Economie Politica Social Publicat la 20.5.2010 46 comentarii
Avem nevoie de un guvern de tehnocrati?
Atat la mitingul sindicalistilor de ieri cat si in dezbaterile televizate de dupa miting, s-a adus in discutie varianta guvernului de tehnocrati, eventual cu dl Isarescu pe post prim-ministru. De asemenea, s-a amintit si faptul ca un asemenea guvern a evitat colapsul economic in Ungaria.
Probabil, unii dintre cei care iau in discutie o astfel de varianta cred ca odata venit in fruntea guvernului, tehnocratul respectiv va reinventa roata, adica va reforma administratia publica fara sa concedieze pe nimeni si/sau fara sa reduca niciun salariu.
Din nefericire, inca nu s-a inventat un tip de reforma a carei implementare sa nu ii afecteze pe cei din sistem. In acest moment, marja de actiune a guvernului (oricare ar fi el) este foarte mica – nu exista 100 de alternative pentru a reduce cheltuielile publice.
De unde poate taia guvernul? Exista doua mari surse: achizitiile publice si cheltuielile de personal plus cele cu asistenta sociala.
Printr-un management adecvat poti reduce costul achizitiilor publice cu 10-15-20%, insa daca guvernul taie la jumatate sumele alocate acestui domeniu va urma un val de falimente in mediul privat, multe dintre firmele care lucreaza acum cu statul ramanand fara comenzi (nu discutam aici despre clientela politica). Iar aceste falimente vor aduce bugetul intr-o stare si mai proasta.
Prin urmare, trebuie sa reduci semnificativ cheltuielile de personal si cele cu asistenta sociala. Cum faci asta fara sa scazi salariile sau fara sa trimiti o parte din bugetari in somaj?
In plus, sa nu uitam ca un guvern nu poate functiona fara un Parlament care sa ii aprobe legile. Cine il va sprijini pe Isarescu daca acesta propune concedierea a 200.000 de bugetari sau scaderea salariilor?
Evident, aceste decizii trebuie luate si asumate la nivel politic – daca nu ai majoritate in Parlament, nu poti face nimic.
Probabil ca un guvern de tehnocrati ar da bine in exterior, insa orice masura propusa de un asemenea guvern va trebui negociata in interiorul majoritatii care sustine guvernul respectiv, iar asta poate duce la discutii interminabile.
Este clasa politica romaneasca pregatita sa acorde un cec in alb unui prim-ministru independent gen Isarescu sau Tanasescu? Ma indoiesc.
PS: CTP propune, dar l-a intrebat cineva pe Isarescu daca vrea?


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
20.5.2010, 1:05 pm
Nu avem nevoie de nici un guvern avem nevoie sa se duca naibi toti politicieni, papagali aia care ies in strada striga sa plece guvernu ok si cine sa vine alti hoti cand or striga sa plece toti politicieni si sa ne lase naibi vor fi sustinuti de toti romanii inclusiv de privati pana atunci ar trebui aiba”ciocu mic” ca ei sunt la putere ca sa parafrazez o clasica
in viata toti politicieni sunt incompetenti deci oricine vine nu are ce sa faca.
20.5.2010, 2:07 pm
Clasa politica postcomunista a adus tara la sapa de lemn, este nevoie ca cetatenii sa-si creeze instrumentele de implicare politica cu care sa impuna masurile necesare.
„Clasa politica s-a aruncat asupra Romaniei cu un singur gand: sa se imbogateasca. A jefuit cum nici hulitii fanarioti n-au facut-oâ€
Responsabilitatea ei fata de situatia catastrofala a Romaniei este imensa. Astazi, constatam ca industria este lichidata, agricultura e la pamant, sistemul de sanatate in colaps, invatamantul in criza, individualitatea Romaniei pe plan international disparuta.
Lipseste o viziune, un proiect national de salvare. Lipseste harta viitorului. Trista priveliste n-a cazut din cer. Au creat-o politicienii si romanii insisi. Cum a fost turcul, asa a fost si pistolul. Nu mai putem sa ne ascundem dupa deget.
Lipsit de spirit civic, poporul roman nu a fost capabil, in acesti 20 de ani, sa traga la raspundere clasa politica sau sa “tempereze†setea ei de inavutire. Pe roman nu-l intereseaza situatia generala. Daca prin fin, nas, cumnat, amic etc., si-a rezolvat pasul lui, restul duca-se stim noi unde! Mostenirea multiseculara a lui hatar si bacsis a ramas atotputernica.
- Cum credeti ca vor judeca perioada postdecembrista urmasii nostri de peste o suta de ani?
- Peste o suta de ani, cred ca judecata urmasilor si, intre ei, a istoricilor, va fi foarte severa. Anii 1989-2009 vor fi considerati o perioada de declin, clasa politica si poporul roman impartind, in egala masura, responsabilitatea pentru aceasta trista realitate. Sa dea Dumnezeu ca atunci, peste un secol, Romania sa aiba situatia fericita pe care a ratat-o astazi!
Adresa web: http://www.universulromanesc.com
20.5.2010, 4:43 pm
Nu mai sunt bani de furat. Razboiul se inteteste.
Luati un popcorn si relaxati-va la un spectacol de calitate: Alien vs Predator
Razboiul lor in lumea NOASTRA.
21.5.2010, 12:06 pm
Consider comentariul lui Sutter foarte bun,as dori sa mai spun ca,perioada de dupa 1989 si pana acum este,dupa cum a evoluat Romania,o perioada in care s-a dovedit ca : Trecerea de la un sistem de conducere de tip comunist la economia de piata cu asa zis caracter social,este un proces ce trebuie bine stapanit de cei ce conduc un stat.Conducerea tarii de dupa 1989 ce sustinea ca trebuie sa tinem cont de specificul romanesc in care a avut loc acea schimbare,a pierdut din vedere acest aspect.A urmat ceea ce bine stim.
Vad cu mare ingrijorare soarta tinerei generatii,lipsa de perspectiva si toate implicatiile ulterioare ce descind din aceasta.
Cu respect Alvin
20.5.2010, 1:06 pm
Atata timp cat cei de la guvernare au ca scop principal sa fure si sa se imbogateasca, iar problemele statului sunt pe plan secundar, nu cred ca vor veni cu o solutie.
Sigur, putem discuta care sunt cele mai bune solutii, dar nu vor fi adopate !
Daca vrem sa fim realisti, ar trebui sa gasim o solutie prin care Guvernul sa poata sa fure, bancile sa poata sa aiba profit indiferent daca economia creste sau nu, iar noi sa iesim din criza. Daca ar exista o soulutie care sa rezolve toate cele 3 aspecte, atunci are sanse sa fie adoptata, altfel vor fi adoptate doar solutii pe termen scurt, adica,vor face orice este necesar, ca sa mai poata sa mai fure cateva luni, si mai vedem dupa aceea.
20.5.2010, 1:21 pm
Andi: tocmai asta spuneam – nu exista solutii minune. Nu putem pacali la nesfarsit regulile economiei
20.5.2010, 1:07 pm
cu sau fara tehnocrati, trebuie taiat in carne vie, altfel urmeaza colapsul
in opinia mea, Boc & co vor fi pe post de guvernanti de sacrificiu, vor taia tot ce se poate, iar peste 1-2 ani (inainte de urmatoarele alegeri) vor fi trecuti in plan secund
20.5.2010, 1:20 pm
Aici suntem de acord. Guvernul Boc nu mai are ce sa piarda – credibilitatea lui este oricum zero, dar 1-2 ani mi se pare mult. Va fi o minune daca va prinde sfarsitul anului
20.5.2010, 3:15 pm
Guvernul boc va mai prinde sigur 2011, pentru ca urmeaza sigur marirea taxelor in toamna, plus tambalaul care va fin in perioada noiembrie – martie pe un subiect care vad ca a cam fost uitat: eliminarea subventiilor la caldura. Si se pare ca boc e obisnuit cu injuraturile, deci probabil le va lua el pe toate.
PS un pic offtopic: mai crede cineva ca guvernul este condus de boc?
20.5.2010, 1:36 pm
Vom ajunge ca Mexicul… cum spunea un fost ministru de finante despre deficit… ca tarile din Africa il au de zeci de ani si tot mai exista… cam asta vor sa faca si din Romania.
20.5.2010, 1:37 pm
Ai vazut bine Cristian . Fara aport parlamentar , guvernul tehnic are viata scurta !
Guvernele tehnice se fac cind esti in faliment real . Atunci si doar atunci politica , sindicatele sprijina o astfel de decizie . Deci , spre faliment cu zimbetul pe buze !
2.7.2010, 6:51 am
nu credeti ca sintem in faliment general de 20 ani ???,
economia,politicul,, clima totul a cam luato razna de ceva timp?
oare chiar sintem asa de orbi incit nu vedem ca ne scufundam?
ceva trebuie sa se miste sa se schimbe da nu pe vechile reguli,depasite de
situatia si tehnologia actuala ,asta cu conditia daca dorim sa mergem inainte.
acesta miscare ar trebui facuta din temelii ,o sincronizare valabila pentru toiti
daca nu ne unim fortele cu mic cu mare ,unde vom ajunge?,catre ce ne indreptam la actuala forma de gindire politica,economica,etc(unii muma altii ciuma),oare nu sintem la fel toti si nu avem aceasi casa?
20.5.2010, 1:38 pm
Imi amintesc de un articol “recent” in care atrageai atentia asupra unei iminente schimbari de atitudine a guvernului. Vorbeai despre ca ar fi daca ar rupe pisicu’ la doar un an si jumatate de cand a inceput sa frece menta.
Intrucat a precedat realitatea si a fost oarecum util in determinarea temperaturii… unor mase, tind sa cred… in continuare ca esti oranj inside… cu patalama.
P.S. Apreciez cum se cuvine respectul deosebit pe care-l manifesti fata de “mediul privat” dependent de achizitiile statului.
20.5.2010, 1:54 pm
Da si eu sunt de acord aia care fac afaceri cu statul ar trebui sa moara sau sa se impuna clar niste marje de profit decente 30% pentru ca stim cu toti sau am auzit de o gramada de smecherasi care fac afaceri cu statul si fac castiguri foarte mari fara sa fie in vre-un partid la urma urmei spaga vorbest,si aproape de fiecare data lucrarile sunt de mantuiala doar doar le fac iar in 6 luni 1 an.
20.5.2010, 4:49 pm
Iar in cazul impozitarii acestor firme, crezi ca nu vor exista ACTE ADITIONALE care sa “corecteze” paguba produsa???
Enervant e faptul ca aceste “firme” au introdus in piata ideea TUNURILOR – astfel se ajunge ca investitori privati sa NU accepte sa lucreze daca nu obtin un profit MINIM de 100% (de regula e 150 – 200%, vezi imobiliarele).
Iar daca nu reusesc sa vanda cu profit de 100%, NU se lasa si nici la pret nu scad … oare cat mai dureaza pana incep EXECUTARILE astea silite???
20.5.2010, 1:43 pm
Cristian,
Sotul meu imi spunea aseara ca, in drum spre casa, a ascultat stirile la radio in zona Bavariei. Ce comentau jurnalistii!
1. Se pare ca, guvernul a promis FMI concedierea in doi ani a 7000 pers. Nu comentez.
2. jurnalistii erau de parere ca administratia romaneasca nu este in stare sa adopte masuri eficiente impotriva evaziunii fiscale si de aceea au adoptat ac. masuri. Au facut si o paralele de genul- nu credem ca Romania este o tara saraca daca analizam numai graficul importurilor de masini de lux in aceasta tara!
zi buna!
20.5.2010, 1:59 pm
Un NU hotarat guvernului tehnocratic. Un DA hotarat unui guvern politic si cine ar putea conduce mai bine un guvern in Romania actuala decat “Emil Boc a fost numărul doi în conducerea UTC în judeÅ£ul Cluj, ocupând funcÅ£iile de preÅŸedinte al Uniunii AsociaÅ£iilor StudenÅ£eÅŸti Comuniste din România (UASC), filiala Cluj, ÅŸi de vicepreÅŸedinte al Consiliului Uniunii AsociaÅ£iilor StudenÅ£eÅŸti de la Universitatea „BabeÅŸ-Bolyai”? Adica sa se modifice un articol de lege in mod special pentru el si noi sa nu profitam de chestia asta? Pai nu ar insemna asta o cheltuiala inutila de resurse? In situatia actuala de criza in care se afla RO nu cred ca ne putem permite asa ceva …
20.5.2010, 2:14 pm
Pe vreme comunismului economia, asa cum era ea, de “fiare vechi”, paradoxal, functiona. Singura problema a Romaniei este ca nu produce, doar cumpara. Poate veni orice guvern, putem munci in sistemul bugetar pe gratis, tot nu vom iesi din criza. Trebuie sa punem mana sa producem, macar strictul necesar. Sa incercam sa avem o economie de absortie, de minim 60-70%. Eu cred ca Romania are potential mai mare de atat. Din tara cu o economie bazata pe agricultura am ajuns sa importam alimentele de baza. Este trist, dar adevarat. Nu se merita sa produci, mai bine importi, ca la altii e mai ieftin. Era si este mai ieftin, dar, abia acum vedem cat ne costa “boieria”. Am lasat totul in paragina si am luat de la altii. Acum vom plati!!! Al mai mare din stat zice ca se face evaziune in agricultura. Care agricultura? Aia de subzistenta, de care se vorbeste atat? Mai trebuie sa le ia mancarea celor de la sate si a rezolvat problema “bunastarii” in Romania. Impozitati-i fratilor si pe amarati, sa aveti voi ce sa mai furati. Ca, de, din buget nu se mai poate, pentru ca s-a golit sacul. UE nu ne da nimic. FMI-ul ne da cu o mana si ne ia cu patru. Voua v-a mai ramas doar amarestenii de bugetari si saracia din agricultura.
20.5.2010, 2:20 pm
Isarescu nu vrea, l-a refuzat pe Basescu de data trecuta.
Are dreptate, politicienii isi fac jocurile, isi satura clientela si cand jucaria se strica se spala pe maini si e chemat Isarescu sa rezolve si sa-si asume riscurile.
Dar oare este posibil ca nici Isarescu ne mai poata scoate din belea ?
20.5.2010, 2:44 pm
Oameni buni,
Observ ca discutam foarte mult pe marginea unor subiecte fara sa punem degetul pe rana:
1.care sunt problemele?
2. ce a dus la aparitia lor?
3. cum pot fi rezolvate?
Orice discutii in afara unor raspunsuri la aceste intrebari sunt sterile dpdv economic. Bine, social si politic au o coloratura foarte stridenta. O tiganie – no offense.
Parerea mea este ca problemele la ora actuala sunt: statul bugetofag-socialist, ineficient si incapabil de colectare de resurse si de incurajare a sectorului privat; lipsa unei politici macroeconomice coerente – imputabila executivului, adoptarea unor masuri ultrapopuliste in trecut, lipsa de incredere a populatiei in clasa politica si in economie, lipsa educatiei muncii.
Chiar va rog, daca mai sunt si alte opinii – feel free…
20.5.2010, 3:05 pm
@srgi: Hahahahaha. Blabla si blabla si iarasi blabla. Vezi, intr-o singura fraza am spus exact ce ai spus tu in 10
20.5.2010, 3:00 pm
Este un argument des auzit: daca statul taie cheltuielile cu achizitiile, multe firme private vor da faliment, asa ca statul va incasa mai putine taxe.
Este adevarat ca, daca o firma privata lucreaza numai cu statul, va da faliment intr-o astfel de situatie, dar care este problema ?
1/ Daca statul platea 100 lei firmei respective, atunci probabil ca primea inapoi in jur de 30 lei in taxe si impozite (% mediu de colectare din PIB); deci statul face astfel o economie neta de 70 lei.
2/ Daca firma respectiva a ales sa fie dependenta de un unic client, a facut o grava greseala de management, iar astfel de greseli se platesc la un moment dat. De fapt, o astfel de firma, obisnuita sa lucreze numai cu statul, nu produce valoare adaugata, ci doar profita de bani publici.
Iar in privinta guvernului, este irelevant daca avem in el oameni politici sau tehnocrati. Altceva conteaza:
1/ Abilitatea de management – trebuie sa aiba un plan si capacitatea de a-l pune in practica,
2/ Abilitatea de comunicare – trebuie sa ne convinga si ca au lucrurile sub control, si ca le conduc in directia buna.
Nevoie de tehnocrati este, dar doar la conceperea planului.
20.5.2010, 3:26 pm
De 20 de ani ni se tot promite o viata mai buna. Cred ca in mare parte avem o viata mai buna, insa nu despre asta vreau sa scriu. Vreau sa scriu despre guvern, clasa politica, oportunisti, naivi, nerealisti etc.
Sa presupunem ca eu (eu poate fi oricine) vreau sa devin parlamentar. Incep campania electorala. Ce pot face in campanie? Pot promite. Asa se iau voturi. Asta e campanie electorala. Sa presupunem ca sunt si ales. Ajung intr-un loc unde sunt oameni care au ajuns acolo tocmai din cauza ca au promis si ei. De multe ori altceva decat am promis eu. Incet imi dau seama ca nu am ce face, ca nu imi pot tine promisiunile. Ce imi mai ramane de facut? Pai… inainte de toate trebuie sa imi platesc niste polite din campania electorala, sponsorii asteapta! Apoi trebuie sa imi asigur o existenta decenta pentru perioada de dupa – exista sanse sa nu mai fiu ales peste 4 ani.
Si asa incepe jocul!
Ce spuneati voi? E criza? Unde? A…. vor sa ii masina secretarei mele. Off… o sa trebiasca sa o duc eu acasa. Macar arata bine! Consilierul juridic/economic sa se duca dracului pe jos acasa, sau cu tranvaiul; daca a fost prost si a pierdut timpul prin scoala in loc sa faca bani!
20.5.2010, 4:49 pm
http://www.capital.ro/articol/primarul-sibiului-a-cumparat-calculatoare-de-25-000-de-lei-bucata-135234.html
modelul absolut tipic pt alegerile facute de politicieni, asta ii destinul fendurilor din Romania,
de ce avem nevoie ? … de o situatie/lume in care oamenii astia nu mai scot bani pe ‘usa din dos’
20.5.2010, 6:43 pm
Ce ai cu omu daca bugetari lui ai timp sa joace counter strike
20.5.2010, 5:08 pm
eu cred ca la cat de infectat e sistemul nici un guvern de tehnocrati format din romani nu ar fi bun
numai niste straini ar putea rezolva problemele, deoarece nu sunt santajabili, nu lucreaza sub amenintare, nu au iau decizii emotionale si populiste
in acest moment pentru Romania nu exista nici o solutie in interiorul tarii
nici Isarescu nu poate sa faca nimic
20.5.2010, 6:15 pm
Scri ca legile economiei nu pot fi pacalite la nesfirsit. You’re back to square one, Orgonas!
Ce legi ale economiei spun ca trebuie luate masuri de reduceri a cheltuielilor prin micsorare de salarii pensii si beneficii atunci cind in tara se fura la nivel super mare miliarde de dolari anual; cind cind se face evaziune fiscala de miliarde de dolari anual; cind lumea este saraca si cu o sumedenie de nevoi; cind cererea externa nu este mare insa cea interna este colosala si cind ramurile economiei se inchid pentru ca nu au unde vinde? Care legi ale economiei trateaza efectul si nu cauza si ce se spune despre respectarea unor astfel de legi? Tine efectul lor mult, este el bun si sanatos pentru economie?
Exista o carte pe undeva sau o metodad de a clarifica o problema si a-i gasi solutia/iile: is spune “A3″. Incearca Orgonas si cine altcineva crede de cuviinta sa pui pe o singura foaie de hirtie problema, background-ul, cum vezi tu solutionata problema, cum ai planui sa o rezolvi sau sa fie rezolvata, cine ar participa la rezolvare, cum ar fi implementata si care ar fi masurile de check and adjust. Dupa aceea pune hirtia pe dusumea, urca-te pe un scaun si priveste in ansamblu.
Mi se pare pur si simplu de bun simt sa observi cum, atita vreme cit se fura de miliarde, cererea interna creste in timp ce industriile se inchid, ca problema nu este economisirea unor firfirici prin micsorarea nivelului de trai ci adresarea furtului la nivel national si a cerintei interne prin masuri de re-deschidere economica catre consumul intern si infrastructura. Pot sa fie si alte masuri de luat dar tot mai bune decit masura voastra ce nu mai poate evita “legile” economice prin care tu si cei de teapa ta vreti sa “taiati in carne vie”.
Am fost de numai de parere la inceput ca ceva era neregula aici de m-am pastrat optimist, insa de curind mi-ai dat tu si majoritatea cititorilor blogului tau destule motive sa fiu sigur ca iti lipseste tie si lor bunul simt, pur si simplu, bunul simt in special in privinta modului in care tu si ei va explicati cum functioneaza lumea impreuna cu legile ei economice.
Intrebarii din tittlul articlolului ii raspund: nu de guvern (tehnocrati sau nu) are nevoie (sau aveti nevoie) tara, ci de GUVERNATI care sa inteleaga rolul, atributiunile si responsabilitatile lor in legatura cu guvernul si toate celelalte entitati de stat sau particulare. Tara are nevoie de voi, draga Orgonas, si nu de guvernele ce s-au tot perindat fara succes la conducerea tarii, de voi oameni seriosi cu capul pe umeri.
In conditiile prezente, sa te manifesti in continuare si cu “leagea” economica in mina de partea masurilor de iesire din criza prin reduceri salariale, pensii si beneficii fara a adresa cu suficienta tarie adevartele probleme de criza economica arata ca nu ai capul pe umeri, mintea acasa si nu iti intelegi tu si firtatii tai, cum nu o fac inca multi de 20 de ani in coace, rolul in societatea romaneasca. Sunteti si voi insiva, in foarte mare masura, cauza a ce vi se intimpla acum.
20.5.2010, 6:54 pm
Voi ati auzit cumva ca insusi IMF nu a cerut reduceri de salarii, pensii si beneficii ci CRESTEREA DE VENITURI PRIN F-I-S-C-A-L-I-T-A-T-E?
20.5.2010, 7:49 pm
Salut tomis
Cine te enerveaza ?
Situatia e disperata si masurile luate de guvern sint tot disperate .
Inutil a cauta o logica ! Noi sa fim sanatosi ca nu e sfirsitul lumii !
(ala vine prin 2012, asa se zvoneste)
20.5.2010, 8:02 pm
salut stefane:
Nu ma enerveaza nimeni. Situatia nu cred ca este chiar atit de disperata de se pot plati salariile, acei nu stiu cite milioane de dolari, din chiar rezerva valutara a tarii!
Importanta este orientarea presenta si viitoare a economiei.
Ce mi se pare foarte important acum nu este guvernul si judecatile lui, ci ale acestor tineri care isi dau cu o parere lipsita de simtul realitatii, de solutii, parere mai tot timpul contradictorie (acum “hais”, dup-aia “cea”) si idei preconcepute, doctrinare. Imi chiar pare ca alde Orgonas si inca citiva incearca sa indoctrineze.
20.5.2010, 8:11 pm
Tomis , din rezerva valutara nu se platesc salarii. E o rezerva si deci nimeni nu poate lua banii aia pentru cheltuieli curente (pensi ,salarii). Asa a fost si semnat cind am intrat in UE prin tratatele ,protocoalele incheiate .
Cristian Orgonas nu indoctrineaza . Exprima analize si pareri strict personale .
E blogul lui si deci , scrie ce vrea .Ca esti de acord sau nu cu ce scrie , e altceva !
Democratie amice !
20.5.2010, 8:46 pm
exact democratie: eu imi exprim parerea ca indoctrineaza, tu crezi ce vrei!
Daca tu crezi ca nu trebuie sa cheltuiesti din rezerva cind esti in criza, insa te poti imprumuta in continuare pentru cheltuielile tale, trebuie sa iti scriu ca nu esti realist: nici chiar tu, in familie, nu cred ca faci asa ceva… Cine stie insa, poate ca exista sound financial planning behind your reasoning.
Asa a fost semnat? So what? Se mentioneaza ceva in privinta situatiilor de criza? Declara criza si cheltuieste si da-i dracului pe toti deshteptii care iti spun ce sa faci cu banii tai, ce zici? Apropos de contracte scrise si semnate: sti cumva de cind se vorbea ca IMF-ul o sa ne infunde? De prin 1990! Care-i problema deci, contractul? Nu! Cauta, cauta, cauta si poate ca o sa o gasesti adevarata problema. Eu ma hazardez si scriu ca una dintre adevaratele probleme suntem fiecare dintre noi si ochelarii nostrii, individuali, de cal.
Rezerva valutara in schimb era secundara scopului pentru care am scris.
Ca esti de acord sau nu cu ce scriu eu si ca esti de acord cu Orgonas sau nu, treaba ta, dupa cum zici si tu. Chestia cu acest log pe net este cum ca trebe’ sa iti iei riscul sa citesti si pareri contra, precum le citesti acum si tu si Orgonas. Scopul blogului nu este numai acela de a-ti inregistra propriile pareri si evenimente, ci de a le propune discutiei de multe ori in alte scopuri decit acela de a ti le verifica. Astfel, contrele conteaza.
Democratie, amice!
20.5.2010, 8:47 pm
si, ca de obicei, ne pierdem in alte amanunte
20.5.2010, 9:00 pm
Amice , azi esti pornit si impotriva mea !
Chiar daca nu vedem in acelasi mod problemele , te vreau bine !
Sanatate sa avem ca problemele trec !
20.5.2010, 9:20 pm
Cu totii avem tendinta sa directionam subiectul discutiei catre propria persoana.
Un simplu: “nu sunt de acord cu parerea ta pentru ca…” ar fi fost de ajuns. Ca ii iei apararea lui Orgonas folosind o argumentatie banala, pentru mine personal nu inseamna mai nimic inafara concluziei pe care am tras-o deja ca am motive sa cred ca el si cei ce ii impartasesc anumite (nu toate) opinii sunt lipsiti de bun simt.
Sanatate, amice, bineninteles, insa nu stiu ce tot ii tragi cu “chiar daca avem pareri diferite, te vreau bine”; adica daca le aveam la fel ma vroiai rau? Sau ce?
Stefane, in Romania, Italia sau America cind observi ca se iveste o problema intr-un mediu in care se stie ca se fura si esti de acord cu metoda de a rezolva problema prin bagarea miinii in buzunarul omului mediu si sarac, inseamna ca iti lipseste cel putin o doaga. Cind iti pastrezi parerea si o intaresti cu educatie economica, inseamna ca iti mai lipseste una. Cind iti dai seamna ca ceva este in neregula cu parerea “unanima” dupa ce discuti cu diversi indivizi insa tot te intorci la vechea meteahna, inseamna ca iti mai lipseste una. Cind faci asta de mai multe ori, inseamna ca iti lipseste cite o doaga de fiecare data. NOroc ca butoiu’ are multe doage. Unele butoate au varza in ele si muraturi, altele vinuri vechi si bune, altele nimic.
Cind, pe de alta parte, te alaturi, sprijini si pazesti opinia unuia caruia i-au sarit doage multe, te dovedesti si tu, la rindu-ti, un om intr-o doaga. Numai o parere.
Io’ mi-am pastrat doagele insa mi-au sarit cercurile. Ciao.
20.5.2010, 9:54 pm
tomis .
- De citi ani esti emigrant ? Crezi ca Romania e o tara normala ? Eu cel putin, sint convins de mult timp ca tara asta e cu “cracii in sus” . Ce e absurd in alte tari , in Romania e realitate cotidiana . Eu nu caut logica taierilor cu toporul propuse de guvernanti . Stiu ca e pierdere de timp si dictate de lipsa de profesionalitate si disperare .
- Te vreau bine si daca ma critici (mai putin daca ma injuri). Daca nici macar noi astia plecati de ani de zile nu ne vrem bine , halal natiune !
- Orgonas nu e analistul perfect si chiar eu am avut contraziceri cu el . Eu nici macar nu sint un economist . Acesta este un blog in care se poate discuta . Pe alte bloguri romanesti te injura imediat daca ai o idee diversa .
PS . Eu incerc sa pastrez si doagele si cercurile . Ciao sau cum se zice prin Canada !
21.5.2010, 7:53 am
Acum e prea tarziu, trebuie taiate salariile si crescute impozitele si sa suferim cu totii. Apoi trebuie sa facem reforma, si atmosfera va fi mai buna, toata lumea va dori asta ca sa poata sa creasca salariile celor ramasi si sa scada impozitele. Asa, normal ca nimeni nu vrea sa scada salariile si sa creasca impozitele.
21.5.2010, 11:59 am
Acesti oameni care conduc acum tara sunt ori extrem de incompetenti ori ne cred pe noi tot poporul extrem de prosti.
Tot ceea ce au facut acum o luna sau acum doua sau anul trecut nu se pune.
Tot dezmatul de anul trecut si cel de pina acum una luna ( pirtii de schi,bazine de inot sali de sport – toate cu titul de instrumente de lupta contra crizei ) plus intentia lui Boc de acum o luna cu sondajul de opinie de 100mii euro pentru a afla ce gindesc oamenii despre guvernul lui ma fac sa trag doua concluzii- DOAR UNA POATE FI CORECTA
1. Anul trecut chiar nu stiau nimic despre situatia tarii si nici macar acum o luna motiv pentru care doreau acel sondaj de opinie – ceea ce este infiorator
pentru ca pot accepta ca au fost alegeri si asa e modelul in an electoral dar ei ar fi trebuit macar sa stie situatia reala chiar daca nu aveau cum s-o faca publica.
2.Stiau (ceea ce le mai spala un pic din incompetenta ) si tot ce au facut a fost sa-si indese pe ultimii metrii cit mai mult in conturi CA VIN VREMURI GRELE
Ma gindesc ca daca am avea un guvern de tehnocrati pentru doi ani poate nu ar fi posibil sa spuna ca ce au facut anul trecut nu se pune. MACAR ATAT.
21.5.2010, 1:47 pm
Un mason care si-a aranjat “apele” si a pus umarul la distrugerea RO sa fie pus prim ministru ?
Un mason care si-a vandut sufletul diavolului sa fie prim-minstru al RO ?
Un mason (pe numele lui Isarescu Mugur – evreu) care a fost artizanul creditului cu buletinul si a falimentat cel 1.000.000 romani someri si viitori someri sa-l punem prim ministru ?
CTP, MET crede ca ai visat cel putin urat sau ai devenit un mason ce se inchina la Satana daca tu gandesti si propui astfel.
Nu-i asa ca stiai ca e singurul roman membru in Comisia Trilaterala ?
Nu-i asa ca stii ca e unul “de-al lor” ce fac parte din oculta masonica ce au ca scop Noua Ordine Mondiala” ?
Nu-i asa ca stii ca oameni ca el se inchina Diavolului si ca fac parte din masoneria care in RO nu este legala ?
Nu-i asa ca stii mai multe decat lasi (prostii) sa se inteleaga ?
Hristos va veni sa puna la loc ceea ce oameni ca Isarescu au distrus si apoi au latrat la teveu exact invers, manipuland si facand propaganda masonica. Ai grija sa nu te numeri printre ei caci nu ai sansa de scapare in veci !
Romanul se va trezi, ziua aceea se apropie. Cine crede in Hristos va fi salvat, masonii si acolitii lor insa….NU.
21.5.2010, 3:45 pm
Ce fac papagalii portocalii, nu scriu nimic despre zicerea lui Strauss-Kahn? Nu mai este nici un dubiu, papagalilor, ca-i cantati in struna cioplitorului si stapanului lui?
21.5.2010, 5:17 pm
Din cele spuse de francez, FMI a propus cresterea fiscalitatii (TVA si cota progresiva de impozitare). Ramane de vazut cat se aducea la buget din impozitarea salariilor mari (nu intamplator, din cauza platii la negru, cele de peste 1000 E brut sunt f. putine), si care erau consecintele cresterii TVA asupra relansarii economice. Ma rog, istoria a aratat ca solutiile FMI sunt… optime.
Poate face khris o mica analiza pentru popor.
Oricum, foarte haioasa (si tipic franceza) clasificarea indivizilor specifica luptei de clasa facuta de Strauss-Kahn : cei saraci si cei bogati. In vreme de criza, ultimii au o problema, in vreme ce primii capata o …solutie
21.5.2010, 5:25 pm
Despre ce lupta de clasa vorbesti? Vrei sa spui ca nu exista bogati si saraci? Iar in vreme de criza bogatii chiar ca nu au probleme ca doar de aia sint bogati ci saracii au … Orgonas nu se baga in asemenea analize, e prea partizan.
21.5.2010, 6:22 pm
Despre ce lupta de clasa vorbesti? Vrei sa spui ca nu exista bogati si saraci?
Exact
21.5.2010, 7:31 pm
Ooops, si oamenii de stiinta sustin in continuare ca nu exista viata extraterestra
21.5.2010, 7:49 pm
N-ai inteles
21.5.2010, 8:14 pm
Asa ceva nu pot intelege