Blogroll

ARHIVA

Economie Publicat la 22.2.2010 53 comentarii

Reanalizarea dosarelor de pensionare pe caz de boala – o “afacere” de peste 1 miliard de euro

In sistemul de asigurari sociale exista un numar de 4.74 milioane de pensionari, dintre care 907.000 s-au pensionat pe caz de boala, ceea ce inseamna ca 19% din totalul pensionarilor au iesit din campul muncii pe baza unei decizii confirmate de un medic. In anul 2000, ponderea pensionarilor invalizi in numarul total al pensionarilor a fost de 14%, iar in 1991 de 7.4%. Evolutia in ultimii 20 de ani in graficul alaturat, click pe grafic pentru marire.

Acum, dl Seitan doreste reanalizarea dosarelor acestor 907.000 de persoane pentru a verifica daca decizia de pensionare a fost acordata sau nu “pe bune”, autoritatile banuind ca 25% dintre decizii au fost “influentate” intr-o masura mai mica sau mai mare de spaga acordata medicului de catre actualul pensionar. Mai mult, ministrul muncii a declarat ca cei care s-au pensionat ilegal vor fi nevoiti sa dea banii inapoi.

Pentru a intelege despre ce sume discutam, sa spunem ca in 2009, pensionarii invalizi au incasat o suma de aproape 6 miliarde de lei, respectiv 1.4 miliarde euro, iar daca 25% din pensii au fost acordate ilegal, asta inseamna ca aproximativ 350 de milioane de euro vor trebui returnati statului.

Mai departe, daca luam in considerare faptul ca multe pensii au fost incasate ilegal de-a lungul a ani de zile, probabil ca statul ar avea de recuperat mult peste un miliard de euro, pierderile la buget fiind chiar mai mari in conditiile in care s-au pierdut si veniturile ce puteau fi incasate de pe urma salariatilor care s-au pensionat ilegal.

Desi este clar ca cel putin o parte dintre cei care au iesit la pensie pe caz de boala au facut-o prin ocolirea legii, respectiv platind medicului o suma de la 500 de euro in sus, intrebarea este cine si cum va plati?

Cum ii va executa statul pe cei care nu au dupa ce bea apa, dar care au de returnat mii de euro? Cum vor fi penalizati doctorii? Daca autoritatile le vor retrage dreptul de a profesa celor care si-au pus “gresit” stampila pe decizia de pensionare, este posibil sa ajungem in situatia in care unele spitale vor ramane cu un deficit semnificativ de medici.

Nu pot sa nu constat ca in ultimele luni, guvernul Boc a reusit sa genereze o gramada de controverse prin deciziile pe care le-a luat sau intentioneaza sa le ia, ceea ce nu este un lucru neaparat rau (la urma urmei, se misca totusi ceva), insa tare ma tem ca discutiile vor ramane la stadiul de discutii si ca pana la urma nu se va schimba nimic.

Share

53 comentarii

  1. Stefan A.
    22.2.2010, 2:10 pm

    Cit timp o pensie este incasata legal , slabe sanse sa poti cere retroactiv banii inapoi . Ar insemna sa faci procese individuale / fiecare pensionat si sa dovedesti in instanta ca acea pensie a fost obtinuta prin mita , coruptie , pcr.
    Cheltuielile ar fi imense . Inclusiv timpul pierdut ar fi enorm!
    Se poate face o reevaluare , caz pe caz , in care sa fie confirmata sau nu dreptul la o pensie de invaliditate . Daca evaluarea o fac aceiasi care au aprobat pensia din trecut , stam bine ! :)
    PS. am aparat onorabilitatea acestui blog pe blogul domnului Glavan.
    Esti dator cu o bere . :)

    • Cristian Orgonas
      22.2.2010, 2:34 pm

      Stefan: ref la PS – vazut, dau o bere cand treci prin Timisoara :-)

    • sym
      22.2.2010, 4:07 pm

      @Stefan A.

      Daca pensionarea pe caz de boala s-a facut fraudulos, e discutabila chestia cu “incasarea legala”, in sensul ca nu prea e legala.

      Cred ca problema principala aici nu este legalitatea sau nu, ci marimea colosala a numarului de fraude. Vor fi greu de detectat si apoi extrem de greu de corectat, este probabil vorba de sute de mii de impostori si mii de doctori corupti. Atunci cand e vorba de procente din societate, trebuie extrem de multa vointa la nivel de administratie pentru o corectie dura, iar o astfel de vointa nu cred ca exista.

      • m1ha1
        22.2.2010, 5:46 pm

        crezi ca doreste cineva sa fie dezvaluit acest adevar ?
        cei abilitati sa conduca aceasta ancheta vor inchide ochii.
        doar vorbim despre Romania, e normal sa fie asa.

      • Codruta
        23.2.2011, 12:17 am

        LOL! ce ma distreaza! atat aberatia lui Boc cat si comentariile de aici :D
        In conditiile in care mor “de vii” oameni in spital – si rudele NU pot obtine condamnarea medicului (pe motiv ca nu se poate dovedi “culpa medicala”) CUM anume ar putea cineva sa dovedeasca ca medicul a dat un diagnostic “gresit”? sau ca, si daca ar fi “gresit”, ar fi dat asa cu “rea credinta”?

        Poate vrea Boc sa dovedeasca ca iecspertii lui ie mai buni decat iecspertii lor? :P
        Sau poate nu a avut inca cum (sic!) sa-i satisfaca pe “clienti” – si atunci, mai inventeaza vreo “comisie” (rost de “indemnizatii” – si de alte shpagi) sau vreun “corp de control” (ca tot renunta la “inspectorii guvernamentali” si trebuie sa le dea si la aceia sa mananca si gura lor ceva)? :D

    • daniel-prudent
      22.2.2010, 4:09 pm

      au existat dosare (dovedit in justitie) in care personalul medical a copiat dosare medicale in inytregime de la X la Y. Cred ca (pana una alta) important este sa se inchida portitele din lege/proceduri. Recuperarea din urma s-ar putea dovedi costisitoare (faci procese si urmaresti pe cei de la care nu se poate recupera mai nimic).

  2. Friedman
    22.2.2010, 2:32 pm

    O idee: sa-l sanctiunam pe doctori cu suma de 5% de costuri pensie rezultate de pe fiecare dosar intocmit pe fapte false. In al doilea rind sa penalizam pensiunarul, prin substragerea progresiva din pensia sau a salariului pe care il urmeaza sa primeasca in viitor. Nu astept mare lucru in sensul de a recupera bani, important este mesajul trimis: nu toleram furatul.

    • Cristian Orgonas
      22.2.2010, 2:35 pm

      Friedman: corect, mesajul ar trebui sa fie mai important decat suma virata la buget

    • Ariciul Analist
      23.2.2010, 11:42 am

      Pensionarile cu pricina au fost facute “cu acte in regula”, dosare intocmite riguros, cu alte cuvinte, oamenii sunt blindati de documente. O reevaluare ar presupune ca toti acei 907.000 pensionari pe caz de boala ca fie chemati preferabil intr-ul alt centru medical decat cel din orasul lor, eventual internati, si in orice caz se impune o serie intreaga de investigatiii medicala. Toate aceste inseamna bani multi si nu cred ca vor putea fi recuperati de la cei gasiti cu nereguli (presupunand ca vor suporta ei costurile). Mai mult decat atat, acest imens sir de fraude a fost tolerat constient in toti acesti ani, pentru ca a permis remunerarea (asigurarea unu trai minim) unor oameni pentru care in anii ’90 (si in cei ce au urmat) guvernele care s-au perindat nu au putut sa le asigure locuri de munca. Asadar au sustinut acest sistem putred tacit pe de o parte pentru a se preface ca nu exista forta de munca neocupata si pe de alta parte pentru a asigura nivelul de trai (pe care ar fi trebuit sa il asigure printr-un cardu legislativ sanatos) sistemului medical. Prin urmare, medicii au in Romania salarii de kkt insa au venituri suficiente pentru confortul necesar si pentru pozitionarea sociala fireasca.

      In concluzie, un sistem putrez existent de 20 de ani nu poate fi “demascat” acum pentru ca este un cerc vicios in care ne invartim si de fiecare data ajungem sa cerem socoteala tot guvernelor… Aceasta “curatenie” se impunea in momentrul in care aveam crestere economica iar bugetul ministerului sanatatii permitea aceste costul cu investigatiile necesare… Acest demers este necesar, insa nu stiu ce poate rezolva. Cu siguranta insa ar genera cifre vsv de indicatorii referitori la forta de munca neocupata MULT mai mari (si mai aproape de realitate).

      gandeste.org

  3. Ion
    22.2.2010, 3:53 pm

    Stati linistiti – nu se va intampla nimic! Pentru ca ar insemna sa existe, pe undeva, si ceva justitie in tara asta! Or stim cu toti ca nu exista – asa ca nu are ce sa li se intample celor care au tras si ei o mica teapa.

  4. stefan T
    22.2.2010, 4:00 pm

    Sincer, ar fi bine daca s-ar face macar valva in jurul pensiilor de boala si a concediilor medicale ar fi bine pentru ca poate o parte din medici vor fi mai rezervati cu diagnosticele favorabile pacientilor pentru niste maruntis si ca sa “ii ajute”. Pe de alta parte cu siguranta boli se vor gasi la orice adult de peste 45 de ani cat timp preventia este inexistenta.

  5. calu balan
    22.2.2010, 4:08 pm

    Acesti bani nu pot fi returnati imediat si cu atat mai sigur nu integral, dar intr-adevar se poate gasi o solutie de recuperare partiala. Pana nu vom incepe sa ne facem curatenie in propria curte, Romania va ramane o tara a compromisurilor si a abaterilor de la regula, oricare ar fi ea! Cand oare vom incepe sa gandim si sa actionam ca un german sau/si englez sau/si japonez ?! E drept ca acum stai sa te “supui” sistemului mori de foame si mai esti aratat cu degetul cat esti de prost.

  6. camil
    22.2.2010, 4:20 pm

    daca ne uitam la evolutia numarului de pensionati pe caz de boala am putea crede ca suntem un popor de suferinzi

    • Economistul
      22.2.2010, 5:18 pm

      Poate ca nu suntem un popor de suferinzi, dar suntem sigur un popor de asistati social.

      La nivel macro, faptul ca resurse importante se irosesc aiurea fac sa scada competitivitatea noastra la nivel international. Nivelul contributiilor sociale la salariile din Romania este unul dintre cele mai mari din Europa (care la randul ei e prima in lume la capitolul acest capitol) si asta atarna mult la costurile cu forta de munca. Adaugand aici infrastructura slaba+coruptia rezulta o bila foarte grea care atarna de “picioarele” competitivitatii produselor noastre pe pietele externe.

      Paradoxul in Romania: desi costurile salariale sunt relativ mari, veniturile salariale ale populatiei sunt printre cele mai mici din UE si asta multumita “armatei” de asistati sociali care-i poarta in spate economia reala. Asta nu e politica de stanga, e prostie.

  7. Moise Guran
    22.2.2010, 5:15 pm

    Pe termen scurt (15 luni) statul castiga doar diferenta dintre pensie si ajutorul de somaj, iar apoi doar diferenta dintre pensie si venitul minim garantat. Asta reduce cifra ta cam la 200-300 mil euro in primul an si pe la 700-800 mil euro in anii urmatori. Mi-e teama ca, la cat sunt de haotici guvernantii, nimeni nu a facut astfel de simulari.

  8. Smaranda
    22.2.2010, 5:24 pm

    Ma gindesc, citind statisticile, la faptul ca si eu am in cercul de cunostinte nu mai putin de patru persoane pensionate medical in fals. Adica pe spaga data doctoritei (intimplator sau nu, e aceeasi). Doamnele in cauza sint niste femei perfect cumsecade, altfel, dar au ramas somere la o virsta, ma rog, nepotrivita (adica erau prea batrine sa le mai angajeze cineva acolo unde le-ar fi fost bine, si prea tinere ca sa se pensioneze la termen de virsta). Asa ca s-au imprumutat, au dat mita si s-au pensionat pe caz de boala. Toamna trecuta am auzit de la ele ca si doctorita lor s-a pensionat. Tot pe caz de boala. Si tot nervoasa. Doamnele mele se intrebau acum daca o fi innebunit de-a binelea (se pare ca dadea semne mai demult) sau presimtea ea ceva…
    Probabil ca doamnele mele sint o multime. Nu pot spune ca le condamn si ca as vrea sa la vad silite sa dea banii inapoi. Nu neaparat fiindca le-as cunoaste si as sti, repet, ca sint niste femei absolut cumsecade, care prin simplul fapt ca nu polueaza societatea cu mitocanii, kitschuri si smecherie hoata, si tot ar merita amaraciunile alea de pensii pe care le primesc.
    Ci pentru ca n-ar fi moral, atita timp cit pensionarii de lux, falsii revolutionari si alti privilegiati ai banilor nostri nu-s atinsi nici cu o floare.
    Nenorocul lor e ca s-au adunat prea multe cazuri, si ca sint victime vulnerabile. Cine le-ar putea apara? Si cu ce argumente?
    (Cele invocate de mine mai sus imi dau seama ca sint cel mult literare, si in nici un caz nu rezista in fata unui rationament pur economic, nu?)

    • Friedman
      23.2.2010, 12:26 am

      Furatul nu e justificabil doar din motiv ca sunt alti obraznici care fura la fel. Trebuie sa incepem de undeva, nu cred ca este moral justifcabil sa cerem politicieni sinceri, cat timp noi insusi suntem hoti. Ca platitor de taxe onest (1-2 masinii de politie in fiecare an) imi e lehamite de fiecare hotoman, oricat de “cumsecade” ar fi.

  9. nenea
    22.2.2010, 5:25 pm

    daca se reaanalizeaza aceste pensii pe caz de boala, procesul va genera spagi fabuloase si pun pariu ca nu de putine ori se vor face abuzuri. oameni care au fost pensionati pe caz de boala in mod corect vor fi acuzati ca au obtinut pensia fraudulos, in timp ce spagarii vor trece “testul” bine merci. problema tarilor sarace ca a noastra este ca ele niciodata nu taie raul de la radacina. sunt amendati, impuscati “drogatii”, in timp ce “traficantii” isi vad de afacerile lor (la figurat:) ), sau sunt penalizati cu pedepse puierile, care oricum sunt mult sub “valoarea” beneficiilor ilegale.

  10. Smaranda
    22.2.2010, 5:36 pm

    Rectific ce spuneam mai sus: cunosc CINCI persoane pensionate in fals pe caz de boala. O uitasem pe-a cincea fiindca am lasat-o in urma cind m-am mutat in Bucuresti, si probabil si pentru ca despre ea stiam ca, realmente, e un om bolnav. Dar suferinta ei presupunea mai multa alergatura si birocratie, pentru pensionare, decit spaga pe un dosar de boala psihica.
    Deci mai exista si situatia asta: oameni chiar bolnavi, pe bune, dar pentru care circuitul birocratic impus de lege e un deal sisific.
    Si-atunci o iau pe scurtatura imorala si sanctionabila de lege.
    Cu astia ce facem?

  11. Codruta
    22.2.2010, 5:38 pm

    Io-s curioasa CUM anume s-ar putea demonstra ca pensionarul acela nu era intr-adevar bolnav si a luat penzia pe degeaba – adica vine Vladescu si-i spune medicului “stiu eu mai bine decat tine medicina, asa ca am decis ca penzionarul de fapt nu era bolnav”? :D
    Ma rog! nu ca nu l-as banui pe Boc (ca si pe oricare din actualul guvern) ca e specislist in toate, mai bine chiar si decat cei cu doctorate in domeniu ;)

    • Stefan A.
      22.2.2010, 5:56 pm

      De mult nu te citesc ! :)
      Pina la proba contrara (adica o sentinta juritica definitiva) ,fiecare pensie e legala .
      Asa functioneaza in democratie !
      In una “originala” , statul zice : recuperam 500 milioane de la pensi de invaliditate pe care nu le mai dam (PRESUPUNEM ca 25% sint ilegale).
      La nivel de minister trebuie decis care pensie nu mai vine acordata si care continua sa fie platita . Adica o decizie arbitrara care nu rezolva problema de baza a Romaniei . Coruptia larg raspindita si impunita !

      • Codruta
        22.2.2010, 6:07 pm

        Am fost EXTREM de ocupata, am lucrat pana la epuizare (mdeh! daca n-am shef… ;) ), am avut o raceala, niste deplasari… samd… Dar sa stii ca mi-am mai aruncat niste ochi pe aici, din cand in cand (desi am incercat sa stau pe Internet cat mai putin).
        O sa vina iarasi o perioada in care am sa scriu mai putin – dar deocamdata ma rasfatz si eu, nitzelush ;)

    • camil
      23.2.2010, 11:49 am

      sa fim seriosi. cu totii cunoastem cazuri de persoane pensionate pe caz de boala fraudulos. dar ai dreptate ca e greu de demonstrat, insa aici guvernul are dreptate – nu insa si capacitatea de a face ordine, din ratiuni evidente. coruptia generalizata a sistemului

  12. Codruta
    22.2.2010, 5:41 pm

    Intre bare: CE efecte economice (de orice fel) estimati ca ar avea punerea in practica a ideilor aberante ref. la povestea asta, ale lui Boc & Vladescu? ;)

  13. romania inedit
    22.2.2010, 6:20 pm

    Recuperarea banilor platiti pensionatilor ilegal se poate face si cu ajutorul firmelor de recuperare , firme care au tot interesul sa incaseze banii .

    Cred ca reanalizarea dosarelor pensionatilor medical este o masura buna si astept ca guvernul sa treaca la fapte .

  14. cosmin
    22.2.2010, 6:21 pm

    esentialul e sa nu se repete mizeriile astea si nu atat recuperarea unor sume absolut imposibil de recuperat (nu exista mijlocul legal, nu exista inca datornicul si, in extremis, datornicul n-are nici dupa ce sa bea apa). dar se poate corecta o greseala, ceea ce e mult mai valoros, la nivel de principiu.

  15. Cela
    22.2.2010, 6:23 pm

    Domnule Cristian – pe mine ma framinta aceasta cifra pe care o citati -adica 4,7 milioane de pensionari . D-ul Vladescu avansa astazi la TV ca sint in jur de 6 milioane de pensionari in Romania . CARE E CIFRA REALA ??? Pt ca e foarte important. Respectiv ce bani se string din cei 10%retinuti salariatilor plus 23% virati de patron sau institutie de stat,?Pt ca tot de la guvern aflam ca sint cam 5 milioane de salariati . S-ar putea sa fie un excedent in contul CAS si sa nu stim . Ptca -asa zisele pensii speciale se platesc din bugetul de stat si nu cel al asigurarilor sociale . Multumesc,

  16. Cedik
    22.2.2010, 7:59 pm

    Mama mea a iesit la pensie pe caz de boala, pe la 50 si ceva de ani, aproape de 60, din motive reale. Si imi aduc aminte si acum cat de mult s-a chinuit sa poata primi aprobarea…
    A fost pe la nu stiu cate comisii si doctori, a fost si “internata” intr-un spital la Bucuresti vreo cateva zile sa ii faca aia analize sa determine sa vada daca intr-adevar nu mai poate munci. Dupa care a mai fost chemata pe la comisii la intervale regulate, sa vada daca nu cumva s-o fi facut bine sa poata munci iar si sa ii mai scada din gradul de pensie…
    Intr-un final, desi ar fi meritat sa poata iesi la pensie fara probleme, tot nu s-au lasat pana nu i-au dat un grad inferior de pensie, pe motiv ca in pofida problemelor ei, ar fi putut sa mai munceasca undeva la program redus, cate 4 ore pe zi, atata timp cat nu ar fi facut o munca ce sa necesite efort fizic, chit ca la varsta aia nu ar mai fi angajat-o nimeni, mai ales si cu conditii de genul ala.
    Si stau si ma gandesc ca ia medicamente de inima cu pumnul si ca ea chiar a muncit la viata la ei, a avut o vechime de munca de vreo 30 de ani si a trebuit sa treaca atunci printr-un adevarat chin cu obtinerea acestei pensii. Tin minte ca imi povestea cat de nenorociti erau aia din comisie si cautau toate chichitele, doar-doar or scapa fara sa acorde pensia sau sa o dea cu un grad inferior, iar oamenii de acolo erau toti oameni bolnavi.. Dupa care vin azi si dau de articolul asta in reader…
    Nu stiu ce ma intristeaza mai tare.. faptul ca unii au manipulat cu nerusinare sistemul in timp ce altii au fost frecati ca naiba sau modul in care se gandesc ei sa “repare” lucrul asta. Presimt ca greul tot pe capul “prostilor” va pica, care vor fi iarasi analizati si rasanalizati de institutii si vor afla ca de fapt ar fi putut munci in nu stiu ce conditii si ca datoreaza statului o suma de bani.
    Cel mai dureros e ca deja incep sa ma resemnez cu situatia si tara in care traiesc. Ma indignez si ma agit putin la inceput, dupa care ma cufund intr-o stare pasiva de amaraciune. Oricum nu e ca si cum chiar se va face ceva pentru a se rezolva vreo situatie…

    • Codruta
      22.2.2010, 10:46 pm

      Tampitul acela de Boc, cu colegii lui de partid, buni pana la excelentza la a instiga oamenii unii impotriva altora, CE zic ei?
      Zic ca vreo 5 mil. de muncitori sustin vreo 6 mil. de pensionari, asa ca ai dreaq de pensionari mai bine sa moara, sa li se taie pensiile, sa le impoziteze, sa vada daca nu cumva bolnavii ar mai putea sa se tarasca sa munceasca ceva… samd…
      Dar idiotii dreaq NU vad (adica poate vad, ca s-ar putea sa nu fie tampiti de tot) ca de fapt NU sunt mai multi care sa munceasca dintr-un motiv simplu: NU EXISTA locuri unde sa munceasca!!!
      Ce, adica? n-ar exista o GRAMADA de persoane intre 50 – 60 ani, care nu pot (in mod normal) sa iasa la penzie dar care sa vrea fosrte mult sa munceasca – si pe care sa nu-i angajeze nimeni?
      DE CE nu au oamenii unde sa munceasca?

      Nemernicii, au distrus anul trecut o GRAMADA de firme cu “forfetarul” – firme care, intr-adevar, nu aveau “profit” – dar care, de bine – de rau, mai asigurau cate unuia / uneia un loc de munca – fie si cu jumatate de norma! Jigodia aia de Pogea, nu si nu!
      Si, in general, de cand se iegzista ei (adica din 90, cand se hlizeau de la dreapta lui Mosh Iliescu) n-au facut altceva decat sa duca economia tzarii asteia de rapa – si s-o vanda mai pe nimic!

      Acu’, toata lumea vrea sa moara penzionarii, ca, vezi-Doamne, sug vlaga muncitorilor si bugetul statului, de n-ar mai putea biata Udrea sa faca nici juma de scena de 70 000 euroi, cum facu biata colega-sa, acu’ o biata viitoare mamica si ea, careia ii vor trebui bani sa-si creasca progenitura :P

      Or sa le ia astora amaratele alea de penzii – shi? O sa-i angajeze cineva? Abia astept! sa vad io numa’ asta, repejor! CE o sa urmeze? O sa ceara vreun tampit ca Boc (sau ca Vladescu) sa se impoziteze ajutoarele sociale? Or sa le taie si pe alea, ca “poate nu-s chiar asa de sociale si nu-s chiar adecvate” si “oricum sunt prea multi asistati social” samd.?

      Da-le-ar Dumnezeu lui Boc si alor lui, sa traiasca cu atatia bani cata penzie ia un amarat de ceapist care a lucrat 30 ani fara sa isi fi batut joc de nime’ si care o mai fi avand si nevasta bolnava dar nu “indeajuns” cat sa i se dea pensie!

      Howgh!

      • camil
        23.2.2010, 11:52 am

        codruta, esti irationala in ura ta fata de guvernul Boc. cu toate hibele lui – deloc putine – in problema pensiilor are dreptate. urmareste curba din graficul de mai sus, facut de Khris, si vei intelege de ce

  17. Razvan
    22.2.2010, 10:37 pm

    ai dreptate Khris!
    Boc, opreste-te din orice schimbari ai vrea sa faci si lasa totul exact asa cum este.
    E ok sa platim noi o vacanta perpetua pentru unii… E ok ca pt unii statul sa fie muma si pt altii ciuma.
    Din punctul meu de vedere ar trebui sa se faca periodic controale ale “bolnavilor” de catre comisii care la randul lor sa fie controlate de catre un corp mic de control. nimeni nu stie ce verdict a dat celalalt. Daca e diferenta intre verdicte incepe distractia!

    • Codruta
      22.2.2010, 10:55 pm

      Shi io vreau sa iegziste comisii!
      Comisii, comitzii si comitete si comitetzele, si grupuri de lucru samd… :P
      Pentru ca astea inseamna indemnizatii, diurne, sporuri… si iarasi indemnizatii, premii, bonusuri… posturi noi infiintate (spuma si crema, pentru dat la “prieteni”), noi bani cheltuiti, noi surse si metode de dat / colectat shpagi… ce mai! relansare economica, vere! si nimic altceva :D

      Bine… e adevarat ca si membrii comiziilor vor trebui sa iasa candva la penzie – dar pana atunci si chiama ca au servici – si ca nu traiesc ashaaaa… ca parazitii de penzionari, pe banii lor luati inapoi de la poporul muncitor – nu, nene! ei vor trai din bani de la buget :D

      O sa fie o maaaaAAAaaare veseile, in felul asta – lumea va avea noi oportunitati de socializare, altii vor baga multa carne in frigiderul autoritatilor – si, oricum! vor fi joburi noi samd… ;)
      Bineinteles, pentru plata prietenilor care vor fi angajati sa faca parte din comizii, vor trebui iar si mai multi si alti bani – asa ca se va justifica sa se taie SI mai multe pensii – deci vor trebui sa se faca SI mai multe comitzii… :D

      Si tot asha… :P

  18. mishtone
    23.2.2010, 12:21 am

    Pot sa confirm existenta acestui flagel, chiar o ruda apropiata fiind pensionata pe caz de boala de vreo 15 ani. De atunci, da in fiecare an spaga unei “comisii” de doctori pentru a beneficia in continuare de acest drept, ea fiind in stare bineinteles in stare sa-si gaseasca de lucru, si muncind la negru pe langa…

    Nu cred ca se vor putea recupera ceva bani, dar ideea e de stopare a acestor pierderi pe viitor.

  19. Liviu Sav
    23.2.2010, 12:23 am

    Sunt curios care e topul bolilor folosite pt pensionare.

  20. Cum sta treaba cu sistemul actual de pensii – cateva cifre si cateva solutii : khris.ro
    25.2.2010, 10:03 am

    [...] pensionati pe caz de boala sa ajunga la aproape 20% din numarul total al pensionarilor (detalii aici). Din acest motiv, un prim pas ar fi inasprirea conditiilor care trebuie indeplinite pentru a iesi [...]

  21. cojocaru
    27.2.2010, 2:41 pm

    nu se va intampla nimic referitor la pensii

  22. Nicolae B.
    23.3.2010, 11:19 am

    Am pastrat o referinta pt. acest articol, dar abia acum am reusit sa-l citesc si sa compar si eu datele despre pensii, salvate de pe site-ul CNPAS, CPMB, etc.
    Nu suntem un popor de invalizi, ci mai degraba un popor de asistati social.
    In medie, o pensie de invaliditate este cam 60% din pensia pt. limita de varsta.
    Ce se omite este faptul ca pensia asta are un cuantum functie de stagiul anterior de cotizare; trebuie sa fi muncit 20-30 ani ca sa ai o pensie de acest nivel (600 Lei). E de la sine inteles ca sunt si pensii mult mai mari fata de aceasta medie.
    Un alt amanunt este acela ca pensiile se reconfirma din 6 in 6 luni, probabil nu de aceeasi comisie, nu de acelasi medic (sau poate ca da). Nu in mod mecanic 25% din pensii sunt ilegale, ci pot fi chiar mai multe incadrari incorecte – vorbesc de gr. 2 si 3, desi, ca valoare medie nu este mare diferenta intre ele. In ultima perioada a scazut numarul celor din grupa 2 si a crescut in gr.3. Personal cred ca nu exista o pensie 100% necuvenita. Repet, trebuie sa fi cotizat destul de multi ani, pt. o pensie din care se poate trai. Am foarte mari rezerve in privinta recuperarii unor sume. Cum de s-au desteptat guvernantii abia acum si nu din 2007 cand erau mai multi pensionari decat acum. S-a modificat procentul dintr-o multitudine de cauze, inclusiv somajul in crestere, criza economica ca si lipsa de viziune a celor care fac prognoze. Aceiasi care acum prognozeaza fel de fel de scenarii pentru 2030 sau 2050. In aceasta perspectiva, vom avea mai multi invalizi, unii chiar buni de legat, fara nici o spaga.

  23. Andrei Bogdan
    28.5.2010, 10:22 pm

    Salut,

    Am si eu urmatoarea nelamurire.

    Am o vecina in bloc, pensionata pe caz de boala, dar ea pare sanatoasa tun, tipa, injura, mai bea din cand in cand. Din cand in cand o auzi zicand “Dumnezeu sa ii dea sanatate domnului doctor ca mi-a scris adeverinta”. Vecinii de sub spun ca da televizorul la maxim si asculta stirile din baie pana la 1 noaptea si din nou de la 6 dimineata…aproape in fiecare zi.
    Daca se duc sa vorbeasca cu ea, incepe sa urle ca face ce vrea in casa ei, pentru ca este o doamna.

    Noua, tuturor, ni se pare strigator la cer ca a reusit cine stie cum sa iasa pensionata pe caz de boala, cand ea traieste bine merci…

    Intrebarea este : putem solicita o reanalizare a verdictului de pensionare pe caz de boala?

    Personal nu sunt bugetar, iar reducerile salariale nu ma afecteaza, dar sunt oameni care muncesc si le sunt taiate salariile pentru oameni de teapa vecinei mele.

    Multumesc

  24. florica
    10.6.2010, 3:33 pm

    stiti ce revizuiri se fac de fatada si sa primeasca domni de la casele de pensii alte sume de bani.La oradea mi sa zis ca numai asa se poate iesi in pensie daca dai bani grei altfel poti fi tot bolnav.Eu am infarct miocardic cardiopatie ischemica diabet angina pectorala si m-au trimis si la bucuresti pentru revizuire si nu am rezolvat nimic.Cand am venit de la bucuresti mio zis o vecina ca ia zis la domnu de la oradea ca nui bolnava dar vrewa sa iasa in pensie ca merge in italia si io cerut o suma de bani si o rezolvat pensia .EU daca nu am bani tre sa lucru.De ce nu se fac mai multe controale si la casele de pensii si la doctori sa ii prinda dar mafia ii prea mare toti is corupti si de aceia nu fac nimic

  25. viorica
    10.6.2010, 3:41 pm

    la nucet toti sant bolnavi cu capu si pensionari cai aci spitalu dar doamnele toate lucreaza in brutarie in spania si italia si care ii bolnav ii trimis pe drumuri fara nici un rezultat.Nu degeaba se zice ca in bihor sant cei mai multi pensionari de boala ca avem medici care pentru bani te face bolnav cum vrei si dasarele abia asteapta casa de pensii dupa el ca vin euroi ca am auzit ca la casa de pensii oradea apasa un anumit domn de acolo bani cu amindoua miinile in sertar ca nu mai au loc si atunci cum se fac revizuirile la cum esti de bolnav sau cat e plicu degros

  26. calache
    6.7.2010, 7:42 am

    casa judeteana de pensii vaslui a trimis unei persoane bolnava de cancer aflata la a treia sedinta de chimioterapie o adresa prin care e invitata la ghiseul 1.
    aici e pusa sa completeze un formular in care trebuia printre altele locul unde poate fi gasita intervcale orare etc.
    intrebarea mea este: pensionatii pe caz de boala sunt arestati la domiciliu? toti? fara sa se uite cineva in dosare? fara o expertiza medicala?

  27. florica
    18.7.2010, 4:34 pm

    cum sa se termine cu pensionarile pe caz de boala cand la casa de pensii nu se uita nimeni la bolile care le ai ci la cati bani ai in plic daca nu ai multi esti trimis la bucuresti si vii si de acolo tot cum ai mers ca doar corb la corb nu isi scot ochi.La oradea cred ca e cea mai mare coruptie de acest gen asta o stiu din propria experienta

  28. viki
    2.8.2010, 3:24 pm

    verificati dosarele de la VASLUI

  29. costy
    9.1.2011, 12:07 pm

    in arges sunt multi pensionari ,, bolnavi cu capul” pe hartie numai ,ca in realitate SOFEAZA, MUNCESC IN AGRICULTURA……. ETC ,ETC . DECI SUNT FALSI PENSIONARI BOLNAVI CU CAPUL, BOALA INVENTATA DE DR. IEREMIA DE LA CABINETUL DE PSIHIATRIE DIN PITESTI CARTIERUL NORD . DE UNDE SI-AA FACT UN CENTRU DE ANALIZE IN PITESTI. Trebuie urgent sa se autosesizeze d.n.a. Si e foarte simplu, chemand toti pensionarii pe caz de boala unde si- pus atampila si se dovedeste ca pensionarul e fals. Prin acesata masura se poate da o ordonanta de urgenta a guv. Ca la asemenea fapte sa se returneze banii fara tribunale , pt ca sunt foarte multi care au pensii sot-sotie lde la 1000 lei in sus. Ceilalti sa fie incadrati in munca si sa li sa opreasca din salariu o cota parte, la fiecare dupa cat a furat. Asa ca sunt metode multiple.

  30. costy
    9.1.2011, 12:17 pm

    poate ii spune cineva si primului ministru , dna ,pt ca in pitesti se scoate la pensie pe banda rulanta de DR. IEREMIA de la cabinetul psihiatrie din pitesti cart nord.

  31. fane-bistrita
    20.1.2011, 1:10 pm

    in bistrita sunt majoritatea pensinati de la psihiatrie dar ei sofeaza, muncesc in agricultura…….ori e bolnav cu capul … Ori sa-i cheme la o comisie speciala supravegheata de DGA.AM RUDE IN PITESTI -ARGES UNDE LOCUIESC INTR-UN BLOC CU PENSIONARI DE 10-11 ANI PE CAZ de bola, conduc masina, se distreaza si se lauda ca prostii ca au dat spaga la dr eremia…. Merge treaba. Basescu si cu boc , a taiat salariile noasre care muncim si aceste jigodii de pensionari falsi sugge bugetul tarii de decenii.

  32. necunoscutul
    22.2.2011, 5:08 pm

    Cunosc pe cineva care a dat SPAGA la MEDICUL DE FAMILIE ca s-o trimita la celelalte cabinete ca sa-i puna cate o stampila pe planul de reuperare,dar in schimb este sanatoasa si nu are nici un fel de probleme medicale. Mama este pensionata pe caz de boala pe bune,si i-a o pensie mai mica decat persoana care a dat spaga pentru a o pensiona.Cand va fii depistata,va da inapoi toti banii pe care i-a primit ? (din anul 2008 sau 2009)

Aboneaza-te!

RSS Vrei sa fii la curent cu articolele publicate pe BusinessDay.ro? Aboneaza-te acum prin RSS. Nu te costa nimic!

Din aceeasi categorie

Comentarii recente