Politica Publicat la 24.1.2009 28 comentarii
TRU
Intotdeauna l-am admirat pe dl. Traian Ungureanu pentru modul in care reuseste sa gaseasca motive pentru a sustine in continuare neconditionat PDL-ul si pe dl. Basescu, chiar si atunci cand pana si suporterii cei mai infocati ai presedintelui au retineri in a ii aplauda deciziile.
Imi amintesc cum, in anul 2004, toata floarea intelectualitatii de dreapta l-a sustinut pe actualul presedinte in batalia sa cu dl Nastase:d-nii Plesu, Patapievici, Liiceanu, Cartarescu, Dinescu si bineinteles TRU au pus din greu umarul la infrangerea partidului stat. Odata cu trecerea anilor insa, suporterii d-lui Basescu se imputineaza vazand cu ochii iar TRU ramane tot mai singur in timp ce retorica sa devine tot mai radicala, ajungand chiar sa isi insulte colegii de breasla care nu sunt de acord cu el.
De scris, scrie excelent, cred ca nimeni nu ii poate reprosa ceva din acest punct de vedere, insa propaganda sa complet desantata la adresa liberal-democratilor si a licuriciului de la Cotroceni este demna de o cauza mai buna. Mai mult, tot cei care nu sunt de acord cu el isi primesc rapid portia de critica, ultimul pe lista maestrului fiind Costi Rogozanu, care a facut greseala sa sugereze intr-un articol aparut in Cotidianul ca Radu Moraru & B1 ar fi devenit goarna PDL.
Multi l-au acuzat ca si-ar fi vandut sustinerea pe bani, avand in vedere ca rezidenta sa la Londra costa si cum salariile in presa sunt mici, omul trebuie sa gaseasca surse alternative de venit. Imi este greu sa cred asa ceva gandindu-ma in primul rand la ardoarea cu care acesta isi sustine punctele de vedere, pentru mine fiind clar ca o asemenea atitudine nu se poate naste decat dintr-o credinta oarba in cuplul PDL-Basescu.
Pana la un anumit nivel, ma regasesc in ideile d-lui Ungureanu, sistemul meu de valori fiind unul de centru-dreapta, motiv din care am si votat constand cu PD din `96 incoace. Am fost suporterul plin de speranta al Aliantei DA in 2004, iar dupa destramarea acesteia am continut sa cred ca cea mai buna alternativa pentru Romania este un guvern de dreapta format din PDL si PNL. Alegerile din 2008 au readus speranta formarii unui asemenea guvern, insa din motive pe care nu as dori sa le mentionez acum, s-a ajuns la monstruoasa coalitie PSD-PDL. Dezamagit de evolutia situatiei si de cei pe care i-am sustinut timp de 12 ani, am scris acest articol critic la adresa d-lui Basescu & co, fiind injurat de multi la momentul respectiv.
In editorialele d-lui Ungureanu insa, nu vom regasi nici o urma de regret, nici o critica sau macar vreo ironie fina la adresa celor care pe mine m-au dezamagit, sustinerea dansului fiind, dupa cum am mai spus, neconditionata.
Dupa alegerile din toamna, mai in gluma mai in serios, TRU a amenintat ca se va arunca de pe bloc daca alianta PSD-PDL va deveni realitate. Nu s-a aruncat si ma bucur ca nu a facut acest gest, insa daca va continua sa scrie doar laudativ la adresa actualei puteri risca sa devina irelevant in peisajul publicistic romanesc. Si mi-ar parea rau daca s-ar ajunge acolo.


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
24.1.2009, 1:40 pm
si eu sunt dintre cei care m-am speriat de alianta PDL-PSD. Totusi, acum nu mi se mai pare atat de grav. Citind articolul precedent al Dvs. constat ca va e usor sa vorbiti de principii. Stiti, si generalul Antonescu avea principii, Hitler de asemenea. Observ la Dvs o eroare: judecati faptele din prisma acestor “orgolii”. Nu ar trebui sa judecati astfel, ci din prisma contextului si, mai ales, din prisma a ceea ce e mai bun pentru tara. Ganditi-va ca un guvern minoritar in timpul crizei nu ar fi fost o solutie, iar spargerea PSD nu ar fi mers. Cred, de asemenea ca PNL s-a postat singur in opozitie, pregatind prin aceasta imaginea partidului ca singura alternativa de centru dreapta. Daca ar fi mers in opozitie, cu lipsa de televiziuni aservite ar fi pierdut foarte mult. Prin urmare, aceastea au fost conditiile. Apoi, Dvs si altii ar trebui sa asteptati sa judecati rezultatele.
In politica se pot accepta compromisuri, atata timp cat asta poate face o tara guvernabila. In Germania, acum 4 ani situatia dupa alegeri era cam ca la noi, si daca SPD si CDU au facut alianta nu s-a mai speriat nimeni.
24.1.2009, 2:05 pm
domnule “khris”,
eu am incredere numai in oamenii cu gindire libera. nu e cazul cu “tru” cum bine observati. din nefericire nu avem oameni de referinta (elita ?) care sa spuna ce e alb si ce e negru, indiferent de partidul politic la care se refera, desi avem multi cameleoni….avem cica oameni mari de cultura (ati amintit citiva….). astia nu se coboara la nivelul de discutii legate de realitatea imediata si cred ca prin asta se auto-descalifica si ei…..pina la urma constatam ca raul cel mare al tarii este lipsa elitei. daca am avea o elita, oamenii din clasa lui “tru” ar disparea datorita pierderii increderii oamenilor in ei….
24.1.2009, 2:08 pm
Tr. Basescu are niste propagandisti (no.1 fiind, de departe, dl.Boc) care sunt in sare sa-i justifice asolut orice actiune, fara urma de jena si, mai ales, fara argumente; spurca instant ceea ce laudau recent, lauda balos ceea ce spurcau recent, totul cu un singur scop: sa ne convinga pe noi ca nu e adevarat ceea ce vedem si, fireste, ca sa-si ia domniile lor tainul pentru serviciile prestate; trista tara, cu oameni dezola(n)ti…
24.1.2009, 2:34 pm
[...] pana si suporterii cei mai infocati ai presedintelui au retineri in a ii aplauda deciziile, scrie Khris pe blogul sau.[...] citeste toata [...]
24.1.2009, 2:37 pm
[...] pana si suporterii cei mai infocati ai presedintelui au retineri in a ii aplauda deciziile, scrie Khris pe blogul sau. Citeste mai [...]
24.1.2009, 2:57 pm
TRU e mercenar orice discutie mi se pare superflu.
Coalitia ramane cum am stabilit,contra naturi
24.1.2009, 3:41 pm
@Cristi: eu sunt un om cu principii si din acest punct de vedere imi este greu sa inteleg asocierea lui Basescu cu o parte dintre cei 322. Aveti dreptate cand spuneti ca o majoritate PDL-PSD este mai buna decat un guvern minoritar PDL, insa ma deranjeza cand vad ca nu exista nici o urma de morala in politica romaneasca
@Clujeanul: din pacate nu avem nici o alternativa credibila, probabil ca TB va obtine fara probleme un nou mandat
@Florea: dupa cum am scris, nu cred ca TRU este mercenar, face propaganda din convingere.
24.1.2009, 3:52 pm
Florea draga,
invata sa scrii corect si abia apoi sa folosesti cuvinte mai grele si semne de punctuatie. Zau asa, m-ai innebunit cu interventiile matale!
S-a rezolvat
24.1.2009, 3:54 pm
poti sa corectezi ce am scris?
24.1.2009, 4:58 pm
Felicitari pentru gest ! Un disclosure onest e mai bun decat un distonocalm.
Nu exista motive sa il suspectam pe TRU de buna credinta fata de logica. si adevar. Nu e primul care scrie osanale tovarasului din frunta tarii. Daca o sa-i mai scrie osanale si cand va fi Base la DNA sau la pensie …
)
.
Sa inteleg ca asta e articolul promis in care il critici pe basescu ?
WE placut!
24.1.2009, 5:14 pm
@Dr.A: am scris articolul asta astazi dimineata dupa ce am citit disputa TRU-Costi Rogozanu din Cotidianul insa ideea unui articol despre TRU era mai veche.
Ca sa iti raspund la intrebare, nu – astept o miscare gresita din partea presedintelui
24.1.2009, 5:46 pm
nu sint de acord cu tine; uite de ce:
– dreptul la convingeri si opinii este sfint; te rog sa observi ca eu combat opiniile exprimate de tine, nu dreptul tau de a avea convingerile pe care le ai sau cel de a le exprima; in schimb, mi se pare ca pe tine te deranjeaza tru, convingerile sale si faptul ca le exprima
– problema cu mass-media de la noi nu e partizanatul, ci inselarea/dezinformarea publicului; articolele/emisiunile de informare prezinta informatii eronate sau incomplete pentru a induce o stare de spirit/etitudine/etc; exemplu recent: legea 298 a fost prezentata la stiri ca fiind despre “ascultarea telefoanelor”, o “lege a lui basescu”
– tru scrie articole de opinie; opiniile lui se bazeaza pe fapte/evenimente/etc; poti sa fii de acord sau nu cu opiniile/concluziile sale, insa onestitatea i-o poti pune la indoiala doar daca dai exemple de fapte prezentate cu intentie eronat in articolele sale
spui asa: “cei care nu sunt de acord cu el isi primesc rapid portia de critica, ultimul pe lista maestrului fiind Costi Rogozanu, care a facut „greseala†sa sugereze intr-un articol aparut in Cotidianul ca Radu Moraru & B1 ar fi devenit goarna PDL”
te rog sa observi ca
– articolul lui tru a aparut ca un raspuns la cel al lui rogozanu
– in articolul lui rogozanu este acuzat tru ca “T.R. Ungureanu scrie de ani întregi numai ?i numai laude (nu a criticat niciodat? nimic din zona PDL)” – adica este acuzat de delict de opinie
– in schimb, in articolul lui tru sint combatute afirmatii concrete ale lui rogozanu
cu argumente care lasa deschisa posibilitatea unei discutii, eventual chiar in contradictoriu; in plus tru ii semnaleaza o serie de erori factuale din articol
reiau: nu este normal sa te deranjeze ca un om sau un post tv sustine pe cineva, nici chiar faptul ca ia bani pt asta; este insa necesar sa ne deranjeze daca un om sau un trust de presa minte/inseala/dezinformeaza pentru a-si atinge scopurile in care crede sau pentru atingerea carora este platit; iar asta se vede cu argumente din prezentarea faptelor, nu din judecarea opiniilor acestora
24.1.2009, 6:03 pm
@murphy: dreptul la opinie este sfant, fara el nu ar mai fi democratie, insa una este sa spui ceva si alta este sa fii si credibil. Iar prin sustinerea neconditionata pe care TRU o ofera PDL-ului si lui TB, se expune decredibilizarii – asta am incercat sa explic in articol. Nu am contestat in nici un moment dreptul sau de a se exprima.
24.1.2009, 6:42 pm
exista citeva feluri de contestare si asta e unul dintre ele:
“propaganda sa complet desantata la adresa liberal-democratilor si a „licuriciului†de la Cotroceni ” – decredibilizarea adversarului prin schematizare/reducere la nivel de amiba pro; implicit sint ridiculizati/decredibilizati si ceilalti care au aceleasi pareri cu el si convingerile acestora
“Multi l-au acuzat ca si-ar fi vandut sustinerea pe bani, … Imi este greu sa cred asa ceva …” – sopirla; de ce ai mai scris-o? daca ar fi retribuit pt sustinere ar fi o problema? nu e atac la persoana?
“In editorialele d-lui Ungureanu insa, nu vom regasi nici o urma de regret, nici o critica sau macar vreo ironie fina la adresa celor care pe mine m-au dezamagit, sustinerea dansului fiind, dupa cum am mai spus, neconditionata.” – te deranjeaza faptul ca omul are opinii pro-pdl, pro-base si asta bazindu-te pe faptul ca te-au dezamagit pe tine
“Dupa alegerile din toamna, mai in gluma mai in serios, TRU a amenintat ca se va arunca de pe bloc daca alianta PSD-PDL va deveni realitate. Nu s-a aruncat si ma bucur ca nu a facut acest gest,” – misto ieftin; nu ma indoiesc ca ai inteles ca aruncatul de pe bloc era o figura de stil
observa te rog raspunsul lui tru catre rogozanu: vorbeste despre fapte/informatii/erori/etc, incearca sa demonteze acuze; foloseste argumente, nu ataca personal adversarul
unde sint argumentele factuale?
24.1.2009, 9:14 pm
in ceea ce priveste alianta psd pdl, optimistul din mine imi zice ca ar trebui sa ii lasam sa vedem de ce sunt in stare si apoi abia sa ii criticam sau sa ii laudam. problema este alta: momentul in care ne aflam este critic; ma refer aici la criza globala si implicit la criza din romania. deciziile pe care noul guvern le va lua in perioada urmatoare sunt esentiale si vor face diferenta: daca se vor misca inteligent, impactul crizei globale asupra romaniei va fi suportabil; daca insa vor face erori, atunci putem ajunge la un adevarat dezastru:(
despre tru: ma sperie violenta cu care ii ataca pe cei care exprima parerei anti-base precum si incapacitatea de a accepta o opinie contrara . modul in care il apara pe base chiar si cand acesta greseste te face sa te intrebi daca TRU este un propagandist “cu carte de munca” sau daca este stapanit de un fanatism pro-base dus la extrem.
24.1.2009, 10:12 pm
Incep prin a recunoaste ca nu cunosc scrierile si interventiile lui TRU. Asa ca voi scrie la modul general, plecind de la ipoteza ca intr’adevar este pro-Basescu fara rest si exponent al unei tipologii.
Andrei Plesu, in Minima Moralia, Omul fara dileme si probabil in multe alte scrieri, vorbeste despre pericolul absentei dilemei. Vorbeste despre nevoia de a te opri din cind in cind si a te intreba daca ceea ce faci este chiar ceea ce trebuie/vrei, daca mijloacele sint justificate. Pericolul absentei unor astfel de momente este “blocare in proiect”, obsesia, mania.
Daca sustinerea neconditionata este nu doar acceptabila ci chiar dezirabila in cazul casatoriei, a devotiunii religioase, poate chiar al microbistilor, la coborirea in cetate, printre problemele ei, acest tip de sustinere este nociv, pe de o parte, si suicidal.
Iar cel sustinut are cu atit mai mult de pierdut cu cit se inconjoara de mai multi oameni blocati in astfel de proiecte.
Cred ca asta a vrut sa spuna si Khris despre TRU. Ca s’a atasat obsesiv de un proiect, lucru de pe urma caruia atit domnia sa cit si Dl. Basescu au de pierdut.
Imi este greu sa cred ca exista o cauza sau o persoana care sa fie atit de infailibila incit sa merite etern numai opinii pozitive din partea unui anumit sustinator. Atunci cind intilnesc asemenea manifestari nu pot sa nu devin sceptic.
P.S. Khris, as ocoli cuvintele mai dure sau prezumptios-tendentioase in astfel de postari (“licurici”, desantat). Nu neapart pentru ca ma deranjeaza pe mine dar exista mult prea multi comentatori dispusi sa se agate de ele in loc sa incerce sa surprinda esenta articolului (daca esti sustinator infocat al D-lui Basescu evident ca o sa te ataci cind citesti “licurici”). Tocmai de aceea jurnalismul britanic impune ca regula de baza adresarea cu Mr./Mrs./Ms. indiferent despre cine este vorba si care este opinia generala despre respectiva persoana.
24.1.2009, 10:38 pm
@criza: si eu am scris ca voi da o sansa actualului guvern, chiar daca nu unt multumit de modul in care s-a format aceasta majoritate
@aiureantramvai: dupa cum vezi, incerc sa nu ii tutuiesc pe cei despre care scriu, avand in vedere ca doresc sa mentin un anumit nivel al discutiei. Fanilor d-lui Basescu suparati de cuvantul licurici am sa le spun ca nu am facut altceva decat sa lucrez cu materialul clientului.
24.1.2009, 10:49 pm
Am observat, am observat. Face parte din motivele pentru care ma intorc si citesc/comentez ceea ce scrii. Si motivul pentru care m’a surprins “desantata”.
P.S. Scuze pentru numele de scena “aiureantramvai”. E lung si greu de scris. Il folosesc la comentarii pe bloguri mai superficiale si am uitat sa’l schimb cind am scris aici
24.1.2009, 10:53 pm
am observat acum 5 minute ca aiureaintramvai=MBadragan
24.1.2009, 10:57 pm
Bine ai venit in iad. Singurul sfat pe care pot sa ti-l dau este sa nu-ti bagi nasul in comentariile de pe Hotnews, eu l-am bagat si am gresit. Si sa fii tare la primele atacuri la persoana si sa nu le stergi, inclusiv amenintarile cu moartea, inseamna ca parerea ta are valoare. Bafta.
24.1.2009, 11:08 pm
@Dan Selaru: citind multe bloguri in ultima vreme si vazand ce se intampla pe acolo, ma asteptam la ceva mai multe atacuri si injuraturi, insa spre surprinderea mea, toate comentariile de pana acum au fost civilizate, eu nefiind nevoit sa sterg nici unul din cele peste 1300 postate de cand am inaugurat blogul. Sper sa continuam tot asa.
Multumesc pentru suport
24.1.2009, 11:13 pm
@Dan Selaru: Sa intelegem ca Dl. Ungureanu sta cu search’ul pe blogosfera si citeste tot ce se spune despre el? Si are timp sa se ia de git cu toti cei care scriu de rau? Asta ar explica de ce nu are timp sa deschida ochii (daca ii sint inchisi asa cum spune Khris)
Cit despre comentarii pe Hotnews sau oricare portal de stiri din Romania sau de aiurea, cred ca nici un om cu minte nu ar trebui sa se amestece acolo. Este pierdere de vreme, nu exista dezbatere ci numai referinte la maternitate, stringeri de git si amenintari cu moartea. La fel de consistente ca flirtul dintre un eschimos si o australianca pe messenger.
La mine s’a umplut paharul dupa ce am citit comentariile la un articol al lui Kissinger pe site’ul New York Times. Daca si la nivelul ala se poarta asa…
25.1.2009, 2:49 am
Inteleg si aprob in proportie de 99% parerea autorului.
ce nu pot sa inteleg in ruptul capului e urmatorul pasaj:
“sistemul meu de valori fiind unul de centru-dreapta, motiv din care am si votat constand cu PD din `96 incoace.” (constant!)
PD-ul pana in 2005 a facut parte din internationala socialista, si a trecut printr-un act fara precedent in istoria mondiala a partidelor democratice peste noapte si in urma unui ordin de sus de la doctrina social-democrata la doctrina “populara”.
O asemenea actiune unica nu doar ca ridica semne de intrebari serioase fata de multe aspecte ale stadiului dezvoltare a culturii politice.
Cum e posibil sa votezi cu PD-ul timp de 9 cani cat acesta face parte din ISocialista si sa-ti motivezi votul cu valori de centru dreapta e o afirmatie dintre cele mai incomprensibile.
25.1.2009, 4:29 am
A crede ca o guvernare minoritara ar fi fost o solutie este o utopie de acelasi ordin de marime cu cea care i se reproseaza lui TRU. Cei care cred ca Basescu reprezinta binele absolut in politica romaneasca sunt la fel de naivi precum cei care ii reproseaza ca nu se comporta ca atare.
25.1.2009, 11:27 am
@Ioan: niciodata PD-ul nu a fost un partid de stanga autentic, situandu-se intotdeauna la dreapta PSD-ului, chiar daca a facut parte din internationala socialista. Am fost intotdeauna adeptul votului util, si din acest motiv am votat doar cu cei care aveau sanse – in `96 aveam de ales intre PD, CDR si PDSR, iar in 2000 la fel. Cred ca acum PD(L)-ul a devenit oficial ceea ce a fost intotdeauna, un partid de centru-dreapta. Sunt de acord ca schimbarea peste noapte a doctrinei ridica semne de intrebare asupra seriozitatii partidului, insa politica romaneasca este cea care este si din pacate nu avem alta.
26.1.2009, 2:06 pm
@kris – pozitionarea “mai la dreapta” decat PSD-ul a unui partid nu tine loc de doctrina. Mai mult decat atat, aceasta migrare de la stanga la dreapta din 2005 cred ca a fost facuta mai mult de dragul electoratului – una din temele favorite de campanie electorala a fost “noi, PD-L-ul, suntem adevarata forta de dreapta din Romania”. Motivul ar fi simplu, PSD-ul este mult prea puternic pe “stanga” pentru a putea fi combatut de alt partid de orientare similara.
Atat timp cat PD-L-ul are un singur stapan, pe Basescu, cred ca nu se poate pune problema unei orientari sau a unei doctrine, pentru moment si in viitorul apropiat PD-L-ul este si va fi partidul basescian.
26.1.2009, 7:16 pm
@kris
Eu nu vad unde ai gasit dta din 96 pana acuma orientarea de dreapta a pd. Vizavi de concepte precum “proprietate” si “libertate” pd nu avea decat “mentalitati” sustinute de stanga cel putin pana acum 2 ani.
Restul TRU de multa vreme nu mai imi spune mare lucru. Asistam la “crearea” unui “tribun” cu aceleasi valente ca si vadim. Aviz “amatorului”.
6.3.2009, 9:33 pm
Dupa anii de OSANALE, TRU este rasplatit cu un loc eligibil pe lista europarlamentarilor pedelisti! Inca o data s-a dovedit ca suflatul in poponet si pupatul mainii stangi, lucru dealtfel destul de facil pentru lachei, te poate ridica la “rang nobil”. Admira-l in continuare!