Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 18.6.2009 20 comentarii

Romania are cele mai scumpe servicii rent-a-car din UE

Sa zicem ca sunt un turist care doreste sa inchirieze pentru 9 zile o masina din clasa compacta cu 4 usi.

Sa vedem cat ma costa aceasta inchiriere in diferite orase mari din Europa. Ofertele de mai jos apar pe siturile a doua companii aflate in topul mondial.

Oras                                Compania I         Compania II

Bucuresti aeroport:     $791                       413 euro

Sofia aeroport:               $449                       260 euro

Praga aeroport:             $491                        244 euro

Paris aeroport:              $492                         254 euro

Barcelona aeroport:   $463                         $491

Munchen aeroport:    $465                         250 euro

Cu alte cuvinte, este cu cel putin 50% mai scump sa inchiriezi o masina in Bucuresti, decat sa inchiriezi o masina din aceeasi clasa in oricare alt mare oras mare din Europa. De ce? Pentru ca piata suporta acest pret, la fel cum piata romaneasca suporta preturi mai mari la alimente, la unele servicii, haine de firma etc.

PS: este mai scump sa inchiriezi un Logan in Bucuresti ($70/zi) decat un Renault Laguna in Paris ($65), iar in Barcelona, pentru doar 20 de dolari pe zi in plus primesti un Audi A4 ($90).

Share

Tags: ,

20 comentarii

  1. Calin Gilea
    18.6.2009, 8:26 am

    S-ar putea ca riscul sa fie mai mare. Probabil ca masinile inchiriate sunt returnate cu diferite probleme (zgarieturi sau chiar accidente), situatia asta nefiind asa de rara. E doar o ipoteza.

  2. khris
    18.6.2009, 8:30 am

    @Calin: vezi preturile la bulgari, sunt mult mai mici iar riscurile sunt mai mari

  3. Bogdan
    18.6.2009, 8:53 am

    1. Nu este adevarat ca in Romania se inchiriaza cel mai scump. Stai sa vezi in Scandinavia. Pentru 7 zile, o masina mica (da’ mica!) e undeva la 500 de euro, fara aigurare full.

    2. Eu am facut o singura simulare, la o companie romaneasca de inchirieri. 9 zile, Opel Astra Classic – 325 euro. Din aeroport…

    La straini trebuie sa te uiti si la ce fel de asigurare intra in pretul standard, cat costa un eventual al doilea sofer, daca are nr nelimitat de km etc. Pretul afisat la o prima vedere nu e neaparat cel final.

  4. Dinu
    18.6.2009, 9:09 am

    Da, cheia articolului este “Pentru ca piata suporta acest pret”. Si pornind de la raspunsul tau, voi formula cateva intrebari carora li se preteaza foarte bine. De ce preturile de achizitie al Loganului este mai mare la reprezentanta Dacia din Oradea decat la Debrecen (Ungaria ~70km distanta)? De ce preturile pe piata auto sh erau atat de mari anul trecut? Mergem putin mai departe.. De ce pe plan politic, conducatorii isi permit atatea? De ce domneste senzatia ca guvernul si clasa politica in general nu reprezinta cetateanul si interesele sale? De ce sistemul bancar este la un pas de camatarie? Dragi prieteni, e simplu. Pentru ca “piata” o permite.

  5. Codan
    18.6.2009, 9:31 am

    De ce preturile pe piata auto sh erau atat de mari anul trecut?

  6. dan jakabhazi
    18.6.2009, 9:35 am

    Pe langa nesimtirea traditionala a patronului roman, firmele de rent-a-car de la noi lucreaza aproape intotdeauna cu masini in leasing operational. In restul Europei masinile sunt ale lor si isi permit astfel sa puna ce preturi vor. Intre Romania si Spania diferentele sunt uriase, pretul e aproape dublu la noi, pentru servicii mai proaste.

    • Misu
      18.6.2009, 9:56 am

      as traduce si eu acest “piata o permite”…cand cheltuim usor, adica nu ne uitam la preturi si acceptam ceea ce ni se vinde cu pretul care e afisat, inseamna ca facem bani usor…ajung la concluzia ca in ro se castiga bani foarte usor si mai mult de atat, castigurile nu sunt impozitate pentru ca nu toate sunt la vedere…pe de alta parte pentru noi banii nu au avut valoare in perioada comunista deoarece nu aveam ce sa ne cumparam cu ei…astfel am pierdut simtul banului si al principiilor economice…in ultimii 20 de ani(as zice ca de pe vremea fanariotilor chiar) ne-am obisnuit sa facem bani negrii care easy come easy go

      deoarece categoria romani care fac bani negrii si ii cheltuie fara prea discernamant(din comoditate sau din lipsa de cultura) este foarte mare in ro, cei care au cel mai mult de suferit sunt cei care incearca sa se comporte normal din punctul asta de vedere(declara toate veniturile, platesc impozite la timp, incearca sa compare preturi, cauta raportul pret calitate)

      • calin
        18.6.2009, 11:04 am

        Misu,
        Sunt de acord cu tine ca o mare parte din romani fac evaziune fiscala.
        Eu sunt unul dintre ei si fac un fel de evaziune fiscala legala in sensul ca am optat pt cel mai avantajos mod de activitate economica.
        In fine. Ideea mea este urmatoarea: Atata timp cat statul nu imi face drumuri, atata timp cat ma duc la doctor si daca nu dau spaga ma lasa sa mor in spital, atata timp cat copii mei nu beneficiaza de invatamant de calitate, eu ca cetatean de ce as plati impozitele asa cum trebuie? De ce mi-as plati taxele pt asigurarea de sanatate daca nu am aproape nici un beneficiu?
        Daca statul ar face ceva pentru noi si nu ar fura in continuu atunci as zice “da acest stat merita impozitele pe care le cere si sunt bucuros sa stiu ca banii platiti de mine prin impozite sunt folositi cum trebuie”. Pana atunci mai bine fac bani la negru ca sa am de unde palti spagile la medici daca doamne fereste ajung bolnav, sa am bani sa-mi repar masina la fiecare 3 luni dupa ce o distrug toata prin gropile prin care sunt nevoit sa umblu, sa am bani sa ii platesc copilului meu ore suplimentare pentru ca la scoala are parte de profesori incompetenti etc.

    • Misu
      18.6.2009, 10:03 am

      am intalnit si eu aceasta problema la firmele de transport cu care lucrez…patronii isi iau masini in leasing pe 3 ani si isi fac tarifele in asa fel incat sa isi acopere cheltuielile lunare (leasing, costuri variabile, bmwul patronului)…adica isi acopera incestitia in 3 ani, chiar daca durata de viata a masinilor si o amortizare normala a investitiei este mai mare decat perioada leasingului….fac profit contravaloarea masini dupa 3 ani. se simte si aici lipsa investitorilor si a unor firme serioase de transport, lipsa de care profita cei mici existenti si practica tarife uriase…sau lipsa unor banci care sa sustina cu adevarat acesti mici investitori…

  7. bogdan panduru
    18.6.2009, 9:53 am

    Nu este adevarat si nu stiu de unde ati scos preturile astea bomba 70$ pentru un logan pe o zi. Eu lucrez in acest domeniu si pot sa va spun ca preturile au scazut rau. De exemplu pt 9-10 zile un logan poate sa coste in jur de 17-18 eur/zi iar pentru 24-25 de eur poti inchiria Ford Focus. In plus firmele de rent a car din aeroport este normal sa aiba preturi mai mari sau sa perceapa taxa de aeroport pentru ca acolo sunt niste chirii enorme.

    • Misu
      18.6.2009, 12:31 pm

      @calin vorbeam despre cei care fac bani negrii si ii cheltuie fara discernamant, ridicand astfel preturile in ro…din ce scrii…tu faci bani negrii dar se pare ca esti atent cu cheltuielile si nu arunci banii pe asigurarea de sanatate care oricum nu iti acopera mai nimic in ro…daca in schimb nu iti platesti asigurarea de sanatate, dar iti permiti sa rupi masina de cateva zeci de mii de euro pe drumurile din ro, atunci simte.te inclus in categoria despre care vorbeam
      …nu iti pot raspunde la cele doua intrebari pe care mi le-ai pus direct pentru ca nu imi pot raspunde nici mie la ele :) si mi le pun ori de cate ori trebuie sa fac ceva pentru statul roman…imi pare rau!

  8. Dan Stefan
    18.6.2009, 4:05 pm

    Companiile din topul mondial inchiriaza intr-adevar mai scump in pietele mici decat in pietele mari. Explicatiile sunt multe, de la costuri locale mai mari (volume mici=costuri mari, furnizori de servicii de management de flota scumpi, piese de schimb cu pana la 200% mai scumpe decat in Europa de vest si care adesori nu sunt in stoc…) si pana la inevitabiulul “pentru ca piata le-o permite” (majoritatea clientilor lor sunt din categoria business travel, carora “le plateste firma” si e simplu sa-si foloseasca cardul de fidelitate international)

    Totusi, daca urmarim evolutia multimationalelor rent-a-car in Romania in ultimii ani, vedem ca de fapt piata i-a sanctionat, majoritatea avand o stagnare si anul acesta chiar o scadere.

    Au aparut foarte multe firme locale in toate orasele mari si in majoritatea oraselor mici, cu preturi foarte competitive (comparatia facuta de Bogdan Panduru mai sus este reala).
    Din pacate, majoritatea au ramas la nivelul de “foarte mica afacere” (pana in 10 masini), iar lipsa know-how-ului specific si a avantajelor de cost date de volume, corelata cu o gandire pe termen scurt, i-au adus aproape de faliment pe majoritatea, mai ales in acest an de criza in care turistii au cam disparut.

    Eu sunt unul din actionarii celei mai mari firme de profil din Romania (www.autonom.ro), si pot sa va spun ca noi operam cu marje de profit anuale de 10-15 %. Daca tarifele ar fi mai mici, business-ul nu ar avea cum sa reziste de la un an la altul.
    Insa nu consider ca o inchiriere full service (o masina de maxim 2 ani vechime, livrata gratuit pe raza orasului, cu asigurari complete, asistenta rutiera si masina la schimb) la un tarif de 20 EUR/zi inclusiv TVA este o afacere proasta.

    • khris
      18.6.2009, 10:04 pm

      Preturile mentionate de mine sunt cele aplicate de doua companii multinationale. Nu neg faptul ca firmele romanesti care ofera servicii tip rent-a-car sunt mai ieftine, dar intrebarea care este cat de mult conteaza aceste firme in total piata, mai ales daca discutam despre turisti straini. Mi se pare complet ireal ca aceeasi companie sa ofere la preturi aproape comparabile Logan in Romania si Audi A4 sau BMW seria 3 in Spania.
      Daca firma dv (si nu numai) ofera masini la un pret de 20 euro/zi, cum se explica existenta in piata a multinationalelor mentionate anterior care ofera aceleasi masini la un pret triplu? O diferenta atat de mare de pret ar trebui sa le duca la faliment.

      • Dan Stefan
        19.6.2009, 8:41 am

        Din nou, sunt mai multe explicatii:
        - In primul rand, diferentele nu sunt chiar asa de mari pe cat apar in comparatia dumneavoastra. In piata de rent a car internationala se practica tot mai mult “dynamic pricing”. Eu am platit pentru acelasi serviciu la aceeasi companie in aceeasi locatie (Geneva) dar prin canale diferite si 40 EUR/zi si 180 EUR/zi. Diferentele dintre preturile de lista si preturile efective de vanzare pot fi foarte mari, ca si in sistemul hotelier – daca vii “la tejghea”, platesti tarif de lista. Daca cereti o lista cu tarifele publice in orice aeroport mare din Europa, veti vedea ca tariful de inchiriere pentru o masina mica si 100-150 km inclusi pe zi depaseste 70 de EUR. Printr-o platforma de comparatie pe internet e posibil sa inchiriezi aceeasi masina cu 20 EUR/zi.

        - In al doilea rand, revenind pe piata noastra, diferentele sunt intr-adevar mari intre tarifele firmelor multinationale si ale celor locale – de obicei minim 50%. Dar dupa cum explicam si mai sus, ei au clienti captivi, care nu vor / nu au curaj / nu stiu sa caute alternative. Depinde enorm brandul in servicii, mai ales daca acestea au legatura cu siguranta personala – asa cum multi turisti mananca la McDonalds in tari straine, desi mancare locala e delicioasa si mult mai ieftina, asa tot aceeasi turisti prefera sa inchirieze scump de la o companie pe care o cunosc, nestiind la ce sa se astepte local.

        Practic vorbim de doua piete diferite a inchirierilor in Romania: cea a turistilor internationali captivi si “restul lumii”. Prima este impartita in stil ogopolistic intre francizorii brandurilor internationale, a doua este mai competitiva, si se imparte mai ales intre actori locali. Din fericire pentru noi a doua piata este mai mare si in crestere, iar cei care migreaza din prima cam raman aici, daca au gasit un partener serios (asta e alta discutie).

        Inca o precizare importanta: desi lumea asociaza instinctiv rent-a-car cu turism (de placere sau de afaceri), exista un segment de piata de multe ori mai mare decat cel legat de turism: inchirierile catre companii, firme de asigurari, firme de leasing operational, de asistenta rutiera, etc – in general toti cei care au nevoie sau ofera o masina la schimb in caz de accident.
        La compania noastra acest segment “corporate” depaseste 70%.

        Sper ca am mai clarificat cateva aspecte legate de aceasta piata destul de putin cunoscuta/inteleasa la noi.

      • khris
        19.6.2009, 9:11 am

        Multumesc pentru explicatii insa as mai dori sa aflu ceva: ce cota de piata au companiile straine in Romania?

  9. Dan Stefan
    20.6.2009, 12:19 am

    Nu exista cifre precise. Din estimarile noastre, la sf anului trecut erau in jur de 5000 de masini pe piata de rent a car din RO, din care cam 25% erau la francizorii multinationalelor. Cu 5 ani in urma probabil aveau peste 80% din piata.
    Dupa cum vedeti, vorbim de o piata foarte mica – o comparatie interesanta se poate face cu flota Hertz din Nisa in timpul verii, care ajunge la 8.000 de masini…

  10. inchirieri auto
    7.7.2009, 12:10 pm

    de unde ati nascocit aberatiile astea – logan 70 usd pe zi ?! pretul mediu al unui logan pentru 9 zile este de 21 euro/zi TVA inclus… fara sa mai punem la socoteala ca multe firme de profil din buc nu pretind garantie pentru inchirierea unei masini… toate atuurile sunt de partea clientului!!!

  11. Adrian Rus
    3.8.2009, 12:32 pm

    Da, serviciile sunt mai scumpe.
    Ne confruntam cu o lege asiguratoare deficitara, pur romaneasca.

    Daca doresti sa asiguri o masina pe rent a car ti se iau bani dublu pentru ca reprezinta risc mare de dauna. Dar pentru FURT?
    ei bine pentru FURT nu se asigura masina deaoarece ti se cer talonul si cheile, ori tu nu poti inchiria o masina fara talon si chei.

    deci pentru furt asigurarile din romania te prostesc pe fata.

    AZI mi s-a furat o masina.. ma simt minunat si politia romana este incompetenta total.

    o zi placuta

  12. Rent a car din Timisoara
    20.8.2009, 12:46 am

    Sunt implicat (asociat) intr-o firma de inchirieri masini din Timisoara. Nu vreti sa stiti cum arata contul de profit pierderi intr-o firma independenta de rent a car. Costurile TREBUIE taiate la sange si totusi serviciile VREI sa le ridici peste nivelul multinationalelor: predare/preluare gratuita (inclusiv la aeroport cu taxele incluse in pret), servicii 24/7, asistenta 24/7 etc. Este usor sa oferi servicii conexe gratuite cand ai media venitului de 55-60 de euro/zi/masina. Mai complicat este cand aceasta medie este de 35 de euro (inclusiv TVA, adica 29.5 euro venit net).

    Practic in acest business ai 3 indicatori majori:
    - profitul per zi per masina (definit de venitul per zi per masina si costurile per zi per masina),
    - gradul de ocupare si
    - capacitatea companiei (potentialul maxim = numarul de zile al unei perioadei X numarul de masini de inchiriat).

    Cresti al treilea indicator (numarul masinilor, ca numarul de zile nu prea ai cum :-) , se cam strica al doilea (procentul de ocupare). Pretul inchirierii (venitul) depinde direct de concurenta (adica companiile independente care joaca dupa legile pietei nu isi pot permite preturi mai mari ca ale concurentei, care concurenta sa nu uitam ca uneori coboara pretul sub pragul de rentabilitate din disperare=scaderea abrupta a inchirierilor). Costurile se pot reduce doar pana la un punct, pentru ca mai departe risti siguranta clientilor, reputatia companiei si astfel in mod direct si viitorul businessului.

    Astfel se ajunge la situatii interesante: ocupare de 91%, costuri minimale, servicii corecte dar profit de 241 de euro in plin sezon. Cheltuieli nu mai ai ce sa tai, indicatorii afacerii arata bine dar totusi rezultatul …

    Concluzia: nu este asa de profitabila pe cat pare la prima vedere o firma de rent a car in Romania. Intrebarea cea mai importanta este de ce?

    Trei cauze mari si late dpdv economic:
    1. Nivelul de trai din Romania (sa ma explic: ai o piata faramitata datorita numeroaselor firme mici care nu reusesc sa creasca sanatos din motivul 3, iar daca un salariu mediu este de 300 de euro, patronii mentin afacerea daca scoate macar o suma cu ceva mai mare. Intr-o tara dezvoltata nimeni nu ar mentine afacerea decat daca profitul este avantajos comparativ cu salarizarea). La acest motiv adaugam si lipsa barierelor de intrare: oricine poate intra pe piata si incepe sa ofere servicii de inchirieri masini.
    2. Accesul blocat tocmai catre clientii care apreciaza serviciile de calitate si sunt de acord sa plateasca pentru ele (adica segmentul business si majoritatea turistilor straini). S-a subliniat mai sus motivul pentru care acestia prefera multinationalele, indiferent de pret. Si sunt cei care ar ridica profitabilitatea si ar permite cresterea afacerii. Comparati 10 zile de inchiriere cu 10 euro per zi cu 4 zile de inchiriere cu 25 de euro per zi. Venit identic (100 euro) dar costuri si profitabilitate diferite la aceeasi nivel al indicatorilor. Ce ati alege dvs?
    3. CERERE nesemnificativa, piata este mica in Bucuresti si aproape inexistenta in tara. Cifrele din comparatia Nisa vs Romania de mai sus spun totul. Cel mai greu dintre cele trei motive.

    Rezultatul: companiile nu mai pot (nu mai au unde) creste ca sa ajunga la rulaj mare si astfel la economia de volum care asigura competitivitatea si profitabilitatea business-ului.

    Cu respect.

  13. Mihaela
    15.8.2010, 11:02 pm

    Raportat la calitatea serviciilor, preturile de inchiriere al masinilor in Roamania sunt mari. In plus de cele mai multe ori este greu sa verifici anticipat seriozitatea unei firme de inchirieri masini. Am tot cautat pe internet site-uri unde poti gasi/lasa impresii si experiente de acest gen.
    Sunt stabilita in strainatate de cativa ani, insa vin destul de des in tara si de fiecare data am inchiriat masina. Cronoscar, firma cu care colaborez in mod obisnuit este extrem de serioasa si ofera servicii de calitate. Insa ultima data am avut nevoie de un autoturism SUV cu 7 locuri, ceea ce dansii din pacate nu au avut disponibil in acel moment.
    Asa ca dupa cautari intense pe internet, dupa evaluari de preturi, conditii s.a.m.d. am ales “rentacar topcars” pe care va sfatuiesc sa o evitati in urma experientelor neplacute pe care le-am avut.
    La aeroport am avut surpriza sa constat ca in locul SUV-ului cu 7 locuri rezervat de mine mi-au adus unul cu 5 locuri, fiindca se pare ca cel rezervat era defect. Insa nu au gasit de cuviinta sa ma anunte anticipat ca imi vor livra alta masina.
    Insa neplacerile abia incep.
    La verificarea rezervorului ne spun senini ca este doar pe sfert plin, fiindca de fapt acum nu se mai obisnuieste sa se livreze masina cu rezervorul plin (!?!?). In experienta mea relativ bogata in inchierea de masini a fost pentru prima data cand am auzit o asemenea stupizenie.
    Cand au aflat ca vom pleca cu masina in provincie ne-au avertizat ca masina nu are rovinieta dar ca o putem procura de la orice benzinarie si ca ei ne-o vor deconta.
    Pe langa toate astea masina era plina de zgarieturi si cu toate acestea cei doi care venisera sa aduca masina imi tot explicau cum ca ei de fapt mi-au facut un upgrade si ca am primit o masina mult mai scumpa decat cea rezervata. Deci cu alte cuvinte ar fi trebuit sa le fiu recunoscatoare pentru ca mi-au adus o masina care nu era 100% pusa la punct.
    Deja plina de nervi ma urc cu sotul in masina si ne gandim sa verificam ce fel de combustibil trebuie sa alimentam. Constatam cu stupoare ca actele pe care ni le lasasera in masina erau de la un alt autoturism decat cel pe care il primisem asa ca suna-i sa vina inapoi, asteapta, parlamenteaza cu politia in aeroport ca acolo unde ne predasera masina era parcarea interzisa…
    Intr-un tarziu au aparut cu actele masinii si ne-am inchipuit ca aici se vor incheia neplacerile. Din pacate asta era doar inceputul.
    A doua zi de dimineata cand am vrut sa plecam cu masina am costatat ca nu porneste. Ne-am gandit ca poate e vreun schepsis, ceva antifurt. Dupa minute de incercari ne hotaram sa sunam la firma sa intrebam. Ne spun senini ca este de vina bateria, ca am uitat cu siguranta ceva aprins in masina cu o seara inainte (ceea ce nu era adevarat). Si ne sfatuiesc sa o pornim cu cabluri, cu ajutorul altei masini. Masina era introdusa cu fata intr-o curte relativ ingusta, unde o a doua masina nu a incaput. Asa ca impinge mastodontul afara, cauta pe cineva de la un service auto care sa vina cu cabluri sa o porneasca si care, inspectand bateria, imi spune ca la starea jalnica in care arata ar fi fost chiar culmea sa functioneze.
    Intre timp firma de inchiriere, cu care tot discutasem la telefon imi propunea sa ma duc eu sa cumpar o baterie noua si sa o montez.
    Dupa ce ca erau vinovati, mai aveau si un tupeu!!!In reclama pe care si-o fac pe internet spun ca asigura asistenta tehnica 24h/zi, 7 zile/saptamana. Insa cand in jurul orei 14 sun sa le spun ca desi am pornit masina cu cabluri eu vreau fie sa-mi aduca o alta masina, fie o baterie noua, mi-au raspuns ca la ora aceea nu mai pot trimite pe nimeni fiindca e deja tarziu. Ma intreb ce fel de program de lucru au dansii; banuiesc ca lucreaza doar intre cafeau de dimineata si pauza de pranz.
    Dupa vreo ora de plimbat cu masina doar pt a se incarca bateria o readucem in curte si o parcam de data asta prevazatori. Oricum, mai tarziu cand am vrut iarasi sa plecam cu masina, bineinteles ca nu a mai pornit. Asa ca am sunat iar la firma si le-am cerut sa imi aduca o noua baterie.
    Am fost socata de atitudinea sefului firmei cu care am avut “placerea” sa discut de cateva ori. Si care sublinia impertinent ca mi-a oferit o masina superioara celei rezervate de mine, care in mod normal era cu 15-20% mai scumpa. I-a fost imposibil domnului sa inteleaga ca o masina care nu porneste are o valoare 0.
    Dumnealui nu i s-a parut grav nici faptul ca masina nu avea rovinieta, fiindca, in definitiv dupa parerea lui nu am pierdut nimic cumparand rovinieta. I-a fost la fel de greu sa inteleaga ca in mod normal un client care respecta contractul, achitand anticipat intreaga valoare a inchirierii masinii are dreptul la o masina dotata cu toate cele necesare. In plus, timpul meu mi-l folosesc asa cum cred eu de cuviinta, nu cumparand toate cele pt masina dansului.
    La fel de lipsit de probleme era din punctul dansului de vedere cautarea, cumpararea si montarea unei baterii noi.
    I-a fost imposibil sa inteleaga ca daca am platit o masina cu care sa imi fac concediul, am pretentia ca acea masina sa functioneze si vreau sa ma bucur de concediu, nu sa-l petrec in service auto cu reparatiile.
    La returnarea masinii ne-au imputat o zgarietura care sustin ca am fi produs-o noi, si au oprit 100 euro pentru “reparatii”. Zgarietura pe care ne-au imputat-o era pe o aripa care in contractul semnat si de noi si de dansii era plina de zgarieturi. In plus aceasta zgarietura pe care ne-o imputa era o zgarietura superficiala care dupa polish dispare.
    La solicitarea de a ne returna banii pentru ziua in care nu am putut folosi masina au raspuns cu acelasi tupeu, ca nu returneaza banii.
    In Romania serviciile de proasta calitate sunt din pacate ceva obisnuit si prestatorii de servicii au inca o atitudine aroganta, lipsita de bun simt si respect pentru clienti.
    Ca sa rezum cele de mai sus, sfatul meu este sa evitati sa inchiriati masini de la aceasta firma si de la firmele colaboratoare:
    http://www.rentacar-topcars.ro
    http://www.topcarsrent.ro
    http://www.rentacar01.ro
    http://www.rentacarfirst.ro

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente