Blogroll

ARHIVA

Economie Politica Social Publicat la 19.5.2010 29 comentarii

Nu numai bugetarii si pensionarii au venituri mici

1. Pensionari: la sfarsitul lunii martie existau un numar de 5.5 milioane de pensionari, dintre care 82% aveau o pensie mai mica de 1.000 lei net. In decembrie 2007, procentul pensionarilor cu pensii mai mici de 1.000 de lei era de 95.3%

2. Bugetari: INS a comunicat ca in octombrie 2009, aproximativ 950.000 de persoane lucrau cu norma intreaga in administratie, sanatate si invatamant, dintre care 48% castigau mai putin de 1.500 de lei brut, respectiv 1.081 lei net.

In octombrie 2007, numarul bugetarilor era de 909.000, dintre care 61% castigau mai putin de 1.081 de lei net.

3. Sectorul privat: in octombrie 2009, in sectorul privat munceau cu norma intreaga 2.78 mil persoane, dintre care 62.7% castigau mai putin de 1.081 lei net. In octombrie 2007, 90% dintre cei 3.19 mil angajati castigau mai putin de 1.081 lei net.

Astazi, cateva zeci de mii de angajati din sectorul public demonstreaza impotriva masurilor pe care autoritatile doresc sa le ia in scopul reducerii cheltuielilor publice. Dincolo de populismul inerent unei asemenea manifestari, se afla problemele.

Astfel, se discuta acum despre faptul ca nu poti taia pensiile si salariile bugetarilor, pentru ca oricum sunt mici. Este adevarat, insa in sectorul privat lucreaza 1.7 milioane de persoane cu salarii mai mici de 1.100 de lei net, dintre care 631.000 castiga mai putin de 750 de lei brut (566 lei net).

Cum pot ei sa traiasca cu aceste salarii? Lor cine le apara drepturile? De ce nu au protestat sindicatele atunci cand companiile private au concediat jumatate de milion de angajati si au miscorat salariilor multora dintre angajatii ramasi?

Mai mult, tocmai pentru ca firmele private si-au redus costurile, acum guvernul mai poate plati pensiile si salariile bugetarilor. Daca firmele private nu s-ar fi restructurat, Romania ar fi intrat de mult in colaps.

Pana la un punct, liderii sindicali au dreptate: nu poti reduce salariile si pensiile sub un anumit nivel, pentru ca unii dintre cei afectati nu vor mai avea bani nici de paine. In acelasi timp insa, nu te poti impotrivi concedierilor din sectorul public, pentru ca fara aceste concedieri, tot sistemul se va prabusi.

Avem de ales: concediem personal, sau taiem salariile. Nu exista o a treia solutie.

Citeste si: De ce unii au furat si noi trebuie sa platim pentru ei?

Share

Tags: , ,

29 comentarii

  1. AdiNutu
    19.5.2010, 2:31 pm

    Uita aici cum e la Arad, la Falca (PDL):

    http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/statii-fantoma-la-boul-rosu/cn/news-20100518-05095296

  2. Adi Sandu
    19.5.2010, 3:18 pm

    Bugetarii vor sa moara cu Romania de gat.
    Ne place, nu ne place, va trebui sa inlaturam aceasta ‘tumora’ care atarna greu de bugetul tarii si de contribuabilii din sectorul privat.

  3. alex
    19.5.2010, 3:19 pm

    Solutia de reducere a salariilor arata incapacitatea de a eficientiza sistemul.

    Evident ca solutia ar fi de optimizare prin concedieri- in special in administratia publica, in regiile de stat si companiile nationale, in agentiile care nu fac de fapt nimic samd.

    De asemenea am citit ca in firmele de stat cu pierderi s-au acordat bonusuri enorme anul trecut. In unele cazuri (Metrorex, CFR Calatori) daca nu se acordau bonusurile firmele incheiau pe zero anul (fara pierderi). Numai din taierile astea de bonusuri s-ar economisi sume enorme.

    Insa oamenii astia nu prea stiu de unde/cum/cat sa taie. Asa ca mai bine taie fara discriminare 25% la toata lumea si isi pun o tara intreaga in cap.

  4. Dan_Bruma
    19.5.2010, 3:51 pm

    Cred ca trebuie sa-ti explice cineva cum vine vorba cu sindicatele si cu ce vrea (sic) ele. Sindicatele e ceva cum sa-ti zic eu ca sa nu mai intrebi. E ceva care merge cu cotizatie. Bagi cotizatie, merge, nu bagi cotizatie nu merge. Daca salariatul la privat nu baga cotizatie, nu merge. Pe ei cine ii apara? Intreaba-i pe ei, Orgonasule, ei sint cei mai in masura sa-ti raspunda. Exista intotdeauna o a treia solutie. Un mix din cele doua. Adica taiem salariile mari cu 50% si ii dam afara pe aia care … par de un exemplu iau doua salarii de la stat (vezi analiza EDUCER de pe hotnews) :)

  5. donache
    19.5.2010, 4:34 pm

    Dar salariile privatilor din aceasta statistica sunt cele pe hartie. Ca pe langa sunt un procent foarte mare care mai incaseaza 50-100% cat e pe hartie. 600lei e salarul a foarte multi angajati. Pe hartie…

    • Vlad
      19.5.2010, 5:26 pm

      Stai linistit ca sunt foarte multi care chiar iau 600 lei pe hartie de obicei aia cu mismasuri din astea sunt aia care au 1500-1700 pe hartie si au defapt 20-23 nu aia cu salariu minim aia sunt mult mai putini care fac din astea iar oricum pe acelasi rationament poti sa pui functionari publici,doctori,politisti care iau spaga sau profesorii care dau meditatii sau care iau sporuri peste salariu de baza foarte multe sporuri in unele cazuri unele chiar aberante,deci oricum ai luao trebuie sa le scada salariile si pensiile clar ca ar putea sa nu o faca si sa reduca pierderile statului dar asta nu se va intampla niciodata.

      A treia solutie e sa ma mareasca tva si cota unica dar asta inseamna ca ne scad salariile cu 15% la TOTI.

  6. razvan
    19.5.2010, 4:34 pm

    Khris observ ca te raliezi vesel strategiei basescului de a rupe Romania in doua. Stiam ca si tu scrii cu cerneala portocalie, dar prea mult portocaliu vad ca opacizeaza mintile.

    Apoi, spui ca esti economist, dar dai dovada de ignoranta partinitoare cand spui ce spui la sfarsit, cu solutiile.

    Ce ai spune de injumatatirea numarului ministerelor, agentiilor guvernamentale , functionarilor parlamentari, plus executarea silita a activelor companiilor de stat care au datorii?

    • Unu'
      19.5.2010, 5:35 pm

      @razvan
      Si cam cit timp estimezi tu ca va fi necesar pina sa se implementeze o astfel de solutie de redus ministere, agentii, executare companii de stat? Citiva ani? Cite legi vor trebui schimbate? Cite negocieri politice vor fi necesare + dezbateri parlamentare?

      Unii se revolta dupa cum ii taie capul impotriva tuturor celor care au alte idei, fara ca macar sa si le argumenteze un pic.

      • DanBruma
        19.5.2010, 7:47 pm

        @Unu: stai sa vezi dupa manifestarea de astazi negocieri …

    • prudent
      19.5.2010, 6:31 pm

      injumatatirea numaului ministerelor e o prostie PNL. Daca unesti MAI cu Finantele ce obtii? Activitatea e aceeasi: in loc de doi ministri vei avea unul singur plus un prim-adjunct (mare economie!!). Altceva e cand statul se RETRAGE dintr-o activitate! Exemplul dorit de unii e turismul. Sa-l eliminam! dupa care discutam cine face promovarea ROmaniei! Intreprinzatori privati din turism in zona manastirilor? In plus: in mod eronat cautam numai la nivelul guvernului central si uitam (in mod convenabil) primariile> Sectorul 1 din Bucuresti avea la 01.01 2005 280 de salariati: sub magnificul Chiliman a ajuns la 1250. Vanghelie spunea public ca are 3000 de angajati (a se compara cu Clujul). Daca la nivelul fiecarei comune nu sunt decat 20 de ajutoare sociale strambe, 20 x 350 = 7000 x 3000 = 21 milioane lunar! PS. In jud. Iasi au gasit 4900 de fermieri care au declarat 136 000 vaci fictive si au incasat 165 euro pe cap (bani UE).

  7. ionut
    19.5.2010, 6:53 pm

    @prudent

    “injumatatirea numaului ministerelor e o prostie PNL.”

    Corect! E o prostie, ca si pnl-ul de altfel. Ele trebuie desfiintate toate (mai putin justitia, politia si armata).

  8. casandra
    19.5.2010, 7:18 pm

    @Cristian,

    Eu nu inteleg de unde galceava asta “salariati la privat” vs. “salariati la stat”. Adevarul este ca salariatii, in ansamblul lor, sunt prost platiti.
    Cineva spunea aici ca salariatii din sectorul privat primesc grosul banilor in plic, nu pe cartea de munca. Poate ca da, poate ca nu.
    Daca luam de bune salariile declarate oficiale, suntem intr-o situatie de-a dreptul feudala. Salariatii sunt aproape iobagi si primesc mult prea putin din valoarea adaugata bruta creata in economie, grosul banilor fiind excedent brut de exploatare indecent de mare. atunci, salariatii nu ar tebui sa se certe intre ei, ci sa intrebe de sanatate patronii, fie privati, fie publici

    Vezi aici, la pag.150:
    http://www.insse.ro/cms/files/arhiva_buletine2010/bsl_3.pdf

    Excedentul brut de exploatare din economia noastra a fost in 2009, an de criza, de 56% din VAB.

    La altii, excedentul este mult mai decent. Vezi documentul publicat in 30 mai, referitor la rentabilitate:

    http://www.csl.lu/econews

    Excedentul brut de exploatare in:
    Franta – 25,9%
    Germania – 29,4%
    Belgia – 31%
    Luxemburg are o EBE comparabila cu a noastra, dar pe seama industriei financiar-bancare, stiut fiind ca Luxemburg este paradis fiscal si bancar.

    Nicio tara occidentala nu a avut EBE atat de mare nici macar dupa rayboi. In 1959, Franta avea EBE de 29% in raport cu VAB. Cea mai mare parte a VAB revine peste tot cheltuielilor cu forta de munca! La noi,nu.

    Deci, salariatii nu ar trebui sa se certe u7nii cu altii. Cu atat mai mult cu cat, tu stii sigur!, s-a demonstrat deja (sunt studii publicate in acest sens) existenta unui efect de antrenare reciproc intre salariile de la stat cu cele de la privat. Cand unele cresc semnificativ, le trag si pe celelalte in sus. Si invers! De aici, interesul patronilor ca salariile la stat sa scada, pentru a mentine salarii mizere si la privat.

    Dar cele de mai sus sunt corecte doar daca admitem ca salariile reale la privat sunt cele declarate oficial. Daca situatia este alta, atunci orice comparatie intre salarii este imposibila si tot scandalul – cu aparente academice sau cu inflexiuni de mahala – sunt mizerabile, imorale, periculoase si degradante pentru orice participant la galceava.

    Tu ce parere ai?

    • camil
      20.5.2010, 10:29 am

      bun comentariu. dar e mai simplu sa transformam pe bugetari in noii “dusmani” ai poporului si sa antagonizam segmente ale populatiei impotriva lor. si invers.e mai comod sa le spui oamenilor “salariatii la stat au salarii mari si nu fac nimic, ei sunt de vina” decat sa accepti incompetenta guvernarii.

    • Cristian Orgonas
      20.5.2010, 1:18 pm

      Casandra: stiu ca ponderea salariilor in PIB este mai mica decat in tarile din vest, dar sa nu uitam ca in RO, o parte importanta din PIB este autoconsum (40%+ din populatie traieste la sat). Daca nu am lua in considerare autoconsumul, PIB-ul ar fi mult mai mic si prin urmare, si ponderea salariilor in PIB ar fi mai mare.
      Nu vrea nimeni sa invrajbeasca privatii impotriva bugetarilor, dar nu mi se pare corect ca presa si sindicatele sa planga pe umerii angajatilor prost platiti de la stat, cand in mediul privat sunt peste un milion in aceeasi situatie.
      Din punctul meu de vedere sindicatele nu aduc nimic bun, creeaza doar probleme.

      • casandra
        20.5.2010, 7:55 pm

        Da, dar ponderea nu este atat de importanta. Vezi prognoza CNP pentru “autoconsum si piata taraneasca”. nu modifica dramatic situatia, dar admit ca o modifica.
        http://www.cnp.ro/user/repository/prognoza_2013_19_ianuarie.pdf

        De altfel, structura proprietatii asupra pamantului s-a modificat mult in ultimii ani. Nu mai este situatia din ultimul deceniu al secolului trecut. Autoconsumul s-a redus. Probabil ca este undeva la 7, maxim 8% din PIB, cu larghete.

  9. corbul
    19.5.2010, 7:30 pm

    Ce o sa ma distreze pe mine va fi sa vad reactia angajatilor de la privat cand i se va spune: Sti acum e plina piata de oameni dati afara din administratie care cer mai putini bani dacat tine, asa ca alege: 20% taiat la salariu sau ne luam la revedere.

  10. Joe Limonada (ex Anarhia salveaza Romania)
    19.5.2010, 9:20 pm

    Khris, esti portocaliu, bai baiatule…

    Auzi la el, “Avem de ales: concediem personal, sau taiem salariile. Nu exista o a treia solutie…” Pai e vorba de salariile lor, nu de al tau. Ia sa fi spus chiorul, pisam-as pe toti stramosii lui, de… diverse, ce te-ar fi afectat pe tine direct.

    Ia citeste ce scriu ceva mai jos (a scris-o o cunostinta… bugetar de fel, “trantor”, cum cred unii imbecili pe-aici) si apoi gandeste-te sa faci un studiu de caz pe tema asta. Te tine?

    “SpânzuraÅ£i-ne!
    Nu înţeleg de ce ţipă Băsescu la mine.
    De ce mă ameninţă că intră România în colaps.
    În ceea ce mă priveşte, ţara mi se pare în colaps dintodeauna. De când m-am născut.
    Comuniştii, nu ştiu cum se făcea, dar nu se ajungeau fără să ne ia la contract porcul din coteţ. Erau stăpâni pe livada noastră, pe cazanul cu ţuică, pe orătăniile din bătătură.
    Pe capitalişti i-am primit cu bucurie generoasă, aproape nefirească.Trezirea din reverie m-a dus în primul colaps. În dificultate a fost ţara şi la mica privatizare, şi la marea privatizare, şi după ce am scăpat de primul FMI, şi când duduia economia, şi când căutam luminiţa de la capătul tunelului, pe care văd că n-am mai găsit-o. Va fi fiind, probabil, lumânarea de la căpătâiul părinţilor şi bunilor noştri.
    Şi-acum aud că România se duce fix în faliment.
    Iar Traian Băsescu mă solicită să fiu solidar nu ştiu cu cine, să dau 25% din leafa mea, 15% din pensia mea.
    Mă uit la Băsescu şi nu seamănă a om aflat în criză. Nici Guvernul sau Parlamentul nu sunt în criză. Nici miile de hectare de vile nu-s crizate.
    Dar, defectul meu, am avut ochi de văzut şi urechi de auzit.
    - Da. Aparatul de stat este uriaş. Dar nu populaţia l-a făcut uriaş.Voi, clasa politică,
    l-aţi transformat în monstru.
    - Dacă există un monstru care căpuÅŸează mediul privat, acela nu este profesorul, doctorul, inginerul, funcÅ£ionarul public; monstrul care a încălecat Å£ara asta sunteÅ£i voi, clasa politică. Åži pentru că sunteÅ£i la putere peste tot, voi, PDL, sunteÅ£i grasul care l-a încălecat pe slab! Cu contribuÅ£ia anterioară, în ordine procentelor de reprezentare în structurile politice, a PSD (30%), a PNL(15%), a UDMR (6%) etc… AÅ£i devastat România cum nici popoarele migratoare n-ar fi reuÅŸit. Åži-apoi aÅ£i călărit Å£ara, aÅ£i luat-o sub asuprire. Nici nu mai poate respira, de câtă clientelă i-aÅ£i vârât pe gât.
    - Aţi spart instituţiile statului nu pentru că aşa era necesar, ci pentru că vă trebuiau posturi de conducere pentru clientela de partid.
    - Aţi creat instituţii noi nu pentru că nu funcţiona statul fără ele, ci pentru că aţi avut un mofturos căruia, fiindcă i s-a năzărit să fie mare director, mare preşedinte, i-aţi fabricat o instituţie.
    Şi nu v-a ajuns: an de an, legislatură de legislatură, aţi mai creat alte structuri; aţi adus directori noi, ceilalţi au rămas în sistem.
    - Nu populaţia ocroteşte fărădelegea în ţara asta, ci voi, cu cercurile voastre de interese cu tot.
    - Nu populaÅ£ia a votat pensii de 370.000.000 lei vechi. Åži venituri de 100.000 de euro pe an, de la stat.Voi, clasa politică, aÅ£i făcut-o: în guvernele formate din partidele voastre, în parlamentul format din partidele voastre, iar legile le-a promulgat… instituÅ£ia preÅŸedintelui României.
    - Nu mama – mare din pământ a distrus industria, a vândut petrolul ÅŸi rafinăriile, a tăiat pădurile ÅŸi a mânărit pământurile. Ministere conduse de voi, clasa politică, au făcut-o. Prefecturile voastre, consiliile judeÅ£ene ale voastre, primăriile voastre.
    - Nu populaţia a prăpădit banii statului – sute şi mii de miliarde de lei, munţi de bani- pe licitaţii trucate, pe lucrări proaste, inutile, pe şosele cu gropi, pe autostrăzi care înghit bani cu ghiotura, ci primarii voştri, ai clasei politice; consilierii voştri, ai clasei politice; miniştri voştri, ai clasei politice.
    - Nu populaţia a organizat doi ani întregi de dănţuieli, de parcă venea sfârşitul lumii. Voi, clasa politică, aţi făcut-o. Pe banii cui?!! Pe ăştia pe care-i tăiaţi azi de la pensionari!
    - V-aţi construit un aparat uriaş de represiune: ministere, agenţii, deconcentrate conduse de voi şi clientela voastră politică. Prin ei, controlaţi tot, terorizaţi înstituţiile mai ceva decât poliţia politică a lui Ceauşescu.
    - Nu populaţia se află în AGA şi CA din companiile şi băncile de stat, plătite, am văzut, regeşte, ci voi, clasa politică.
    - Nu populaţia a stricat ţara asta la fiecare patru ani, ci voi, clasa politică. Cum aţi venit, aţi distrus tot ceea ce a făcut guvernul de dinainte şi aţi luat-o iar de la zero. Şi-apoi, aţi rostogolit vinovăţii între voi, partidele politice, de parcă aţi fi jucat ping-pong cu România.
    Daţi-vă afară întâi pe voi şi clanurile voastre şi-apoi să v-atingeţi de părinţii noştri!
    Şi veniţi, acum, să mă trageţi de urechi pe mine. Să ne trageţi de urechi pe noi, că se duce România de râpă.
    Vreţi s-o scoateţi din criză pe spinarea şomerilor, a pensionarilor şi a bugetarilor de execuţie, cei care vă ţin în spate aleşii şi numiţii, în funcţiile de conducere.
    Ce ce curaj? Cu ce moralitate?
    Până să vă atingeţi de pensionarul ăla slăbănog, de profesorul care v-a pus creionul în mână, restructuraţi-vă întâi pe voi!
    Daţi-vă afară şi în şomaj pe voi, pe oamenii voştri, ai clasei politice, şi după aceea scuipaţi pe noi.
    După aceea umblaţi la salariile şi pensiile necăjite.
    După aceea să-l certaÅ£i pe bătrân că mai are îndrăzneala să trăiască, să ducă România-n faliment, cu venitul lui… gras, de 500 sau 600 de lei.
    1.Dacă nu sunteţi capabili să comasaţi sau să desfiinţaţi instituţiile de pomană create de voi, clasa politică, măcar reduceţi numărul de directori. Aveţi o droaie de şefi. Aţi umplut ţara de şefi. Pe ei daţi-i afară întâi şi după aceea ajungeţi la pensionar. Sau la doctor.
    2. Trei sferturi dintre directorii voştri pe care i-aţi instalat, moţ, în instituţiile bugetare, au afaceri acasă. Fac afaceri cu banul public. Daţi-i pe aceştia afară! Nu ei să mănânce cu două guri, şi de la firma lor grasă, şi de la buget, iar altul să crape de foame!
    3. Luaţi-vă clientela politică din toate AGA şi CA-urile companiilor de stat, de pe lângă primării, consilii judeţene şi ministere. Aveţi deja directori acolo, există specialişti.
    4. Daţi-vă afară consilierii de la birourile demnitarului. De ce aţi crede că ei sunt mai puţin paraziţi pe buget decât profesorul?
    5. Daţi-vă afară consilierii de pe lângă miniştri, secretari de stat, subsecretari de stat, primari, prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene, căţel, purcel, directori generali, din companiile de stat, din parcurile industriale.
    6. Încetaţi să mai căpuşaţi ministerele (primăriile, consiliile judeţene) cu clientela pe care o serviţi cu miliarde de euro.
    7. Voi, clasa politică, aţi creat şi întreţineţi evaziunea fiscală şi munca la negru. Oamenii voştri, ai partidelor, îi protejează. Îi apără de funcţionari, să nu-i descopere. Îi apără de lege.
    8.După ce veţi face toate astea, abia atunci să aveţi îndrăzneala să vă legaţi de bătrânii acestei ţări.
    Asta este România, dle Băsescu. O ÅŸtiÅ£i, o cunoaÅŸteÅ£i, dar nu îndrăzniÅ£i să vă apropiaÅ£i de clanuri. Dar vă este la îndemână să-i jupuiÅ£i de vii pe bătrâni. Sunt inofensivi. Ascultători. Mult prea blajini. TăcuÅ£i. LoviÅ£i-i cu nădejde! Nu Å£ipă…”

    • Cristian Orgonas
      20.5.2010, 1:11 pm

      Joe: sunt de dreapta! Nu portocaliu, nu galben. Cum poti reduce cheltuielile de personal fara sa reduci salariile sau numarul de angajati?

  11. Stefan A.
    19.5.2010, 9:46 pm

    Cristian .
    4.510.000 pensionari primesc sub 1.000 lei lunar .
    Se poate afla cit “consuma” (in procente ) acesta masa de pensionari din fondul anual de pensi ?
    Se poate afla cit “consuma” din fondul anual de pensi , restul de 18 % pensionari (990.000) , tot in procente ?

    • Joe Limonada (ex Anarhia salveaza Romania)
      19.5.2010, 9:56 pm

      Normal ca se poate afla. Procentul economiilor care se vor face cu scaderea pensiilor de sub 1000 lei este insignifiant in comparatie cu economiile care s-ar putea face la buget doar eliminand o singura veriga din sistemul putred de corupt al consilierilor, directorilor si sub-directorilor, ori toti sefutii si sefutele pusi/e pe criterii politice in diverse functii (gen AGA etc)

      Muriti, canaliilor!

    • Cristian Orgonas
      20.5.2010, 1:10 pm

      Stefan: un calcul grosier arata ca suma incasata de cei cu pensii mai mici de 1000 de lei reprezinta ~60% din totalul fondului de pensii. Adica cei mai saraci 82% dintre pensionari incaseaza 60% din fondul pensii

      • Stefan A.
        20.5.2010, 8:06 pm

        Multumesc de raspuns Cristian
        Chiar fiind grosier calculul .
        82 % pensionari consuma 60 % din fond
        18 % pensionari consuma peste 40 % din fond ( ca e deficitar ).
        Este o problema grava si se pare ca multi nu vad de unde vine problema sistemului de pensi ! (parerea mea )

  12. Claudiu
    20.5.2010, 8:24 am

    1. Daca nu iti aperi singur drepturile, nu ti le apara nimeni. Asa ca angajatii din privat sa faca bine sa se organizeze in sindicate si sa lupte cu patronii pentru drepturile lor.
    2. Salariile sunt mai mici la privat pentru ca nu sunt trecute in intregime pe cartea de munca. Acest lucru nu se intampla la stat. Vad ca se arunca repede vina asupra bugetarilor, dar foarte putini discuta de evaziunea facuta de milioane de angajati in privat, care prefera sa primeasca salariul minim pe cartea de munca si restul cine stie cum. Si sa nu imi spuneti ca nu este asa, pentru ca majoritatea celor pe care ii stiu si care lucreaza in privat se afla in situatia asta.

    • Clau
      20.5.2010, 10:46 am

      Domnule, cu punctul 1 nu pot fi decat de acord, ai pus punctul pe i.
      Dar la punctul 2 ori esti rupt din realitate ori rau intentionat. Tu cand ai dat spaga la doctor ca sa nu mori cu zile in spital ai primit bon fiscal?? sa fim serosi!! Sau cand ai dat spaga sa-ti faci pasaportul fara sa fii tratat de sus si fara sa fii tinut la coada de functionarul public, ai primit bon fiscal? Si sunt toar exemple minore din ceea ce s-a intamplat cunostintelor mele in ultimele 2 zile. Daca extind cautarea in ultimul an n-am loc sa-ti scriu aici cate spagi se dau functionarilor publici. Si astea toate nu se pot deduce din impozit, nici nu se declara de catre functionarul public. Asa ca nu-mi veni ca functionarul public castiga doar cat are pe statul de plata ca te faci de ras. Functionarul pubic se plange de evaziune, dar e primul evazionist + primul care inchide ochii daca primeste “atentia”.

  13. ipo
    20.5.2010, 1:11 pm

    Exista si a treia solutie: cresterea de taxe si devalorizarea leului -> inflatie. Si ceea ce ar trebui taiat de la bugetari se va taia imparit si de la bugetari si de la privati (din nou).

    • ionut
      21.5.2010, 12:28 am

      @ipo

      Asta ar fi e o “solutie” de adancire in criza! :D
      in plus inflatia e tot o taxa, chiar daca “ascunsa”. Asa ca tu propui “voios” ca solutii: crestere de taxe si…crestere de taxe! Avand in vedere ca taxele, impozitele si accizele actuale totalizeaza (il expropriaza pe fiecare om) de 3 sferturi din venituri sunt curios cam cat ai dori tu sa creasca taxele. Si, in conditiile astea, unii “etatisti” stau, “cujeta” adanc si se intreaba: bah, oare de ce e evaziunea fiscala asa de mare si generalizata?

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente