Blogroll

ARHIVA

Atitudine Publicat la 10.6.2009 55 comentarii

Relevanta presei serioase versus irelevanta blogosferei

Fara sa vreau, am ajuns subiect de disputa la TV. In emisiunea 6!Vine Presa difuzata ieri pe B1, moderatoarea a citit un fragment din acest articol, mai precis partea in care explicam de ce nu votez PNL. Am fost prezentat drept un blogger care si-a exprimat o parere legata de alegeri si despre modul in care a votat, un alegator care va sa zica.

Invitata in studio era si d-na Miruna Munteanu, unul dintre reprezentantii presei asa zis serioase, jurnalist care in momentul citirii fragmentului respectiv a intrebat pe un ton extrem de virulent cine este acest domn Orgonas si de ce ceea ce scrie el ar fi relevant din moment ce dansa nu a auzit de mine.

Cu alte cuvinte, la TV dreptul la opinie o au doar cei care intr-un fel sau altul au devenit cunoscuti in anumite medii jurnalistice (eventual lingand in stanga sau in dreapta) iar ceilalti, care nu sunt recunoscuti drept membrii ai breslei, ar trebui sa faca ciocul mic.

Am observat ca jurnalistii care se considera seriosi au o anumita alergie la termenul de blogger, iar doamna in cauza nu face exceptie. Dl. Marius Tuca crede despre bloggeri ca nu sunt altceva decat niste frustrati, niste rame care au iesit la suprafata fara sa aiba nimic de spus, dl Cristian Tudor Popescu a sustinut cu putin timp in urma ca blogosfera produce orice numai jurnalism nu, iar dl Cristoiu probabil nici nu stie ce inseamna acest termen.

In conditiile in care ziarele tip quality nu se mai vand fara carti sau DVD-uri iar multi dintre jurnalistii cu greutate trebuie sa se prostitueze intelectual si ideologic pentru a avea cu ce sa isi plateasca rata la apartament, aceste personaje - multe dintre ele de o moralitate indoielnica - au impresia ca daca ne ignora, noi nu existam.

Existam, suntem tot mai multi, tot mai cititi si tot mai relevanti, iar momentul in care acesti “talibani” ai presei scrise vor fi trecuti la categoria “fosti” sau “expirati”, este extrem de aproape. Iar ei stiu asta.

Pentru a o lamuri pe doamna Miruna Munteanu cum sta treaba cu ”acest domn Orgonas”, ii sugerez sa acceseze google.ro (daca nu stie cum, o sa ii arat eu) si sa verifice popularitatea pe internet a numelui meu, dupa care sa faca la fel si cu cel al domniei sale.

Eu stiu cine este Miruna Munteanu si o consider una dintre jurnalistele care merita a fi citite. Miruna Munteanu nu stie cine sunt eu, si considera irelevanta parerea unuia despre care nu a auzit. Ma intreb daca nu cumva ar trebui sa fie invers.

PS: Multumesc doamnei Livia Dila pentru faptul ca mi-a mentionat numele in emisiunea pe care o modereaza.

Share

Tags: ,

55 comentarii

  1. AristotelCostel
    10.6.2009, 1:17 pm

    Draga, ei incaseaza bani pentru ca “e” profesionisti. De la hartia manipulatoare pana pe… sticla, profesionistii astia trag si slugaresc pana li se erodeaza… caracterele.

    Ai vrea sa aprecieze tocmai concurenta motivata altfel decat financiar?
    In lipsa scrisului la comanda ar culege hartii de pe trotuare.

    Din fericire, atat televiziunea, cat mai ales presa scrisa se duc dracului… in istoria prostirii si nesimtirii.

  2. Calin Gilea
    10.6.2009, 1:27 pm

    Cum ai aflat de emisiune? Ti-a spus cineva sau chiar ai vazut emisiunea?

  3. khris
    10.6.2009, 1:30 pm

    @Costel: nu vreau sa generalizez, in presa scrisa exista si oameni de valoare…
    @Calin: mi-a semnalat cineva pe blog si am stat azi noapte pana la doua sa vad reluarea

    • AristotelCostel
      10.6.2009, 2:25 pm

      Oamenii aia de valoare sunt cu 2-3 mai multi decat am link-uit pe blog. Raporteaza-i la masa … media si nu te feri de generalizari… ca-ntr-un an-doi Ogica ajunge jurnalist.

  4. Peter
    10.6.2009, 1:48 pm

    Presa scrisa (din care fac si eu parte) a creat deja o încrengatura teribila de tot felul de legaturi dubioase, care au doar rolul de a “tapa” de cât mai multi bani pe oricine. Sunt destui directori care chiar doresc sa aiba un control cât mai întins pe piata de publicitate, vor sa îsi subordoneze BRAT-ul si conduc o continua lupta subterana pentru scoaterea de pe piata a oricarei concurente.
    Aceeasi directori vad în presa on-line un inamic redutabil, pentru ca nu îi pot controla audienta, pentru ca majoritatea blogger-ilor sunt independenti si deranjeaza cu parerile lor, pentru ca o considera drept cauza pentru scaderea volumului propriu de publicitate atrasa (mai ales acum, în plina criza) si, probabil, pentru multe alte chestii pe care cred ca le stii deja.
    Parerea mea este ca ai dreptul la opinie, dar ai în acelasi timp si dreptul de a scoate la lumina magariile pe care le fac unii si altii din presa scrisa.
    Da-i înainte, în mine ai un cititor fidel.
    Nu te supara ca nu mi-am facut public site-ul, tocmai din aceleasi motive enumerate mai sus.

  5. Blogoree bligg
    10.6.2009, 1:53 pm

    Articol tau a fost adaugat pe Bligg…

    Multumim. Articolul tau a fost adaugat pe Blogoree bligg! Vizitatorii tai te pot vota la http://www.blogoree.ro/Social_politic/Relevanta_presei_serioase_versus_irelevanta_blogosferei...

  6. rox
    10.6.2009, 1:54 pm

    cam varza presa asta..

  7. Claudiu Minea
    10.6.2009, 1:56 pm

    De fapt, de ce esti suparat, Chiar merita sa te superi?

    In ceea ce te priveste (si e valabil pentru multi altii), “efortul ce faci e rasplata”… :)

    Serios acum, numeni nu mai are monopolul informatiei…

  8. xslashu
    10.6.2009, 2:02 pm

    O reactie normala pentru mediul de unde vine dumneaei, pentru felul cum a urcat acolo, si pentru temerile si frustrarile generate de subrezenia scaunului, indiferent cat de bine scrie. Pai cum sa-si denigreze cariera? Nu e corect, dar… ata ete, intr-un final cea mai mare parte a oamenilor preiau (daca nu le au deja) obiceiurile si ideile sistemului in care lucreaza/ traiesc/ se misca…
    Tu sa fii sanatos! dau eu o bere :)
    cheers!

  9. romania inedit
    10.6.2009, 2:41 pm

    De cele mai multe ori bloggeri au niste pareri mult mai pertinente decat jurnalistii si isi permit sa scrie asa cum simt .

    Un ziarist se autocenzureaza , pentru ca nu poate scrie ca Elena Basescu este si urata si proasta , dar plina desuccesuri ! :(

    Na ca scrisai ce nu trebuie , si iar sterge comentariul domnul Orgonas , asa cum a sters pingbackul despre Mugur Isarescu ! :)

    Foarte multi ziaristi , daca sunt scosi din balta in care baltacane cu mai mult sau mai putin succes , ajung muritori de foame !

  10. x
    10.6.2009, 2:41 pm

    Nu mai citesc demult un ziar cap-coada (de fapt nici n-am mai cumparat de ani buni vreunul) , de tv nici nu mai zic. Prefer articole / emisiuni punctuale, transformate deja in tabieturi :) . Intr-adevar, majoritatea presei e zob. Ca e scrisa, online sau tv………..zob. Dar si majoritatea blogurilor tot zob e. Facute ca sa fie. Nu e cazul aici. Asa ca adevarul e undeva la mijloc.

  11. Ion Radu Zilisteanu
    10.6.2009, 2:43 pm

    Chiar asa! Cine esti tu, Cristian Orgonas? :) Sau altii ca tine: Bogdan Glavan, Dan Popa, etc.
    Din fericire, noi nu scriem pentru a ne asigura existenta, pe cand ei da.

    • Misu
      10.6.2009, 2:59 pm

      pai d-aia nici nu sunt credibili…ca scriu pentru bani…si cand nu mai ai inspiratie…nevoia banilor cu care te-ai obisnuit persista…

  12. Misu
    10.6.2009, 2:57 pm

    ha ha ha! pai tu ce ai zice, domnule, sa vina unu si sa faca treaba pentru care tu esti platit, asa…din pasiune …in timpul liber…culmea!!! sa iasa si mai bine

  13. Bascaliosul
    10.6.2009, 3:00 pm

    Era cat pe ce sa vad o interferenta intre cele 2 paranteze:
    -„(eventual lingand in stanga sau in dreapta)”;
    - „(daca nu stie cum, o sa ii arat eu)”.

    Ca o contributie mica la eliminarea confuziilor, pot sa afirm ca biata doamna Miruna Munteanu linge numai in stanga si degeaba i-ar mai arata cineva cum e diferenta dintre giugiuleala si gugaleala.

    ÃŽn schimb, Lidia Dila e o Doamna aparte, are mult bun-simt si o atitudine cum rar vedem in lumea presei. Nu am vazut emisiunea, doar banuiesc ca multumirile adresate ei ar putea fi sincere.
    Merita si Miruna lui Munteanu cateva multumiri. Efectul pozitiv al (p)linsului ei e mai mare decat o lauda in direct, dar nu sunt convins ca poate s-o vada, fara sa i se arate.
    Arata-i-o!

  14. hash
    10.6.2009, 3:10 pm

    Nenii si tantile amintite de tine mai sus, care si-au dat cu parerea despre bloggeri, uita un lucru important: fiecare individ are dreptul la libera exprimare. Faptul ca domniile lor sunt “jurnalisti” nu inseamna ca parerilor lor sunt mai de valoare decat parerea oricarui om de pe strada.

    Problema lor e ca vad “blogosfera” ca pe un fel de concurenta “neloiala”, loc unde exprimarea este mult mai libera decat in presa traditionala, si se simt frustrati de chestia asta. Mai mult decat atat, nu cred ca tocmai reprezentantii presei (care e tabloidizata in proportie de peste 90% si populata de tot felul de scursuri) sunt in pozitia in care sa judece critic ce se intampla in mediul online. Daca vor sa demonstreze ceva, sa puna mana si sa-si faca curatenie in ograda proprie :)

    Relativ la cei amintiti de tine, nu tin minte ca dl. Cristoiu sa fi atacat pana acum pe bloggeri in asa fel incat sa merite sa fie pus langa Tuca si CTP.

  15. Pintea Haiducul
    10.6.2009, 3:11 pm

    Asa! Tine steagul sus,Khris,prietene! Da-le flit infatuatilor din presa “toilet paper”,ca merita,adevaratul jurnalism este in blogosfera,din simplul motiv ca este interactiv si practic nu poate fi corupt!!! Toata stima!

  16. Concediaza-ti seful!
    10.6.2009, 3:12 pm

    am mai spus-o si repet:

    cine nu isi da seama ca viitorul apartine online-ului este mai prost si mai inconstient decat un dinozaur ce se holbeaza la un asteroid ce se apropie vertiginos de pamant

    succes :)

  17. Bogdan Glavan
    10.6.2009, 3:16 pm

    Concurenta este rea, ce, nu stiati?! Cand o sa gasiti un producator (de orice, mere, pere, fie si jurnalist) pe care sa nu il deranjeze concurenta, sa ma anuntati si pe mine.

  18. florin_sibiu
    10.6.2009, 3:25 pm

    “In conditiile in care ziarele tip quality nu se mai vand fara carti sau DVD-uri iar multi dintre jurnalistii cu greutate trebuie sa se prostitueze intelectual si ideologic pentru a avea cu ce sa isi plateasca rata la apartament, aceste personaje – multe dintre ele de o moralitate indoielnica – au impresia ca daca ne ignora, noi nu existam.” – super tare!

    khris,
    cainii latra ursul merge!
    eu admir ceea ce faci si sunt sigur ca nu sunt singurul
    pacat ca ceea ce scrii nu ajunje la urechile celor care iau sau pot sa ia decicizii.

    din curiozitate in medie cat iti ia sa intretii blogul?

  19. Alexandru Voiculescu
    10.6.2009, 3:28 pm

    Faptul ca ai ajuns subiect la TV eu zic ca e bine (eu sunt nimeni, deci parerea mea e pentru cine vrea s-o citeasca). Cand cineva vorbeste despre tine e bine fie ca te intelege, fie ca nu: atrage asupra ta atentia celor care se uita la emisiunea respectiva, si probabil vei avea si mai multi cititori (unii pro, altii contra). D-na Miruna Munteanu s-a discretitat singura prin atitudinea dumneai.
    Ziarele se vand pentru continutul lor: bun sau prost.
    Intr-o societate bolnava cine ar cumpara un ziar sanatos? Foarte putini…
    Poate un ziar online, de nisa, scris prin contributia mai multora ca tine, probabil ca ar avea un succes ca ziar electronic :)

  20. Shadow
    10.6.2009, 4:02 pm

    @Kris

    Voi “bloggeri” reprezentati concurenta. E oarecum normal sa nu fiti prea iubiti. Si poate fi normal si ca cineva sa nu te cunoasca. Daca nu era hotnews nu cunosteam o groaza de bloguri interesante. Modul in care a spus-o este anormal. E relevanta opinia fiecaruia. Si “breasla” presei din care voi faceti parte mai mult sau mai putin acceptat e din ce in ce mai “elitista”.

  21. Radu Craciun
    10.6.2009, 4:11 pm

    Razboiul dintre presa scrisa si online-ul romanesc isi urmeaza cursul firesc. Printre victime se numara mai nou si saptamanalul “Clujeanul” precum si editia online a acestuia care devenise, in ultima vreme, din pacate, o varianta romaneasca a revistei “Playboy”.
    Lupta adevarata se da aici la capitolul audienta, volumul si mai ales valoarea acesteia avand ultimul cuvant de spus. Nivelurile tot mai scazute de publicitate pe care presa scrisa reuseste sa le atraga in ultima vreme se reflecta in mod direct si asupra calitatii actului jurnalistic. In timp, ziaristii vor avea de facut alegeri dureroase dar cu siguranta educative. Este inca recent cazul angajatilor de la Chicago Tribune, care si-au pierdut fondul de pensii o data cu falimentul ziarului.
    Pentru ziaristii romani, ce pot sa piarda cel mult, in urma acestui razboi, e un loc de munca, moment in care si dreptul lor la opinie nu mai conta la fel de mult.
    Asta bineinteles pana cand vor descoperi, daca vor descoperi vreodata, blogosfera! :D

  22. ion
    10.6.2009, 4:35 pm

    Am citit articolul mentionat. Ti-am dat dreptate pana la capat. Nu vad de ce trebuie ca toata lumea sa fie de acord cu mine si cu tine.

  23. Addy
    10.6.2009, 5:12 pm

    Asta e prima data cand aud de Miruna Munteanu. Sa fie oare din cauza ca sunt mai bine ancorat in mediul online, decat cel offline sau cel de pe sticla ? :D

    Este de domeniul evidentei ca Internetul detroneaza ziarele pe hartie. Unele publicatii isi relocheaza complet activitatea pe Internet. Cat priveste blogerii si bloggingul in Romania, cei care chiar merita sa fie cititi sunt intr-un numar foarte mic. Restul, doar maculatura, fie ea si maculatura de top100 Zelist. Inca nu exista un public capabil sa discearna intre calitate si frivolitate.

    Nu contest suprematia Internetul, dar contest distributia uniforma a calitatii in blogosfera. De exemplu, nu cred ca ti-ar conveni sa te gasesti in aceesi categorie cu mazgalica sau fulgerica. Dar totusi, un prost in Romania(sau unul care mimeaza prostia), poate sa fie mult mai vizibil in blogosfera decat 10 destepti. Multi dintre cei care incearca sa descrie blogosfera se opresc la astfel de exemple si generalizeaza. Tuca s-ar putea sa fi avut dreptate, daca nu ar fi generalizat.

  24. Florin
    10.6.2009, 5:15 pm

    De ce oare, eu am citit acet blog de mai multe ori decat ziarul sau articolele d-nei Miruna Munteanu?

  25. CristiG
    10.6.2009, 5:24 pm

    Foarte interesant mi se pare ce spune Google despre cele 2 cautari ale numelor:
    Results 1 – 10 of about 49,200 for “Cristian Orgonas”. (0.28 seconds)
    versus
    Results 1 – 10 of about 7,290 for “Miruna Munteanu”. (0.19 seconds)

    Esti mai cunoscut decat Miruna Munteanu cam de 6.74 de ori, in medie :)

    E deci oarecum ciudat faptul ca ea nu a auzit de tine. In alta ordine de idei, inteleg de unde poate proveni viziunea ca blogosfera genereaza content de proasta calitate: majoritatea blogurilor sunt intr-adevar proaste, iar acestea arunca o umbra, nemeritata dupa parerea mea, asupra blogurilor serioase care, uneori, au continut net superior multor ziare scrise.

  26. Ion Popescu
    10.6.2009, 5:27 pm

    Daca n-ar fi fost blogul asta nu aflam niciodata de emisiunea aia de pe B1 TV. Are cineva link catre blog-ul ziaristei cu pricina?

  27. Miruna Munteanu
    10.6.2009, 8:25 pm

    Stimate Dle. Orgonas,
    Ma simt datoare cu o explicatie: interventia mea de la B1 nu s-a vrut un afront la adresa dvs. personal, sau a bloggerilor in general. In realitate, am protestat doar impotriva faptului ca un comentariu al dvs era prezentat drept emblematic pentru gandirea “electoratului liberal”. Sigur, dvs. nu aveti nici o vina pentru asta. Vina este a moderatoarei care a facut o extrapolare bizara. Acesta este contextul in care am cerut sa mi se explice cine vorbeste in numele intregului “electorat liberal”. Sunt convinsa ca dvs. personal n-ati avea o asemene pretentie absurda.
    Cu stima,
    Miruna Munteanu

    • khris
      10.6.2009, 9:39 pm

      Stimata d-na Munteanu:

      multumesc pentru explicatii si apreciez faptul ca ati tinut sa lamuriti situatia creata.
      Desi nu am avut nici un moment impresia ca d-na Dila m-ar fi prezentat drept un personaj care vorbeste in numele liberalilor, pot intelege “neintelegerea” explicata de dv si prin urmare, orice disputa pe marginea acestui subiect nu isi mai are rostul.

      Cu Stima
      Cristian Orgonas

  28. khris
    10.6.2009, 9:12 pm

    @Peter: mi-am imaginat ca situatia din presa traditionala este aceea care este, dar in fiecare zi ma minunez cat de departe se poate merge in goana dupa cititori. Comparand ce se intampla acum, gaina cu puii vii nu mai reprezinta nimic…
    @ Claudiu: nu m-a enervat faptul ca doamna respectiva nu stia cine sunt, ci ca a fost incapabila sa accepte alte opinii. Una este sa spui ca nu esti de acord cu cineva, iar alta este sa spui ca parerea cuiva nu conteaza doar pentru ca nu il cunosti. Acum m-am calmat :-)
    @xslashu: persoana respectiva reprezinta presa serioasa, de la care ai pretentii…
    @R Inedit: bloggerii isi permit sa scrie ce simt pentru ca nu sunt nevoiti sa traiasca din “diurnele” oferite de cei despre care scriu.
    @X: din pacate ai dreptate – 99% din blogosfera este zob, dar de la cei 99% nu ai pretentii. In schimb, multe dintre ziarele care sunt zob se lauda cu tiraje astronomice
    @Radu: tu ai aparut la Tv mai des decat mine :-)
    @Misu: Eu as fi tacut si mi-as fi vazut de treaba…
    @Bascaliosul: ai scos o chestie la care eu chiar nu m-am gandit.
    @Hash: legat de dl Cristoiu – nu l-am acuzat de nimic. Am spus doar ca termenul de blogger ii este probabil in mare masura necunoscut.
    @Pintea: sper sa ai dreptate
    @C. Seful: 100% de acord
    @Bogdan: concurenta nu este deloc rea, genereaza progres, te face sa fii mai bun. Cine nu intelege asta este pierdut.
    @Florin: in fiecare zi petrec o groaza de timp pe blog, dar merita. Sa vad cat o pot tine in acelasi ritm
    @Alex V – ziarele nu se mai vand, in schimb blogurile cresc in fiecare zi. Cred ca presa traditionala este pe moarte, indiferent cat de “quality” ar fi. Cine mai cumpara ziare daca ai continut online?
    @ Shadow: bloggingul nu reprezinta inca o amenintare, mai ales daca ne uitam la banii care se investesc in presa. Sper sa se schimbe situatia.
    @Radu: daca nu mai este nevoie de tine la ziar, pleci in alta parte iar daca esti bun iti gasesti de lucru. Problema este ca multi dintre cei care isi spun ziaristi sunt cel mult mediocrii
    @Ion: diversitatea de opinii genereaza progresul, nu consensul
    @Addy: corect – nu poti citi ziare tip can-can si sa spui ca toata presa este la pamant, la fel cum nu poti citi doar anumiti bloggeri si sa spui ca blogosfera sucks.
    Miruna Munteanu are un oarecare grad de notorietate, sa nu fim rai :-)
    @Florin: pentru ca eu scriu mai des?
    @Cristi G: cine citeste un blog slab si trage concluzia ca blogosfera nu merita citita este un idiot. La fel se intampla si in cazul presei, nu poti generaliza pornind de la Libertatea sau Can-can.
    Eu nu am aparut la TV atat de des cum a aparut Miruna, deci nu sunt o vedeta. Dansa este, deci isi permite sa spuna ca nu a auzit de mine
    @Ion Popescu: jurnalista respectiva nu are blog, ea scrie la ziare serioase.

  29. ovidiu
    10.6.2009, 9:22 pm

    Chris, te citesc in mod constant si sunt declarat antiBecali, antiEBA, antiTatsu, antiVadim, si pot sa spun un singur lucru:
    Cine-i Miruna Munteanu asta ca eu unul nu am auzit de ea???

  30. romania inedit
    10.6.2009, 9:23 pm

    Presa traditionala este pe moarte, indiferent cat de “quality” ar fi pentru ca oamenii au inceput sa aiba si pareri , si de aceea a crescut si numarul blogurilor .

  31. ovidiu
    10.6.2009, 9:25 pm

    O completare pt dna Miruna, eu sunt electoratul liberal….Si da, puteti considera ca Orgonas scrie imi reprezinta ideile, cel mai adesea……

  32. Shadow
    10.6.2009, 10:07 pm

    @Kris

    Nu reprezinta INCA o “contrapondere” nu “amenintare”(amenintare sunteti). Dar avand un impact media din ce in ce mai mare o sa vina si banii nu ma indoiesc de asta. Voi creati cererea daca pot spune asa. Si nu e deloc rau pt ca reprezinta atat concurenta cat si diversificare.

    Acum vad ca ai si “electoratul” necesar unic si ca sa spun asa “indivizibil” :-) .

    Oricum “chapeau bas” dnei Miruna Munteanu care a intervenit cu explicatii. Acesta este modul de a se comporta in presa scrisa si nu altul.

  33. vlad
    10.6.2009, 10:42 pm

    Poate pentru ca sunt inca foarte putini bloggeri care au si calitate in posturile lor si nu intotdeauna cei care reusesc sa faca asta si ies la suprafata

  34. Al
    10.6.2009, 10:42 pm

    salut khris,
    eu sunt cel care ti-a semnalat ieri discutiile de la B1Tv vizavi de articolul tau.
    poate ca e interesat cum am dat eu peste emisiune: butonam canalele la telecomanda si m-am oprit la B1Tv cateva secunde, si am auzit moderatoarea(care este o prezenta incantatoare :) ) spunand niste fraze care-mi sunau familiar.Mi-am dat seama ca le citisem mai devreme pe blogul acesta. Reactia d-nei Miruna Munteanu mi s-a parut exagerata si de aceea am si postat ieri primul comentariu pe acest blog. Sincer sa fiu nu o stiam pana acum pe d-na Miruna Munteanu, dar in afara acelui incident a exprimat niste pareri destul de pertinente, dar oricum m-am plictisit rapid de emisiune deoarece politicienii fabulau prea mult. De fapt nu m-am mai uitat 15 minute la o emisiune cu politicieni de foarte mult timp pana la aceasta.
    Vizavi de blogosfera trebuie sa spun ca urmaresc si eu cateva bloguri care mi s-au parut de calitate atat prin opiniile autorilor cat si prin postarile exprimate de o mare parte din comentatori. Asta nu inseamna ca sunt tot timpul de acord cu o parere sau alta dar ca aplic si eu un citat care l-am intalnit tot pe un blog :”Inform yourself: listen, read, and observe widely, then use your common sense. There are no experts, only different points of view. Peter Schiff”.
    Adevarul nu e absolut si cu siguranta nu e detinut doar de jurnalistii consacrati, mai ales cand interesele financiare le afecteaza obiectivitatea.

  35. mutulik
    10.6.2009, 11:15 pm

    Khris,
    ii spuneam azi unei colege la servici ca cea mai mare realizare a “internetologiei” pentru utilizatorul de rand al calculatorului este blogul. Pana la blog, daca vroiai sa iti exprimi parerile in mod constant aveai nevoie de un web-designer, intretinere, etc. Acum si daca ai sereleu’ tau poti sa-ti faci singur site-ul pe structura unui blog (asa daca esti mai scartar sau mai la inceput).
    Ce vroiam sa subliniez este ca presa pierde teren, incet incet. Eu unul si cred ca si tu, nu mai cumpar ziare. Le citesc pe internet. Da’ cand m’apuc sa citesc ziarele intru si pe 3-4 bloguri.
    Asadar fii intelegator si rabdator cu jurnalistii. Lor le e mai greu sa fie cu tine :)

  36. mutulik
    10.6.2009, 11:19 pm

    A,
    era sa uit!
    Tu de ce nu schimbi subiectul cand ti se expun niste argumente pe care nu le intelegi? Sau ai putea sa te adresezi altui interlocutor, chiar daca intrebarea primului ramane in aer!
    Ei vezi…

  37. Stefan A.
    10.6.2009, 11:20 pm

    Khris, nu dispera, internetul este principalul concurent al ziarelor si televiziunilor! Nici unul din aceste sisteme nu permite o comunicare bidirectionala ( cum este posibil prin blog). Nu degeaba Obama (USA) are saptaminal o rubrica ( chiar si in video) in care raspunde intrebarilor si prin care publica argumentele care duc la anumite decizii ! Informatia prin internet este globala , mondiala si imediata, greselile sau minciunile se platesc prin pierderea increderii cititorilor -comentatori. Nu in ultimul rind , dispar granitele cu tot ce inseamna pentru libertatea de gindire si exprimare !

  38. Chrysthyan
    10.6.2009, 11:42 pm

    Astia, jurnalisti si politicieni sunt importanti cat vrem noi. Fara public sunt morti. Tu ai, asa ca…
    Eu nu stiu cine e Miruna Munteanu si nici nu ma intereseaza. Ce calitati are? :)
    Vad ca e o moda sa fie injurati bloggerii, oameni normali care se folosesc de ceea ce stiu si de educatia primita pentru a scrie liber si gratuit.
    Si asta dupa o zi de munca pentru ca nu castigam nimic din bloggereala.
    Ii deranjam cumva? Nu mai pot ei lua bani si influenta lumea cum vor?
    Le pica statutul de vedeta?
    So? Ne intereseaza?

  39. Miruna Munteanu
    10.6.2009, 11:52 pm

    Revin cu precizari, fiindca – marturisesc – m-am simtit jignita de calificativul “vedeta” cu care m-ati gratulat intr-o postare ulterioara explicatiei mele. In opinia mea, un jurnalist profesionist nu poate fi vedeta, ci doar un spectator avizat al actualitatii. Daca incepe sa se creada el insusi subiect, e pierdut… Va asigur, nu e cazul meu. Nici nu cred ca notorietatea e neaparat o masura a valorii (am destule exemple care sugereaza contrariul). Tiparita in ziar sau postata pe blog, o opinie ar trebui judecata in functie de calitatea argumentatiei, nu de mediul care o gazduieste. Repet, de dragul rigorii, am protestat atunci cand opinia unei singure persoane (a dvs.) a fost prezentata cu cuvintele: “Iata cum gandeste electoratul liberal”. Daca nu am fost destul de clara (poate ca o parte din explicatii s-au nimerit in pauza publicitara) va rog sa-mi acceptati scuzele.

    • marcus
      11.6.2009, 2:22 am

      Doamna, daca intentia si argumentatia Dvs. nu a fost decit ceea indicata in raspunsul de mai sus, eu cred ca nu trebuie sa va cereti Dvs. scuze. Chiar si in cazul in care nu ati fost destul de clara, sau vi s-a taiat din argumentatie din cauza pauzei publicitare, mai inainte de judecata din acest blog ar trebui sa vi se ceara politicos sa clarificati si completati argumentatia, altminteri judecatorul nu dovedeste impartialitate, nu-i asa? Pe de alta parte, urmarind destule emisiuni similare, am observat cum semnificatia ce o dau participantii la emisiune, precum si auditoriul, se poate schimba radical fata de semnificatia intentionata de interlocutor.

      Din pacate, eu nu am avut cum sa urmaresc emisiunea 6, Vine presa!, ci doar am citit blogul lui Khris. Ma atrag aici mai mult titlurile unor articole si schimbul de opinii in scopul de a CLARIFICA informatii folositoare. Se poate sa gresesc, insa banuiesc ca multe pareri tinere de pe aici isi cauta inca un fundament stabil. Aceasta iniitiativa si participare este insa binevenita aiti nevoii de informatie a utilizatorului de internet, cit si nevoii generale de exprimare pe care nu toti ne-o putem satisface prin intermediul televizorului. Khris are o tematica mai buna decit a multor bloguri asemanatoare si se deosebeste mult de un jurnalist profesionist prin noutatea blogului.

      Poate ar fi interesant si pentru Dvs. ca, daca v-ati face putintel timp, sa schimbati din cind-in-cind pareri si cu acesti bloggers. Se chiar poate intimpla, dupa cum bine mentiona Khris, sa vi se mareasca si Dvs., ca si lui, popularitatea.

    • khris
      11.6.2009, 8:54 am

      Doamna Munteanu:
      Atat in articolele cat si in comentariile pe care le scriu, incerc sa mentin o anumita decenta a exprimarii, in sensul de a nu transforma acest blog intr-o hazna publica. Nu am intentionat niciodata sa jignesc pe cineva deci prin urmare, daca termenul de vedeta v-a facut sa va simtiti inconfortabil, imi cer scuze.

  40. Livia Dila
    11.6.2009, 12:10 am

    Domnule Orgonas,
    Nu aveti de ce sa-mi multumiti in mod special, nu am facut decat sa mentionez numele dvs. , pentru ca urma sa va citez cu cateva fraze. In nic un caz nu era vorba despre opinia intregului electorat liberal, care, nu-i asa, nu se numeste Cristian Orgonas….Ma mira cu adevarat reactia doamnei Miruna Munteanu, pe care o pretuiesc, de altfel. Ma bucur, totusi ,ca i-am indreptat atentia catre dvs., macar in asta poate nu sunt vinovata…

    • khris
      11.6.2009, 8:58 am

      Doamna Dila
      Cred ca putem considera intamplarea respectiva o neintelegere, fara ca cineva sa se faca vinovat de ceva. Multumesc

  41. zamolxis
    11.6.2009, 3:16 am

    khris, eu nu stiu decat de tine (te-am citit de cateva ori) – habar n-am cine este d-na Livia Dila sau d-na Miruna Munteanu.

    poate ca la emisiunile urmatoare vei apare tu in locul d-nei MM si astfel o gramada de neintelegeri vor fi spulberate. de pilda, tu macar stii cine-i d-na MM. vei sti probabil s-o intrebi pe d-na Dila despre ce se va vorbi in prealabil, iar daca ti se va spune numele vreunui jurnalist de presa scrisa despre care stie numai familia apropiata, vei stii probabil sa folosesti Google pentru a te informa :)

  42. elzorab
    11.6.2009, 4:18 am

    avem noroc ca a scazut somajul….

    http://www.romanialibera.ro/a156687/concedieri-colective-in-bihor.html

    • marcus
      11.6.2009, 4:49 am

      Ai dreptate ca avem noroc cu totii ca a scazut somajul; poate chiar si tu? Ce norocos esti! :)

  43. Liviu
    11.6.2009, 10:11 am

    Khris, felicitari pentru traficul facut cu acest articol.

    Relevanti si irelevanti sunt atat in presa scrisa si audio-vizuala, cat si in zona blog, si nu are nici o legatura cu cat sunt de mediatizati ei sau ele astazi. Multe dintre “vedetele” de la inceputul anilor 2000, “au murit” si “au fost ingropate”. Majoritatea celor de astazi se apropie cu pasi grabiti de “groapa”, cu toata mediatizarea pe care o au.

    Fiecare din noi ar trebui sa avem filtre prin care sa ii pastram pe cei relevanti si sa ii eliminam pe cei irelevanti, chiar daca nu reusim intotdeauna sa “ii citim” cu adevarat din prima. Cu timpul, adevarata fata iese la suprafata.

    • marcus
      13.6.2009, 4:04 am

      Eu sper ca adevarata fata sa fie buna, insa nu ma bazez mult pe ea, ci pe mediul creat in care multi dintre utilizatori gasesc, daca se poate, raspunsuri mai mari sau mai mici, intrebarilor lor importante.

  44. hash
    11.6.2009, 10:36 am

    @ Miruna Munteanu & Livia Dila – ma bucura reactia dvs. si faptul ca ati intervenit in discutie pentru a clarifica lucrurile. Sincer nu ma asteptam sa “bagati in seama” un articol pe un blog, fie el si unul afialiat HotNews cum este acesta.

    @Khris – keep up the good work ;)

  45. informatiiprofesionale
    11.6.2009, 4:08 pm

    Presa traditionala, ca si blogosfera, este plina de generalizari pripite. Din pacate nu avem nici un tip de jurnalism care sa poata echivala calitativ cu cel din “lumea civilizata”

    • marcus
      13.6.2009, 4:02 am

      Civilizat inseamna ca iei in considerare si alta parere decit a ta (o noua definitie). Sunt multe lumi civilizate in care nici acolo nu se atinge acest tel. Ai dreptate, “Punct ochit, punct lovit”: in comparatie cu alt jurnalism, calitatea de care vorbesti are loc de imbunatatiri.

  46. De ce este importanta blogosfera? | Altfel de Blog
    28.5.2010, 1:07 am

    [...] citind articolul acesta de pe blogul lui Khris precum si reactiile tuturor (persoanele direct implicate, cititori) am [...]

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente