Economie Publicat la 13.1.2010 15 comentarii
In 2009, numarul masinilor noi inmatriculate a scazut cu 59% fata de 2008
Conform DRPCIV, in luna decembrie au fost inmatriculate 11,313 masini noi si 18,830 masini second-hand, in crestere cu 37% respectiv 26% comparativ cu luna noiembrie.
La nivelul intregului an 2009, au fost inmatriculate 116,012 masini noi si 211,996 masini vechi, in scadere cu 59.4% respectiv 29.5% fata de anul 2008, click pe graficul de mai jos pentru detalii.
In decembrie, Dacia a avut 24.4% din piata, Ford 9.3%, Skoda 8.8% iar Hyundai 8%.
Se pare ca incet incet, piata auto isi revine dupa scaderea dramatica de la inceputul anului 2009, insa valorile sunt departe de cele inregistrate in 2007 si prima parte a lui 2008. De remarcat ca in 2009, numarul masinilor SH inmatriculate a fost dublu comparativ cu numarul masinilor noi inmatriculate.



Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
13.1.2010, 5:41 pm
cumva e de vina si criza, dar si faptul ca – spre deosebire de paine, suc, tigari sau carti – oamenii nu-si cumpara masini in fiecare zi/luna.
13.1.2010, 7:03 pm
intre 2006 si 2008, vanzarile au fost atat de mari, incat dealerii au fost luati pe nepregatite – companiile au ajuns sa vanda peste 300.000 de masini anual, desi logistica lor suporta vanzari de doar 200-250.000. Din cauza asta, nici nu am vazut falimente semnificative sau concedieri in masa in sectorul dealerilor auto.
14.1.2010, 10:44 am
da. dar cred ca in acel interval s-a cam saturat piata. aproape toti cei care au vrut sa-si ia masina, si-au luat
13.1.2010, 7:42 pm
Stati linistiti, piata auto o sa-si revina. Si afara, si la noi. Deja companiile care contribuie cu subansanble din zonele industriale din vestul tarii, ( desigur, unele, nu toate…) au inceput sa faca angajari. Eu ma intreb mai degraba cand o sa se faca trecerea de la combustibilul clasic /actual la alte forme (electric etc) ? Ma refer la trecerea in masa, nu pe transe mici.
13.1.2010, 8:58 pm
companiile de subansamble din vestul tarii sunt mai legate de pietele vestice decat de piata din RO
13.1.2010, 10:35 pm
La piata vestica m-am si referit : ) Cu totii facem parte de-acum din piata europeana, nu? Dacia unde se vinde cel mai bine?
PS
Am escaladat putin…
Da, am revazut postul tau. Te referi la inmatricularile din Romania
13.1.2010, 10:37 pm
Da, companiile de subansamble din vestul tarii produc exclusiv pentru occidentali, asa e ! : P
14.1.2010, 11:36 am
cosmin trif:
1. Nu pot sa-mi permit sa vorbesc in numele altora, dar mie personal, sincer sa fiu, NU piata auto si situatia si respectiv evolutia situatiei diferitelor firme si companii legate de aceasta piata auto imi trezeste nelinisti…
2. Trecerea la masini care sa utilizeze ALTE forme de energie este foarte problematica NU din cauza problemelor tehnice teoretice, de principiu, (acestea au cam fost clarificate), si nici macar din cauza problemelor tehnice practice, de detaliu, (intrucat SI rezolvarea acestora e pe calea cea buna), ci din cauza problemelor economice ridicate:
- pe de o parte fabricarea motoarelor auto clasice (cu ardere interna a unor combustibili petrolieri) este realizata de masini-unelte superspecializate si foarte mari si complexe, in care au fost investite sume enorme si care nu sunt utilizabile pt a produce nimic altceva (SI in pregatirea personalului care sa exploateze aceste masini-unelte au fost facute investitii mari)
- pe de alta parte, piata auto in forma actuala si-a format deja o cuprinzatoare si larg dezvoltata si raspandita retea (atat de service, cat si de distribuire a combustibililor) si TOATA aceasta retea (cu personal calificat – eventual si supraspecializat – strict in acest domeniu, cu cladiri, utilaje si scule, cu rezervele de piese de schimb speciale, cu rezervoare si pompe, etc) ar trebui re-gandita (re-proiectata), re-specializata, etc, ceea ce nu poate fi facut DECAT in timp relativ lung si cu cheltuieli FOARTE mari
Nota bene: atata timp cat masinile “de tip vechi” (“actual”) mai sunt in exploatare, nu se poate renunta NICI la service si respectiv la producerea de piese de schimb pt ele, ceea ce inseamna ca macar pt o perioada semnificativ de lunga vor trebui IN MOD OBLIGATORIU sa functioneze in paralel unitati economice atat pt producerea si servisarea variantei noi, cat si a celei vechi (CEL PUTIN pana la acoperirea quasi-completa a minimului strict necesar de transport cu motoare apartinand “variantei noi”), si asta inseamna ca nu pot fi integral transformate pt folosinta “in varianta noua” NICI toate cladirile si utilajele, NICI tot personalul specializat, ci o parte vor trebui sa ramana “pana la sfarsit” dedicate variantelor vechi. Si dupa acest “sfarsit” – CE se intampla NU atat cu cladirile, utilajele si sculele, ci cu personalul? Da’ PANA LA acest sfarsit, CINE va fi dispus sa ramana sa practice o specializare despre care stie in mod pertinent si cert ca urmeaza sa dispara, nesigur ramanand doar intervalul de timp care mai ramane pana la asta?
Pfui! DEJA m-a apucat durerea de cap… (PE MINE, care NU sunt implicat!)
13.1.2010, 8:31 pm
Cristian , in Romania nu sint ca in vest , programe ” rabla ” ?
13.1.2010, 8:59 pm
sunt, numai ca la noi nu au succes
13.1.2010, 11:25 pm
Ramin surprins ca numarul masinilor SH depaseste nr. masinilor noi.
Programele “rabla” au CHIAR rolul de a inoi parcul auto !
Anul acesta trebuie sa vin in tara .
Ramin prea in urma cu realitatea romanesca !
14.1.2010, 11:53 am
khris: Programul “Rabla” CHIAR ARE succes, dar limitat (s-a cam epuizat numarul celor care sa dispuna atat de o masina “suficient de veche”, cat si de posibilitatile materiale – pecuniare – de a achizitiona o alta masina NOUA)
Stefan A.: In Romania, masinile second-hand cumparate reprezinta o serioasa innoire a parcului auto (daca ati sti cat de vechi autoturisme sunt inlocuite in acest mod… VECHITURI, nu “de epoca”, nu se califica in acest sens din cauza starii tehnice deplorabile!)
Prima MEA “masina” (daca pot sa-i spun asa) am cumparat-o cu 18 ani vechime, dupa ce am exploatat-o 6 ani am inlocuit-o cu alta veche de “numai” 12 ani, am mai “hartanit-o” si pe aia niste ani, si abia acum doi ani mi-am cumparat PRIMA DATA IN VIATA masina noua (Logan)… (Doamne-ajuta ca am reusit sa termin de restituit creditul inainte de izbucnirea crizei!)
14.1.2010, 12:41 am
cu masinile astea e complicata treaba. n-as zice chiar hop
ai idee cum a evoluat piata in europa? procentual, cantitativ si valoric
14.1.2010, 1:10 pm
S-ar putea ca numarul masinilor vechi importate din Vest sa scada semnificativ incepand cu canul asta sau anul viitor. Pentru ca au inceput sa ajunga in piata masinile cumparate de romani dupa 2004 de noi, din tara. Romanii se folosesc de o masina noua mai mult decat occidentalii, dar 6 ani e o valoare plauzibila, cred eu. Daca economia va incepe sa mearga mai bine din Q3 pe la inceputul anului viitor vor fi multi care isi vor dori sa schimbe masina cu una noua, iar concurenta pe piata SH va trage preturile in jos. O sa fie deci mai convenabil sa iei SH din Romania, decat sa mergi in Germania si sa platesti si taxa de prima inmatriculare.
14.1.2010, 4:37 pm
ipo: Ipoteza dumitale nu e absurda (desi probabil ca e discutabila), dar presupun ca SI DUMNEATA, ca si noi ceilalti, chiar daca n-ai (sdau nu esti dispus sa dai) bani de-o masina noua, preferi una rulata “neted”, in vest, si “adapata” cu combustibil si lubrifiant de calitate buna, nu una care a trebuit sa faca fata, saraca, la hartoapele noastre autohtone, si care a primit ce-o fi fost disponibil.
Nu intotdeauna un pret mai mic inseamna neaparat un produs mai avantajos!