poate spune “Spokoknoi noch!” (Noapte buna!). Gata, la culcare…

        NOI AVEM NEVOIE DE LOGANE DE 85,000 EURO, NU MAI AVEM NEVOIE DE TRABANTURILE VOASTRE MIZERABILE!

        NOI AVEM NEVOIE DE BORDURI CU CARE SA UMPLEM ROMANIA, NU MAI AVEM NEVOIE DE GRANITUL “VOSTRU”, CARE A TINUT ZECI SI ZECI DE ANI SI VA MAI TINE (LA ALTII…)

        NOI AVEM NEVOIE DE 5 MILIARDE DE EURO PENTRU CAMPANIILE NOASTRE ELECTORALE (TREBUIE SA NE PLATIM SPONSORII, CUMVA, NU?) NU MAI AVEM NEVOIE DE CIORAPII VOSTRI CARPITI…

        Da, ii putem omori fara nicio urma de regret. O metoda chiar mai perversa decat la Auschwitz. Hai, la baie cu totii…

        Puteti dormi linistiti. Guvernul va lucra pentru dumneavoastra…
        NU MA REFER DOAR LA ACEST GUVERN, Cristi, sa fie clar acest lucru!

        Dar era o vorba pe vremuri, cazuta in desuetitudine totala acum: “Cine n-are batrani, sa-i cumpere!”

        Saracul Paler. Ce bine c-a murit…

      • Cristian Orgonas
        10.6.2010, 11:51 am

        R&R: si eu am facut tot rusa :-)
        Serios vorbind, pe principiul asta nu ar trebui sa existe tari sarace in lume, ci doar tari bogate, foarte bogate si extrem de bogate. Eu ma uit acum la deficitul bugetului de pensii si vad ca anul asta gaura este de peste 2.5 mld euro. Anul trecut, deficitul a fost de 1.5 mld euro. De unde luam banii? Daca incepem sa plangem nu rezolvan absolut nimic.
        Lucrurile stau atat de prost in momentul asta incat este de preferat ca pensionarii sa primeasca o pensie cu 15% mai mica decat sa nu o primeasca deloc.

      • Rocknroll
        10.6.2010, 12:06 pm

        Eu inteleg foarte bine ca exista acest deficit, insa el (deficitul) n-a fost provocat de pensionari, ci de MANEVRELE POLITICIENILOR. In cei 20 de ani au fost facute atat de multe manevre in Romania, ca mi-ar trebui – probabil – 10 vieti pentru a le afla (nu le va afla nimeni vreodata, pe toate, oricum) si un papirus cam cat zidul chinezesc de lung pentru a le insira.

        Insira-te margarite…

        Ce frumos e in Bali, in interes de serviciu. Tara ma vrea la datorie… ;)

        Uite, iti propun o tema: cate bugete anuale ale Romaniei ar reprezinta furturile facute pe banda rulanta? Ma refer, desigur, la furturile cu gulere albe, apretate frumos. Doamne, si ce frumos miros… Chanel no 5?

      • Marius-Mugurel Ciobanu
        10.6.2010, 12:36 pm

        “Anual, statul cumpără bunuri ÅŸi servicii echivalente cu 10% din PIB (sau 12 miliarde de euro), iar anchetele realizate de jurnaliÅŸti au dezvăluit faptul că nivelul „comisionului“ plătit de companii pentru a obÅ£ine contracte cu statul este de 10-30% din valoarea contractelor. Prin urmare, putem uÅŸor să ne imaginam că sumele încasate ilegal de funcÅ£ionarii publici de rang înalt trec de un miliard de euro în fiecare an, această cifră fiind una foarte conservatoare.” – http://khris.ro/index.php/06/2010/spaga-la-romani/#more-15544 . EUR 1 miliard nu e puÅ£in, dar tot nu acoperă tot deficitul bugetului de pensii. Măcar să avem bunul-simÅ£ să recunoaÅŸtem că, dincolo de “comisioanele” în cheltuirea banului public, bugetul are o problemă structurală.

      • Rocknroll
        10.6.2010, 12:58 pm

        Adevarul e ca n-am bunul simt pentru a recunoaste problemele bugetului generate (si) de masuri insuficient analizate, luate pompieristic, in anii trecuti, pe criterii POLITICE, tot pentru ei, adica, iar acum… sa plateasca cei care se bucurau la doua pungi cu pixuri si-o umbrela colorata…

      • tomis
        10.6.2010, 10:15 pm

        Orgonas: ai facut rusa? Cind anume: inainte de revolutie cind inca erai in clasele primare (banuiesc ca aveai 13 ani prin 89′) sau dupa revolutie, in clasele de liceu si facultate?

      • Cristian Orgonas
        10.6.2010, 10:49 pm

        eram clasa a VIII-a cand a venit Revolutia, tocmai repetam “la revedere pionierie”…
        Am facut rusa in clasele V-XII

      • tomis
        11.6.2010, 11:24 am

        de ce? in timisoara si mult mai aproape de vest, departe de rusi, ma gindeam ca limbile straine preferate si oferite in acelasi timp ar fi fost engleza, franceza, germana si nu rusa. pentru ca ai facut rusa dint-a 5-a, inseamna ca nu a fost prima limba straina aleasa. care a fost prima?

        eu, din constanta, am inceput cu franceza dintr-a 2-a si cu engleza dintr-a cincea. din rusa nu am stiut niciodata mai mult decit cum suna destul de frumos in filmele vechi, artistice si fara “razboi” si ceva de genul “gavarit radiostantzia otdih” :) A invata rusa intre cei pe care ii stiam era egal cu a accepta rusificarea, nu ca am fi fost vreunul bucurosi de “francizare” sau “engletizare”.

        pe litoral ne tineam departe de rusi si aproape de suedeze…

      • Rocknroll
        11.6.2010, 3:26 pm

        Bravo, asa este!
        Sa fi invatat rusa, pe vremuri, insemna – intr-un fel – cu acceptarea tacita a rusificarii, ce oricum era prezenta in societate. Eu am facut rusa dintr-a II-a, insa nu mai tin minte aproape nimic, doar cateva cuvinte. Pe-o ureche imi intra, vorba aia, si-mi iesea pe cealalta. Franceza era altceva (a II-a limba). Din fericire, am reusit sa scap de rusa in liceu (si mai departe) si s-o “schimb” cu engleza. Oricum, stiam (din filme si muzica) mai multa engleza fara sa fi facut vreun an in scoala decat stiam rusa dupa 7 ani! :) )

        Altfel, TEMA DESCHISA DE JOHN (Felicitari!) CU TIGANII SI FISCALIZAREA LOR ESTE BABANA! Si, Cristi, ar trebui cred – desi, teoretic – iti este teama, dar n-ar trebui – sa deschizi un subiect pe aceasta tema, pe blogul tau.

        In viitor o sa atac si eu o astfel de problema (fiindca ea ESTE IMENSA!) si vad ca e tabu, desi este evident ca din cauza acestor trantori ai societatii (majoritatea lor) sufera LA PROPRIU foarte multi romani platitori de taxe.

      • mArius
        14.6.2010, 1:24 pm

        Ce-ai zice daca, intr-o zi, administratorul blocului ar spune ca trebuie sa platesti intretinere cu 15 % mai mare pt ca el a furat din bani si trebuie platite utilitatile ?
        Ca e de preferat asa decat sa ramai fara apa ?
        Cam asa face si statul roman.
        Da, poate o luna – doua platesti intretinere mai mare, dar apoi il schimbi/dai in judecata/iei la bataie.
        M-ar interesa, ca tot esti economist, daca poti face rost de un studiu comparativ:
        A. se taie salariile si pensiile pana in ianuarie, desi cred ca o sa mai tina taierile astea
        B. se iau masuri de reducere a coruptiei si furtului din Romania, masuri care sa duca la, sa ii zicem, un nivel acceptabil de coruptie si furt ( pt ca deocamdata nu exista tara in lumea asta unde sa nu existe deloc. )
        Sunt curios in care situatie ar iesi mai multi bani.

  30. Rocknroll
    10.6.2010, 11:45 am

    Scuze, “Spokoinoi noch”… Eu, intelegi, niet… limba rusa. ;)

  31. John
    10.6.2010, 9:38 pm

    Cristian as vrea sa-ti pun, inginereste, cateva intrebari:

    1. Cate persoane primesc acel ajutor social inventat in 2009 de Basescu, uin valoare de 350 de lei si caruia i se spune impropriu “pensie”?
    2. Cate persoane primesc pensii in cuantum mai mare de 3000 lei si care este valoarea sumelor ce depasesc 3000 de lei?
    3. Ce procent din pib este reprezentat de sumele platite ca ajutor social de 350 de lei si sumele ce depasesc 3000 de lei?
    4. Ce procent din pib este reprezentat de sumele economisite prin reducerea cu 15% din toate pensiile?

    Si inca:

    5. Exista cineva care sa doreasca sa fiscalizeze toti tiganii care circule cu masini de zeci si sute de mii de euro, tiganii care ne tulbura noptile, ne ameninta copiii si sotiile, ne sfideaza si traiesc de pe urma sumelor pe care le platim noi ca taxe si ce sume platim noi pentru ei?

    Multumesc.

    • Cristian Orgonas
      10.6.2010, 10:47 pm

      John:
      1. Nu stiu exact cate persoane, dar suma ce va fi cheltuita in 2010 cu venitul minim garantat va fi de aprox. 700 mil lei sau 170 mil euro sau ~2% din bugetul asigurarilor sociale.
      2. In sistemul public exista 5.400 de persoane care castiga o pensie >3000 de lei, dintre care 339 au peste 5.000 de lei. Aici nu sunt incluse pensiile speciale castigate de 8.378 de persoane si pentru plata carora se cheltuie anual aprox 150 mil euro. Nu am date despre pensiile din armata, SRI samd.
      3. Nu cred ca reprezinta prea mult
      4. Reducerea cu 15% a pensiilor genereaza o economie de 800-900 mil euro in 7 luni (iunie-dec). Iar asta inseamna mai putin de 1% din PIB (PIB=120 mld euro).
      5. Buna intrebare.

      • John
        11.6.2010, 6:06 am

        Cristian:
        3. Avem, iata, 170 milioane + 150 milioane = 320 milioane. La acesti bani trebuie sa adaugam personalul din armata, SRSI samd.
        4. Deci 15% = 800-900 milioane. Extrapoland = ramane sa recuperam 500 milioane, 300 si ceva exista la punctul 3!
        5. Buna intrebare? Pai avem circa 2 milioane de tigani care nu numai ca traiesc de pe urma salariatilor Romaniei, de la privat sau de la stat, dar constituie si o economie paralele destul de la vedere si pe care SE EVITA, NU SE DORESTE sa sa puna taxe. POLITIA ii poate vedea foarte usor, cum poti sa ai AUDI A8 si sa stai toata noaptea si sa bei intre blocuri, cand pentru a castiga bani ar trebui sa te odihnesti pentru ca ziua trebuie sa muncesti? Nu pun la socoteala faptul ca in acest timp cei care chiar platesc taxele sunt deranjati si nu se pot odihni ceea ce le scade randamentul, ii inbolnaveste. Eu as rezolva, intr-un fel sau altul problema asta si, mai mult, as face-o extrem de nedemocratic si fara nici un comentariu de nicaieri, including UE.

  32. John
    11.6.2010, 6:33 am

    Cristian, pentru ca m-am aprins mai am un comentariu referitor la tigani:
    EXEMPLU
    PIATA AGROALIMENTARA, despre care premierul Boc spune ca noi, cetatenii onesti, ar trebui sa o fiscalizam, ar trebui sa cerem bon….Pai nu se vede ca nu se da bon? Si nu platim politia sa rezolve problema? Si finantele? Politia se ia de batranicile care vand pe strada o legatura de marar in timp ce MAFIA TIGANEASCA din piete ne impune pretul. Bietii tarani, producatori, aduc la marginea Bucurestiului capsunile cu 2,5 lei/kg. In piete pretul este intre 5 si 8 lei. Avem vre-un producator in vre-o piata? Nu. Tiganii le-au blocat accesul. De ce ne facem ca plangem pe umerii bietilor tarani si ii protejam pe tigani? De ce nu-si face niciodata politia datoria? De ce se accepta, tacit, ca politia este si TREBUIE SA FIE spagara? DE CE? DE CE? DE CE?
    Poate pentru ca CTP este populist! Zic si eu.

    • Cristian Orgonas
      11.6.2010, 10:08 am

      John: putem rezolva problema rromilor si altfel, solutiile finale nu isi gasesc locul intr-o societate care se vrea civilizata si nici aici pe blog. Te rog sa nu postezi comentarii de genul asta. Mersi.

      • tomis
        11.6.2010, 11:13 am

        nu ai inteles ca problema lui john nu erau tiganii ci blocajul producatorilor si productiei? chiar daca incepe nu prea bine, john atinge o mare problema ce ai putea-o prezenta, discuta, bineinteles mai tirziu.

        in america de care discuti in noul articol, metoda folosita de tine este folosita in special de sindicalistii de care te plingi.. Mersi.

      • John
        11.6.2010, 6:00 pm

        Cristian, mai sus spuneam ca as rezolva problema nedemocratic. Si stii foarte bine de ce. Citeste istorie. Din crize se iese cumva. Si cineva trebuie sa plateasca. De data asta ar fii, totusi, bine sa plateasca cei vinovati, atat tiganii cat si politicienii. Pentru ca nu se poate ca noi sa muncim ca niste apucati, de luni pana sambata, si sa fim bataie de joc.

        OK, te inteleg, este blogul tau si iti respect atitudinea. Cred, totusi, c-as vrea, odata, sa vorbim si, poate, ai sa vezi ca nu intotdeauna parerile sunt realitate. Eu sunt radical, sau ma radicalizez constient. Nu mai suport. In curand trec prin Timisoara. Poate gasim o cale si ne intalnim sa bem o bere.

  33. John
    11.6.2010, 6:55 am

    Cristian, mai sus spune-ai ca punctul de pensie nu poate fi mai mare de 550 lei. De ce platim 170 milioane ajutor social unor oameni care n-au muncit in viata lor? Taiem, deci, pensiile celor ce au muncit si facem titlu de glorie din faptul ca nu le taiem pe cele ale celor ce n-au muncit. Curat program de dreapta…. in favoarea platitorilor de taxe. Pai, acum, noi de la privat, platitorii, stim ce ne asteapta.

  34. nica florentin
    13.6.2010, 7:11 pm

    “Caron: discutam despre cei mai saraci dintre romani – pentru ei pretul benzinei nu conteaza. In 2008, 2009 si prima parte din 2010, inflatia nu a depasit 15%.” – amice! (nu sunt caron sau eu mai ÅŸtiu cine comentează la tine pe blog) tu nu ai cele mai mici noÅ£iuni de economie: benzină = transport de marfă (costuri în plus) = ridicarea preÅ£urilor la orice! (de la pâine la alte alimente)…
    CTP poate că exagerează într-un fel, dar cu siguranţă chiar de nu vor muri sunt oameni care o duc acum extrem de greu ÅŸi după tăierea asta ÅŸi mai greu… dacă ar fi bolnavi nu ar mai avea bani de medicamente ÅŸi aÅŸa acum de complicată situaÅ£ia lor… ÅŸi uite aÅŸa se poate ÅŸi muri…
    ce spune CTP e faptul că dacă ar avea bunul simÅ£ boc ÅŸi-ar da demisia – pentru că face ca mulÅ£i oameni să sufere deÅŸi ei au muncit o viaţă întreagă pe bune ÅŸi acum doresc să poată să-ÅŸi ducă ÅŸi ei bătrâneÅ£ile în liniÅŸte… nimic mai mult. Altfel, sunt singurii care merg regulat la vot… ceilalÅ£i absentează crâncen la alegeri parlamentare ÅŸi alte tipuri de alegeri…
    Bunul simÅ£ ÅŸi inteligenÅ£a la români se pare că lipseÅŸte de vreme ce e acuzat de populism CTP, care nu spune nimic altceva decât că un guvern incompetent ar trebui să plece! poate că va veni altul mai deÅŸtept… hai să facem apel la democraÅ£ie, să nu mai acceptăm orice pe sistemul că oricum va fi la fel. Să facem ÅŸi noi presiuni ca în statele civilizate pentru că aÅŸa… nu avem decât alternativa plecării din Å£ara asta fără niciun fel de dumnezeu

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente