Politica Publicat la 27.1.2009 33 comentarii
Domnul Basescu, mereu surprinzator
Intr-o emisiune tv difuzata ieri, domnul Basescu a facut urmatoarea declaratie: daca voi ajunge la concluzia ca, desi exista o majoritate foarte puternica in Parlament, imi voi reprosa ca nu voi putea fi parte a succesului acestei majoritati sau in cazul in care criza economica ii va afecta pe romani mai mult decat ar trebui sa ii afecteze ca urmare a conditiilor pe care noi le avem, sigur ca analizez si posibilitatea sa nu mai candidez inca o data.(sursa)
Sa analizam putin aceasta fraza care sunt sigur ca va fi intoarsa pe toate partile in cursul zilei de astazi. Deci cu alte cuvinte, ce spune domnul presedinte: am dat tarii un guvern cu o majoritate stabila, chiar daca pentru asta am fost nevoit sa fac un pact cu diavolul PSD iar daca voi constata ca nu mi-a iesit miscarea, ma voi retrage in tacere si voi lasa pe altcineva mai bun decat mine sa conduca tara.
Sa fim intelesi – nu cred nici un moment ca presedintele intentioneaza sa se retraga din prim-planul politicii, insa aceasta declaratie ma duce cu gandul la urmatoarele doua scenarii:
-
Criza loveste grav Romania, toata lumea il va face responsabil pe dl Basescu pentru situatia grea in care se afla tara iar acesta, in semn de respect pentru cei care au investit incredere in dansul se va retrage, lasand pe altul sa candideze si sa castige, bineinteles cu sprijinul PSD. Noul presedinte, care poate fi un independent cu o buna imagine publica (se vor specula nume la greu aici), il desemneaza pe dl Basescu drept seful unui nou guvern PDL-PSD. In acest mod convenabil pentru toata lumea, dl Basescu isi va vedea implinit visul de o viata, si anume acela de a conduce de facto tara, actuala functie fiind mai mult una onorifica.
-
Dl Basescu sondeaza terenul – cam in acelasi mod in care a facut-o d-na Mona Musca inainte de alegeri – in sensul de a vedea pe cine se poate baza daca situatia economica se va inrautati dincolo de un grad normal de suportabilitate. Insa, avand opinia publica de partea sa (“cui ne lasati, domnu` presedinte”?), acesta va reveni cu explicatii si ne va spune ca i-am inteles noi gresit vorbele.
Ceea ce vreau sa spun este ca anul 2010 il va prinde pe actualul presedinte ori in functia de Prim-Ministru, ori in cea de presedinte, declaratiile de ieri facand doar parte dintr-un joc de imagine menit sa ii justifice actiunile politice viitoare.
Dl Basescu este unul dintre putinii politicieni romani care gandesc cu cateva mutari inainte iar noi, cei care analizam aceste declaratii si ne dam de ceasul mortii sa desluim ce vrea omul sa spuna, nu suntem altceva decat niste pioni pe tabla de sah a presedintelui.


Cristian Orgonas, Timisoara, blogger din 2008. Am 10 ani experienta in Vanzari, Supply Chain si Achizitii, iar pe acest blog public articole pe teme economice.
27.1.2009, 9:07 am
mereu surprinzatoarea fata in casa a nepotului matusii tamara vorbeste de talentatul domn basescu, intr-o postare ce se vrea malitioasa si nu e decat penibila. talentul lui basescu, insa, acela de a gandi cu cateva mutari inainte, a esuat grav in conditiile in care acea majoritate cu un guvern “puternic” va avea in toamna doi candidati la presedintie, asa ca va disparea si majoritatea, si unitatea, ca sa nu mai vorbim de eventualul succes al guvernarii, greu de crezut, totul intr-o miorlaiala tipic damboviteana ce nu va avea nici o legatura cu ceea ce se cheama buna guvernare.
27.1.2009, 9:18 am
@VP: ne place sau nu, TB nu are inca nici un adversar pe masura in politica romaneasca. Iar PSD-ul nu va pleca de la putere in toamna, chiar daca va fi nevoit sa sacrifice alegerile prezidentiale.
27.1.2009, 9:41 am
sincer, mie nu-mi place ca basescu nu are un adversar de apreciat, si puternic si cu calitati. cand spun ca basescu e cel mai bun, nu ma bucur deloc. ma indoiesc insa ca unele tabere din pesede vor accepta sa sacrifice prezidentialele si, destul de probabil, vor sprijini un “independent”.
acuma, tu spui ca basescu va fi in 2010 fie presedinte, fie premier. si asta ma indoiesc, pentru ca, daca basescu nu candideaza, nu va fi un presedinte provenit din pedele. iar in conditiile astea, nimic nu ii va impiedica pe pesedisti sa debarce, cu ajutorul penelistilor, guvernul boc, iar presedintele nonpedele nu il va numi niciodata pe basescu. faza e ca astea sunt speculatii care ne fac sa ne indepartam prea mult de datele reale de azi, 27 ianuarie.
27.1.2009, 9:53 am
Stimabile pion Khris,
Cu un elan mare (pare sa-ti fie specific; uneori poate fi si util) incerci sa anticipezi miscarile de pe tabla de sah a presedintelui, dar risti sa avem de-a face doar cu un sah distractiv, fiindca ai uitat cel putin o mutare din deschidere : cum poate Traian Basescu sa mizeze pe varianta ca va fi propus premier, din moment ce n-ar mai candida, implict ar pierde functia prezidentiala si, evident, nu se poate propune singur inainte de a se muta (de la Cotroceni) ? Doar nu vrei sa spui ca vezi mutarea unui alt presedinte, nejucator, anticipat drept castigator de actualul jucator cu un asa mare grad de siguranta, incat avem de-a face mai degraba la un plan de sah diabolic, iar mutarile anticipate de tine sunt ale unui (s)pion clarvazator.
27.1.2009, 10:06 am
Nu stiu de ce mai incercati sa-i aticipati miscarile lui Basescu. E clar ca omul stie ce face si da din pacate la ora actuala e cel mai destept. Drept urmare nu ne mai ramane decat sa stam sa asteptam sa isi joace cartea si noi sa o inghitim asa cum am facut cu multe altele. Acum sper ca atat PSD cat si PNL nu spera la o victorie la viitoarele alegeri, dupa parerea mea vor fi invisi. Si spun asta desi nu sunt o admiratoare a lui Basescu. Dar n-au cu cine….
27.1.2009, 10:10 am
vali plesca & psd-os-ul: speculatiile sunt sarea si piperul audio-vizualului desi probabil ca 80-90% din ce se speculeaza nu are corespondent in realitate.
Este adevarat ca TB nu are garantia ca va fi propus PM, insa va avea grija ca noul presedinte sa fie omul sau. Sunt si eu curios cum vor evolua lucrurile insa pana atunci nu putem decat sa speculam. Eu imi dau cu parerea iar voi ma combateti
27.1.2009, 10:12 am
[...] afirma ca analizeaza posibilitatea de a nu mai candida la urmatoarele alegeri, scrie Khris pe blogul lui. Ce spune domnul presedinte: am dat tarii un guvern cu o majoritate stabila, chiar daca pentru asta [...]
27.1.2009, 10:26 am
Sunt curios cum isi va sustine pesedeul candidatul propriu la prezidentialele din toamna!
Printr-un discurs anti baseloo – ar laovi in pedele.
Printr-un discurs anti pedele ar lovi in ei insisi.
Printr-un discurs civilizat ar fi o premiera pentru ei.
Asa ca, eu unul cred ca nu vor misca in front de data asta. Si sa nu omitem din ecuatie corul pesedeilor pro-basescu, a caroro forta s-a vazut dupa alegerile dibn 30 noiembrie.
Parerea mea!
27.1.2009, 10:27 am
scuze pentru greselile de tipar!
N’am apucat sa-mi beau cafeaua si nu prea vad numerele astea de pe tastatura!
27.1.2009, 10:28 am
da, cris, speculatii fara acoperire si nu analize solide, asta e presa din romanika. de ce sa ne mai miram ca niste ziaristi incompetenti nu vorbesc deloc de competenta in administratie, ci au pretentia de a fi vazatpri in stele?
27.1.2009, 10:34 am
Aha, carevasazica acum o dai cotita cu o mutare aburitoare, ca de fapt anticipai doar mutarile speculative ale altora si ideea cu TB-PM nici nu-ti apartine, e vorba doar un sah plagiator. Ei, in cazul acesta o intorc si eu (in replica), cu o mutare in completare de rectificare, adica am vrut sa spun de fapt :
un (s)pion clar(ne)vazator.
27.1.2009, 11:01 am
Niste anticipate ca la mama acasa
27.1.2009, 11:11 am
nu stiu daca ne-ar ajuta anticipatele!
la propunerile clasei politice de azi si gradul de inconstiinta/incultura politica al alegatorilor o putem lalai 5 ani cu anticipate din 3 in 3 luni!
27.1.2009, 11:11 am
E din ce in ce mai clar faptul ca Baselul e in campanie electorala
. Aritmetica e destul de simpla, daca nu iese presedinte o sa traga la vale tot PD-L-ul, daca iese, portocalii sunt “asigurati” pe inca 5 ani.
Nu m-as mira sa vedem un scenariu de genul :
Base: ba, ma retrag, gasiti voi altul mai bun
Poporu’: aualeu, nu plecati domnu’ presedinte, unde mai gasim noi unu asa bun si viteaz
Base: bine ba, daca voi ma vreti cum sa nu, n-o sa ma pun eu impotriva vointei poporului.
Deja vu: faimoasa “demisie in 5 minute” care s-a anulat la insistentele “poporului” adunat la miting
27.1.2009, 11:22 am
O singura certitudine
Exista o singura certitudine, si anume ca guvernarea va fi rea ORICUM si “orice ar face”.
De ce?
Pentru ca pana acum televiziunile au reusit cam tot ce si-au propus – cu exceptia referendumului de demitere a lui basescu, insa dupa asta au rezolvat problema si l-au adus pe Finkelstein.
La inundatiile din 2005 au adus romania in pragul apocalispei – numai ca sa nu se faca anticipate
La referendumul pt. vot uninominal majoritar in decembrie 2007 le-a reusit blocajul mediatic si romanii n-au inteles pentru ce li se cerea sa voteze.
La fel le-a reusit constructia absenteismului tocmai cand romanii aveau pentru PRIMA DATA in istorie ocazia sa scoata din parlament pentru totdeauna pe toti capii mafiei mediatice si politice.
Asadar, dupa referendumul din 2007 logica “dusmanului absolut” care este rau “ORICE ar face”, a intrat pe piata in Romania si “produce” continuu
Dezastru dupa dezastru mediatic, dezastre care se traduc pentru romani in noi “zeci de ani” (ani-brucan) de inapoiere.
Deci, certitudinea este cunoscuta deja: guvernarea VA FI REA.
Iar la realizarea acestui lucru pune umarul la greu si PDL prin joc pasiv, adica prin faptul ca de 4 ani de cand se joaca pe piata media un joc fara precedent pana acum in Romania – PDL nu se agita absolut deloc sa tina pasul, adica creeze o televiziune anti-Voiculescu-Vantu-Patriciu
(tocmai cand exista un val puternic de neincredere si respingere fata de presa lui Voiculescu-Vantu-Patriciu).
E clar deci ca TB si PDL fac de 4 ani jocul pasiv in completa cunostinta de cauza.
Deci TB si PDL vor ca guvernarea sa fie prezentata de presa ca fiind rea, asta e o certitudine.
Daca vor reusi sa mai para victimele cuiva – sau nu – nici asta nu mai pare sa aiba importanta.
O alta certitudine in aceste conditii este ca dezbaterea pt. o noua constitutie a fost si ea aruncata pe piata ca sa fie sacrificata, la fel ca si votul uninominal majoritar.
27.1.2009, 1:15 pm
@vali plesca : de acord, pacat ca nu exista un contracandidat puternic pentru Basescu, sa nu uitam ca l-am votat intr-o circumstanta de “raul cel mai mic”, el facind parte initial dintr-o aceeasi barca FSN ! Chiar el marturisea ca romanii au de ales intre doi fosti comunisti…In afara de momentul ’96 cind l-am votat pe Constantinescu (ma rog, teoretic se dorea schimbarea si mare a fost bucuria mai tirziu fisiita) in rest, Iliescu sa nu iasa Vadim, Basescu sa nu iasa Nastase si ce o mai fi.
@andra :poate fi absolut corect ceea ce spui, orice formula de joc, activa sau pasiva nu ne multumeste pe noi insa, iar sintagma “eu cu cine votez” va fi absolut fatala la urmatoarele alegeri si absenteismul brutal…tot in defavoarea noastra !
De ce a avut dreptate Brucan ? Simplu, ca fin observator filocomunist al psihologiei individului si tinind cont si de conditiile “speciale” ale Romaniei, nu era greu sa anticipezi, ceea ce s-a adeverit !!
27.1.2009, 1:45 pm
nu cred
“eu cu cine votez” poate fi o formula de diversiune pentru promovarea anti-votului la fel de buna ca oricare alta;
data viitoare vor inventa probabil unele noi dar si mai probabil, actorii principali ai viralului “nu-vota” se vor transforma subit in promotori ai “democratiei” ca tot se “construieste” zilele astea un caz despre democratie pe jocul pasiv al PDL
“anii lui brucan” nu sunt deloc ceva previzibil. dimpotriva: nimeni nu se astepta ca romania sa se reinventeze si decoleze asa de repede si de bine in cei doi ani de libertate (2005 si 2006), drept pt. care in 2007 ni s-a aplicat din nou “ciocanul lui brucan” din ’90
Ciocanul lui brucan inseamna sanse care nu se mai intorc niciodata. *psihologia individului si conditiile “speciale†ale Romaniei* fusesera depasite, in 2005 si 2006, pt. a doua oara de romani, de data asta prin propria lor forta si inteligenta de actiune.
Daca pt. ca sa ne puna cu botu pe labe a fost nevoie sa-l aduca aici pe Finkelstein, un fel de eminenta neagra a propagandei distructive – inseamna ca romanii chiar pot ajunge departe rau
- daca nu sunt opriti la timp -
Dupa Finkelstein insa, nu cred ca romanii isi vor mai reveni vreodata.
27.1.2009, 1:55 pm
Si eu care credeam ca un astfel de scenariu poate fi prezentat doar ca pamflet: http://www.coins.ro/politic/scenariu-prezidentiale-2009.html (e drept ca am scris scenariul inaintea declaratiei de aseara).
27.1.2009, 4:04 pm
@andra: pentru “eu cu cine votez” poate ai dreptate; nu ar fi benefic sa apelam la Caragiale mereu pentru neputinta noastra…
Cu povestea “stupid peuple” nu sunt de aceeasi parere ! Era previzibil ca in Romania se va continua furtul ani buni; asta ne-a impiedicat sa se miste ceva abia din 2005, asta ne-a adus in stadiul de a avea infrastructura 0 si turism 0, totul in interes personal si nimic sau mai nimic in interes national.
27.1.2009, 4:35 pm
pai tocmai tu vorbeai de “stupid people” ca sa-l justifici pe brucan
dupa anii 2005 si 2006 nu mai putem vorbi de “stupid people”, pentru ca in 2004 am ales bine si alesii nostri au facut exact ce-am vrut NOI (mergand pana la a renunta la ciolan pentru a respecta ce-au promis)
drept pentru care dupa 2007 a fost implementat Finkesltein ca sa INLOCUIASCA ce vrem noi – cu ce vrea el -
si a si reusit: a reusit sa-i faca pe romani sa nu mai voteze, tocmai pentru ca exista pericolul ca votand – sa-i scoatem din politica pe cei care fura
probabil ca PDL nu are voie sa-si faca televiziuni tocmai ca sa nu cumva sa se mai intample ce vrem si NOI
***
hai sa nu ne mai jucam mind-games
numai bine,
27.1.2009, 4:37 pm
hash, te vad tare preocupat de capitolul fictiune (“ce a vrut sa spuna basescu”, “ce va face basescu” etc.), chestie in care exceleaza nu doar mass media, ci si opinia publica in general, obnubilandu-se problemele la zi (de exemplu, sprijinul penele pentru protejarea, inca o data, a lui nastase in fata justitiei, sau cat de mult se intarzie cu bugetul), si te inteleg, pentru ca asta-i trendul. dar am si eu o sugestie: de fiecare data cand pomenesti de demisia lui basescu, pomeneste si de aia a lui tariceanu, si de fiecare data cand vorbesti de “baselu”, vorbeste si de “razgandeanu”, “moliceanu” etc.
27.1.2009, 4:40 pm
san givanni, partidelor astora care se iau de basescu ar trebui sa le fie rusine ca nu-s in stare sa apara cu un candidat mai valoros ca basescu (atat ca “fiara” politica, cat si ca personalitate politica)
27.1.2009, 5:21 pm
Punct ochit, punct lovit! Bravo domnule, cred ca ai dreptate.
Merg pe punctul 1!
27.1.2009, 5:43 pm
Am mai spus-o si imi place sa ma aud repetand chestia asta! De fapt o spun uitandu-ma in oglinda ca-mi place si cum im sta cand o spun
Si cred ca tot pe aici m-a fugarit Khris, spunandu-mi ca n-am dreptate da’ sunt si masochist!
In toate epocile si n toata lumea a fost nevoie de “imbogatitii de razboi”. Acele hiene care mancau coaja de paine a batranilor, acei oameni fara inima care scoteau bani obligand copiii la munca… Si la noi au aparut in mod natural acesti imbogatiti de razboi, cu o intarziere de 50 de ani, ca deh, asta a fost conjunctura! Si pentru ca s-a cam terminat ce era de furat, au inceput sa-si dea tepe intre ei. Si vor termina curand si cu tepele… Iar atunci vor constata ca au nevoie de o politie care sa-i apere de hoti, ca au nevoie de o lege care sa le reglementeze afacerile pentru a nu mai lua tepe, de o justitie puternica si dreapta care sa le faca dreptate, de un sistem de snatate “sanatos” care sa-i apere de boli, de un sistem de invatamant care sa le pregateasca copiii pentru viata…
Si conjunctural vom beneficia si noi de toate acestea, daca vom supravietui pana atunci.
Mai e putin!
27.1.2009, 6:06 pm
@vali plesca – nu ridic in slavi pe nici unul din guvernantii de pana acum ai Romaniei, unde ii includ si pe Basescu si Tariceanu. Diferenta este ca unul din ei este in continuare la putere, si dupa toate previziunile va ramane acolo. Parerea mea este ca Basescu a inceput campania pentru realegerea sa inca din 2005 ?i, oricum, PD-L-ul nu exista fara el.
27.1.2009, 6:25 pm
Sunteti incredibili … pe bune.
Cand a fo NAstase la guvern, sau Tariceanu, sau tovarasul Iliescu presedinte, unde ati fost cei care acuma deslusiti fiecare gand a lui Basescu ? Mai ales ca el gandeste cu cateva mutari inainte, ma ceva de genul Casparov.
Sunteti niste “tonomate” de prost gust. Nu vedeti ca bate la ochi ? Toti ziaristi sunt pusi pe fiecare miscare a presedintelui.
Tontilor, nu presedintele fura tara, uitativa si la restu’. Pun pariu ca cel putin trei sfert din parlament au avere mai mare ca presedintele. Uitativa si voi cum fura. Iar daca presedintele vrea sa mute pe tabla de sah … voi tre sa vedeti calculele, ca nu cumva sa interzica furatul … Dar poporul trebuie atintit asupra presedintelui, ca restu sa poata fura in liniste si pace …
Sunteti Jalnici
27.1.2009, 6:41 pm
[...] subterfugii jenante pentru un politician de talia sa.” Aoaleo, ce mai tremura Nastase. Bai, Khris, tu ai aflat ca americanii omoara copii in Irak? De ce nu iei atitudine sa inceteze? Si cearta-i si [...]
27.1.2009, 6:49 pm
ha ha
asta te asteapta cand devii persoana publica, he he!
asa ajungi sa-i intelegi p’aia care se travestesc atunci cand merg in cluburi si cheama si can-canu’ dupa ei!
M-a amuzat postul …
CONTEZI!
Ma gandesc insa ca daca ajung si eu acolo, paote ar fi mai bine sa fiu ignorat! Nu de alta da’ eu ma oftic!
27.1.2009, 6:49 pm
Scuze de off topic!
27.1.2009, 6:50 pm
@zgurapresei: te-ai gandit sa iti faci si tu putina publicitate? Daca ai veni cu argumente ar fi si mai bine.
Dupa cum vezi, nu iti sterg linkul desi folosesti un limbaj cam suburban insa nu am sa exagerez cu democratia.
27.1.2009, 8:08 pm
@eduard – uita-te si tu la ceva statistici legate de numarul de utilizatori de Internet din Romania din vremea lui Iliescu, Constantinescu si chiar Nastase si-o sa te lamuresti pe unde erau majoritatea celor care comenteaza acum pe bloguri si nu numai
28.1.2009, 12:00 am
basescu e siret, ca intotdeauna. isi pregateste mereu cu atentie urmatoarele miscari, pentru a nu i se putea reprosa ceva. si chiar cand ii poti reprosa ceva, o intoarce in favoarea sa..e ca o pisik, cade mereu in picioare..
oricum, cred ca din ce in ce mai multi romani se prind de jocurile pe care le face si de caracterul sau. simpatizantii lui sunt din ce in ce mai putini. o zice un fost simpatizant
7.3.2009, 7:48 am
Domnul Basescu este Comandant de Nava si vrea sa traga “bufu’” ca toti amicii lui, aia e’! Nu este dinsul Presedintele. Este prea tirziu pentru Dnul. BAsescu sa fie altceva decit Comandant de Nava, iar Bufu’ luli ramine in istorie, din pacate, ca si presedentia indelunga a Dnlui. Iliescu care a livrat la timp basele certei prabusiri a Romaniei. Declaratia Dnlui. Basescu arata clar cum, ca si odata comandant de nava, cauta sa supravietuiasca pe culmea valului, indiferent de conditii, pentru a duce vaporu’ la destinatie. Vaporul dnlui. Basescu este insasi persoana lui, si atit!
Interesanta a fost si alta declaratie a lui, defapt indemn: “Platiti-va ratele!”
Si mai interesant a fost pentru mine intrebarea: De ce, dnul Basescu, nu a indemant la “Platiti-va taxele”?
Pentru Romania taxele platite de toti sunt mai importante decit toate ratele bancare. Ce parere aveti de ne-indemnul dnlui. Basescu?